Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Zoals iemand al eerder zei”Duur leergeld” Ik vind het erg sneu voor je. Groter tuig dan die oplichters is er niet.
Ik heb het ook een keer gehad, vrijwel iedereen hier wel eens denk ik.
Mijn oproep aan iedereen. Koop nooit, maar dan ook NOOIT kaarten van anderen mits het bekenden van je zijn.
Alleen via Ticketswap zit je safe, ook nog heel makkelijk in gebruik. Voor aankoop en verkoop trouwens. Max 20 % erbij op, maar vaak onder de aanschafprijs bij kleinere concerten.
Gewoon een basisprincipe hiervan maken. En niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dan maar een keer een concert missen.
Onthoud die gast wel, kan zijn dat hij zijn facebookprofiel tijdelijk onzichtbaar heeft gemaakt en straks weer terugkomt.

Ik ga je hier helaas toch tegenspreken, ook ticketswap is niet 100% veilig, houd daar rekening mee
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ok, dat wist ik niet. Wat zijn de gevaren?

Ook hier kan het kaartje meerdere keren worden aangeboden.
De enige controle die er is, is op je facebook account en op je telefoonnr
Daarnaast mag je er maar max 20% bovenop gooien, dus of dat lloont voor fraudeurs is een 2e.

Dus niet 100% waterdicht, maar wel het meest veiliige en voordelige platform op dit moment
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
rubberenrobbie wrote:
Zoals iemand al eerder zei”Duur leergeld” Ik vind het erg sneu voor je. Groter tuig dan die oplichters is er niet.
Ik heb het ook een keer gehad, vrijwel iedereen hier wel eens denk ik.
Mijn oproep aan iedereen. Koop nooit, maar dan ook NOOIT kaarten van anderen mits het bekenden van je zijn.
Alleen via Ticketswap zit je safe, ook nog heel makkelijk in gebruik. Voor aankoop en verkoop trouwens. Max 20 % erbij op, maar vaak onder de aanschafprijs bij kleinere concerten.
Gewoon een basisprincipe hiervan maken. En niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dan maar een keer een concert missen.
Onthoud die gast wel, kan zijn dat hij zijn facebookprofiel tijdelijk onzichtbaar heeft gemaakt en straks weer terugkomt.

Ik ga je hier helaas toch tegenspreken, ook ticketswap is niet 100% veilig, houd daar rekening mee
Niet 100% maar je krijgt wel je geld terug als het geen geldig kaartje was
Mocht het van te voren duidelijk zijn dat het geen geldig ticket is, kriog je ook je geld terug en voorrang bij een nieuwe ticketswap aanbieding van hetzelfde concert.
en daarbij het kan nooit meer dan 20% duurder zijn!
Toch echt wel beter dan marktplaats of viaggo e.d.
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
rubberenrobbie wrote:
Ok, dat wist ik niet. Wat zijn de gevaren?

Ook hier kan het kaartje meerdere keren worden aangeboden.
De enige controle die er is, is op je facebook account en op je telefoonnr
Daarnaast mag je er maar max 20% bovenop gooien, dus of dat lloont voor fraudeurs is een 2e.

Dus niet 100% waterdicht, maar wel het meest veilige en voordelige platform op dit moment

Bedankt voor de info, dat wist ik helemaal niet. Tot op heden goede ervaringen mee gehad.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
rubberenrobbie wrote:
Ok, dat wist ik niet. Wat zijn de gevaren?

Ook hier kan het kaartje meerdere keren worden aangeboden.
De enige controle die er is, is op je facebook account en op je telefoonnr
Daarnaast mag je er maar max 20% bovenop gooien, dus of dat lloont voor fraudeurs is een 2e.

Dus niet 100% waterdicht, maar wel het meest veiliige en voordelige platform op dit moment

Uit ervaring weet ik dat dit niet helemaal klopt, ze kunnen niet alles voorkomen maar checken ook de barcodes!
ticketswap is by far het beste alternatief na je vrienden en kennissenkring
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Voor alle duidelijkhid, ik heb zelf ook alleen maar louter goede ervaringen met Ticketswap gehad, en ja, het is op dit moment het meest veilige alternatief

Ik vind het overigens wel leuk hoe aan TM gelieerde bedrijven je proberen weg te houde van Ticketswap, laatst zag ik deze nog voor een uitverkochte show in Paradiso:
"Paradiso kan niet garanderen dat kaarten die niet rechtstreeks zijn gekocht bij ons officiële verkooppunt Ticketmaster toegang geven tot dit concert. Wij moeten aan de deur regelmatig mensen teleurstellen met kaarten gekocht via websites als Topticketshop, Viagogo, Ticketswap of via aanbieders in het Facebook-event. Zie voor alle informatie over de kaartverkoop

Heel bijzonder dat Ticketswap in een adem genoemd word met de malafide resellers

 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
368
119
Ok, dat wist ik niet. Wat zijn de gevaren?

Ticketswap is inderdaad het beste alternatief. Het enige wat Ticketswap niet kan, is controleren of kaarten die op Ticketswap staan elders worden aangeboden (zoals Marktplaats oid). Ze checken alleen of de barcode van het ticket niet eerder of vaker op de site staat. Als je iets op ticketswap koopt let hier dan op:

- Zoek de verkoper op via Facebook. Hier krijg je vaak een indruk of het om een nep-profiel gaat
- Als er een groen "vinkje" bij de verkoper staat i.c.m. "... tickets verkocht" is het ook betrouwbaar. Een dag nadat je een kaartje hebt gekocht via Ticketswap krijg je van hun een mailtje met de vraag of het ticket heeft gewerkt. Als jij dan op "ja het werkt" klikt krijg de verkoper een groen vinkje. Dit is ook alweer een stuk veiliger.
- Als je een evenement hebt waar "secure swap" wordt toegepast zit je helemaal veilig. Ticketswap heeft dan een deal met de organisator van het evenement. De barcode van het gekochte ticket wordt vernieuwd, waardoor je een 100% werkend kaartje hebt!

Mocht het nou voorkomen dat het kaartje niet geldig is neem direct contact op met Ticketswap! Die gaan voor/met jou in gesprek met de verkoper. Een aantal vrienden van mij hadden een niet geldig kaartje, maar kregen uiteindelijk wel het geld terug!
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Stefan wrote:

Onibaba wrote:
Ok, ik ben dus zo’n slome die dacht kaartjes van iemand over te nemen. Iemand had een groepsticket en verkocht er een paar. Normaal ben ik echt voorzichtig maar op de een of andere manier vertrouwde ik het. 280 euro overgemaakt en er kwamen geen kaartjes. Facebook account is ook verdwenen. Het zag er zeer betrouwbaar uit met 217 vrienden etc. Ik voel me echt stom dat ik er ben ingetrapt. De “verkoper” plaatste zijn bericht op de Facebook pagina van DTRH. Zo jammer dit.


Oh..das balen zeg, duur leergeld!
hopelijk heb je nog de mogelijkheid om tickets te kopen en te gaan?

Nee, onze lol is er helaas af. Als we nogmaals kaartjes moeten kopen, komen we op 620 euro. Daar komt eten en drinken nog bij. Helaas te duur.
Vorig jaar heb ik hetzelfde gedaan via dit forum. Dat ging prima. Ik had daarvoor ook telefonisch contact en de verkoop ging via Ticketswap. Dit jaar dus in mijn enthousiasme de verkeerde getroffen. Normaal ben ik dus echt voorzichtig met (grote) aankopen van mensen via internet. Het was zo slinks opgezet. Achteraf onbegrijpelijk dat ik niet voorzichtiger was. Ik was blijkbaar in een goedgelovige bui.

Echt enorm balen Onibaba, echt heel naar om te lezen. Dat hadden we vorig kaar inderdaad beter geregeld. Kan me voorstellen dat je je nu enorm genaaid voelt, echt een vuile streek. Hou je haaks!
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Even back on topic....
The Comet is Coming is voor mij echt een positieve nieuwkomer!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Mlpg-iyiEv0[/video]
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Sons of Kemet (ander project van Shabaka) stond wel op lowlands dit jaar en was voor mij het hoogtepunt van die editie.

Comet is Coming ook geweldig! Sowieso mooie namen (Kamasi, the Roots) op DTRH, heb ticket al in de pocket :)

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Indiaantje89 wrote:
Erg goed vorig jaar op Lowlands.

Krijg ik mooi een herkansing voor mijn gemiste LL18
Welke dag & tent speelde ze? (site is down…)
Zaterdag in de X-Ray.. na Nile Rodgers & CHIC. Het stonk enorm binnen in die X-Ray weet ik nog wel, en het was heel warm binnen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:
Erg goed vorig jaar op Lowlands.


Krijg ik mooi een herkansing voor mijn gemiste LL18
Welke dag & tent speelde ze? (site is down…)

Zaterdag in de X-Ray.. na Nile Rodgers & CHIC. Het stonk enorm binnen in die X-Ray weet ik nog wel, en het was heel warm binnen.

Dat was Sons of Kemet.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
En toen was het weer even stil.....
Fijne feestdagen en op naar een fantastisch festivaljaar 2019
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken