Down The Rabbit Hole 2017

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Onibaba wrote:
Michiel wrote:
Kereltje wrote:
En ja ik denk dat ze gewoon meer op de beleving zullen inzetten en de zogezegd relevante hipstermuziek omdat de vorige edities toch al duidelijk was dan Anonhi en Pj Harvey amper werkten.


Ik snap zo’n opmerking eigenlijk niet. De tent stond nokvol bij PJ Harvey, het publiek genoot en de recensies waren fantastisch. Hoezo werkt het dan amper?

Bij Anohni was het een stuk rustiger maar dat was de gehele derde dag helaas. Dat kwam toch echt door de blubber en het rotweer, niet door de programmering denk ik.



Ja PJ Harvey was een goed concert en daardoor waren de recensies fantastisch en waarschijnlijk genoot het publiek vooraan ook, maar als je de recensies wat beter leest en twitter hebt gevolgd dan kon je ook lezen dat het publiek extreem praatziek was, mensen met een fietsbel bezig waren of uit een recensie: Mensen die dwars door al dat moois heen staan de schreeuwen en met blokkenschema’s in de weer zijn. Dusja ik was er zelf niet bij, maar als je zo’n dingen leest merk je gewoon dat zo’n acts niet werken voor de meerderheid van de bezoekers en ze er goed aan doen om over te schakelen naar minder moeilijke headliners.

Ik was er wel bij en het was gewoon fantastisch. En iedereen die ik sprak was erg onder de indruk, dus ik ben het totaal niet met je eens dat zo'n act als PJ niet werkt. In tegendeel zelfs! En ook over Anonhi alleen maar lof, was een geweldig optreden en het getuigd van lef van de programeurs dat ze haar hebben weten te strikken als afsluiter op de laaste (altijd lastige) festivaldag.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Ha ! Als die gelekte namen kloppen heeft DTRH er een mooie editie aan toegevoegd dit jaar. Ook ben ik weer van mening dat zowel DTRH als BKS hun eigen pool van artiesten hebben en dus heel goed naast elkaar kunnen bestaan.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Nog steeds verbazingwekkend, maar ook wel vermoeiend, dat mensen die niet eens bij het festival zijn geweest zo negatief over het publiek zijn.

Uit mijn eigen ervaring: Geroezemoes hoor je als je achteraan in de tent staat bij rustig bezochte optredens. Dit is een gevolg van een festival met grote tentpodiums, maar wie vooraan staat heeft daar geen enkele last van. Ik heb zelf de afgelopen jaren dit festival bezocht, met veel plezier. Ik heb elk jaar puur voor DTRH gekozen boven andere festivals vanwege de goede namen. PJ Harvey, Anohni, The War on Drugs, Car Seat Headrest, etc. zijn artiesten die voor mij een aantal van de beste albums van de afgelopen tien jaar. En er zijn veel bezoekers met een zelfde instelling. Ik was juist erg enthousiast over het publiek.

Eerlijk is eerlijk, afgelopen jaar werd het optreden van Sun Kil Moon wel bijna verpest door geroezemoes, en dat valt ook te lezen in 3voor12's recensie. Daar wil ik dan wel weer bij vermelden dat ik bij dat optreden met name last had van de fotograaf van 3voor12, die met zijn persvrienden dwars door elk liedje schreeuwde. Weet je ook gelijk met wat voor korrel zout je die artikelen van ze mag nemen. Zonde, maar het was desalniettemin een intense performance.

Dit jaar heb ik besloten niet naar DTRH te gaan. Ik zou graag naar het festivalterrein terugkeren, maar de line-up gaat het 'm deze keer echt niet worden. Namen als Ho99o9 en Slaves zijn leuk, maar voor mij zijn het geen must-sees. Ik heb inmiddels een kaartje voor BKS gekocht, dus nu maar hopen dat zij het wel kunnen waarmaken! Voor de rest: veel plezier op dit festival.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Mensen klagen graag. Dit wordt voor mij de derde keer DTRH en vind het oprecht in Nederland het leukste festival. Ben vanaf 2002 naar veel verschillende festivals geweest en DTRH is voor mij de ideale mix van toffe sfeer, aankleding en acts.

Afgelopen jaar bij de Staat en Flume totaal geen ouwehoerende mensen om mij heen gezien want iedereen ging los.

Ik ben uitermate blij met de eerste lichting namen. Als ze er nog een sterke avond/nachtprogrammering bijknallen en de zon schijnt gaat het wederom een geweldig feest worden
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Ik denk dat Aerosmith uitgesloten is. Lijkt me erg duur en niet passen op dtrh. Meer iets voor Bospop of Pinkpop.

Kings of Leon zullen er ook niet zijn omdat ze op Pinkpop staan. Hetzelfde geldt voor Alt-J vanwege Lowlands.

Killers blijf ik wel op hopen; die zouden zomaar kunnen. Verder de al vaker genoemde opties: Bon Iver, Pixies, Franz Ferdinand:

Fleet Foxes en Phoenix verwacht ik ook wel, maar niet als headliner.

Vind vandaag wel een mooie dag voor de eerste namen!

Killers kondigden gisteren aan in Odense, Denemarken te staan (22-24 juni). Toch dicht bij DTRH, krijg je dan toch gelijk?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Raskolnikov wrote:
Ik denk dat Aerosmith uitgesloten is. Lijkt me erg duur en niet passen op dtrh. Meer iets voor Bospop of Pinkpop.

Kings of Leon zullen er ook niet zijn omdat ze op Pinkpop staan. Hetzelfde geldt voor Alt-J vanwege Lowlands.

Killers blijf ik wel op hopen; die zouden zomaar kunnen. Verder de al vaker genoemde opties: Bon Iver, Pixies, Franz Ferdinand:

Fleet Foxes en Phoenix verwacht ik ook wel, maar niet als headliner.

Vind vandaag wel een mooie dag voor de eerste namen!


Killers kondigden gisteren aan in Odense, Denemarken te staan (22-24 juni). Toch dicht bij DTRH, krijg je dan toch gelijk?

Mochten ze vrijdag aangekondigd worden door Werchter durf ik ze toch ook wel met potlood op te schrijven hoor..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ja het zou zomaar kunnen. The Killers - Massive Attack staat wel mooi op affiche, lijkt me. Denk dat die acts ook heel goed passen bij de doelgroep van DTRH.

En dan nog hopen op Bon Iver als derde headliner :). Maar dat is waarschijnlijk wishful thinking.....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.569
Na een glorieuze generale in 2015 keert Oscar and the Wolf dit jaar als headliner terug op Down The Rabbit Hole. Yes way, want sinds het optreden in het Beuningse konijnenwoud is de Belgische synthpopband immers met zevenmijlsstappen gegroeid. Gerust een understatement: Max Colombie & Co. verkopen grote zalen als AFAS Live en het Antwerps Sportpaleis moeiteloos uit, mede dankzij hun spectaculair gerevampte show waarmee ze Pukkelpop knallend afsloten en op Lowlands Muse praktisch naar huis speelden. Een no-brainer dus, zeker als je weet dat Colombie heeft aangekondigd dat de opvolger van Oscar and the Wolfs debuut ‘Entity’ later dit jaar klaar is.

Ik moest cringen

Maar uiteindelijk ziet die, nu bevestigde, eerste lading namen er best goed uit. Massive Attack is een dijk van een headliner voor dit festival. Anderson.Paak, Spinvis, H09909, Warpaint en Bonobo zijn ook sterke boekingen. En Bazart werkt natuurlijk als een tetje.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Dat OATW headliner is staat nu wel vast. Je zou denken dat er dan nog wel ruimte is voor een iets duurdere derde headliner. Dat zou dan mijn inziens echt wel The Killers kunnen worden. Zou fraaie headliner zijn, al hoop ik persoonlijk nog steeds op Bon Iver. Maar om uit te verkopen kunnen ze dan beter voor The Killers kiezen.

Al sluit ik de Pixies ook nog steeds niet helemaal uit. Of Placebo.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Aangezien Oscar and the Wolf en Massive Attack beide headliners zijn is er nog ruimte voor 1 knaller. Denk idd Killers of Placebo. Ben toch ook benieuwd naar de elektronische acts die voor de nacht staan gepland
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Killers en Placebo zouden beide te groot zijn denk ik. Placebo speelt nog wel eens op kleinere festivals, dus dat zou kunnen, maar The Killers staan over het algemeen alleen op de grotere festivals. Zouden in Nederland alleen op Pinkpop of Lowlands terecht kunnen komen denk ik.

Verder geen slechte eerste lading (al is het huismerk wel nóg lelijker geworden zo te zien). Het leek erop dat ze eigenlijk alleen Massive Attack hadden om de strijd mee aan te gaan tegen BKS, maar dat het nu toch wel lang ging duren voordat ze een tweede headliner hadden en dacht: 'We gooien alles wel eruit wat we nu hebben om het nog een beetje tegen BKS op te nemen.' Voor mij zitten er niet echt goede namen bij, dus dat komt wel mooi uit want ik was niet van plan naar DTRH te gaan dit jaar. Bonobo, Spinvis en Warpaint zou ik wel gaan zijn bekijken als ik ging. Oscar and the Wolf als headliner is wel een enorm zwaktebod. Geven prima liveshows hoor, maar dat kan echt niet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Killers zijn zeker aan de grote kant, absoluut waar. Maar als een festival wil doorgroeien kunnen ze niet aankomen met twee headliners van het formaat Oscar And The Wolf, lijkt me. Dus ik verwacht nog wel een stevige naam.

Daarnaast heb ik de indruk dat Tinderboxfestival niet heel veel groter is. Las iets van 30.000 bezoekers. En daar staan naast Killers ook de Kings of Leon. Denk dat die beduidend duurder zijn dan Massive Attack.

Dus wie weet welk konijn ze nog uit de hoed toveren in Beuningen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Voor dat Tinderbox moet je 200 euro neerleggen voor een weekendticket, zullen dus veel meer binnenhalen aan kaartverkoop dan een DTRH die de helft van de kaartjes verkoopt voor 100 euro.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Dat is helemaal waar. En zoals ik al zei: Killers zijn aan de grote kant. Maar ook niet meer zo groot als in bijvoorbeeld 2008-2013. De laatste jaren niet heel erg succesvol. En Battle Born was regelrechte flop dacht ik. Dus hun status is wel verminderd. Wellicht nog steeds te groot, maar ik sluit hen zeker niet uit.

Overigens ligt het prijspeil in Denemarken hoger dan in Nederland, daar moet je wel rekening mee houden. Een dagticket Werchter kost 100 euro, een dagticket Roskilde 135 euro. Toch een aanzienlijk verschil. Terwijl je op Werchter meer waar voor je geld krijgt qua programma dan op Roskilde.

We zullen het zien. Ik overleef het overigens prima als het een andere headliner wordt :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie de The Killers ook niet als headliner.

Daarna leren ons de vorige DTRH line-ups dat we elk jaar een grote headliner als laatste verwachten maar dit elke keer tegenvalt. Ik verwacht dus eigenlijk ook dit jaar weer een kleinere laatste headliner.... The Killers hadden ze waarschijnlijk gewoon al kunnen bekend maken als ze die geboekt hadden.
 

Gerard

Nieuw lid
12 jan 2017
2
0
Maximo Park zou leuk zijn, spelen op southside....en editors zijn wel in de buurt. Of zou dat dan weer een te grote naam zijn????....Placebo ultieme headliner. Spelen de 26e in Tjechie...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Maximo Park zou leuk zijn, spelen op southside….en editors zijn wel in de buurt. Of zou dat dan weer een te grote naam zijn????….Placebo ultieme headliner. Spelen de 26e in Tjechie…

Editors staan op Lowlands, kun je dus wegstrepen.
Tame Impala zie ik echt wel gebeuren hoor. Moet er toch een keertje van komen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik zie de The Killers ook niet als headliner.

Daarna leren ons de vorige DTRH line-ups dat we elk jaar een grote headliner als laatste verwachten maar dit elke keer tegenvalt. Ik verwacht dus eigenlijk ook dit jaar weer een kleinere laatste headliner…. The Killers hadden ze waarschijnlijk gewoon al kunnen bekend maken als ze die geboekt hadden.

Je hebt zeker een punt. Maar is het mogelijk om met een nog kleinere headliner te komen dan Oscar And The Wolf?

Daarnaast: zonder dat er een naam bekend was, waren de early birdtickets al bijna uitverkocht. Dit pakket namen zal ook zeker flink wat mensen over de streep trekken. Waarom niet nog een extra piekmoment in publiciteit achter de hand houden? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Of ze zijn ergens mee bezig, maar nog niet rond?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken