Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik verwacht nog (en vooral hoop op) tame impala. Hebben nu alleen nog mad cool en een festival in London in juli staan. Die komen echt niet voor maar 2 shows naar Europa en op een ander festival in Nederland zie ik ze nu niet meer echt verschijnen. Denk dat ze op een bks/Lowlands namelijk echt wel headliner zouden zijn en die hebben al hun headliners al. Daarnaast lijkt t me gek als Anderson paak echt de derde headliner Is, maar dat is wellicht ook een beetje wishfull thinking.

Hoe kom je erbij dat ze niet maar twee Europese festivals aandoen? Als ik me niet vergis heeft Mad Cool bovendien ieder jaar wel een aantal redelijk exclusieve namen, die niet zoveel shows spelen, dus zeg nooit nooit.. Ik denk dat Tame Impala gewoon de grote festivals aandoet en dan weer huiswaarts keert (Mad Cool, Werchter, Open'er, Nos Alive & dus eentje in de UK) maar dat is ook maar een gedachte..
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
superginger wrote:
Ik verwacht nog (en vooral hoop op) tame impala. Hebben nu alleen nog mad cool en een festival in London in juli staan. Die komen echt niet voor maar 2 shows naar Europa en op een ander festival in Nederland zie ik ze nu niet meer echt verschijnen. Denk dat ze op een bks/Lowlands namelijk echt wel headliner zouden zijn en die hebben al hun headliners al. Daarnaast lijkt t me gek als Anderson paak echt de derde headliner Is, maar dat is wellicht ook een beetje wishfull thinking.

Hoe kom je erbij dat ze niet maar twee Europese festivals aandoen? Als ik me niet vergis heeft Mad Cool bovendien ieder jaar wel een aantal redelijk exclusieve namen, die niet zoveel shows spelen, dus zeg nooit nooit.. Ik denk dat Tame Impala gewoon de grote festivals aandoet en dan weer huiswaarts keert (Mad Cool, Werchter, Open’er, Nos Alive & dus eentje in de UK) maar dat is ook maar een gedachte..

T was vooral een aanname. Ben er gewoon niet van overtuigd dat die gasten helemaal uit Australië naar Europa komen voor een handvol festivals, maar ik kan er altijd naast zitten natuurlijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Raskolnikov wrote:
Ik denk dat DTRH nog maar enkele keren met nieuwe namen zal komen. Ze moeten nog circa vijf maanden zien te overbruggen qua publiciteit en we hebben hooguit nog maar 10-15 te goed. Want 80% van het programma is reeds bekend.

Over de kaartverkoop worden zelden uitspraken gedaan. De eerste 10000 vlogen eruit en daarna hebben ze nog een aankondiging gedaan met behoorlijk goede namen. Ik verwacht dat de vvk dan ook wel aardig loopt. En zo niet, dan hoop ik niet dat ze al hun kruit qua mooie namen reeds verschóten hebben. Je zou in dat geval verwachten dat er nog een of twee aardige namen in het vat zitten; ze moeten wel iets hebben om de kaartverkoop indien nodig een boost te geven. Daarom denk ik dat op de dag van Anderson.Paak nog een redelijke naam erbij komt, iets dat de Afas (bijna) kan uitverkopen qua formaat. Maar misschien ben ik ook wel te optimistisch.

Het is inderdaad een feit dat DTRH hier op het forum duidelijker minder interessant wordt gevonden dan BKS (laat staan vergeleken met Pinkpop of Werchter, die spreken dan ook een hele brede doelgroep aan). Geen idee waarom eigenlijk, qua programma kan het zich makkelijk meten met BKS.

Het is op de andere forums niet anders. Wellicht klopt het toch dat BKS wat fanatiekere muziek fanaten trekt die graag discussiëren over de geprogrammeerde of nog te verwachten acts. Ik heb zelf de indruk ( op basis van wat ik lees) dat DTRH inderdaad het oude Lowlands publiek trekt. En daar was ook de tendens dat het een grote groep meer om de sfeer dan op specifieke acts ging. Dus dan valt er wellicht minder te bediscussiëren? Het is maar psychologie van de koude grond hoor want ik was nog niet op DTRH. Ik vind overigens dat DRTH zich in die al die jaren qua programma niet kan meten met BKS. Maar dat heeft met persoonlijke muziek voorkeuren te maken. En met het gegeven dat ik niet in de Randstad woon. In zo’n festivalweekend wil ik zoveel mogelijk leuke clubacts zien en op BKS gaat dat natuurlijk beter.

Het zou zomaar kunnen wat je zegt, alhoewel er op DTRH voor mijn gevoel in meerderheid ook echte muziekliefhebbers rondlopen. Maar sfeer en beleving is daar ook een zeer wezenlijk element.

Voor mij is een goed programma overigens het allerbelangrijkste; als dat niet (meer) zou aanspreken, dan haak ik toch echt af. Hoe gezellig het ook is. En voor mij persoonlijk is het gevarieerde programma op DTRH juist perfect. Interessante headliners, al jaren. In de breedte ook heel sterk. En steeds weer beter.

Bij BKS ligt het zwaartepunt voor mijn gevoel meer op indierock (zonder stigma te willen plakken hoor, uiteraard bestaat BKS uit meer dan alleen indierock). Dus als dat meer je smaak is (aanname van mij, weet niet precies wat je smaak is), dan is BKS inderdaad de betere keuze. Sowieso is daar ook getalsmatig meer te beleven; op BKS loopt het dubbele aantal acts rond.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Je hebt gelijk hoor Raskolnikov. Objectief gezien is de line-up van DTRH uitstekend: relevante namen met een enigszins alternatief signatuur en heel divers. Maar mijn grote passie is inderdaad de indierock en dan kom ik op BKS gewoon beter aan mijn trekken (zeker getalsmatig). En dit jaar was de keuze met The National, Spoon en Deerhunter, dus heel snel gemaakt. Neemt niet weg dat ik DTRH zeker zou bezoeken als het in augustus zou zijn ( want Cave, St Vincent, Oh Sees en IDLES). Maar zo dicht op BKS lukt me echt niet dus dan wordt het kiezen helaas.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
We gaan richting tweede helft februari; vorige lichting namen was half januari. Normaal gesproken zou je denken dat we binnen nu en twee weken wel wat nieuws mogen verwachten. Ervan uitgaande dat we in totaal nog 10-15 namen tegoed hebben, zal het geen grote rij namen worden. Misschien 5 of 6, met daarin hopelijk nog een iets grotere naam erbij voor naast Anderson.Paak (verder zijn de meeste grotere namen al bekend, vermoed ik).

Kanshebbers daarvoor? Meest reëel wellicht iets als eels. Categorie groter Thom Yorke, Jack White, Alt-J, Massive Attack, Elbow en Tame Impala. Maar daar durf ik bijna niet op te hopen. Want het kan natuurlijk zomaar zijn dat Cave en QOTSA een dusdanig grote hap uit het budget nemen, dat Anderson.Paak het maximaal haalbare is naast deze twee.

Perfume Genius en Arca zijn in voorjaar ook op tour en zou ik hard toejuichen. Maar ik verwacht ze eigenlijk niet.

Verder moet er nog wat Nederlands spul bij. De Staat, Afterpartees, Johan en De Likt lijken me de grootste kanshebbers. Rico & Sticks wellicht.

dEUS zou ook mooie toevoeging zijn.

 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Misschien zijn Traudes, the cool quest en Undiclineble Ambuscate nog kanshebbers onder het Nederlandse genre ?!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Misschien zijn Traudes, the cool quest en Undiclineble Ambuscate nog kanshebbers onder het Nederlandse genre ?!

Undeclinable Ambuscade is al enkele maanden geleden terug gestopt (hadden op voorhand al aangegeven maar een half jaar rëunie optredens te doen en dan terug te stoppen)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Hoop qua Nederlandse inbreng vooral op indian askin en de staat, maar of die tourplannen hebben weet ik niet. Verder lijkt iets al django django of nick Murphy me nog wel leuk, zijn dan ook op tour.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Amber Arcades en Luwten zouden ook best kunnen, denk ik.

Django Django zou zeker een mogelijkheid zijn, ja.

Hopelijk snel nieuws.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Zijn namen als The XX, Foster the People en Two Door Cinema Club nog te verwachten voor DTRH of denken jullie dat het alleen nog de kleine bandjes zullen gaan zijn/
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Zijn namen als The XX, Foster the People en Two Door Cinema Club nog te verwachten voor DTRH of denken jullie dat het alleen nog de kleine bandjes zullen gaan zijn/

Zelf twijfel ik nog of Anderson paak wel headliner is en of we dan niet nog een headliner krijgen, maar dat is wellicht ook wishful thinking. Ik denk dat een artiest van de grootte Franz Ferdinand er nog wel bij past.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Underworld treedt komende zomer ook nog op. Dat zou ik een fijne toevoeging vinden. Al is dat waarschijnlijk ook aan de optimistische kant.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Underworld treedt komende zomer ook nog op. Dat zou ik een fijne toevoeging vinden. Al is dat waarschijnlijk ook aan de optimistische kant.

Zou zeker gaaf zijn. Aangezien dtrh dit jaar nog niet echt dancenamen bovenaan t affiche heeft staan en dat de afgelopen jaren/afgelopen jaar wel zo was (moderat, massive attack) wil ik underworld nog best een kans geven.
 

hellodaylight

Playlistbediener
15 feb 2018
17
0
Ik zat nog een beetje op EELS te hopen, maar die mogen we schrappen. Is enkel nog op zondag vrij en Nick Cave + EELS lijkt me teveel van het goede, niet?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Deze week uiteraard niet, bedenk ik me nu. Want deze week Pinkpoppresentatie.

Volgende week dan maar? Dan is het laatste nieuws zes weken geleden. Mag dan wel weer een keertje ;-)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Deze week uiteraard niet, bedenk ik me nu. Want deze week Pinkpoppresentatie.

Volgende week dan maar? Dan is het laatste nieuws zes weken geleden. Mag dan wel weer een keertje
1f609.svg

Volgende week ook een gigantische eerste lading Pukkelpop namen. :)

Wordt een leuke week weer.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Raskolnikov wrote:
Deze week uiteraard niet, bedenk ik me nu. Want deze week Pinkpoppresentatie.

Volgende week dan maar? Dan is het laatste nieuws zes weken geleden. Mag dan wel weer een keertje
1f609.svg


Volgende week ook een gigantische eerste lading Pukkelpop namen.
1f642.svg


Wordt een leuke week weer.

Pukkelpop ook met nieuws? Hmm, dan is het misschien logischer om volgende week nieuwe Lowlandsnamen te verwachten in plaats van DTRH.

Hoe dan ook, inderdaad een mooie week dan. Pukkelpop is altijd interessant ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken