Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
In een interview met de Gelderlander zegt Bente Bolman dat ze er wel bijna zijn met grotere namen en dat Tame Impala en Lana Del Rey niet komen….
Geloof niet meer dat er nog een headliner bij gaat komen dan.
Link naar het artikel.

Yep, groot kruis over Lana dan maar. :( Tame Impala was uiteraard al uitgesloten. Ik geloof echter wél nog dat we toch nog minstens 1 grote naam gaan krijgen voor die zaterdag hoor, tour schedules wijzen uit dat Beck en Disclosure (en Wilco) op de vrijdag staan en Tyler (en FKA Twigs) op zondag nl. Maar opnieuw, zeer jammer. Dan toch Royal Blood..?
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Hoop toch nog op iets als Alt j voor laatste headliner maar ik ben bang gezien dat interview dat we alleen nog een paar fuzzy lop namen gaan krijgen
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Met deze line-up dus dik 10.000 kaarten meer verkopen dan BKS. Ze doen het met Lowlands en ze doen het ook gewoon met DTRH: uitverkopen met hun minste line- up sinds jaren. Het zijn genieën die marketing strategen van Mojo.
 

salgriep

Playlistbediener
4 dec 2019
7
0
Gezien dat artikel toch redelijke teleurstelling in de grote namen, iedereen in mijn groep hoopte op nog wat moois. Het is niet anders, maar dat mogen we toch nog wat redelijke undercards verwachten, of dat ook niet?
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Wat een ongelofelijke teleurstelling is dit zeg (dat artikel in acht nemend). Kan niet meer zeggen
 

gertjanvh85

Nieuw lid
26 feb 2020
1
0
Ik dacht dat Celeste zichzelf had bevestigd, die zie ik nog niet terug...

Er zal toch nog wel een fijne naam los te peuteren zijn van de line-up van Werchter...
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat er geen grote naam meer bij komt, als Lana niet is gelukt zullen ze toch wel voor een andere artiest voor die spot gaan
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Ik dacht dat Celeste zichzelf had bevestigd, die zie ik nog niet terug…

Er zal toch nog wel een fijne naam los te peuteren zijn van de line-up van Werchter…

https://festileaks.com/2020/01/celeste-misschien-naar-down-the-rabbit-hole-2020/

Lijkt me dat MOJO haar ook heel erg graag op North Sea Jazz wil hebben, dus dat is even afwachten. Absoluut een kanshebber, al had ik haar wel verwacht bij deze aankondiging. Ze is live echt waanzinnig goed.

Zijn voor de positie van headliner wel meerdere namen in de buurt, daar ligt het niet aan. Sluit The Killers als plan C of D ook nog altijd niet uit. Even afwachten waar Mad Cool en Roskilde mee komen deze week, misschien zit daar een nieuwe kanshebber bij.

Edit: hmm, lees net dat artikel van de Gelderlander en vraag me af of er wel een headliner bij komt. Wat een kutkrant is dat toch.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Grote kans dat Mumford and Sons op Mad Cool staan. Zou dat iets zijn waar DTRH mee zou aankomen?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Gedver. Dan hoeven we inderdaad niks meer te verwachten. Wat balen zeg, heb ik een keer de vriendengroep overtuigd om mee te gaan naar DTRH, zitten we hiermee opgescheept.

Gelukkig is het nachtprogramma wel erg tof trouwens. FKA Twigs, Wilco en Tyler zijn voor mij musts. De rest zie ik allemaal wel.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Dus als ik het goed begrijp krijgen we geen headliner meer naast Tyler en Disclosure? Of een headliner die nog kleiner is dan die twee?

Ik vraag me echt af wat er misgelopen is. Veel pech gehad en naast alle mooie grote boekingen gegrepen of lopen ze er de kantjes bewust van af? Je gaat zien dat ze toch gaan uitverkopen, het maakt qua verkoopcijfers niet heel veel uit of ze nu een sterke line-up of een iets zwakkere hebben. Ze lijken hun marketing toch vooral te richten rond de beleving en hun merk en veel minder rond de artiesten.

Zelf heb ik gemengde gevoelens bij de line-up. Ik ben niet iemand die zich puur laat verleiden door de headliners, maar als ik me een beetje inbeeld hoe een dag op dtrh er zou uitzien met deze lijst artiesten, lijkt het me nu toch niet zo onmisbaar. Er staan heel wat kleine en spannende acts tussen die ik graag gezien had, maar die zie ik misschien nog wel in de zalen. FKA twigs missen zou ik dan wel weer jammer vinden.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik denk dat ze pech hebben gehad met een 1 of meerdere boekingen. Ik kan me niet indenken dat ze met deze line-up alle artiesten binnen hebben die ze van te voren op de planning hadden staan. Misschien verkopen ze dit jaar uit omdat veel mensen voor de bekendmaking van de line-up al een ticket gekocht hadden.
Neem van mij aan dat de bezoekers volgend jaar wel wachten tot de line-up definitief is. Ik ga in ieder geval niet meer blind een ticket kopen voor DTRH.
Deze week ga ik met mijn festival-vrienden serieus overwegen of we alsnog naar BKS gaan. The Strokes MOET ik eigenlijk zien.

Even iets anders: misschien loop ik een beetje op de zaken vooruit maar aangezien er een boel sportevenementen inmiddels worden afgelast door het dreigende Corona virus lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat enkele festivals ook op de tocht staan. Mocht het virus van de zomer nog circuleren dan ben ik benieuwd wat een BKS en DTRH gaan doen...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik denk dat ze pech hebben gehad met een 1 of meerdere boekingen. Ik kan me niet indenken dat ze met deze line-up alle artiesten binnen hebben die ze van te voren op de planning hadden staan. Misschien verkopen ze dit jaar uit omdat veel mensen voor de bekendmaking van de line-up al een ticket gekocht hadden.
Neem van mij aan dat de bezoekers volgend jaar wel wachten tot de line-up definitief is. Ik ga in ieder geval niet meer blind een ticket kopen voor DTRH.
Deze week ga ik met mijn festival-vrienden serieus overwegen of we alsnog naar BKS gaan. The Strokes MOET ik eigenlijk zien.

Even iets anders: misschien loop ik een beetje op de zaken vooruit maar aangezien er een boel sportevenementen inmiddels worden afgelast door het dreigende Corona virus lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat enkele festivals ook op de tocht staan. Mocht het virus van de zomer nog circuleren dan ben ik benieuwd wat een BKS en DTRH gaan doen…

Er waren natuurlijk al flink wat namen bekend voor de voorverkoop startte. De eerste worp omvatte veel meer namen dan de worp van gisteren. Dus het is niet zo dat mensen blind tickets hebben gekocht. En de gevoelens rondom die eerste namen waren ook overwegend positief. Alleen de headliners waren minder spectaculair dan in de twee jaar ervoor, maar er staat gewoon genoeg fraais. Dus in die zin is het helemaal niet vreemd dat de voorverkoop goed liep.

Het ontbreken van fraaie headliners vind ik jammer, maar om het hele programma daarom nu te downgraden gaat wel ver. Als ik voor mezelf kijk, staan er nu al ruim 20 acts die ik tof vind, waaronder een paar echte mustsees. Niets meer of minder dan andere jaren. Ook in mijn groep proef ik tevredenheid. Ook onder de wat meer traditionele gitaarleliefhebbers onder hen;die hebben het ook wel eens slechter gehad. Paar fraaie pareltjes, prima dance, prima hiphop, gitaren,wat toegankelijker spul, paar leuke verrassingen, er is van alles wel wat. Behalve grote namen bovenaan. Maar nog niet zo lang geleden moesten we het doen met Oscar And The Wolf als headliner. En Fleet Foxes, die voor een half lege tent speelden. We zijn wellicht wat verwend geraakt de laatste jaren. Al vind ik wel dat een festival van dit formaat met strakkere headliners dan dit mag komen, dat is mijn voornaamste kritiekpunt dit jaar. Als het hierbij blijft is het bovenaan gewoon mager. Maar daaronder hebben ze het goed voor elkaar, vind ik.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
@Raskolnikov
Mee eens. Denk dat ze voor hun publiek in de breedte een prima programma hebben neergezet, dat weinig onderdoet voor die van de afgelopen jaren. De algehele vibe rond een festival wordt helaas echter toch vooral door aansprekende headliners bepaald. Beste voorbeeld is BKS 2017 toen er een enorme hype ontstond na bekendmaking van Radiohead en Arcade Fire. Dat het in programma in de breedte de zwakste was van alle edities deed blijkbaar niet ter zake.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
378
126
Het lijkt mij echt dat ze pech hebben gehad. Op Mad Cool zojuist Mumford, Royal Blood + Alt-J als headliners. Vooral die laatste twee had DTRH zeker kunnen boeken, toch? Kosten niet de hoofdprijs en zouden eventueel kunnen headlinen. Wellicht komt Alt-J nog naar BKS en heeft Mojo RB geboekt voor Pinkpop i.v.m. tegenvallende dagkaarten op de zaterdag en/of zondag?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
548
@Raskolnikov
Mee eens. Denk dat ze voor hun publiek in de breedte een prima programma hebben neergezet, dat weinig onderdoet voor die van de afgelopen jaren. De algehele vibe rond een festival wordt helaas echter toch vooral door aansprekende headliners bepaald. Beste voorbeeld is BKS 2017 toen er een enorme hype ontstond na bekendmaking van Radiohead en Arcade Fire. Dat het in programma in de breedte de zwakste was van alle edities deed blijkbaar niet ter zake.

Het programma van BKS 2017 vond ik in de breedte nog best prima.

Kan persoonlijk zijn natuurlijk maar ik had dat jaar elke festivaldag 3 must-sees aangevuld met een aantal andere interessant namen daarbuiten. Zo'n hoge score heb ik op DTRH nooit gehad. Maar ik zeg al, kan persoonlijk zijn natuurlijk.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Wacht, gaat men er nu vanuit dat er helemaal geen headliner meer komt? Je kan toch niet een festival hebben zonder een headliner op de zaterdag?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
548
Wacht, gaat men er nu vanuit dat er helemaal geen headliner meer komt? Je kan toch niet een festival hebben zonder een headliner op de zaterdag?

Is de dagindeling al bekend dan? Headliners zijn toch Tyler, Disclosure en Beck?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken