Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Disclosure vind ik trouwens wel echt een headliner. Niet alle nummers zijn zo geschikt voor DTRH maar ze hebben toch ook wel een aantal lekkere beats: https://youtu.be/-zD38XSwR9M?t=2194

Ik vind het persoonlijk wel lekker dat er een dansbare headliner met enkele hits staat. Hoe je het went of keert, publiek staat er toch wel op los te gaan en dat doet de sfeer altijd wel ten goede.

Zelf heb ik niets met Disclosure, maar het lijkt me wel vaststaan dat die de Hotot gaan afsluiten. Laatste keer op Lowlands stonden die als afsluiter in de Alpha.

Hoop dat er wel wat interessants tegenover geprogrammeerd wordt. Zie me zelf echt niet bij Disclosure staan.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
Ken de muziek van Wilco of Beck niet echt, maar een act die twee uur speelt lijkt me gewoon te lang. Tenzij het echt twee acts zijn met enorme variatie, maar dan kom je bij het punt dat je twee verschillende soorten publiek aantrekt voor de verschillende muziek die je speelt. Denk dat een van de twee wat langer speelt in de middag ergens, net voor de headliner van die dag.

Daarnaast de muntprijs, volgens mij is m'n comment daarover eerder niet doorgekomen. De muntprijs bedraagt dit jaar 3 euro, wat toch best hoog ligt? Kan me herinneren dat vorig jaar 2.70 was of iets in die richting?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Afgaande op de voorgaande editie is DTRH toch een festival dat liever kortere optredens hanteert. Soms iets té kort zoals Vampire Weekend vorig jaar. Mij lijkt het dan ook een vreemde stap om plots Beck of Wilco twee uur te laten spelen. Ik denk dat er dan weinig DTRH-bezoekers de volledige twee uur gaan uitkijken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Black Lies wrote:
Heb het interview niet gehoord, maar in de geschreven tekst worden Beck, Disclosure en Tyler the Creator alle drie headliner genoemd.

“Volgens Ide moet de totale mix nog worden gemaakt. Het enige wat tot nu toe zeker is, is de afsluiter van de zondag. Wel noemt hij onder meer Disclosure, Beck en FKA twigs als key artists. Op welk podium en in welk slot deze gaan spelen, is echter nog niet bekend”

"Tyler. The Creator, Disclosure en Beck zijn toch wel de grote namen op het affiche en staan onder de noemer headliner, vindt Vera"
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
Indiaantje89 wrote:

Black Lies wrote:
Heb het interview niet gehoord, maar in de geschreven tekst worden Beck, Disclosure en Tyler the Creator alle drie headliner genoemd.


“Volgens Ide moet de totale mix nog worden gemaakt. Het enige wat tot nu toe zeker is, is de afsluiter van de zondag. Wel noemt hij onder meer Disclosure, Beck en FKA twigs als key artists. Op welk podium en in welk slot deze gaan spelen, is echter nog niet bekend”

“Tyler. The Creator, Disclosure en Beck zijn toch wel de grote namen op het affiche en staan onder de noemer headliner, vindt Vera”

Ik heb het interview niet gezien dus excuses voor als het raar klinkt, maar wie is Vera? Ook zou ik wel lichtelijk teleurgesteld zijn als Beck de derde headliner zou zijn, en dat is licht uitgedrukt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ken de muziek van Wilco of Beck niet echt, maar een act die twee uur speelt lijkt me gewoon te lang. Tenzij het echt twee acts zijn met enorme variatie, maar dan kom je bij het punt dat je twee verschillende soorten publiek aantrekt voor de verschillende muziek die je speelt. Denk dat een van de twee wat langer speelt in de middag ergens, net voor de headliner van die dag.

Daarnaast de muntprijs, volgens mij is m’n comment daarover eerder niet doorgekomen. De muntprijs bedraagt dit jaar 3 euro, wat toch best hoog ligt? Kan me herinneren dat vorig jaar 2.70 was of iets in die richting?

Dacht dat afgelopen jaar de muntprijs iets onder de 2,90 lag. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Destijds op Lowlands speelde Wilco 2,5 uur. Was een eis van de band. Of ze die eis nog steeds hanteren, weet ik niet. Maar vervelen? Geen seconde. Was werkelijk fenomenaal optreden. Dus ik hoop wederom op lange tijdslot.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Volgens mij lag de muntprijs inderdaad op 2,90. Best verwarrend dat er nergens duidelijk vermeld staat wat de muntprijs is. Ik bestel vaak een blaadje van 20 of 50 stuks, ik geloof het wel. Alsof de prijzen expres niet worden afgerond ;)
Mocht de prijs nou verhoogd worden met 10 cent, dan betaal je uiteindelijk voor 20 munten 2 euro meer. Voor 100 munten een tientje. Ik maak me er niet echt druk om.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.790
1.702
Black Lies wrote:

Indiaantje89 wrote:

Black Lies wrote:
Heb het interview niet gehoord, maar in de geschreven tekst worden Beck, Disclosure en Tyler the Creator alle drie headliner genoemd.


“Volgens Ide moet de totale mix nog worden gemaakt. Het enige wat tot nu toe zeker is, is de afsluiter van de zondag. Wel noemt hij onder meer Disclosure, Beck en FKA twigs als key artists. Op welk podium en in welk slot deze gaan spelen, is echter nog niet bekend”


“Tyler. The Creator, Disclosure en Beck zijn toch wel de grote namen op het affiche en staan onder de noemer headliner, vindt Vera”

Ik heb het interview niet gezien dus excuses voor als het raar klinkt, maar wie is Vera? Ook zou ik wel lichtelijk teleurgesteld zijn als Beck de derde headliner zou zijn, en dat is licht uitgedrukt.

Dat is de interviewster van 3FM. Dus de uitspraak over de headliners is er niet een van DTRH en kunnen we dus weinig uit opmaken.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Black Lies wrote:
Heb het interview niet gehoord, maar in de geschreven tekst worden Beck, Disclosure en Tyler the Creator alle drie headliner genoemd.

“Volgens Ide moet de totale mix nog worden gemaakt. Het enige wat tot nu toe zeker is, is de afsluiter van de zondag. Wel noemt hij onder meer Disclosure, Beck en FKA twigs als key artists. Op welk podium en in welk slot deze gaan spelen, is echter nog niet bekend”

Als je kijkt naar de headliners van de voorgaande jaren, specifiek met het oog op 2018 en 2019, mag je inderdaad nog wel hopen dat er nog een derde headliner van formaat bijkomt. Ben best blij met de eerste worp, zeker met de undercard, maar een Tyler of een Disclosure komt gewoon niet in de buurt van Nick Cave, QOTSA, Editors of Underworld. Het zou al helemaal zwak zijn als Beck inderdaad een headliner blijkt te zijn, met alle respect voor z'n muziek. De tijd zal het leren maar ik kijk er in ieder geval met alle voorpret naar uit!

 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Overigens maar een hersenspinsel, maar denken jullie dat er een kans is dat Soulwax / 2ManyDJs langskomen in Nederland? Ik zie dat ze in maart een Amerikaanse tour doen dus het zou geen eens zo'n gek idee zijn...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik denk dat er een derde headliner bij komt. Want Beck, Disclosure en Tyler zijn de grootste namen tot dusverre. Als er niets groters meer bij komt, zouden ze niet meer hoeven puzzelen over de podiumindeling toch? Dan zouden de drie genoemde bands zonder twijfel de hotot afsluiten.

Daarom denk ik: er ontbreekt nog een headliner.

Ook in voorgaande jaren zaten nooit alle drie de headliners in de eerste worp.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
will wrote:
Ken de muziek van Wilco of Beck niet echt, maar een act die twee uur speelt lijkt me gewoon te lang. Tenzij het echt twee acts zijn met enorme variatie, maar dan kom je bij het punt dat je twee verschillende soorten publiek aantrekt voor de verschillende muziek die je speelt. Denk dat een van de twee wat langer speelt in de middag ergens, net voor de headliner van die dag.

Daarnaast de muntprijs, volgens mij is m’n comment daarover eerder niet doorgekomen. De muntprijs bedraagt dit jaar 3 euro, wat toch best hoog ligt? Kan me herinneren dat vorig jaar 2.70 was of iets in die richting?

Dacht dat afgelopen jaar de muntprijs iets onder de 2,90 lag. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Destijds op Lowlands speelde Wilco 2,5 uur. Was een eis van de band. Of ze die eis nog steeds hanteren, weet ik niet. Maar vervelen? Geen seconde. Was werkelijk fenomenaal optreden. Dus ik hoop wederom op lange tijdslot.

Ah dan valt de stijging reuze mee, zie meerdere mensen namelijk nu die 2.90 noemen. Verder ook wat van Wilco geluisterd, en klinkt inderdaad best wel lekker. Vraag blijft of ze, ondanks hun eisen in het verleden, 2.5 uur zouden moeten spelen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
En inderdaad. Wilco en Beck zijn dan beide kandidaten om een lange sub te zijn. Wel interessant wat ze gaan doen.
Reguliere optredens van Beck zijn ook niet enorm lang, anderhalf uur is normaal, dan is een festivalset van een uur ook niet raar.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik denk dat er een derde headliner bij komt. Want Beck, Disclosure en Tyler zijn de grootste namen tot dusverre. Als er niets groters meer bij komt, zouden ze niet meer hoeven puzzelen over de podiumindeling toch? Dan zouden de drie genoemde bands zonder twijfel de hotot afsluiten.

Daarom denk ik: er ontbreekt nog een headliner.

Ook in voorgaande jaren zaten nooit alle drie de headliners in de eerste worp.

Kan inderdaad niet anders of er komt nog een headliner bij. Beck is echt te klein als headliner al zou hij zo'n spot op basis van zijn kwaliteiten zeker verdienen. Misschien maakt Tame Impala toch nog de oversteek? Mojo lijkt regelmatig dubbele boekingen te doen ( ene jaar Lowlands, andere jaar DTRH) dus het zou me niet verbazen.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Waarom vinden de meesten van jullie Beck te klein voor een headlinerspot terwijl hij ook in 2016 op BKS headliner was? Ik zou niet teveel hopen op iets groter.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Waarom vinden de meesten van jullie Beck te klein voor een headlinerspot terwijl hij ook in 2016 op BKS headliner was? Ik zou niet teveel hopen op iets groter.

Omdat BKS toch een iets kleiner festival is en omdat DTRH ook een ander publiek trekt. Ik weet niet zeker of de DTRH ganger heel erg bekend is met Beck vergeleken met andere headliners, maar misschien is dat m'n persoonlijke bias. En nogmaals, headliners van voorgaande jaren waren zeker van groter formaat.
 

justin1617899908

Playlistbediener
8 dec 2019
41
0
Ik hoop op Alt J als derde headliner en Roisin Murphy/woodkid als afsluiter van de teddy.

Verder hoop ik dat ze Bicep in de nacht programmeren en niet zoals David August vorig jaar ergens in de middag, komt snachts toch meer tot zijn recht denk ik. Peggy gou en Paula atemple zou ik ook graag in de nacht zien
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
Ik hoop op Alt J als derde headliner en Roisin Murphy/woodkid als afsluiter van de teddy.

Verder hoop ik dat ze Bicep in de nacht programmeren en niet zoals David August vorig jaar ergens in de middag, komt snachts toch meer tot zijn recht denk ik. Peggy gou en Paula atemple zou ik ook graag in de nacht zien

Ben het eens met het Bicep gedeelte, lekkere techno/trance zoals deze mag van mij zeker richting de avond. Maar hoop toch echt dat Alt-J niet die derde is, prima als naam net onder de headliner maar mist imo toch wat pit.
 

thelegendofvincent

Playlistbediener
18 dec 2019
11
0
Ik hoop als derde headliner toch echt iets van het formaat The Killers, Tame Impala en Lana Del Rey. Maar dan hadden ze die wel meteen aangekondigd denk ik
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
The Killers heeft wel opvallend genoeg geen tourdata in NL bekend. Persoonlijk zou ik het wel tof vinden (veel naar deze band geluisterd), maar denk dat het grootste deel van het BKS publiek er niet per direct op zit te wachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken