Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

wouterwol

Nieuw lid
1 mrt 2018
4
1
Wie kan me hier vertellen hoe het komt dat BKS qua line-up een veel groter budget lijkt te hebben dan DTRH. In principe is het ongeveer een even groot festival met zelfde ticketprijzen. Zit dit verschil dan in aankleding of valt het gewoon wel mee met het budget voor de line-up tussen de twee festivals ?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wie kan me hier vertellen hoe het komt dat BKS qua line-up een veel groter budget lijkt te hebben dan DTRH. In principe is het ongeveer een even groot festival met zelfde ticketprijzen. Zit dit verschil dan in aankleding of valt het gewoon wel mee met het budget voor de line-up tussen de twee festivals ?

Wellicht is het hetzelfde verhaal als vroeger bij Lowlands en Pukkelpop. Op Pukkelpop een pak meer acts en toch ongeveer even duur als Lowlands. Verschil was toen ( en misschien nog wel) dat er bij Lowlands veel meer geld zat in de 'aankleding'van het festival: veel mooiere tenten, kunstobjecten, verlichting etc.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Denk dat er qua kosten niet gigantisch veel verschil zal zijn in de bovenste 50 namen van BKS en de namen van DTRH. Weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik heb niet de indruk dat DTRH het moet doen met goedkopere acts. ik denk dat BKS aan de onderkant ook relatief veel goedkope acts heeft staan.

Qua inkomsten uit kaartverkoop zijn er ook niet veel verschillen tussen beide festivals. Hoewel de ticketprijs van BKS iets meer richting Lowlands gaat natuurlijk. 175 om 195. Daarnaast verkoopt BKS dagkaarten, die leveren per definitie meer op. Ik bedoel, je kunt als festival beter drie losse dagkaarten verkopen dan een weekendticket. Al had BKS natuurlijk wel ieder zesde kaartje gratis als ik het goed heb? Uitgaande van het scenario dat iedereen daadwerkelijk van die groepskorting gebruik heeft kunnen maken, kom je op een slordige drie miljoen aan inkomsten uit voor de groepstickets. Zal uiteindelijk wel hoger liggen, de kortingsregeling zal uiteraard niet helemaal optimaal benut zijn. Daarnaast nog eens 15.000 dagtickets voor 84 euro per stuk, komt op 1.260.000. Met de weekendtickets erbij heeft BKS dus minimaal tussen de 4 en 4,5 inkomsten aan tickets. Maar dat bedrag zal hoger liggen, afhankelijk van de verleende groepskorting.

Op DTRH waren er 10.000 tickets beschikbaar voor 129 euro, en 20.000 voor 159. Dan kom je ook op bijna hetzelfde bedrag aan inkomsten uit (4,5 miljoen ongeveer). De lagere kosten voor tickets op DTRH worden voor een deel gecompenseerd omdat de capaciteit van het festival iets groter is.

Denk dat Dillinger ook wel een punt heeft: de aankleding van het terrein op DTRH zal best wat kosten. Al weet ik niet hoe dat het geval is op BKS. Dat kan ik niet vergelijken.

Maar ja, je kunt er pas echt wat zinnigs over zeggen als je weet wat de gages van de artiesten zijn.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
EvE had in die podcast wel wat te vertellen over hoe het budget verdeeld werd. En wat ik met herinner ging er op lowlands een flink gedeelte naar de aankleding van het terrein. Sorry ik heb geen zin om het terug te zoeken. Maar daar kun je er wel iets concreets over horen?
 

DTex

Playlistbediener
14 dec 2014
7
0
Dit interview inderdaad: https://www.bnr.nl/player/audio/10065724/10327707. Daarin gaat Eric van Eerdenburg een klein beetje in op budget van festival als Lowlands en DTRH ten opzichte van Pinkpop en Werchter.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Dit jaar voor het eerst (naast BKS) DTRH eens checken. Staan stiekem toch wel heel veel mooie namen. Tot hoe laat gaat DTRH normaal gezien 's nachts door?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik dacht tot 4 uur.

Vind dat het deze week wel weer eens tijd is voor nieuwe namen. Laatste toevoegingen zijn van twee maanden geleden. Kom maar op!

Zou de Manic Street Preachers niet kunnen op DTRH? Werden in het Pinkpop topic geopperd als kanshebber voor Pinkpop, maar vind ze ook wel in Beuningen passen.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Het is inderdaad tijd voor nieuwe namen. En Manic Street Preachers zouden prima passen in het programma, lijkt me een prima act.

En ik geloof dat ik Eels inm iddels uit mijn bolle kop mag zetten toch? Die kans is echt heel klein toch? Zou voor mij echt de gedroomde headliner zijn, zou ook perfect bij DTRH passen.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Manic Street Preachers past ook wel in de traditie om act van weleer neer te zetten. Vorig jaar De La Soul, jaar ervoor Suède.

Tsja, eels vind ik ook heel goed passen, maar kans lijkt me niet heel groot. Maar je weet maar nooit.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nog een derde show voor eels in Tivoli. Nu lijken de kansen voor DTRH wel echt minimaal. Jammer.

Kans op Massive Attack lijkt me ook verkeken, tenzij ze vier dagen achter elkaar optreden.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Haha Eels; van exclusieve clubshow in Utrecht naar 3 shows in Utrecht en 1 in Amsterdam.

Maar goed, waar blijft toch die laatste worp?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
In het laatste nummer van OOR werd in de recensie van Dirk. gesuggereerd dat ze op DTRH zouden spelen. Zou fijn zijn voor de rockers daar want meer dan prima band!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
We hebben in NL eigenlijk niks te klagen met die drie mooie festivals voor de ‘betere’ popmuziek.

Barf
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
In het laatste nummer van OOR werd in de recensie van Dirk. gesuggereerd dat ze op DTRH zouden spelen. Zou fijn zijn voor de rockers daar want meer dan prima band!

De beste Belgische band in zeer lang!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Dillinger wrote:
In het laatste nummer van OOR werd in de recensie van Dirk. gesuggereerd dat ze op DTRH zouden spelen. Zou fijn zijn voor de rockers daar want meer dan prima band!

De beste Belgische band in zeer lang!

Sinds Flying Horseman. ;-)
 

Duin

Campingartiest
13 mei 2017
54
1
In het laatste nummer van OOR werd in de recensie van Dirk. gesuggereerd dat ze op DTRH zouden spelen. Zou fijn zijn voor de rockers daar want meer dan prima band!

Over welke band hebben we het nu eigenlijk ??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken