Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

matthijsqt

Nieuw lid
19 apr 2019
4
0
Redelijke eerste worp, al wordt ik van de hier genoemde headliners niet bepaald happy (Beck en Tyler)
+++ FKA Twigs, Big Thief, IDLES, The Murder Capital
++ Kate Tempest, Girl in Red, Kacey Musgraves, Bicep

Maar inderdaad zoals gezegd: er mag zeker nog 1 knaller als afsluiting op de zaterdag bij, ik hoop zo op Tame Impala! (of The Strokes, maar daar wacht ik al 10 jaar op)
Lana Del Rey zou ik ook heel tof vinden.
Verdere wensen: Weval, DIIV, Fontaines DC, Nils Frahm, QOTSA, Beach House, Villagers, Arctic Monkeys, Four Tet, Nicols Jaar, Alt-J.

Ik merk bij mijn festival-vrienden groepje ook een beetje het missen van de grotere namen. Gek, want na een festival vinden we vaak de kleinere onbekende bands het meest vet. Kaartje is in ieder geval in the pocket. Enig idee wanneer de volgende worp namen komt? Volgens mij moesten we vorig jaar best lang wachten op de tweede lichting.

+ Mr Oizo!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
Redelijke eerste worp, al wordt ik van de hier genoemde headliners niet bepaald happy (Beck en Tyler)
+++ FKA Twigs, Big Thief, IDLES, The Murder Capital
++ Kate Tempest, Girl in Red, Kacey Musgraves, Bicep

Maar inderdaad zoals gezegd: er mag zeker nog 1 knaller als afsluiting op de zaterdag bij, ik hoop zo op Tame Impala! (of The Strokes, maar daar wacht ik al 10 jaar op)
Lana Del Rey zou ik ook heel tof vinden.
Verdere wensen: Weval, DIIV, Fontaines DC, Nils Frahm, QOTSA, Beach House, Villagers, Arctic Monkeys, Four Tet, Nicols Jaar, Alt-J.

Ik merk bij mijn festival-vrienden groepje ook een beetje het missen van de grotere namen. Gek, want na een festival vinden we vaak de kleinere onbekende bands het meest vet. Kaartje is in ieder geval in the pocket. Enig idee wanneer de volgende worp namen komt? Volgens mij moesten we vorig jaar best lang wachten op de tweede lichting.

Fontaines kan al streepje door
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
227
Ik ben wel enigzins tevreden met de eerste lichting namen, vooral Tyler zorgt ervoor dat ik overweeg dit festival voor het eerst te checken.

Wat namen die (denk ik) goed zouden passen en ik graag zou zien, een Zwangere Guy of Noisia, me boys van de Staat zullen ook wel weer aanwezig zijn, Agnes Obdel, Run the Jewels, allemaal niet per se grote headliners maar hier zou ik voor settlen any day.

Qua rock geloof ik het allemaal wel. Ik ben niet zo heel erg thuis in de alt rock op de grote namen na, en ga gewoon lekker op ontdekkingstocht wanneer het weekend daar is, me muzikale horizon verbreden.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Qua rock geloof ik het allemaal wel. Ik ben niet zo heel erg thuis in de alt rock op de grote namen na, en ga gewoon lekker op ontdekkingstocht wanneer het weekend daar is, me muzikale horizon verbreden.

Snap hier wat je bedoelt en heb er de zelfde ervaring mee, maar na vorig jaar de sfeer te hebben geproefd bij de minder bekende alt-rock acten hoop ik dit jaar ook op zoiets.

Verder vraag ik me af wanneer de tweede drop eventueel zou kunnen komen, heeft iemand hier ervaring mee van voorgaande jaren?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Verder vraag ik me af wanneer de tweede drop eventueel zou kunnen komen, heeft iemand hier ervaring mee van voorgaande jaren?

Niet helemaal bekend mee maar ik vermoed dat deze komt na de eerste drop van Lowlands, dus dan zou het begin/halverwege februari worden.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Voor de drop van Lowlands zou ook kunnen, maar dan is het al over ongeveer twee / drie weken en dat lijkt me nog wat vroeg.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Zien jullie Beck als headliner eigenlijk? Ik hoop het toch echt niet.
 
6 jan 2020
2
0
Zien jullie Beck als headliner eigenlijk? Ik hoop het toch echt niet.
In ieder geval een act van groot formaat waar ze al langer over droomden, als ik dit interview hier hoor: https://www.npo3fm.nl/downtherabbithole/nieuws/389244-dit-is-de-grote-afsluiter-van-down-the-rabbit-hole

En Tyler dus als aflsuiter.
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Luistertipje op de undercard:

Men I Trust

Dreamy pop, live is het positief eentonig. Denk een beetje aan Parcels. Ik verwacht dat het ook zo'n vroege slot op de zaterdag gaat krijgen, want hierop kan je heerlijk uitbrakken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.116
Luistertipje op de undercard:

Men I Trust

Dreamy pop, live is het positief eentonig. Denk een beetje aan Parcels Mac DeMarco. Ik verwacht dat het ook zo’n vroege slot op de zaterdag gaat krijgen, want hierop kan je heerlijk uitbrakken.
Lol wat. Parcels is nu-disco/funktronica. Volgens mij afgelopen jaar of twee jaar (want stonden er in 2018 ook) wat te hard uitgebrakt me dunkt. Wel eens wat betreft de tip; Men I Trust' Oncle Jazz is een clever album geworden, voor sommigen een tikkeltje aan de lange kant maar zoekt volgens mij op de juiste plekjes via bepaalde invloeden uit post-punk (Found Me of Say, Can You Hear), deep house (Tailwhip), jazz (Alright en Air) een goed evenwicht tussen pure dream/indie/sophisti-pop op en andere zaken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.934
8.575
Uit het interview valt wel op te maken dat Tyler, The Creator de grote afsluiter is en ik verwacht dat ook Disclosure een avond afsluit. FKA Twigs moet volgens Ide in een tent, dus die zie ik wel de Thom Yorke spot innemen. Beck als derde headliner? Is een twijfelgeval, vooral omdat die niet komt voor een karig uurtje denk ik. Misschien is het een grote sub die extra lang mag spelen?

Heb wel het gevoel dat er dus nog een derde grote headliner bij komt, en een tweetal namen voor de sub/tentafsluiter spots. Hangt af van waar ze Haim en Wilco zetten. Wie weet zijn dat resp. een Hotot sub en Teddy headliner.
 
6 jan 2020
2
0
(...)
Heb wel het gevoel dat er dus nog een derde grote headliner bij komt, en een tweetal namen voor de sub/tentafsluiter spots. Hangt af van waar ze Haim en Wilco zetten. Wie weet zijn dat resp. een Hotot sub en Teddy headliner.

Ja, in het interview zegt hij dat er nog headliner(s) bij komen..
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik hoop eigenlijk nog echt op Tame Impala. Tyler, Beck; doet me echt helemaal niets.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Beck heeft inderdaad veel muziek uitgebracht, maar de muziek is niet altijd van hetzelfde kwaliteit. Morning Phase kan ik nog wel waarderen maar de rest vind ik niet heel top. Hoop dan ook echt niet dat hij een headlinerpositie inneemt.

En inderdaad. Wilco en Beck zijn dan beide kandidaten om een lange sub te zijn. Wel interessant wat ze gaan doen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Heb het interview niet gehoord, maar in de geschreven tekst worden Beck, Disclosure en Tyler the Creator alle drie headliner genoemd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Heb het interview niet gehoord, maar in de geschreven tekst worden Beck, Disclosure en Tyler the Creator alle drie headliner genoemd.
"Volgens Ide moet de totale mix nog worden gemaakt. Het enige wat tot nu toe zeker is, is de afsluiter van de zondag. Wel noemt hij onder meer Disclosure, Beck en FKA twigs als key artists. Op welk podium en in welk slot deze gaan spelen, is echter nog niet bekend"
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
537
Black Lies wrote:
Heb het interview niet gehoord, maar in de geschreven tekst worden Beck, Disclosure en Tyler the Creator alle drie headliner genoemd.

“Volgens Ide moet de totale mix nog worden gemaakt. Het enige wat tot nu toe zeker is, is de afsluiter van de zondag. Wel noemt hij onder meer Disclosure, Beck en FKA twigs als key artists. Op welk podium en in welk slot deze gaan spelen, is echter nog niet bekend”
In het interview zegt ie ook dat Disclosure een naam is die een plek als Underworld kan innemen. Gaan ze ook wel doen, lijkt me. Beck hoort wel bij de 'key artists', dus de acts die de plekken headliner, sub (Hotot) en Teddy Widder afsluiter gaan innemen, van Wilco ben ik daar niet zo zeker van. Beck zou een uitstekende (lange) sub zijn denk ik, die ze als het tegenzit ook nog naar de headline positie zouden kunnen doorschuiven. Verder kun je concluderen dat FKA Twigs vrijwel zeker een dag de Teddy Widder zal afsluiten.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Disclosure vind ik trouwens wel echt een headliner. Niet alle nummers zijn zo geschikt voor DTRH maar ze hebben toch ook wel een aantal lekkere beats: https://youtu.be/-zD38XSwR9M?t=2194

Ik vind het persoonlijk wel lekker dat er een dansbare headliner met enkele hits staat. Hoe je het went of keert, publiek staat er toch wel op los te gaan en dat doet de sfeer altijd wel ten goede.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken