Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik wilde eigenlijk een ticket gaan komen, maar gelukkig heeft het tijdschema daar een stokje voor gestoken. Toch echt te veel clashes en, als gevolg, te veel momenten waarop uren lang achter elkaar niks boeiends te doen is. Wordt een last-minute ticketswap als er goedkoop kaartjes op komen, en anders thuis blijven.

Wel jammer van David Byrne, dat is mijn enige, maar toch wel een, must-see van DTRH dit jaar.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
DTRH is een goed festival met zeker dit jaar een erg mooie line-up maar hun blokkenschema is vaak wat minder en ze lijken te denken dat iemand die Fever Ray wil zien geen Idles hoeft te zien en daar slaan ze in mijn beleving de plank mis. BKS probeert dit soort clashes te vermijden of op zijn minst te beperken terwijl de puzzel veel lastiger is gezien het grotere aantal namen. Hoe komt het dat DTRH dat niet voor elkaar krijgt?

Bij BKS zullen we dit jaar onvermijdelijk ook clashes krijgen - zeker tussen de afsluiters op TWO en THREE.
Wat ik bij DTRH toch wat jammer vind zijn de korte setlists. Een uur voor Franz Ferdinand? 1,5 uur voor Nick Cave?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Bij BKS zullen we dit jaar onvermijdelijk ook clashes krijgen

Dat is zeker zo maar doordat er zo veel te zien is accepteer je dat wat eerder. Daarnaast heb ik het idee dat ze een beter beeld hebben van wat je wel en niet kunt laten clashen.
 

hellodaylight

Playlistbediener
15 feb 2018
17
0
hellodaylight wrote:
Wat is ongeveer de verplaatsingstijd tussen de twee ‘grote’ podia?

Hoe lang je er precies over doet durf ik niet te zeggen, maar het is een heel compact terrein. Niet langer dan tien minuten zou ik denken.

Dat is dan toch een meevaller. Dan kan je toch een beetje van beide walletjes eten indien nodig.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Van de nieuwe namen moet ik nog veel luisteren, maar tot nu toe kan ik een goed programma vullen. Jammer van Fever Ray/Idles/David Byrne.

Ik denk dat dit mijn spoorboekje gaat worden:
Vrijdag:
Fufanu - Luwten - J. Bernardt - DJ Flugvél Og Geimskip - Warmduscher - Black Rebel Motorcycle Club - MGMT - Parcels - QOTSA

Zaterdag:
Tamino - La Femme - Calexico - Fever Ray of Idles - David Byrne - (Thee) Oh Sees - Anderson .Paak - The Black Madonna

Zondag:
Wende - Portugal. The Man - St. Vincent - Jungle - Shame - Nick Cave
Ik twijfel nog erg over Nils Frahm, ik vrees dat ik het op een festival niks ga vinden, zeker als ik net Jungle heb gezien. Misschien pak ik ook nog even een kwartiertje Franz Ferdinand.

Ik ben trouwens nog nooit op DTRH geweest en weet ook totaal niet hoe groot de tenten zijn, kom je overal makkelijk naar binnen als je tien minuten van te voren aankomt?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Van de nieuwe namen moet ik nog veel luisteren, maar tot nu toe kan ik een goed programma vullen. Jammer van Fever Ray/Idles/David Byrne.

Ik denk dat dit mijn spoorboekje gaat worden:
Vrijdag:
Fufanu – Luwten – J. Bernardt – DJ Flugvél Og Geimskip – Warmduscher – Black Rebel Motorcycle Club – MGMT – Parcels – QOTSA

Zaterdag:
Tamino – La Femme – Calexico – Fever Ray of Idles – David Byrne – (Thee) Oh Sees – Anderson .Paak – The Black Madonna

Zondag:
Wende – Portugal. The Man – St. Vincent – Jungle – Shame – Nick Cave
Ik twijfel nog erg over Nils Frahm, ik vrees dat ik het op een festival niks ga vinden, zeker als ik net Jungle heb gezien. Misschien pak ik ook nog even een kwartiertje Franz Ferdinand.

Ik ben trouwens nog nooit op DTRH geweest en weet ook totaal niet hoe groot de tenten zijn, kom je overal makkelijk naar binnen als je tien minuten van te voren aankomt?

Doorgaans gaat dat best redelijk daar, je hoeft echt niet al ruim van te voren in de tent te staan (al zal dat bij Cave en QOTSA anders zijn).

Je bedenking over Nils Frahm deel ik eigenlijk ook wel. Na Jungle lijkt het me geen goed idee. Wellicht wel na Jameszoo. Althans dat hoop ik.

Er zitten overigens een paar vervelende clashes in het programma, maar dat hoort er nu eenmaal bij als het programma in de breedte deugt. Of alle combinaties slim zijn, dat valt te bezien. Maar op Lowlands staan er soms ook wel drie gave dingen tegelijkertijd. Ik ben in ieder geval wel tevreden, alleen de zaterdagmiddag is iets minder naar mijn smaak. Maar genoeg te beleven.
 

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
Ik wil graag Colin Benders tippen. Kan iemand mij vertellen hoe ik me het Fuzzy Field of zoiets moet voorstellen? Eerste keer DTRH en moet de namen van de stages nog even oefenen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik wilde eigenlijk een ticket gaan komen, maar gelukkig heeft het tijdschema daar een stokje voor gestoken. Toch echt te veel clashes en, als gevolg, te veel momenten waarop uren lang achter elkaar niks boeiends te doen is. Wordt een last-minute ticketswap als er goedkoop kaartjes op komen, en anders thuis blijven.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw clashfinder. Ik zie zelf namelijk weinig clashes. Misschien kan ik er nog iets moois door ontdekken.

Mijn clash van het weekend is toch wel Nick Cave en Bokkers...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik wil graag Colin Benders tippen. Kan iemand mij vertellen hoe ik me het Fuzzy Field of zoiets moet voorstellen? Eerste keer DTRH en moet de namen van de stages nog even oefenen.

Van die gekke namen hoef je niks te verwachten dat ik. Volgens mij zijn het gewoon allemaal 'simpele' tenten.
Ook mijn eerste keer DTRH overigens.

Laat de tipjes voor het blokkenschema maar binnendruppelen mensen!
Clashfinder nog steeds offline...
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Zeer tevreden over de line-up, en het tijdsschema valt me ook niet tegen. Moet nog wel wat dingen gaan luisteren, met name de wat kleinere namen. Voorlopig denk ik zoiets:

Vrijdag: Fufanu, J. Bernardt, BRMC, QOTSA en Palmbomen II
Zaterdag: La Femme, opnieuw Palmbomen II (wellicht), Idles/David Byrne, Oh Sees, The Black Madonna
Zondag: The Breeders, Portugal. The Man, Jungle, Franz Ferdinand, Nick Cave & The Bad Seeds

Zal ook wel voor een deel van mijn vriendengroep afhangen waar ik uiteindelijk allemaal naar toe ga, met name voor het nachtprogramma.
Ik vind de zondag het sterkst, en Nick Cave is wel echt mijn absolute must-see
 

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
Vorig jaar barstte de X-Ray totaal uit zijn voegen bij Colin Benders. Hoop dat er meer man in de Fuzzy Field past....
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dit jaar DTRH, voor het eerst. Ga je ook Wessel? Ik heb eigenlijk totaal geen vervelende clashes. Anderson .Paak - Titia en Jameszoo - Jungle zijn niet handig(vooral die laatste, de muziek valt behoorlijk in hetzelfde straatje) maar ach. Ik heb verder ook weinig must-sees. Wel een fijne programmering voor een chill festival dit jaar. Rahaan en Sadar Bahar mogen wat meer aandacht hebben, hele fijne boeking. Ga checken als je van de discoglijers bent. LYZZA is een bizarre boeking trouwens, die doet ook Rewire en Progress Bar dit jaar...

Clashfinder: http://clashfinder.com/s/dtrh18/?hl1=blackm(1),dollkr(1),eliasg(1),feverr(1),if(1),jamesh(1),jonhop(1),jungle(1),karel(1),lyzza(1),mgmt(1),nilsfr(1),ohsees(1),palmbo(1),palmbo1(1),queens(1),rahaan(1),sadarb(1),shame(1),sjamso(1),anders,titia,suuns&hl2=davidb(1),jamesz(1),nickca(1),stvinc(1),tommis(1),sampha,dejeug,anders,titia,alfami,idles&

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Dit jaar DTRH, voor het eerst. Ga je ook Wessel? Ik heb eigenlijk totaal geen vervelende clashes. Anderson .Paak – Titia en Jameszoo – Jungle zijn niet handig(vooral die laatste, de muziek valt behoorlijk in hetzelfde straatje) maar ach. Ik heb verder ook weinig must-sees. Wel een fijne programmering voor een chill festival dit jaar. Rahaan en Sadar Bahar mogen wat meer aandacht hebben, hele fijne boeking. Ga checken als je van de discoglijers bent. LYZZA is een bizarre boeking trouwens, die doet ook Rewire en Progress Bar dit jaar…

Clashfinder: http://clashfinder.com/s/dtrh18/?hl1=blackm(1),dollkr(1),eliasg(1),feverr(1),if(1),jamesh(1),jonhop(1),jungle(1),karel(1),lyzza(1),mgmt(1),nilsfr(1),ohsees(1),palmbo(1),palmbo1(1),queens(1),rahaan(1),sadarb(1),shame(1),sjamso(1),anders,titia,suuns&hl2=davidb(1),jamesz(1),nickca(1),stvinc(1),tommis(1),sampha,dejeug,anders,titia,alfami,idles&
Heb je ook tips voor onbekende pareltjes op BKS? :)
Antwoorden mag ook in het juiste topic uiteraard...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
mynoseknows wrote:
Dit jaar DTRH, voor het eerst. Ga je ook Wessel? Ik heb eigenlijk totaal geen vervelende clashes. Anderson .Paak – Titia en Jameszoo – Jungle zijn niet handig(vooral die laatste, de muziek valt behoorlijk in hetzelfde straatje) maar ach. Ik heb verder ook weinig must-sees. Wel een fijne programmering voor een chill festival dit jaar. Rahaan en Sadar Bahar mogen wat meer aandacht hebben, hele fijne boeking. Ga checken als je van de discoglijers bent. LYZZA is een bizarre boeking trouwens, die doet ook Rewire en Progress Bar dit jaar…

Clashfinder: http://clashfinder.com/s/dtrh18/?hl1=blackm(1),dollkr(1),eliasg(1),feverr(1),if(1),jamesh(1),jonhop(1),jungle(1),karel(1),lyzza(1),mgmt(1),nilsfr(1),ohsees(1),palmbo(1),palmbo1(1),queens(1),rahaan(1),sadarb(1),shame(1),sjamso(1),anders,titia,suuns&hl2=davidb(1),jamesz(1),nickca(1),stvinc(1),tommis(1),sampha,dejeug,anders,titia,alfami,idles&

Heb je ook tips voor onbekende pareltjes op BKS?
1f642.svg

Antwoorden mag ook in het juiste topic uiteraard…

Oy de clashfinder flipt, maaruh qua kleine pareltjes: LYZZA is een dikke aanrader. Raar tijdstip, maar hele leipe combinatie tussen baile-funk, futuristische reggaeton en geflipte elektronica. Verder dus Rahaan en Sadar Bahar als je van disco houdt. I-F is een held, zieke combi van electro en italodiscohits. Palmbomen II is zowel live als DJ-set zeer de moeite waard(combinatie van left-field house/techno en ambientinvloeden)! Jameszoo zul je wellicht al kennen, hele chille combi van electronica, jazz en hiphopinvloeden. Dollkraut live is wel aardig, en Alfa Mist is wel chille nu-jazz/hiphop(denk bbng/karriem riggins/jazz liberators). Hoop dat er iets tussen zit dat je misschien interessant vindt :). Het is ook niet helemaal mijn line-up, maar wel de perfecte muziek voor chille middagen in de zon en 'savonds fijn dansen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
visdave34 wrote:

mynoseknows wrote:
Dit jaar DTRH, voor het eerst. Ga je ook Wessel? Ik heb eigenlijk totaal geen vervelende clashes. Anderson .Paak – Titia en Jameszoo – Jungle zijn niet handig(vooral die laatste, de muziek valt behoorlijk in hetzelfde straatje) maar ach. Ik heb verder ook weinig must-sees. Wel een fijne programmering voor een chill festival dit jaar. Rahaan en Sadar Bahar mogen wat meer aandacht hebben, hele fijne boeking. Ga checken als je van de discoglijers bent. LYZZA is een bizarre boeking trouwens, die doet ook Rewire en Progress Bar dit jaar…

Clashfinder: http://clashfinder.com/s/dtrh18/?hl1=blackm(1),dollkr(1),eliasg(1),feverr(1),if(1),jamesh(1),jonhop(1),jungle(1),karel(1),lyzza(1),mgmt(1),nilsfr(1),ohsees(1),palmbo(1),palmbo1(1),queens(1),rahaan(1),sadarb(1),shame(1),sjamso(1),anders,titia,suuns&hl2=davidb(1),jamesz(1),nickca(1),stvinc(1),tommis(1),sampha,dejeug,anders,titia,alfami,idles&


Heb je ook tips voor onbekende pareltjes op BKS?
1f642.svg

Antwoorden mag ook in het juiste topic uiteraard…

Oy de clashfinder flipt, maaruh qua kleine pareltjes: LYZZA is een dikke aanrader. Raar tijdstip, maar hele leipe combinatie tussen baile-funk, futuristische reggaeton en geflipte elektronica. Verder dus Rahaan en Sadar Bahar als je van disco houdt. I-F is een held, zieke combi van electro en italodiscohits. Palmbomen II is zowel live als DJ-set zeer de moeite waard(combinatie van left-field house/techno en ambientinvloeden)! Jameszoo zul je wellicht al kennen, hele chille combi van electronica, jazz en hiphopinvloeden. Dollkraut live is wel aardig, en Alfa Mist is wel chille nu-jazz/hiphop(denk bbng/karriem riggins/jazz liberators). Hoop dat er iets tussen zit dat je misschien interessant vindt :). Het is ook niet helemaal mijn line-up, maar wel de perfecte muziek voor chille middagen in de zon en ‘savonds fijn dansen.

Edit: oh en Karel en Elias el Gersma zijn trots uit het Noorden dus daar ben ik zelf ook even te vinden! Elias zit ook in The Homesick. Allebei wel chille alternatieve/experimentele pop.

Edit 2: haha jemig dit gaat helemaal fout. Excuses voor de dubbelpost, lang het forum niet gebruikt
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit jaar DTRH, voor het eerst. Ga je ook Wessel?

Jazeker! Goed om jou ook weer een keer op hetzelfde festival te zien!

Kijkend naar de clashfinder kom ik je maar een paar keer tegen maar daarbuiten gaat dat zeker goed komen!
Gaat Milan ook mee? hahah ;)

Ik ga volgende week eventjes zitten voor mijn clashfinder.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Jaaa leuk! Komt vast goed, :). Milan gaat niet mee nee helaas, ik ga met vrienden uit Groningen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Alfa Mist is mooie tip. Lekker muziekje.

Fufanu en Warmduscher klinken ook erg fijn. Die onbekendere namen uit de laatste lichting moet ik toch maar eens goed in duiken.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Ik ben groot Parcels fan, die heb ik nog niet voorbij zien komen bij anderen(of overheen gelezen). Gegarandeerd dansen, zo'n vrolijk bandje!
[video]https://youtu.be/OF88ihsOOSk[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken