Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Ga sowieso wel de Bon Iver dag. Mocht DTRH nu weer een sterk rijtje produceren dan denk ik dat ik toch daarvoor ga.

Het probleem van BKS 2019 in één zin.

Vind vooralsnog dat beide sterk bezig zijn. Op BKS spreken alle 3 de headliners me aan en op DTRH tot nu toe enkel Thom Yorke. Editors en Underworld zijn namen waar je over struikelt en een Foals vind ik ook maar 'meh'. Daarnaast staat wel dat DTRH enkele hele mooie kleine namen in de breedte heeft (The Roots, Parquet Courts, Low, Kamasi, Maribou State) die BKS heel leuk hadden gemaakt. Wil een mix van beide!

Ik zie het nog gebeuren dat ik het drietal BKS - DTRH - RW doe... Arm maandloon. Die twee laatsten staan eigenlijk al vast. Mijn eerste keer DTRH! Ik ben iemand die echt voor de muziek naar festivals ga en daarom spreekt BKS (en een RW) me aan. Een mooi kader is natuurlijk een plus, maar protoparty's, vuurspuwers en schminkstandjes kunnen me echt gestolen worden. Ben er voor de lineup. Hoop dus dat het niet zo'n typisch feestpubliek is die alleen wakker schiet op de Foals achtige namen, dat schrikt me toch nog wat af.

Even iedereen lekker maken (met een dooie mus?)
18.44 voor de een hoogtepunt
[video]https://www.youtube.com/watch?v=0Bu1fkgUM7s[/video]

Met New Order er bij zouden ze qua grotere namen weinig onder doen voor broer Lowlands. Ze zullen dan wel willen doorgroeien naar 40.000 +. Vraag me dan wel af of dat nog op dat terrein te doen is? Vrienden, die er vorig jaar ook waren, klaagden al over de grote drukte.

Met New Order er bij zouden ze qua grotere namen weinig onder doen voor broer Lowlands. Ze zullen dan wel willen doorgroeien naar 40.000 +. Vraag me dan wel af of dat nog op dat terrein te doen is? Vrienden, die er vorig jaar ook waren, klaagden al over de grote drukte.

Op de site staat nu expliciet vermeld dat er niet meer dan 35000 kaarten worden verkocht. Het was afgelopen jaar inderdaad beduidend drukker dan voorgaande edities, maar ik vond het niet hinderlijk druk hoor. Als je beetje slim je barretje koos, werd je snel geholpen. En het terrein is dusdanig ingericht, dat die mensenmassa echt niet heel druk aanvoelde. Alleen bij Nick Cave was het (terecht) heel druk.

Ben er voor de lineup. Hoop dus dat het niet zo’n typisch feestpubliek is die alleen wakker schiet op de Foals achtige namen, dat schrikt me toch nog wat af.

Daar hoef je je geen zorgen over te maken, er zijn genoeg mensen die 'gewoon' voor de muziek komen. En de mensen die een feestje willen, lopen echt niet in de weg. Althans niet in mijn beleving. Het misverstand dat DTRH enkel bestaat uit mensen die willen touwtjespringen is echt allang achterhaald.

Maar dat is wel het mooie: liefhebbers van kwaliteitsmuziek (haha sorry) komen volop aan hun trekken, maar ook mensen die er een gezellig weekendjeweg met vrienden van willen maken. Loopt probleemloos door elkaar.

Stefan wrote:
Op de vrijdag voor de Editors kan ook heel goed, past wel beetje bij elkaar!

De datum van de Editors is nog niet bekend gemaakt toch? Zouden die niet op zondag kunnen staan?

Zowel Underworld als Thom Yorke hebben op hun website expliciet zaterdag 6 juli als datum voor DTRH staan.
Editors kan niet op zondag want dan doen ze in Frankrijk Main Square.
Denk niet dat de Editors ook op zaterdag staan...

Stefan wrote:

Dat hoor ik er dus echt niet in..
Maar zou kunnen ja

Beide gitaar en elektro, dansbaar
Editors meer Rock, New Order meer elektro..
Blue Monday en Papillon na elkaar luisteren ;-)

James wrote:

Stefan wrote:

Dat hoor ik er dus echt niet in..
Maar zou kunnen ja

Beide gitaar en elektro, dansbaar
Editors meer Rock, New Order meer elektro..
Blue Monday en Papillon na elkaar luisteren ?

Ik ken ze allebei heel goed hoor, maar vind het toch hele andere muziek..
Doet niks af aan het feit dat de combo Editors - New Order op DTRH een hele fijne verrassing zou zijn ;)

New Order lijkt me inderdaad een zekerheidje nu... hoewel, waarom dan niet gewoon de aankondiging op blue monday zelf (Massive Attack heeft immers ook nog wat goed te maken geloof ik)? Iemand ook al enig idee welke namen er nog meer bij zullen zitten? Een Villagers of Grizzly Bear zie ik ook nog wel zitten :)

Hoop heel erg op Janelle Monae! Zou verder erg blij worden van een van de volgende namen: Gogo Penguin, Nubya Garcia, Moses Boyd en/of Ezra Collective.

New Order is trouwens ook meer dan welkom, net als persoonlijke favorieten Spiritualized, Embrace, Ash, Richard Ashcroft en/of The Charlatans.

Een grotere act (en ook favorieten) uit het rijtje Florence + Machine, Jamiroquai, The Cure & Tame Impala ook, maar zijn niet echt realistisch meer.

Wel benieuwd welke namen er nog meer aan het al uitstekende affiche worden toegevoegd :)

gogo penguin zie ik zeker ook graag op het programma, maar die hebben (net als cinematic orchestra) misschien meer kans om op nsj te staan. Patrick watson en other lives zouden dit jaar overigens ook met nieuwe albums komen dus die zijn wat mij betreft ook meer dan welkom. Janelle Monae ken ik vooralsnog alleen als actrice :P

Gogo Penguin stonden vorig jaar op NSJ, net als de overige namen uit dat rijtje. De vraag is of ze allemaal op herhaling zullen gaan. Ik denk dat ze zeker niet misstaan op DTRH, ook omdat er behoorlijk wat namen op DTRH staan die NSJ-proof zijn.

"Vandaag eventjes doorbijten en dan gaat het vanaf morgen gewoon weer helemaal de goede kant op. Deal? #bluemonday"

"Deal?"

-> Kim en Kelley Deal

Breeders bij deze bevestigd.

Benieuwd of we vandaag daadwerkelijk nieuws krijgen. Ik vermoed van wel.

Denk dat de bovenkant van het affiche al wel redelijk bekend is. Er staan nu 8 namen in het groot op het affiche. Dus in principe is er nog ruimte voor 1 grotere act. En daarbij denk ik inderdaad aan New Order.

Er is dit jaar ook nog maar weinig overlap met Werchter, alleen Underworld en Khruangbin zijn bevestigd voor beide festivals. Vorig jaar hadden ze 12 acts gemeen.

Ik verwacht dan ook nog wel The Blaze en Tom Misch. Misschien Neneh Cherry? Hopelijk ook (positieve modus aan) Janelle Monae (of Solange) en Weezer. dEUS zou ook fantastisch zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk al te optimistisch haha.

Verder is er nog weinig nationaals bekend. De Staat ligt natuurlijk voor de hand. Ronnie Flex? Kovacs? Amber Arcades?

Amber Arcades?
Staat er al! Nona is ook nog een Nederlandse act die er staat. Ik verwacht ook wel New Order, en dan hopelijk nog een Tom Misch ja. Janelle Monaé zou ook mooi zijn. Qua vrouwen zou Kacey Musgraves of ROSALÍA me ook wel blij maken. Oh en laat James Blake maar komen met zijn nieuwe album op zak :)

Benieuwd of we vandaag daadwerkelijk nieuws krijgen. Ik vermoed van wel.

Denk dat de bovenkant van het affiche al wel redelijk bekend is. Er staan nu 8 namen in het groot op het affiche. Dus in principe is er nog ruimte voor 1 grotere act. En daarbij denk ik inderdaad aan New Order.

Er is dit jaar ook nog maar weinig overlap met Werchter, alleen Underworld en Khruangbin zijn bevestigd voor beide festivals. Vorig jaar hadden ze 12 acts gemeen.

Ik verwacht dan ook nog wel The Blaze en Tom Misch. Misschien Neneh Cherry? Hopelijk ook (positieve modus aan) Janelle Monae (of Solange) en Weezer. dEUS zou ook fantastisch zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk al te optimistisch haha.

Verder is er nog weinig nationaals bekend. De Staat ligt natuurlijk voor de hand. Ronnie Flex? Kovacs? Amber Arcades?
Weezer lijkt mij uitgesloten vanwege een eigen show in Utrecht de dag voor DTRH.

Wellicht Noel Gallagher nog een optie? Speelt redelijk wat shows in Engeland en staat op Mad Cool. Heeft nog nooit op DTRH gestaan

Hoe hoog achten jullie de kans dat Vince Staples langs komt? Staat ook op Bilbao
Wellicht dat ie eerder Woo Hah aan zal doen? Kan me wel nog herinneren uit het interview tussen Festileaks en Ide Koffeman dat zij hem vorig jaar ook graag erbij hadden gehad, maar dat destijds BKS ermee vandoor ging. Ik zou het toejuichen in elk geval! Noel Gallagher hoeft van mij niet zo. Enkele jaren terug op Lowlands vond ik het erg tof, maar op Werchter afgelopen jaar een van de grootste teleurstellingen..

Users who are viewing this thread