Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
The Killers heeft wel opvallend genoeg geen tourdata in NL bekend. Persoonlijk zou ik het wel tof vinden (veel naar deze band geluisterd), maar denk dat het grootste deel van het BKS publiek er niet per direct op zit te wachten.

Denk dat het BKS-publiek er maling aan heeft wat er op DTRH speelt ;)
The Killers; leuk, maar totaal niet relevant meer als je het mij vraagt. Eerste 2 albums waren te gek, daarna verzandde het toch wel in kauwgomballen-pop als je het mij vraagt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Indiaantje89 wrote:
The Killers heeft wel opvallend genoeg geen tourdata in NL bekend. Persoonlijk zou ik het wel tof vinden (veel naar deze band geluisterd), maar denk dat het grootste deel van het BKS publiek er niet per direct op zit te wachten.

Denk dat het BKS-publiek er maling aan heeft wat er op DTRH speelt
1f609.svg

The Killers; leuk, maar totaal niet relevant meer als je het mij vraagt. Eerste 2 albums waren te gek, daarna verzandde het toch wel in kauwgomballen-pop als je het mij vraagt.
Oeps verkeerd topic inderdaad
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik Zie Lana trouwens nog wel wel langskomen. Nu ze niet op BKS staat en in maart van Friendly Fire naar Livenation is het wel een reële kans lijkt mij?

Mogelijke derde headliner; Alt-J, Beck, Lana, Tame Impala, The XX/Jamie XX, Kings of Leon, The Killers(niet te groot?), Caribou.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Mogelijke derde headliner; Alt-J, Beck, Lana, Tame Impala, The XX/Jamie XX, Kings of Leon, The Killers(niet te groot?), Caribou.

De laatste headliner die DTRH de afgelopen jaren aankondigde was wel telkens van iets kleiner formaat dan de eerste twee bekendmakingen (Anohni, Fleet Foxes, Janelle Monae onder andere). Dus in die zin zou ik niet te groot durven hopen. Alt-J lijkt me realistisch, The Xx misschien (al zijn die wel al een stuk groter geworden voor mijn gevoel), Tame Impala en Killers lijkt me daarom ook niet heel waarschijnlijk meer. Caribou lijkt me juist weer wat klein. Kings of Leon staan al in Den Haag met Snow Patrol.

Als ik mijn geld zou moeten inzetten, denk ik Alt-J. Maar ik hoop op iets anders. Lana del Rey bijvoorbeeld.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Placebo is de nieuwe naam. Zal deze dan komen? Een beetje vergelijkbaar qua grootte met Alt-J denk ik.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Met de Festivalpodcast hosten we volgende week op ESNS een Festival Panel om te praten over actuele thema's. Onder andere DTRH schuift aan. Als jullie nog iets specifieks van ze willen weten, is jullie input meer dan welkom via dit topic!
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Zou het toch best jammer vinden als Alt-j zou komen. Heb niks tegen zijn muziek, maar het mist wat pit en grootte in mijn ogen. Iets wat Tame Impala (ik blijf graag dromen) of Lana del Rey wel zouden brengen. The Killers zou wel een naam zijn, maar daar ook weer wat twijfel bij of dat de kaartverkoop nog die boost gaat geven. The XX / Jamie XX lijkt me wel lekker eigenlijk, al heb ik geen idee of ze headline formaat zijn wat ben niet echt bekend met hun bekendheid. Placebo heb ik nog nooit van gehoord, dus zal daar maar niks over zeggen...

Uiteindelijk als alles mogelijk was, zou ik bij Tame Impala blijven. Valt imo goed tussen de twee andere headliners in met Disclosure en Tyler.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
De andere aankondigingen van Mad Cool zien er ook nog wel interessant uit voor de Undercard. Wat denken we van Sam Fender, The Struts, Two Feet, Angie McMahon, The Comet is Coming en Scarypoolparty. Zou DTRH nog iets meesnoepen uit die groep?
 

sanderie3

Playlistbediener
12 jan 2020
12
5
Europese festivalacts rond Down The Rabbit Hole:

1. Kendrick Lamar (Open'er, Rock Werchter, Nos Alive & Bilbao BBK)
2. Khalid (NOS Alive & Mad Cool)
3. Billie Eilish (Mad Cool & Nos Alive)
4. The Killers (Mad Cool & Bilbao BBK)
5. Pixies (Rock Werchter & Mad Cool)
6. Sam Fender (Mad Cool, TRNSMT) - Grotere kans omdat die vorig jaar niet kon komen?
7. Alt-J (Nos Alive & Mad Cool)
8. YUNGBLUD (Rock Werchter & Mad Cool) - Return van 2018 of is dat te vroeg?
9. Michael Kiwanuka (Open'er)
10. Parov Stelar (NOS Alive)
11. Tove Lo (Mad Cool)
12. Kings of Leon (Mad Cool)
13. London Grammar (Mad Cool)
14. Tom Grennan (Mad Cool)
15. Snow Patrol (TRSNMT)
16. Two Feet (Mad Cool)

Ik ben benieuwd wat jullie meningen/ ervaringen zijn over deze artiesten en of ze een kans maken op de mogelijk 3e headline plek.
Ook de vraag of deze artiesten überhaupt geschikt zijn voor DTRH of het DTRH publiek?
 

sanderie3

Playlistbediener
12 jan 2020
12
5
Europese festival acts rond Down The Rabbit Hole:

1. Kendrick Lamar (Open'er, Rock Werchter, Nos Alive, Bilbao BBK)
2. Khalid (NOS Alive, Mad Cool)
3. Billie Eilish (Mad Cool, Nos Alive)
4. The Killers(Mad Cool, Bilbao BBK)
5. Pixies (Rock Werchter, Mad Cool)
6. Sam Fender (Mad Cool, TRNSMT) - Grotere kans omdat die vorig jaar niet kon komen?
7. Alt-J (Nos Alive, Mad Cool)
8. YUNGBLUD (Rock Werchter, Mad Cool) - Return van 2018 of is dat te vroeg?
9. Michael Kiwanuka (Open'er)
10. Parov Stelar (NOS Alive)
11. Tove Lo (Mad Cool)
12. Kings of Leon (Mad Cool)
13. London Grammar (Mad Cool)
14. Tom Grennan (Mad Cool)
15. Snow Patrol (TRSNMT)
16. <Two Feet (Mad Cool)

Ik ben benieuwd wat jullie meningen/ ervaringen zijn over deze artiesten en of ze een kans maken op de mogelijk 3e headline plek.
Ook de vraag of deze artiesten überhaupt geschikt zijn voor DTRH of het DTRH publiek?
 

Lingerson

Playlistbediener
24 apr 2016
8
0
Ik zou Placebo wel kunnen waarderen, zeker met de groep vrienden waar we mee gaan. Erg fijne live band. Met goed repertoire. Wellicht op de spot waar editors afgelopen jaar stond.....maar goed wellicht iets te gedateerd voor DTRH.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Europese festival acts rond Down The Rabbit Hole:

1. Kendrick Lamar (Open’er, Rock Werchter, Nos Alive, Bilbao BBK)
2. Khalid (NOS Alive, Mad Cool)
3. Billie Eilish (Mad Cool, Nos Alive)
4. The Killers(Mad Cool, Bilbao BBK)
5. Pixies (Rock Werchter, Mad Cool)
6. Sam Fender (Mad Cool, TRNSMT) – Grotere kans omdat die vorig jaar niet kon komen?
7. Alt-J (Nos Alive, Mad Cool)
8. YUNGBLUD (Rock Werchter, Mad Cool) – Return van 2018 of is dat te vroeg?
9. Michael Kiwanuka (Open’er)
10. Parov Stelar (NOS Alive)
11. Tove Lo (Mad Cool)
12. Kings of Leon (Mad Cool)
13. London Grammar (Mad Cool)
14. Tom Grennan (Mad Cool)
15. Snow Patrol (TRSNMT)
16. <Two Feet (Mad Cool)

Ik ben benieuwd wat jullie meningen/ ervaringen zijn over deze artiesten en of ze een kans maken op de mogelijk 3e headline plek.
Ook de vraag of deze artiesten überhaupt geschikt zijn voor DTRH of het DTRH publiek?

Kendrick staat ook op Woo Hah, niet dat dat iets afdoet aan de lijst ;). Denk dat je de meeste wel kan afstrepen puur op hun populariteit of het publiek van DTRH (ook als is die best breed). Neem bijvoorbeeld Billie Eilish, Khalid en Snow Patrol. Ik zie die niet een twee drie DTRH headline, en al helemaal niet meer dit jaar. Voor paar andere acts valt zeker wat te zeggen, Alt-J is eerder genoemd, Pixies kan, The Killers worden ook genoemd. Sam Fender lijkt me zeer waarschijnlijk ivm met die gemiste kans vorig jaar, en dan zou Beirut ook zo maar kunnen.

Dan zie ik er namen staan waarvan ik denk dat het er wel bij kan, maar toch twijfel waar het precies zou passen en of het wel zou passen. Tom Grennan, Two Feet en Michael Kiwanuka. Het zou zo maar kunnen, maar ik acht de kans toch klein.

Dan als laatste zie ik namen staan waarvan ik niet eerder heb gehoord, of naar luister (Parov Stelar, Yungblud) of gewoon denk dat het niet hun festival is dit jaar of niet per se bij het festival zoals ik het zie passen (London Grammar, Tove Lo)
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Ik zou Placebo wel kunnen waarderen, zeker met de groep vrienden waar we mee gaan. Erg fijne live band. Met goed repertoire. Wellicht op de spot waar editors afgelopen jaar stond…..maar goed wellicht iets te gedateerd voor DTRH.

Welke nummers raad je aan aan iemand die ze nog nooit eerder heeft gehoord? Ben wel benieuwd eigenlijk naar hoe ze klinken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Lingerson wrote:
Ik zou Placebo wel kunnen waarderen, zeker met de groep vrienden waar we mee gaan. Erg fijne live band. Met goed repertoire. Wellicht op de spot waar editors afgelopen jaar stond…..maar goed wellicht iets te gedateerd voor DTRH.

Welke nummers raad je aan aan iemand die ze nog nooit eerder heeft gehoord? Ben wel benieuwd eigenlijk naar hoe ze klinken.
Bitter End, Blind, Meds, Infra-Red, Battle For The Sub, Song To Say Goodbye, You Don’t Care About Us, Pure Morning, Special Needs, Sleeping With Ghosts

en de 2 geweldige covers van Running Up That Hill en Where Is My Mind.
 

Lingerson

Playlistbediener
24 apr 2016
8
0
Bitter End, Blind, Meds, Infra-Red, Battle For The Sub, Song To Say Goodbye, You Don’t Care About Us, Pure Morning, Special Needs, Sleeping With Ghosts

en de 2 geweldige covers van Running Up That Hill en Where Is My Mind.

Dat dus.

En het prachtige Bosco......
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.957
529
Bitter End, Blind, Meds, Infra-Red, Battle For The Sub, Song To Say Goodbye, You Don’t Care About Us, Pure Morning, Special Needs, Sleeping With Ghosts

en de 2 geweldige covers van Running Up That Hill en Where Is My Mind.

Dat dus.

En het prachtige Bosco……
Ook hun grootste 'hit' niet vergeten natuurlijk: Every You Every Me. En Without You I'm Nothing (met David Bowie)

Of gewoon A Place For Us To Dream opzetten (lekker uitgebreide compilatie van wat ze in 20 jaar gemaakt hebben):
https://open.spotify.com/album/0XYLcVMk3nU9R2DDT195s3
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Placebo zou ik echt helemaal te gek vinden. Acht de kans echter niet heel groot. 3 juli staan ze in Barcelona, dus alleen 4 juli zou een mogelijkheid zijn. Want op 5 juli sluit Tyler het festival af. Dus enkel als Placebo twee dagen achter elkaar optreedt zou het kunnen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Zou het toch best jammer vinden als Alt-j zou komen. Heb niks tegen zijn muziek, maar het mist wat pit en grootte in mijn ogen. Iets wat Tame Impala (ik blijf graag dromen) of Lana del Rey wel zouden brengen. The Killers zou wel een naam zijn, maar daar ook weer wat twijfel bij of dat de kaartverkoop nog die boost gaat geven. The XX / Jamie XX lijkt me wel lekker eigenlijk, al heb ik geen idee of ze headline formaat zijn wat ben niet echt bekend met hun bekendheid. Placebo heb ik nog nooit van gehoord, dus zal daar maar niks over zeggen…

Uiteindelijk als alles mogelijk was, zou ik bij Tame Impala blijven. Valt imo goed tussen de twee andere headliners in met Disclosure en Tyler.

The XX is echt een hele frisse headliner. Ik snap dat de muziek op de CD het niet helemaal doet verwachten maar het is nog dansbaarder dan dat de van Tame Impala. Neem bijvoorbeeld dit nummer, die ze toen op Lowlands ook speelden: https://www.youtube.com/watch?v=IYvEhgYy35I
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Placebo zou ik echt helemaal te gek vinden. Acht de kans echter niet heel groot. 3 juli staan ze in Barcelona, dus alleen 4 juli zou een mogelijkheid zijn. Want op 5 juli sluit Tyler het festival af. Dus enkel als Placebo twee dagen achter elkaar optreedt zou het kunnen.
Of ze headlinen niét, dat kan ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken