Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Zou het inderdaad niet kunnen dat hun beoogde 3e headliner niet is gelukt? Lana zouden ze wel gewoon gooien denk ik, die is tegen die tijd wel weer fit.

I know, I know, niet chique om over gezondheidsredenen te praten.... maar ik betwijfel echt of die stemproblemen de echte reden tot annulering waren. Indien dit waar is zou het logisch zijn als ze nog even met haar aankondiging wachten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.108
Maar het affiche is toch ook niet bijzonder. Bij dit lijstje zie ik er niet aan af dat dit geen van alle op Lowlands zou kunnen staan.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Ik vind dit vergeleken met de voorgaande jaren echt een zwaktebod, als ik even negatief mag zijn. Weet ook niet welk publiek ze hier mee willen trekken, de lineup is werkelijk all over the place met een aantal erg discutabele namen die hoog gebilled worden (Haim...?), en ik vind het heel vreemd dat er bij deze worp letterlijk geen enkele naam zit die bovenaan het affiche staat.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik mis vooral scherpe randjes en interessante nieuwe gitaaracts . Het is allemaal wel erg braafjes. Op zich wel een aantal mooie namen zoals Britanny Howard en Klangstof maar over de gehele linie spreekt het mij niet aan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Ik mis vooral scherpe randjes en interessante nieuwe gitaaracts . Het is allemaal wel erg braafjes. Op zich wel een aantal mooie namen zoals Britanny Howard en Klangstof maar over de gehele linie spreekt het mij niet aan.

Eens. Vorig jaar twijfelde ik echt om te gaan maar dit jaar geen enkel spoortje van twijfel. Best wat prima namen maar nergens spannend of uitdagend. Zeker als je wel eens een gitaar kan waarderen heb je hier dit jaar niets te zoeken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Analyse van het programma so far:

Fantastisch: FKA Twigs, Bicep, Wilco, Kate Tempest
Dikke prima: Tyler, Beck, Big Thief, Charli XCX, Loyle Carner, Whitney, Klangstof, Whispering Sons, The Murder Capital
Prima/oke: Brittany Howard, Hot Chip, Black Pumas, Naaz, Thomas Azier, Jungle By Night

En dan nog een paar dingen die ik niet ken en eerst nog moet luisteren. Al met al een kleine 20 namen die me (goed) bevallen. Als dat beetje verdeeld is over drie dagen, kom ik de tijd prima door.

Maar toch blijft het gevoel een beetje hangen dat het beter/spannender kan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Joris wrote:
Geen headliner er bij dus

Geen headliner met een R erbij dus.
1f609.svg


Mooi lijstje hoor m.n. Clairo, Brittany Howard, Avalon Emerson, Romy, Whispering Sons, Hot Chip, Klangstof… Veel namen die ik wederom wil zien! Geen headliner wil zeggen dat na het uitvallen van Tame Impala ze echt wel een goeie vervanger willen neerpoten en dat er nu al niet meteen een Royal Blood tussen zit, vind ik fijn.

Als ze nog een headliner vinden?
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Ik mis vooral scherpe randjes en interessante nieuwe gitaaracts . Het is allemaal wel erg braafjes. Op zich wel een aantal mooie namen zoals Britanny Howard en Klangstof maar over de gehele linie spreekt het mij niet aan.

Eens, neem bijvoorbeeld een naam als Low vorig jaar, dat was uniek en overweldigend goed
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
edit: clashfinder-update gebasseerd op mijn natte vinger ?

Leuk gedaan, denk dat het qua podiumindeling wel ongeveer zo gaat zijn. Denk Hot Chip en Sam Fender, Naaz en Jungle By Night omgedraaid (maar dat zijn details).

Zitten alleen niet zoveel gaten meer in! Wat mij op de volgende vraag brengt: hoeveel namen verwachten we er eigenlijk nog bij?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
164
41
Even kijken hoeveel er nu al aangekondigd is in vergelijking met de website van vorig jaar. (links 2020 / rechts 2019)

Headliners: 2/3
Subs: 5/12
Undercard niveau 1: 29/28
Undercard niveau 2: 18/65
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Eens, neem bijvoorbeeld een naam als Low vorig jaar, dat was uniek en overweldigend goed

Die rol zou Big Thief dit jaar kunnen vervullen. En met Wilco, Whispering Sons, Idles, Whiney, Cage The Elephant, Jenny Beth, The Murder Capital staan er toch wel aardig wat gitaaracts. Voor mijn gevoel is dat wel eens minder geweest, toch?
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Obstacle 1 wrote:
Eens, neem bijvoorbeeld een naam als Low vorig jaar, dat was uniek en overweldigend goed

Die rol zou Big Thief dit jaar kunnen vervullen. En met Wilco, Whispering Sons, Idles, Whiney, Cage The Elephant, Jenny Beth, The Murder Capital staan er toch wel aardig wat gitaaracts. Voor mijn gevoel is dat wel eens minder geweest, toch?

Daar heb je wel een punt, al is de show van Big Thief toch weer heel anders dan die van Low. Vooral The Murder Capital en Idles zijn live fenomenaal.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Tevreden met dit lijstje al verwacht ik wel nog een aantal grotere namen bij de volgende drop. Vorig jaar maakte ze rond deze tijd Janelle monae Rosalia en Grace Jones Balthazar en Deus bekend dus ik denk dat we nog wel een paar namen van zulke grote mogen verwachten
 

salgriep

Playlistbediener
4 dec 2019
7
0
Meer namen krijgen we zwz, in de insta post 'and more to come..' en in de app staat 'binnenkort volgen meer bevestigingen'. De vraag blijft dan natuurlijk wat en vooral wanneer
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Tevreden met dit lijstje al verwacht ik wel nog een aantal grotere namen bij de volgende drop. Vorig jaar maakte ze rond deze tijd Janelle monae Rosalia en Grace Jones Balthazar en Deus bekend dus ik denk dat we nog wel een paar namen van zulke grote mogen verwachten

Als ze echt grotere namen hebben hadden ze die toch nu gedropt. Ze willen mensen die op de wip qua festivalkeuze zitten toch zo snel mogelijk overtuigen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
dus ik denk dat we nog wel een paar namen van zulke grote mogen verwachten
Ik vrees daar eerlijk gezegd een beetje voor als ze hun poster op dezelfde manier indelen als vorig jaar voornamelijk m.b.t. het lijstje namen net onder het vijftal grote namen, van die groep zijn er zoals cloudyshoes al vermeldde reeds 29 bekend (vorig jaar stonden alle namen uit die groep op de twee grootste podia) terwijl het kleinere groepje daaronder met Whispering Sons, Klangstof etc. in de Fuzzy Lop/Future Fuzzy/nachtprogramma stonden. Het kan zijn dat er uit die 29 namen enkele namen naar dat derde en vierde podium worden verwezen ondanks een hogere billing, maar ik zie dat niet voor véél namen gebeuren. Wat wél opvallend is, zijn de namen bovenin. Qua populariteit zouden namen als Brittany Howard, Charli XCX en TDCC daar eigenlijk ook moeten staan rekening houdend met de manier van billing vorig jaar..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
mmax wrote:
Tevreden met dit lijstje al verwacht ik wel nog een aantal grotere namen bij de volgende drop. Vorig jaar maakte ze rond deze tijd Janelle monae Rosalia en Grace Jones Balthazar en Deus bekend dus ik denk dat we nog wel een paar namen van zulke grote mogen verwachten

Als ze echt grotere namen hebben hadden ze die toch nu gedropt. Ze willen mensen die op de wip qua festivalkeuze zitten toch zo snel mogelijk overtuigen?

Ja dat was inderdaad een beetje mijn punt ook. Je komt met namen om mensen te overtuigen. En dit rijtje overtuigt weinig mensen echt, denk ik.

Maar er moet nog een derde headliner bij, dus je zou denken dat de volgende worp (die de afgelopen jaren doorgaans de minst interessante was) toch iets meer vuurwerk gaat bieden. Of ze komen nog een keer met een losse aankondiging van de derde headliner tussendoor? Iets wat ze nu nog niet mogen of kunnen bekendmaken? Dat moet dan toch welhaast?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Het lijkt me namelijk echt uitgesloten dat Wilco, Haim, Kacey Musgraves of FKA Twigs daadwerkelijk de Hotot gaan afsluiten op 1 avond.

Al zou ik met FKA Twigs persoonlijk wel vrede hebben, maar die trekt dat veld toch niet vol?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken