Stefan wrote:
mattman wrote:
James wrote:
Denk dat Underworld groter is dan Thom Yorke, die solo albums van Yorke zijn echt niet zo super bijzonder en het is vooral de bekendheid van Radiohead die hem populair maakt, Underworld gewoon nog mateloos populair en zo hoog lag die gemiddelde leeftijd niet bij de shows in De Marktkantine. In 2017 nog 3 avonden Ronda met gemak vol gekregen dus animo is er echt wel voor. Vorig jaar voor tienduizenden mensen Mad Cool op de Main afgesloten en dat hele veld ging los, zij lijken mij veel fijner op een open lucht podium dan Yorke.
Ik weet het niet hoor. Yorke is toch een pak exclusiever dan Underworld en uiteindelijk ook een grotere ‘naam’. Underworld staat elk jaar wel ergens in Nederland, sterker nog: de afgelopen 10 jaar kon je Underworld 21(!) keer aan het werk zien in NL. Zelfs een show van Editors is zeldzamer. Voel sowieso ook veel meer animo voor Yorke (op social media, in de pers).
Had misschien ook mijn twijfels gehad voor die show van Yorke op zo’n podium, mocht ik die show niet gezien hebben. Maar ik kan je zeggen: die staat als een huis. M’n concertmaat kende geen solonummers maar was ook compleet overdonderd. Lijkt me in ieder geval specialer en stoerder om hem eens op de Hotot neer te zetten (ook visueel opvallender). En ik denk eerlijk gezegd ook dat ze dat gaan doen, Yorke is een unieke boeking en het zou me niet verbazen dat ze die de hoogste spot gaan geven. Met alle respect voor Underworld trouwens! Ook hen vind ik fantastisch. Maar persoonlijk heb ik die wel al genoeg gezien.
En die tent gaat hoe dan ook veel te klein zijn, wie van de 2 er ook in zal staan.
Had het niet beter kunnen zeggen….
Overigens hoop ik ze wel beide te 100 % kunnen zien …dat dan weer wel!
Ik ben serieus bang dat ze tegenover elkaar geprogrammeerd worden. Underworld op hoofdpodium, Yorke in de grootste tent.
Zou echt zonde zijn: de laatste optredens die ik van beiden heb gezien behoren tot de besten ooit. Het commentaar van Mattman over het optreden in de AB kan ik alleen maar beamen.