Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Even iets totaal anders (even zeiken hoor)…ze bieden wat luxere slaapplaatsen aan. Nu zag ik een soort hutje dat je voor 599 p.p. excl reserveringskosten kunt boeken. daar kun je met zn tweeën in en dat kost je dan 1200!! Moet je nog een kaartje kopen ook. Als extra kun je daar zitzakken bijbestellen a 32,50.

Dat gaat toch echt helemaal nergens over?? Wie besteld zoiets? Voor 400 per nacht heb je echt een zeer luxe hotelkamer met alles erop en er aan. Hier zit niet eens een douche bij. Een zitzak moet je er bij bestellen…..

Volgens mij zijn het vooral (rijke) mensen van buiten Nederland die voor dit soort opties gaan. Die maken er dan meteen een vakantie van voor idioot veel geld.

Over het programma: sowieso al blij met Beck, Cage the Elephant, Wilco, Bicep, Idles, Bombay Bicycle Club en Thomas Azier. De rest moet ik nog even goed gaan luisteren. En ik ben te weinig met moderne muziek bezig want ik ken Tyler the Creator niet (klinkt dat ongeveer hetzelfde als Kreator? :p) en Haim en Kacey Musgraves ook niet..

Disclosure weet ik nog niet, kan leuk zijn maar ik vind hun muziek te 'gladjes'. Fijn begin, ben benieuwd wat er nog bij komt.

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Vorig jaar vlak naast dat terrein met pre-pitched tenten en van die hutjes onze tenten opgezet, en een paar keer gesproken met bezoekers die daar sliepen. Die gaven aan dat de helft leeg stond en dat ze er meer van hadden verwacht, vooral wat de sanitaire voorzieningen betreft.

Is wel heel duur inderdaad, maar je hoeft er natuurlijk geen gebruik van te maken.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Het is tot nu toe wel heel veel pop. Niks mis mee, maar dat valt me op nu ik het een beetje aan het luisteren ben.
Dat lijkt me ook hetgeen te zijn waarmee DTRH zich onderscheidt van BKS. Op DTRH voelen popartiesten als een heel natuurlijke keuze aan, terwijl op BKS het dikwijls ietwat geforceerd geprogrammeerd overkomt. Rosalia, Robyn en Janelle Monae voelden op DTRH als perfect passende artiesten aan, terwijl Carly Rae Jepsen en Christine & The Queens er wat bijgeplakt leken. Die laatste twee zorgden ook voor een pak meer controverse dan popartiesten op DTRH. Ik denk dat het DTRH-publiek gewoon meer openminded is wat betreft pop en het BKS-publiek het meer kan vinden met indie- / gitaarbands.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Jelle wrote:
Het is tot nu toe wel heel veel pop. Niks mis mee, maar dat valt me op nu ik het een beetje aan het luisteren ben.

Dat lijkt me ook hetgeen te zijn waarmee DTRH zich onderscheidt van BKS. Op DTRH voelen popartiesten als een heel natuurlijke keuze aan, terwijl op BKS het dikwijls ietwat geforceerd geprogrammeerd overkomt. Rosalia, Robyn en Janelle Monae voelden op DTRH als perfect passende artiesten aan, terwijl Carly Rae Jepsen en Christine & The Queens er wat bijgeplakt leken. Die laatste twee zorgden ook voor een pak meer controverse dan popartiesten op DTRH. Ik denk dat het DTRH-publiek gewoon meer openminded is wat betreft pop en het BKS-publiek het meer kan vinden met indie- / gitaarbands.
Als je denkt dat het met een "open mind" te maken heeft dan heb je weinig van de ophef begrepen in ieder geval.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik kan Cloudyshoes wel volgen hoor. Hij bedoelt waarschijnlijk dat de bezoekers op DTRH meer open staan voor popmuziek. En meer poppy muziek past op DTRH in ieder geval prima. Wellicht meer dan op BKS, dat doorgaans sterk op indie gericht is. Zonder te veel in hokjes te willen denken hoor.

Open minded is misschien wat ongelukkig gekozen term haha.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Vind het al met al niet echt overtuigend. Wel een paar mooie namen: Beck, Kacey Musgraves, FKA Twigs, Big Thief, Jehnny Beth en Banks. Deze had ik ook graag op BKS gezien, maar kun je daar nu wel wegstrepen. Big Thief stond er dit jaar al, dus die snap ik dan ook wel. Die zullen waarschijnlijk ook naar RW gaan, evenals Beck en FKA Twigs.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Ik kan Cloudyshoes wel volgen hoor. Hij bedoelt waarschijnlijk dat de bezoekers op DTRH meer open staan voor popmuziek. En meer poppy muziek past op DTRH in ieder geval prima. Wellicht meer dan op BKS, dat doorgaans sterk op indie gericht is. Zonder te veel in hokjes te willen denken hoor.

Open minded is misschien wat ongelukkig gekozen term haha.
Dat laatste vooral dus ;).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.031
Iemand die weet welke dag disclosure speelt?
Tyler is headliner zondag.
Beck speelt op vrijdag volgens zijn website. Mits wat eliminatie kom ik uit opdat FKA Twigs op zaterdag zou spelen (zie Open'er, al kan ze ook op de zaterdag van RW staan) en Wilco op vrijdag (want, staan donderdag op RW).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wat me het meest opvalt is de relatief kleine status van de headliners tot dusver. Ik begreep dat de ambitie er lag om door te groeien naar 40.000-45.000 . dan verwacht je toch wat anderen namen aan de bovenkant. Misschien is die laatste dan een grote klapper (Killers,Lana, TI).
Verder vind ik het vrij matig, maar ik heb nu eenmaal niet zoveel met pop, wat toch in grote mate aanwezig is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Ah, toch geen unaniem warme ontvangst van de eerste namen hier op het forum dus.

Persoonlijk zit er ook heel weinig voor mij tussen de line-up hoor. Tyler, Disclosure en Beck zijn headliners die ik in elk geval allemaal niet zou hoeven zien. Tyler de vorige keer van een afstandje kort bekeken op BKS en dat deed me niet zoveel. En van Disclosure en Beck ken ik geen muziek, en die behoefte heb ik ook niet zo.

De meeste namen die ik wel zou willen zien, ken ik eigenlijk vooral omdat ik er 5 jaar geleden nog wel eens naar luisterde: met name HAIM en Bombay Bicycle Club heb ik het dan over. Daarnaast springen eigenlijk alleen Big Thief en IDLES er voor mij persoonlijk uit als alternatieve en momenteel relevante namen. En Jehnny Beth ben ik ook wel benieuwd naar, heeft pas één single uit die wel enigszins Savages klinkt maar ook weer niet helemaal. Wordt nog even afwachten.

Toch is het over de breedte wel een aardige lijst zo. Begrijp ook wel dat ze ineens met 34 bands komen als er geen écht grote klappers bij zitten. Verdoezelt toch een beetje het gebrek aan echte headliners in deze worp.

DTRH kennende komen er echter vooral nog kleine namen bij, althans als we kijken naar hoe dat de laatste jaren is gegaan. En dan zou het affiche wel wat matig zijn, maar goed dat moeten we eerst nog even afwachten.
 

stephen

Nieuw lid
17 dec 2019
1
0
Eens met wat de meesten hierboven zeggen: over de gehele linie valt het toch allemaal wat tegen. Proef die reacties overigens ook bij fervent DTRH-gangers in mijn kennissenkring.

Echte headliners zoals in 2018 en 2019 er wel waren, ontbreken vooralsnog. Hoeft van mij niet per sé, maar een brede top-programmering zoals in 2017 is het ook allemaal nog niet. Er zit best wat aardigs tussen hoor, maar met deze namen ga je nevernooit uitverkopen. Ik vermoed dat de organisatie heeft ingezet op een aantal grote namen (Tame Impala, om maar wat te noemen), maar dat die wederom niet haalbaal bleken te zijn. Gegokt, maar verloren.

Het is hopen dat er nog wat fatsoenlijks bij komt, want hiermee worden de hooggespannen verwachtingen natuurlijk niet waargemaakt.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
664
591
Het is duidelijk dat DTRH probeert in te zetten op een wat jonger publiek. Ik ben zelf nog nooit op DTRH geweest, maar ik begreep dat er weinig mensen in de leeftijdsklasse 18-25 rondlopen. Met Tyler en Disclosure als grootste namen op het affiche lijkt het me duidelijk dat ze een wat breder publiek willen.

Over het algemeen vind ik het een goede lichting namen, genoeg namen die ik graag wil zien. De echte WOW namen zoals Nick Cave, QOTSA, Thom Yorke, Underworld afgelopen jaren ontbreken echter nog bij mij. Disclosure is al een paar jaar over z'n hype heen en Tyler had ik veel eerder als headliner op Woo Hah verwacht, vind hem niet echt bij DTRH passen imo.

DTRH zal met nog een goeie lichting en hopelijk super headliner moeten komen om mij over te halen voor 190 euro. Wil naast Lowlands eindelijk eens een tweede festival meepakken (BKS of DTRH), gezien sfeer/nachtprogramma een kleine voorkeur voor DTRH
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Het is duidelijk dat DTRH probeert in te zetten op een wat jonger publiek. Ik ben zelf nog nooit op DTRH geweest, maar ik begreep dat er weinig mensen in de leeftijdsklasse 18-25 rondlopen. Met Tyler en Disclosure als grootste namen op het affiche lijkt het me duidelijk dat ze een wat breder publiek willen.

Lopen er genoeg van rond in die leeftijdsklasse en met o.a. Vampire Weekend, Skepta, Janelle Monae, Rosalia & Foals stonden er genoeg namen die jongeren kunnen waarderen.
Ik behoor zelf tot deze leeftijdscategorie en rondom ons op de camping (aan het water) waren wij ook omringd door studenten.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
Ben zelf ook een beetje teleurgesteld door de headliners, maar laten we niet vergeten dat er waarschijnlijk nog eentje bijkomt. Gezien de opbouw van hun instapost stonden daar maar twee namen boven aan, ipv de reguliere drie headliners.



Echte headliners zoals in 2018 en 2019 er wel waren, ontbreken vooralsnog. Hoeft van mij niet per sé, maar een brede top-programmering zoals in 2017 is het ook allemaal nog niet. Er zit best wat aardigs tussen hoor, maar met deze namen ga je nevernooit uitverkopen. Ik vermoed dat de organisatie heeft ingezet op een aantal grote namen (Tame Impala, om maar wat te noemen), maar dat die wederom niet haalbaal bleken te zijn. Gegokt, maar verloren.

Het is hopen dat er nog wat fatsoenlijks bij komt, want hiermee worden de hooggespannen verwachtingen natuurlijk niet waargemaakt.

Hier kan ik me goed in vinden, al lijkt het me raar dat ze niet op de hoogte zouden zijn dat Tame Impala door de omstandigheden van hun tour in de VS niet naar NL zouden kunnen komen. Maar toch, hoop inderdaad dat ze het qua headliners nog ergens kunnen goedmaken. Voor de rest prima gevarieerde line up daaronder, met Two door cinema club, Cage the Elephant, Wilco en hopelijk ergens in de avond Charlie XCX.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Ik verwacht Tame Impala gewoon als headliner in Beuningen op de zaterdag.

Je bedoelt denk ik 'hoop' i.p.v. 'verwacht'...

Laten we wel wezen, nu Tame Impala er niet in de eerste worp bijzit is de kans wel flink gedaald. Dat 'tourgat' van ze is leuk en aardig, maar voorlopig ook niet meer dan dat: een gat.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
jimmywe wrote:
Ik verwacht Tame Impala gewoon als headliner in Beuningen op de zaterdag.

Je bedoelt denk ik ‘hoop’ i.p.v. ‘verwacht’…

Laten we wel wezen, nu Tame Impala er niet in de eerste worp bijzit is de kans wel flink gedaald. Dat ‘tourgat’ van ze is leuk en aardig, maar voorlopig ook niet meer dan dat: een gat.

Ben het hier grondig mee eens. Als ze zo'n naam hadden kunnen regelen hadden die ze meteen op de affiche gemikt, want dat is een enorme publiekstrekker. Laten we het inderdaad maar op hopen houden, want de zaterdag heeft volgens mij normaal wel een grote headline naam staan.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Zoo, eindelijk tijd om even op deze batch namen in te gaan. Ik ben absoluut hyped en mega tevreden.
Naar Tyler, The Creator zijn IGOR show ben ik echt retebenieuwd. Ik heb hem twee jaar geleden ook nog op Best Kept gezien, en ondanks de mening van anderen hier vond ik het vooraan wel genieten geblazen. Ben dan ook wel een fanboy. Disclosure heb ik dan niet zoveel mee, maar bij gebrek aan beter vind ik het prima: heb ik die ook eens gezien. Beck is een naam die al jaren op mijn verlanglijstje staat, ik zou er in 2018 heengaan, ware het niet dat Thom Yorke toen op dezelfde dag optrad in ons landje. Erg blij mee dus. Hopelijk speelt ie hoofdzakelijk oud werk, maar dat zal wel niet. Zo'n andere naam die bovenaan mijn bucketlist staat, is Wilco. Zij waren eigenlijk al bekend, maar ik ben blij dat het nu officieel is. Eindelijk kan ik ze aan het werk zien! FKA twigs ben ik de laatste tijd steeds meer aan het luisteren en lijkt me magistraal live. Ook erg blij mee.

HAIM heb ik echt helemaal niks mee. Ook nooit geprobeerd tbh. Kacey Musgraves vind ik ook een mooie boeking. Ga het eens meer luisteren, maar Golden Hour vind ik in elk geval een wondermooi nummer. Big Thief heb ik de laatste tijd ook echt vaak aan staan, en god wat maken zij beklijvende muziek. Ook heel erg benieuwd naar! Net als naar Black Pumas, lijkt me heerlijk live. Cage The Elephant en IDLES zijn in mijn ogen beide boekingen waar weinig fout mee kan gaan: rammen! Met beide ontzettend blij, het is vooral bij Cage alweer even geleden dat ik ze aan het werk gezien heb. Kate Tempest en Loyle Carner zijn beide boekingen die ik afgelopen jaar graag al live wilde zien. Fijn dat ik nu kan herkansen.Whitney blijft een heerlijk bandje en ik ben ook erg benieuwd naar Murder Capital en Tierra Whack.

De rest van de line-up moet ik nog her en der wat van ontdekken. Maar voor mij is het tot nu toe een prachtig affiche. Ook vooral omdat ik het gros van de namen nooit eerder zag. Enkel Tyler, The Creator, Cage The Elephant, IDLES, Thomas Azier, girl in red en Whitney al eens live gezien. Echt heel blij mee! Ben benieuwd wie dan die derde headliner is als dat niet toch Beck wordt. En over de post van @Black Lies, ik denk niet dat de kans op Tame Impala hiermee geslonken is. Mochten ze een korte Europese festivaltour aankondigen zal dat in mijn ogen eerder in een keer gedaan worden. Ach, we gaan het zien. Misschien wel gewoon alsnog The Killers?
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
@sjoerd Hoe was girl in red live? Had net haar interview gelezen en ze zei zelf dat ze meer rock-achtig speelt live, hoe beleefde jij t?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Mochten ze een korte Europese festivaltour aankondigen zal dat in mijn ogen eerder in een keer gedaan worden.

Gebaseerd op?
Vorige twee zomers werden ook alle shows één voor één aangekondigd...

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken