Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Verwachten jullie echt dat ik de tent niet meer inkom als ik vampire weekend afkijk? Ben heel benieuwd hoe iedereen daar over denkt…

Ga het niet riskeren in ieder geval. Is ook mijn eerste keer dtrh dus missichien stel ik mijn mening nog bij. Maar anders wordt het net als op bks de act ervoor skippen en gelijk een plaatsje zoeken.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
Thom Yorke is hier op het forum wel aanzienlijk populairder dan erbuiten, maar verwacht dat je na afloop van Vampire Weekend de tent niet meer in kunt. Ook omdat er geen DJ of wat bekendere act tegenover staat, had dat eerlijk gezegd wel verwacht. Vind dat persoonlijk wel jammer, Thom Yorke doet me (net als radiohead) namelijk heel weinig.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Thom Yorke kan je het beste van een afstandje bekijken, anders zie je geen fluit van de visuals.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Voor mijn gevoel kun je op DTRH ook als je wat later bent nog redelijk goed terecht in die tenten. Ik vind het echter lastig inschatten hoe populair Thom Yorke is onder de bezoekers. Van mijn groep ben ik denk ik de enige die hem als must see heeft. Ik neem echter geen risico en ga zeer bijtijds weg bij VW. Gelukkig heb ik die al ooit een keer gezien.

Vorig jaar bij Nick Cave stond het grote podium wel al heel vroeg afgeladen vol richting podium. Maar bij Anderson.Paak kon je redelijk aanschuiven, evenals bij QOTSA, voor mijn gevoel. Al hoefde ik daar zelf niet per se ver vooraan te staan, dus misschien is mijn inschatting onjuist.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.960
531
Ik ga voor het eerst naar DTRH, maar zou het echt zó druk worden bij Thom Yorke? Misschien klopt mijn beeld van het publiek op DTRH niet hoor, maar ik vraag me af of iedereen zit te wachten op TY. Aan de andere kant, als het bij Nick Cave al afgeladen was...

Zou zelf wel graag Vampire Weekend afkijken, al is het maar achterop het veld, om na de laatste noot meteen richting de Teddy Widder te gaan.

Edit: aan de zijkant van het veld, zie ik op de plattegrond :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik ga voor het eerst naar DTRH, maar zou het echt zó druk worden bij Thom Yorke?

Ja dat vraag ik me dus ook af. Nick Cave is wel voor meer volk een must see dan Thom Yorke. Zijn solowerk is ook niet heel toegankelijk natuurlijk.
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Als ik eerlijk ben denk ik dat mensen het even aankijken van een afstand en er dan achter komen dat het toch wel te ontoegankelijk voor ze is. Zeker als je van 'feestband' (dit is misschien een wat overdreven term) Vampire Weekend afkomt. Het gaat bij Yorke sowieso kort heel druk worden, vooral omdat er dus amper iets tegenover staat.

Er hing om Cave het gehele weekend op DTRH18 een enorme hype. Iedereen wilde hem koste wat kost zien. Je gaat waarschijnlijk op vrijdag en zaterdagmiddag al wel 'merken' hoe Yorke leeft binnen het publiek. Als dat net zo is, gaat het heel druk worden in de tent. Maar eigenlijk staat het bij elke afsluitende act in de Teddy prima vol.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.565
Naar mijn gevoel is Yorke de uniekste naam op de lineup. Ook exclusief in de Benelux. Gok dat die tent snel afgeladen vol zit, en dat ik dringend maar eens ticketswap afschuim voor hun show in het najaar... Thom was sowieso de hoofdreden om een ticket te kopen, die ga ik echt niet missen.

En Yorke is toch een naam die perfect past op DTRH? Ik snap dat je hem niet op PP moet neerzetten, maar DTRH is toch wel het festival bij uitstek voor zo'n act. Yorke solo is trouwens ook tof voor mensen die zijn solo muziek niet kennen, en eigenlijk wel toegankelijker en 'dansbaarder' dan Radiohead. Op het podium staat ook een heel andere Yorke. Dat het bij Cave zo gigantisch druk was, drukker dan bij QOTSA en Paak, is ook wel geruststellend.

Hopen dat we alsnog zijn derde plaat te horen krijgen voor zijn tour in juli. Die zou in ieder geval af zijn. :) Dat moet wel deze maand gebeuren dan.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ben maar 1x op DTRH geweest en vond het toen vooral publiek dat wilde feesten en minder geïnteresseerd was in de muziek. In dat opzicht past TY helmaal niet zo op DTRH. Maar misschien is het publiek veranderd sinds de eerste editie. TY live vond ik zelf nogal saai overigens. Zonder de visuals was ik in slaap gesukkeld.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ben maar 1x op DTRH geweest en vond het toen vooral publiek dat wilde feesten en minder geïnteresseerd was in de muziek. In dat opzicht past TY helmaal niet zo op DTRH. Maar misschien is het publiek veranderd sinds de eerste editie. TY live vond ik zelf nogal saai overigens. Zonder de visuals was ik in slaap gesukkeld.

Dat beeld klopt niet (meer). Er lopen meer dan genoeg mensen die enkel en alleen voor de muziek komen. Uiteraard ook mensen die gewoon een feestje willen bouwen, maar die lopen niet hinderlijk in de weg als je van muziek wilt genieten.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Ben maar 1x op DTRH geweest en vond het toen vooral publiek dat wilde feesten en minder geïnteresseerd was in de muziek. In dat opzicht past TY helmaal niet zo op DTRH. Maar misschien is het publiek veranderd sinds de eerste editie. TY live vond ik zelf nogal saai overigens. Zonder de visuals was ik in slaap gesukkeld.

Dat beeld klopt niet (meer). Er lopen meer dan genoeg mensen die enkel en alleen voor de muziek komen. Uiteraard ook mensen die gewoon een feestje willen bouwen, maar die lopen niet hinderlijk in de weg als je van muziek wilt genieten.

Dat is goed om te horen. Dat was de eerste keer echt storend.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.960
531
Jezus, heb nu pas door dat jouw gebruikersnaam 'alexrules' achterstevoren is...

Anyway, carry on...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.565
selurxela wrote:
Ben maar 1x op DTRH geweest en vond het toen vooral publiek dat wilde feesten en minder geïnteresseerd was in de muziek. In dat opzicht past TY helmaal niet zo op DTRH. Maar misschien is het publiek veranderd sinds de eerste editie. TY live vond ik zelf nogal saai overigens. Zonder de visuals was ik in slaap gesukkeld.

Dat beeld klopt niet (meer). Er lopen meer dan genoeg mensen die enkel en alleen voor de muziek komen. Uiteraard ook mensen die gewoon een feestje willen bouwen, maar die lopen niet hinderlijk in de weg als je van muziek wilt genieten.

Ook gewoon hopen op een goed publiek tijdens zijn show.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Raskolnikov wrote:

selurxela wrote:
Ben maar 1x op DTRH geweest en vond het toen vooral publiek dat wilde feesten en minder geïnteresseerd was in de muziek. In dat opzicht past TY helmaal niet zo op DTRH. Maar misschien is het publiek veranderd sinds de eerste editie. TY live vond ik zelf nogal saai overigens. Zonder de visuals was ik in slaap gesukkeld.


Dat beeld klopt niet (meer). Er lopen meer dan genoeg mensen die enkel en alleen voor de muziek komen. Uiteraard ook mensen die gewoon een feestje willen bouwen, maar die lopen niet hinderlijk in de weg als je van muziek wilt genieten.

Ook gewoon hopen op een goed publiek tijdens zijn show.

Het scheelt dat zijn muziek aardig wat volume de tent in jaagt, dat overstemt prima desgewenst.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Raskolnikov wrote:

selurxela wrote:
Ben maar 1x op DTRH geweest en vond het toen vooral publiek dat wilde feesten en minder geïnteresseerd was in de muziek. In dat opzicht past TY helmaal niet zo op DTRH. Maar misschien is het publiek veranderd sinds de eerste editie. TY live vond ik zelf nogal saai overigens. Zonder de visuals was ik in slaap gesukkeld.


Dat beeld klopt niet (meer). Er lopen meer dan genoeg mensen die enkel en alleen voor de muziek komen. Uiteraard ook mensen die gewoon een feestje willen bouwen, maar die lopen niet hinderlijk in de weg als je van muziek wilt genieten.

Ook gewoon hopen op een goed publiek tijdens zijn show.

Ben gewend dat mensen muisstil zijn bij radiohead... hoop dat dit bij Thommo solo niet anders is
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.565
mattman wrote:

Raskolnikov wrote:

selurxela wrote:
Ben maar 1x op DTRH geweest en vond het toen vooral publiek dat wilde feesten en minder geïnteresseerd was in de muziek. In dat opzicht past TY helmaal niet zo op DTRH. Maar misschien is het publiek veranderd sinds de eerste editie. TY live vond ik zelf nogal saai overigens. Zonder de visuals was ik in slaap gesukkeld.


Dat beeld klopt niet (meer). Er lopen meer dan genoeg mensen die enkel en alleen voor de muziek komen. Uiteraard ook mensen die gewoon een feestje willen bouwen, maar die lopen niet hinderlijk in de weg als je van muziek wilt genieten.


Ook gewoon hopen op een goed publiek tijdens zijn show.

Ben gewend dat mensen muisstil zijn bij radiohead… hoop dat dit bij Thommo solo niet anders is

Mogen best wel uit hun bolletje gaan. Zijn soloset is daar wel de muziek voor.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Fair enough... bedoelde het meer met het oog op nummers als truth ray of suspirium (hopelijk een spectre). Mijn punt is, dat ik gewend ben dan radiohead publieken vrij chill zijn en daar slechts voor de muziek komen en niet om hun agenda door te spreken.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Jezus, heb nu pas door dat jouw gebruikersnaam ‘alexrules’ achterstevoren is…

Anyway, carry on…


Ja, dat was wel even een momentje van inspiratie toen ik die username bedacht.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken