Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Moet ik wel zeggen dat Goodbye volgensmij niet de bedoeling was want zelfs de roadie was verbaast dat er om een gitaar werd gevraagd op het laatst
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Heb ze zelf gisteren in de 013 gezien.

Het concert barstte van de energie en ze wisten ons vanaf de opening tot het slot goed te boeien.
Wat natuurlijk ook meehelpt is dat ijzersterke laatste album.

Ik ben nu al benieuwd hoe hun festival-set er uit gaat zien.
Sidenote: In Tilburg eindigde ze niet met Queen (bij het aangaan van de lichten speelde dat nummer af) en Goodbye, maar met Sabertooth Tiger.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Hoi lieve forum mensen. Dit jaar wordt mijn eerste keer DTRH en ik vroeg mij een aantal dingetjes af.
Er wordt aangegeven dat de camping op donderdag om 12:00.. is dit vergelijkbaar met de Lowlands donderdag (dus al wat feestjes op de avond van te voren)?
En qua nachtprogramma, gaat dat ook zo'n 24/7 door, of heeft dat wel een avondtijd?
Heb er in ieder geval heel veel zin in. Ik ben mega blij met de headliners, aangezien ik groot fan ben van Tyler en Disclosure, dus dat scheelt :') Daarnaast vind ik de rest van de line up ook echt te gek.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Hoi lieve forum mensen. Dit jaar wordt mijn eerste keer DTRH en ik vroeg mij een aantal dingetjes af.
Er wordt aangegeven dat de camping op donderdag om 12:00.. is dit vergelijkbaar met de Lowlands donderdag (dus al wat feestjes op de avond van te voren)?
En qua nachtprogramma, gaat dat ook zo’n 24/7 door, of heeft dat wel een avondtijd?
Heb er in ieder geval heel veel zin in. Ik ben mega blij met de headliners, aangezien ik groot fan ben van Tyler en Disclosure, dus dat scheelt :’) Daarnaast vind ik de rest van de line up ook echt te gek.

Goede keuze, ik denk dat je het heel mooi gaat krijgen. Heel fijn festival.

Over de camping kan ik zelf helaas weinig zeggen, aangezien ik thuis slaap (ja sorry saai). Maar wat ik begrepen heb van anderen is de donderdag niet heel spectaculair. Grote barbecue, wat silent disco en dat soort dingen allemaal. Wel heel gezellig, hoor ik altijd van mensen die ik ken en wel gaan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Die barbecue is inderdaad goed geregeld en erg gezellig, er zijn al heel wat bezoekers die op donderdag komen. Die avond moet het entertainment vooral van jezelf en anderen komen, de silent disco en andere activiteiten zijn niet te vergelijken met de donderdag op Lowlands. Het festivalterrein op DTRH gaat pas op vrijdag open en dan gaat het programma er elke nacht tot ongeveer 4:30 door.

Vond het zelf fijn om de tent op donderdagavond al te hebben staan zodat je vrijdag geen reis en stress meer hebt. Zou wel zelf een koeltas met spiesjes (en bier) meenemen, het aanbod was wat beperkt en tegen festivalprijzen.

Erg leuk festival, sowieso een goede keuze om heen te gaan!
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Incubus heeft nog ruimte in de agenda. Lijkt m ook een oké optie. Moeten ze wel ff wat tijd overbruggen tussen de laatste in Europa en de volgende verder weg....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Incubus zou me wel verbazen, vind ik gevoelsmatig totaal niet bij het festival passen eigenlijk.

Sowieso vraag ik me af of er nog namen van dat formaat bij gaan komen.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Incubus zou me wel verbazen, vind ik gevoelsmatig totaal niet bij het festival passen eigenlijk.

Sowieso vraag ik me af of er nog namen van dat formaat bij gaan komen.

Grote namen vraag ik me idd ook af. Maar in het rijtje van frank carter, yungblud past incubus toch wel enigszins ? Stevige gitaren, maar soms ook jazzy (hoe schrijf je dat eigenlijk :) ) en vooral eigenwijs.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Hoi lieve forum mensen. Dit jaar wordt mijn eerste keer DTRH en ik vroeg mij een aantal dingetjes af.
Er wordt aangegeven dat de camping op donderdag om 12:00.. is dit vergelijkbaar met de Lowlands donderdag (dus al wat feestjes op de avond van te voren)?
En qua nachtprogramma, gaat dat ook zo’n 24/7 door, of heeft dat wel een avondtijd?
Heb er in ieder geval heel veel zin in. Ik ben mega blij met de headliners, aangezien ik groot fan ben van Tyler en Disclosure, dus dat scheelt :’) Daarnaast vind ik de rest van de line up ook echt te gek.
Ik ben vorig jaar voor de eerste keer geweest. Het is een ontzettend leuk festival.
Donderdag was er toch wel bitter weinig te doen. Er was een BBQ die wel fijn was (wel pokkeduur, zelfs voor een festival), maar daar houdt het een beetje op. Er stond ook een silent disco, maar die was veel te klein waardoor niet veel mensen konden meedoen en die sloot ook nog eens redelijk vroeg. Je moet het zelf gezellig maken. Vorig jaar was er bijvoorbeeld iemand die een sterke bluetoothspeaker mee had waar dan een stuk of vijftig mensen op afkwamen, dat was redelijk armtierig. Achteraf gezien was het zeker geen ramp, maar de organisatie kon toch wel een feestje maken... Al zal er wel een praktische verklaring voor zijn.

Het is eigenlijk geen overbodige luxe om op donderdag te komen als je een mooie plaats op de camping wilt.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Thanks voor de tips allemaal :') Even met de groep bespreken wat we doen, maar ik denk wel dat we de donderdag gaan. Idd een dag van te voren je tent opzetten is wel lekker en ik vind kamperen sowieso leuk dus dat scheelt haha. Heb er in ieder geval echt onwijs veel zin in! Hopen op nog een paar leuke namen, maar als die niet komen voor mij is het ook niet erg, want ik heb zo al zo'n 10-15 acts die ik wil zien.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Donderdag is voor ons de standaarddag om al dronken te zijn voordat de poort open gaat en dat de hele dag door te zetten. Best wel leuk maar heel armetierig inderdaad.

Afgelopen jaar hadden we spacecake meegenomen wat wel een leuke dagbesteding was.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.462
6.127
Een insider op Efest heeft van de week het volgende geplaatst:

They don't need 3 headliners. There were many options, but nearly every negotiation ended up with nothing. Most of them decided not to tour in their weekend.

Zou jammer zijn als dat waar blijkt te zijn.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Een insider op Efest heeft van de week het volgende geplaatst:

They don’t need 3 headliners. There were many options, but nearly every negotiation ended up with nothing. Most of them decided not to tour in their weekend.

Zou jammer zijn als dat waar blijkt te zijn.

Niet touren in hun weekend? Zie ik iets verkeerd of zijn de meeste festivallen tijdens het weekend? Of gaat dit over een paar speficieke bands die niet per se touren en dus niet wilde komen doordat ze dat niet doen? Vind het anders nogal een vaag verhaal
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Timmetje wrote:
Een insider op Efest heeft van de week het volgende geplaatst:

They don’t need 3 headliners. There were many options, but nearly every negotiation ended up with nothing. Most of them decided not to tour in their weekend.


Zou jammer zijn als dat waar blijkt te zijn.

Niet touren in hun weekend? Zie ik iets verkeerd of zijn de meeste festivallen tijdens het weekend? Of gaat dit over een paar speficieke bands die niet per se touren en dus niet wilde komen doordat ze dat niet doen? Vind het anders nogal een vaag verhaal
Uiteraard zijn de meeste festivals in het weekend. Er zijn gewoon artiesten die blijkbaar geen shows willen spelen in hun specifieke weekend. Lana Del Rey is een voorbeeld waarvoor ze sowieso wel geprobeerd hebben maar dat het uiteindelijk niet lukte.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Mooi stuk over The Murder Capital. Voor het eerst gezien op Into the Great Wide open vorig jaar, en ik ben speciaal naar Grauzone in Den Haag gegaan afgelopen maand om ze nog n keer te zien. Gaat dat zien ! en breek de tent af.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik heb het een aantal weken geleden al een keer aangekaart en nu komt het toch echt heel dichtbij: ik vraag me serieus af of DTRH (en andere festivals) doorgaan. Natuurlijk enorm balen, maar aan de andere kant onvermijdelijk. Tuurlijk, DTRH is half juli pas, waarschijnlijk is het Corona-virus dan grotendeels verdwenen. Maar ik denk dat artiesten bij voorbaat complete tours cancellen. Lijkt me een heel vervelend dilemma voor de organisatie (zijn ze verzekerd tegen zulke gevallen?)

Misschien is het doemdenken, maar in mijn ogen is het eerder realistisch...
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
DTRH zal alleen gecancelled worden als het van hogerhand wordt opgelegd. Als ze van hun kant het contract met artiesten opzeggen zonder dst het verplicht wordt door de overheid gaat dat gewoon een enorme kostenpost worden.

De meeste artiesten gaan niet uit voorzorg hun tour cancellen, dan hebben ze geen inkomen. Een vriendin die muzikant is zei zojuist al: "de komende tijd zijn we dus extra armlastig."
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Dat geldt inderdaad voor de kleinere namen. Maar de grote namen hebben dat geld niet meer nodig en zouden dit vanuit een maatschappelijk oogpunt makkelijker kunnen doen.

Ik zie de Amerikaanse namen wel een aantal van cancelen, dan blijft er weinig over.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken