Onibaba wrote:
Michiel wrote:
Kereltje wrote:
En ja ik denk dat ze gewoon meer op de beleving zullen inzetten en de zogezegd relevante hipstermuziek omdat de vorige edities toch al duidelijk was dan Anonhi en Pj Harvey amper werkten.
Ik snap zo’n opmerking eigenlijk niet. De tent stond nokvol bij PJ Harvey, het publiek genoot en de recensies waren fantastisch. Hoezo werkt het dan amper?
Bij Anohni was het een stuk rustiger maar dat was de gehele derde dag helaas. Dat kwam toch echt door de blubber en het rotweer, niet door de programmering denk ik.
Ja PJ Harvey was een goed concert en daardoor waren de recensies fantastisch en waarschijnlijk genoot het publiek vooraan ook, maar als je de recensies wat beter leest en twitter hebt gevolgd dan kon je ook lezen dat het publiek extreem praatziek was, mensen met een fietsbel bezig waren of uit een recensie: Mensen die dwars door al dat moois heen staan de schreeuwen en met blokkenschema’s in de weer zijn. Dusja ik was er zelf niet bij, maar als je zo’n dingen leest merk je gewoon dat zo’n acts niet werken voor de meerderheid van de bezoekers en ze er goed aan doen om over te schakelen naar minder moeilijke headliners.
Ik was er wel bij en het was gewoon fantastisch. En iedereen die ik sprak was erg onder de indruk, dus ik ben het totaal niet met je eens dat zo'n act als PJ niet werkt. In tegendeel zelfs! En ook over Anonhi alleen maar lof, was een geweldig optreden en het getuigd van lef van de programeurs dat ze haar hebben weten te strikken als afsluiter op de laaste (altijd lastige) festivaldag.