Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Een festivalticket voor het volledige festival (drie dagen en vier overnachtingen), inclusief een plek op de tentencamping en vervoer per pendelbus van en naar station Wijchen kost €177,50 (excl. €10,- servicekosten). Er worden geen losse dagkaarten verkocht.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Prachtige namen dit! Goed dat ze niet voor de gigantische headliners zijn gegaan en dat levert geweldige kwaliteit in de breedte. Ik denk dat ik alle namen uit die tweede categorie wel zou willen zien.
Lijkt me dat we met Tyler en Disclosure 2 van de 3 afsluiters hebben. Of denken jullie dat Beck ook zal headlinen?

Ik zie Beck juist als headliner. Lijkt me juist de grootste van de drie.

Disclosure heb ik niets mee. Tyler ken ik alleen van naam en daar spring ik niet direct een gat van in de lucht. Maar Beck is een fijne headliner.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Kan me niet voorstellen dat Tyler, the Creator een echte headliner is met die mega zaadshow van hem. Maar Flower Boy blijft een prachtplaat.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Beck staat op de poster op de 2e rij, samen met FKA twigs & Haim, dus verwacht inderdaad nog een headliner.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Headliners (als dit ze zijn) niet helemaal mijn ding, maar zo'n beetje alles daaronder wel! Hele goeie worp namen. Girl in Red is ook heel.tof
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Prima namen hoor! Ben wel blij met Disclosure (zie ik ook niet on waarom die niet zouden passen eigenlijk), Cage The Elephant, Sticky Fingers, Beck, Bicep, FKA Twigs, Idles. Hoop nog op mooie namen aan de onderkant zoals Nilufer Yanya en Franc Moody.

Grootste tegenvaller is eigenlijk (nog?) geen Tame Impala.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.684
1.610
Joris wrote:

Raskolnikov wrote:
Kacey Musgraves hoog op het affiche, maar ik heb er nooit van gehoord…


Zelf nooit geluisterd maar heel veel positieve verhalen over gehoord

Stond ze niet in de top 5 in de jaarlijst van Oor vorig jaar?

Zoiets ja, luister het nu zelf, denk dat ik dit wel ga waarderen als ik er meer naar luister
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Kijk BKS, dit is hoe je namen aankondigt. Geen twee weinig spannende headliners en een handjevol namen, maar wel meteen een hele lading artiesten die je een idee geven hoe leuk het weer gaat worden in Beuningen. Ik ben nu tien keer meer gehypet voor DTRH dan voor BKS, al ga ik waarschijnlijk gewoon naar beiden.

Wat kijk ik hier naar uit! Eindelijk een nieuwe kans om FKA twigs te zien (heb haar twee weken geleden moeten missen), Beck! Wilco! Charli XCX! Big Thief! HAIM, Bombay Bicycle Club, Men I Trust, TDCC en Whitney zijn dan weer stuk voor stuk namen die heerlijk gaan zijn om onder het zonnetje van te genieten. Tierra Whack was een naam waar ik niet meteen op gerekend had, maar waar ik ook wel ontzettend blij mee ben. Wat veel om nu te laten bezinken!

Weinig relevant, maar wat een prachtige grafische stijl en ontwerp weer trouwens.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Wel vrij bijzonder, bedenk ik me nu ineens, dat Tame Impala er niet bij staat. En the Strokes slaan Nederland weer over,
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wat matig is dit zeg...
Echt een tegenvaller!
Wat een downgrade ook qua grootte van headliners...
Alweer een Disclosure.. Tyler die twee jaar geleden nog gewoon sub was voor Monkeys op BKS en dan dingen als HAIM en Kacey Musgraves die hoge plekken innemen...
Qua kleine namen staat er genoeg moois tussen maar 180€ voor dit?
Ben blij dat ik voor 105 (!) euro naar Melt! kan die nog geen headliners bekend hebben gemaakt en nu al mooiere spots hebben qua grote namen (Woodkid, Roisin Murphy, Kiwanuka).
FKA Twigs, Wilco, Tyler, Bicep, Big Thief, IDLES, Tempest, Whitney & Azier zijn goed maar dat is het dan ook wel...
En dan die prijs, 180€ voor dit soort headliners?
Hoe kon het vorig jaar dan nog goedkoper zijn...
Ben oprecht teleurgesteld, vooral omdat het om de hoek is en dus een ideaal festival om mee te pikken maar man wat een hoop middelmaat (HAIM, Disclosure, Two Door Cinema Club, Beck, Tones and I).
Dan misschien toch maar BKS?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nou, samenvattend voor mezelf:

Echt top:

Wilco
FKA Twigs
Beck
Bicep
Big Thief
Charli XCX
Kate Tempest
Loyle Carner
The Murder Capital

Oke:

Tyler The Creator
Whitney
Cage The Elephant
Girl In Red
Thomas Azier

Bummer:

Disclosure
Haim

Nog te luisteren:

de rest

Al met al een prima lichting. Genoeg te zien. Mooie undercard vooral! Qua headliners is dit voor mij de minste editie so far. Maar daar kan ik mee leven.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Kacey Musgraves zo hoog zetten lijkt me wat riskant. In Amerika is ze een grote ster, speelt zo voor een gigantisch publiek en wordt ze bejubeld in de pers, maar in onze contreien is ze niet echt bekend. Eind 2018 (midden in de mediahype van haar vorige album), kon ze Het Depot (capaciteit 850 personen) niet uitverkopen.

Tyler, The Creator als headliner is ook wat een twijfelgeval. In 2018 stond hij nog op klaarlichte dag op een weinig drukke ONE op BKS. IGOR zal daar vast wel verandering in gebracht hebben, en naar het schijnt is zijn liveshow ook meer uitgewerkt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.684
1.610
Kacey Musgraves zo hoog zetten lijkt me wat riskant. In Amerika is ze een grote ster, speelt zo voor een gigantisch publiek en wordt ze bejubeld in de pers, maar in onze contreien is ze niet echt bekend. Eind 2018 (midden in de mediahype van haar vorige album), kon ze Het Depot (capaciteit 850 personen) niet uitverkopen.

Volgensmij is dit een poging om haar ook in Nederland wat beter op de kaart te zetten. Zal ook wel een hoop pers naartoe gaan, benieuwd of dat een beetje aanslaat dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken