Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
1. Thom Yorke: Toch spijt dat ik hem gemist heb op zijn tournee, nu de herkansing!
2. Vampire Weekend: Niet een groot fan van het nieuw album, maar een deel van de nieuwe nummers zijn uitstekend en de setlists zien er fijn uit.
3. dEUS: Al een aantal keer gezien, maar nog niet met de nieuwe gitarist. Met The Ideal Crash die integraal gespeeld zal worden, extra speciaal.
4. Janelle Monae
5. Rosalia
6. Ezra Collective
7. Low
8. Kamasi Washington
9. Robyn
10. Foals

Khruangbin, The Comet Is Coming en Altin Gun zijn ook heel leuk, maar recent al gezien. Zal toch nog eens gaan kijken als er geen clash is.

Mahalia, Aurora en Benny Sings ben ik ook wel eens benieuwd naar.

Verder zie ik nog een aantal namen die ik nog moet ontdekken, ik wil zeker eens langsgaan bij de kleinere podia. Ben heel benieuwd hoe dat in elkaar zit, want het wordt mijn eerste keer dtrh.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
1 vampire weekend
2 Thom Yorke
3 Foals
4 Aurora
5 the Roots
6 Ry X
7 Agar Agar
8 Maribou State
9 George Fitzgerald
10 Mahalia
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
T wachten duurt nu echt belachelijk lang.
Meer dan 2 weken geleden zou t blokkensschema er “snel” aankomen

Op 25 april zeiden ze al dat het er "bijna" was. Word er onrustig van.

Maar die lijstjes van iedereen vormen dan wel weer een heel aardig tijdverdrijf hier ;-).

Opvallend genoeg komen de Editors in bijna geen enkel lijstje voor. Misschien ook juist niet opvallend, want een doorgewinterde festival -of concertbezoeker zal deze band ongetwijfeld al regelmatig aanschouwd hebben. Voor mij hoeft het inmiddels al een tijdje ook niet meer.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
1) Agar Agar
2) Balthazar
3) Parquet Courts
4) Foals
5) Vampire Weekend
6) Donny Benet
7) Kamasi Washington
8) Rolling Blackouts Coastal Fever
9) Khruanghbin
10) Ezra Collective

Verder ook wel benieuwd naar Sofi Tukker, dEUS, Thom Yorke, Peaking Lights , Beirut en The Roots. Zoveel goede namen dat er eigenlijk altijd wel iets te zien is denk ik zo. Het enige wat ik hoe dan ook skip is Ronnie Flex. Vind het inderdaad een onbegrijpelijke boeking, maar goed


 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Kesselman wrote:
Opvallend genoeg komen de Editors in bijna geen enkel lijstje voor. Misschien ook juist niet opvallend, want een doorgewinterde festival -of concertbezoeker zal deze band ongetwijfeld al regelmatig aanschouwd hebben. Voor mij hoeft het inmiddels al een tijdje ook niet meer.


Heb ze om de een of andere reden altijd gemist op festivals, ging bijvoorbeeld dat jaar toevallig niet naar Best Kept Secret. Vriendinlief is echter groot fan en ben wel eens benieuwd wat ze er live van bakken :)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Kesselman wrote:
T wachten duurt nu echt belachelijk lang.
Meer dan 2 weken geleden zou t blokkensschema er “snel” aankomen

Op 25 april zeiden ze al dat het er “bijna” was. Word er onrustig van.

Maar die lijstjes van iedereen vormen dan wel weer een heel aardig tijdverdrijf hier ;-).

Opvallend genoeg komen de Editors in bijna geen enkel lijstje voor. Misschien ook juist niet opvallend, want een doorgewinterde festival -of concertbezoeker zal deze band ongetwijfeld al regelmatig aanschouwd hebben. Voor mij hoeft het inmiddels al een tijdje ook niet meer.
Ik denk dat je zelf al de spijker op de kop slaat. Die hebben de afgelopen jaren ik weet niet hoeveel festivals aangedaan en komen sowieso vaak naar ons kikkerlandje. Ik heb ze nu viermaal gezien, en na de laatste keer in Tivoli ben ik er zeker van dat ik een beetje Editors-moe ben. Hoewel het een ijzersterke liveband blijft, en als er niets anders tofs speelt ga ik vast wel weer kijken, maar ik ben er helemaal niet rouwig om als ik ze niet kan zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Raskolnikov wrote:

Kesselman wrote:
T wachten duurt nu echt belachelijk lang.
Meer dan 2 weken geleden zou t blokkensschema er “snel” aankomen


Op 25 april zeiden ze al dat het er “bijna” was. Word er onrustig van.

Maar die lijstjes van iedereen vormen dan wel weer een heel aardig tijdverdrijf hier ;-).

Opvallend genoeg komen de Editors in bijna geen enkel lijstje voor. Misschien ook juist niet opvallend, want een doorgewinterde festival -of concertbezoeker zal deze band ongetwijfeld al regelmatig aanschouwd hebben. Voor mij hoeft het inmiddels al een tijdje ook niet meer.

Ik denk dat je zelf al de spijker op de kop slaat. Die hebben de afgelopen jaren ik weet niet hoeveel festivals aangedaan en komen sowieso vaak naar ons kikkerlandje. Ik heb ze nu viermaal gezien, en na de laatste keer in Tivoli ben ik er zeker van dat ik een beetje Editors-moe ben. Hoewel het een ijzersterke liveband blijft, en als er niets anders tofs speelt ga ik vast wel weer kijken, maar ik ben er helemaal niet rouwig om als ik ze niet kan zien.

Al stond Underworld de laatste 10 jaar zelfs nog vaker in Nederland dan Editors (22 keer! in 10 jaar, met deze show erbij dan) en staan ze wel in sommige lijstjes hier. Eigenlijk zijn Editors en Underworld de minst speciale headliners die je kan bedenken. Maar gelukkig zijn de namen vlak onder deze namen (en andere headliners Janelle Monae, Thom Yorke) wel wat unieker.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Editors is echt zo'n band die me lijkt te achtervolgen. Ik vind ze echt wel goed, vooral hun eerste 3 albums was ik echt groot fan. Maar ondertussen zo vaak gezien dat het idd niet meer boeiend is. Maar vaak duiken ze toch weer ergens op waar ik op dat moment toch ben. Elbow heeft daar ook last van.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik tel voor de Editors zelfs 24 shows in de afgelopen 10 jaar. Heb ze zelf nooit gezien en ga ze waarschijnlijk op DTRH ook niet zien.

Voor mij:

1. Robyn
2. Underworld :p
3. Rosalia
4. Vampire Weekend
5. Skepta
6. Janelle Monae
7. Sluwe Vos
8. dEUS
9. The Hacker
10, The Roots
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Ik moet toegeven dat ik tot nu toe qua inluisteren nog niet veel met DTRH bezig ben geweest, en meer met BKS. Maar dit is mijn Top 10 tot nu toe:

1. Parquet Courts
2. Thom Yorke
3. Vampire Weekend
4. Skepta
5. Slowthai
6. Janelle Monae
7. Kamasi Washington
8. Balthazar
9. Khruangbin
10. Robyn
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Editors staat zeker niet in mijn top 10 omdat ik ze net zoals jullie al zeer regelmatig heb gezien. Maar ik vind het ook zeker geen Straf om ze eventueel nog een keer te zien! Ik vind ze life zo goed, en nummers als Smokers outsider the hospital door, racing rats en No sound but the wind blijven fantastisch.
 
1 mei 2017
289
0
Als Editors nou alleen maar liedjes van hun eerste 3 albums zouden spelen... reken er op dat ze teveel nieuwe zooi gaan doen. Bij Lowlands 2017 hadden de mensen die daar geen zin in hadden tenminste alternatieven (zoals Vince Staples); hier staat er niks tegenover.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Als Editors nou alleen maar liedjes van hun eerste 3 albums zouden spelen… reken er op dat ze teveel nieuwe zooi gaan doen. Bij Lowlands 2017 hadden de mensen die daar geen zin in hadden tenminste alternatieven (zoals Vince Staples); hier staat er niks tegenover.

Kan je mij het Blokkenschema ook alvast doorsturen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Als Editors nou alleen maar liedjes van hun eerste 3 albums zouden spelen… reken er op dat ze teveel nieuwe zooi gaan doen. Bij Lowlands 2017 hadden de mensen die daar geen zin in hadden tenminste alternatieven (zoals Vince Staples); hier staat er niks tegenover.

Ik vind In Dream en Violence eigenlijk een stuk beter dan dat flauwe derde album. En Ocean Of Night is misschien wel mijn favoriete Editors nummer ooit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Rosalia
Robyn
Janelle Monae
Underworld
Foals
Vampire Weekend
Khruangbin
Parquet Courts
George Fitzgerald
Frank Carter & The Rattlesnakes

 

water

Playlistbediener
21 jan 2019
11
0
1 Rosalia
Thom Yorke
Parquet Courts
Vampire Weekend
Low
Janelle Monae
Beirut
Kamasi Washington
10 Altin Gün
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik zie bij best veel mensen Rosalia hoog in hun lijstje staan. Is er nog een bijzondere reden waarom ik dat zou moeten zien? Of hebben we gewoon een andere muziek smaak?
 

water

Playlistbediener
21 jan 2019
11
0
Ik zie bij best veel mensen Rosalia hoog in hun lijstje staan. Is er nog een bijzondere reden waarom ik dat zou moeten zien? Of hebben we gewoon een andere muziek smaak?

Die vraag is lastig te beantwoorden, zolang ik niet in je hoofd kan kijken. ;)

Ik hou veel van wereldmuziek en latin, dus voor mij is Rosalia gewoon een perfecte match. Als je zelf met beide niks hebt, denk ik niet dat je ooit Rosalia leuk gaat vinden.

Veel mensen vinden Underworld leuk. Ik heb het geprobeerd, maar vind die muziek gewoon te saai. Ieder zijn eigen.
 

Daft Punkert

Playlistbediener
12 feb 2017
11
0
Ik heb er in ieder geval ook onwijs veel zin in.

1. Kamasi Washington
2. Parquet Courts
3. The Comet Is Coming
4. Low
5. Balthazar
6. Rosalia
7. Vampire Weekend
8. dEUS
9. Thom Yorke
10. Beirut
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Gisteravond Foals gezien in Paradiso. Die zijn dus weer helemaal klaar voor DTRH. Oude nummers zijn weer geweldig, nieuwe nummers een goede toevoeging. Dat wordt genieten in juli!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken