Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Hah. Nou, da's dan wel een verschilletje hoor. 40k-8k = 32k en ben je er wél dan weer bijna meteen. Vraag me trouwens af; zijn de Teddy en de Bravo eigenlijk krak dezelfde tenten in vorige edities of gaan dat nu gewoon dezelfde zijn owv de situatie? Zijn Teddy en Bravo qua capaciteit dus eigenlijk vergelijkbaar of niet, met 5.000 extra mensen, kan dat daar maar zeker ook in de kleinere tentjes wel 's heel druk worden, denk ik.. Jammer ook wel ergens, misschien.
Voor mijn gevoel is de Bravo wel een stuk groter dan de Teddy. Maar heb geen zicht op de exacte capaciteit van die beide tenten.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Maar hoe zit het nou met die vergunning tot 23:00? Want als ik informatie over de vergunning voor Lowlands opzoek, dan kom ik overal tegen dat daar de vergunning ook altijd tot 23:00 liep (vanaf dit jaar tot 01:00). Om 11 uur eindigde het programma in de Alpha dan wel, maar in de andere tenten hoefde je toch ook niet met een koptelefoon rond te lopen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Een deel van het terrein heeft bij Lowlands (en Decibel) een 24-uurs vergunning, maar de Alpha moest inderdaad om 23:00 stoppen (nu 1:00). Volgens mij moet de Bravo ook na een bepaalde tijd dicht gemaakt worden om binnen de geluidsnormen van de omgevingsvergunning te blijven.

DTRH heeft deze vergunning dus blijkbaar (nog) niet en zal na 23:00 volledig stil moeten zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Maar hoe zit het nou met die vergunning tot 23:00? Want als ik informatie over de vergunning voor Lowlands opzoek, dan kom ik overal tegen dat daar de vergunning ook altijd tot 23:00 liep (vanaf dit jaar tot 01:00). Om 11 uur eindigde het programma in de Alpha dan wel, maar in de andere tenten hoefde je toch ook niet met een koptelefoon rond te lopen.
Nee klopt wat je zegt. Volgens mij gold die vergunning voor de Alpha als "open" podium, in de andere tenten ging het gewoon door.

Dat zal op DTRH toch ook wel gewoon het geval zijn? Dus na 11 uur geen livemuziek meer in de Hotot en dan wel nog gewoon in de andere tenten. Er gaan toch geen 40.000 mensen met een koptelefoon op in de tenten staan? Dat kan toch ook gewoon niet?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Dan kan ik er op zich wel enigszins mee leven moesten acts maar spelen tot 23u (hoewel het zeer vroeg blijf natuurlijk en bijna al je acts in het licht spelen). Qua nachtprogrammatie kan dat luik dan misschien wel uitgebreid worden? Die London Calling-achtige late night programmatie is leuk voor een avondje, maar iedere avond is ook maar dat. Gooi daar een dj set in van weetikveel wie en de tent is en blijft voel tot een uur of twee. Kun je in Fuzzy Lop nog steeds kleinere dj's programmeren zoals voorheen.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Dat zou een goede oplossing zijn inderdaad, zet een paar leuke djs en wapperman in het nachtprogramma en iedereen is tevreden lijkt me:)
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Een deel van het terrein heeft bij Lowlands (en Decibel) een 24-uurs vergunning, maar de Alpha moest inderdaad om 23:00 stoppen (nu 1:00). Volgens mij moet de Bravo ook na een bepaalde tijd dicht gemaakt worden om binnen de geluidsnormen van de omgevingsvergunning te blijven.

DTRH heeft deze vergunning dus blijkbaar (nog) niet en zal na 23:00 volledig stil moeten zijn.
Voor zover ik het begrepen heb wordt er door de gemeente Dronten niet een vergunning verleend aan de organisator van een evenement maar is deze doorlopend verleend voor het terrein, met een maximum aantal dagen per kalenderjaar waarop er (tot 23:00) meer geluid mag zijn. Doordat Defqon.1 niet doorgaat dit jaar (want in juni) kunnen in plaats daarvan drie dagen aangewend worden voor DTRH.

Ik heb de tekst van de vergunning nergens kunnen vinden, maar het lijkt er dus op dat 's nachts dezelfde regels voor DTRH gelden als Lowlands of Defqon.1 (dat ook nachtelijk muziek had).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
De nacht is voor bij bepalend om de ticket te verkopen of te houden, zoals ook eerder aangegeven. Een willekeurig persoon die aan knopjes kan draaien vind ik prima, maar 3 dagen met een koptelefoon op zie ik echt niet zitten.

Edit: Ik weet ook niet waar dit vandaan komt, eigenlijk?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
We pieken lekker op tijd: met onze geluidsvergunning mogen we tot 23:00 uur voluit, daarna duiken we met headphones alle tenten en clubs in en struinen we de veldjes af. Op die manier kun je als hardcore nachtvlinder gewoon doorknallen en afzakken tot 05:00 uur ’s nachts.

Website DTRH, nieuwsbericht over logeren bij Lowlands
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Wat een suffe bedoeling. Bijzondere afwegingen hebben ze gemaakt dit jaar dan zeg, om het koste wat het kost door te laten gaan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wat een suffe bedoeling. Bijzondere afwegingen hebben ze gemaakt dit jaar dan zeg, om het koste wat het kost door te laten gaan.
Mwa vind ik wel meevallen. Ben zelf geen grootgebruiker van de nachtprogramma's waardoor dit mij niet zou tegenhouden. Wel vind ik 23 uur erg vroeg dag om te stoppen met de optredens, juist een mooi aanvangstijdstip om te starten met de slotact.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marin en Timmetje

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik snap jullie ook wel hoor. Door de programmering en de naam die DTRH zal het (met alle respect) Pinkpop publiek wel weg blijven dus uiteindelijk zal de sfeer ook wel prima zijn. Maar juist de nacht is wat een festival onderscheid van andere grote festivals.

Ik had eerlijk gezegd liever geen festival en volgend jaar een volwaardig DTRH op het vertrouwde terrein, dan een soort sneue versie van Lowlands. Maargoed, vermaken doe ik toch wel hoor, maar na 10 jaar Lowlands een festival op hetzelfde terrein zonder nacht is gewoon een beetje pijnlijk voor mij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Sneue versie van Lowlands vind ik met het oog op het affiche wel wat kort door de bocht.

Gaat gewoon een mooi volwaardig festival worden. Daar doet het gebrek aan nachtprogrammering voor mij iig niets aan af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goanna

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik vond het nachtprogramma van DTRH nu ook niet echt speciaal toen ik er was. Geen super gemis hoor.
Ja precies. Zo bijzonder was het nooit. En sowieso totaal onvergelijkbaar met Lowlands. Dus of het verschil met andere jaren zo groot zal zijn?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja precies. Zo bijzonder was het nooit. En sowieso totaal onvergelijkbaar met Lowlands. Dus of het verschil met andere jaren zo groot zal zijn?
Het is misschien maar net waar je voor komt. Op Lowlands vind ik de nachten eigenlijk ook minder en minder spannend worden. De meeste dj's heb ik wel gezien. Hoop dat ze daar ooit eens vernieuwing in gaan brengen (sorry Offtopic). Voor mij is het vaak wel een beetje bijzaak het nachtprogramma. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Ik was, zachtjes gezegd, niet kapot van het nachtprogramma van DTRH, maar om 23:00 er de brui aan geven is voor mij gewoon te vroeg.

Maar als een festival eens een goede vernieuwende invulling aan het concept nachtprogrammering kan geven hebben ze wel iets in handen hoor.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Even terugkomend op Doe Maar, de hele discussie en mijn bijdrage deed me iets realiseren. Mijn allereerste concert was van De Gevestigde Orde 8 mei 1982 (ik was 11). Die band bestond uit Doe Maar (soms nog met of zonder Henny Vrienten), De Drie Heren (met Joost Belinfante) en o.a. Bram Vermeulen.
Die tour stond voor wat wel vaker gebeurde in die tijd, bandjes vormden samen tijdelijk nieuwe bandjes en verdwenen weer.

Ze speelden in een tent en het was een soort bizar feest van nederlandstalige verzets ska/reggae/punk, tegen de gevestigde orde.
En ik vond een live cd uit die tijd: Hier stukjes te horen

En ook nog een aardig kijkje in de muziekindustrie en beeldrecht uit die tijd, vooral anderen zijn tussen 1980 - 84 rijk geworden van Doe Maar

Afijn, zonder de discussie op te willen rakelen, ik vond het leuk om hier te delen ;-)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken