Down The Rabbit Hole 2017

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Wel vreemd dat ze voor O&TW als headliner gaan in een periode waarin ook Pixies, Frank Ocean, Bon Iver, The XX, Alt-J, James Blake, Elbow, Phoenix, etc in de buurt zijn. Zoveel zaken misgegrepen, of zet MOJO weer alles op Lowlands nu BKS bijhalen toch niet meer mogelijk is?

 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Wel vreemd dat ze voor O&TW als headliner gaan in een periode waarin ook Pixies, Frank Ocean, Bon Iver, The XX, Alt-J, James Blake, Elbow, Phoenix, etc in de buurt zijn. Zoveel zaken misgegrepen, of zet MOJO weer alles op Lowlands nu BKS bijhalen toch niet meer mogelijk is?

The XX, Alt-J en Elbow hebben ze op Lowlands gezet. Phoenix is geen headliner, James Blake is een twijfelgeval qua headliner. Bon Iver wordt overal genoemd dat die op tour is, maar buiten begin juni zijn er nog steeds geen data rond Down The Rabbit Hole, iedereen gaat ervan uit dat hij op Glastonbury staat, maar kan net zo goed zijn dat hij na zijn festival midden juni in Amerika die hij mee cureert even niet meer tourt. En ja ik denk dat ze gewoon meer op de beleving zullen inzetten en de zogezegd relevante hipstermuziek omdat de vorige edities toch al duidelijk was dan Anonhi en Pj Harvey amper werkten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit zijn wel echt Lowlands light namen als je het mij vraagt.
Voor mij persoonlijk weinig gemis voor Best Kept Secret.

Massive Attack, Bonobo, Ho99o9 en Benjamin Clementine zijn mooie namen maar verder... mwa
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
Als Anohni mag headlinen waarom dan Phoenix niet? Ik zie Bon Iver wel als optie.. Mn vraag was trouwens tweedelig Kereltje, langs de ene kant had ik niet verwacht dat Oscar & The Wolf daar zou staan (vanwege de plaat..) en langs de andere kant niet omdat ze redelijk poppy/radiovriendelijk zijn terwijl DTRH dit voor mij toch nooit heeft uitgestraald zoiets aan te trekken. Daarnaast vind ik 't wel een goede headliner, trekt aardig wat publiek en bevindt zich qua populariteit toch in de regionen van PJ Harvey (met dan het verschil dat de ene z'n publiek vind bij het meer mainstream publiek al en de ander het alternatieve) ..
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Vind het toch een beetje tegenvallen, O&TW als headliner.. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat ze waarschijnlijk meer kaarten gaan verkopen dan eerst vind ik dit wel wat makkelijk. Hopen op een hele goede derde headliner dan maar, zou Tame Impala erin zitten dit jaar?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Als Anohni mag headlinen waarom dan Phoenix niet? Ik zie Bon Iver wel als optie.. Mn vraag was trouwens tweedelig Kereltje, langs de ene kant had ik niet verwacht dat Oscar & The Wolf daar zou staan (vanwege de plaat..) en langs de andere kant niet omdat ze redelijk poppy/radiovriendelijk zijn terwijl DTRH dit voor mij toch nooit heeft uitgestraald zoiets aan te trekken. Daarnaast vind ik ’t wel een goede headliner, trekt aardig wat publiek en bevindt zich qua populariteit toch in de regionen van PJ Harvey (met dan het verschil dat de ene z’n publiek vind bij het meer mainstream publiek al en de ander het alternatieve) ..

Ik vind Anohni ook geen headliner eigenlijk, zeker niet doordat hij/zij geen Anthony and the Johnsons nummers brengt. Maar ik volg je inderdaad dat als Anohni kan headliner, Phoenix ook headliner kan zijn.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Kereltje wrote:
En ja ik denk dat ze gewoon meer op de beleving zullen inzetten en de zogezegd relevante hipstermuziek omdat de vorige edities toch al duidelijk was dan Anonhi en Pj Harvey amper werkten.

Ik snap zo'n opmerking eigenlijk niet. De tent stond nokvol bij PJ Harvey, het publiek genoot en de recensies waren fantastisch. Hoezo werkt het dan amper?

Bij Anohni was het een stuk rustiger maar dat was de gehele derde dag helaas. Dat kwam toch echt door de blubber en het rotweer, niet door de programmering denk ik.
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Ik ben in deze ook vooral benieuwd naar Tash Sultana, haar EP vind ik persoonlijk echt te gek!

Spinvis is ook leuk, Bazart was vorige lowlands een erg leuk feestje. Anderson.paak vorig jaar gemist op LL, goede herkansing dus :)
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel wrote:
Kereltje wrote:
En ja ik denk dat ze gewoon meer op de beleving zullen inzetten en de zogezegd relevante hipstermuziek omdat de vorige edities toch al duidelijk was dan Anonhi en Pj Harvey amper werkten.


Ik snap zo’n opmerking eigenlijk niet. De tent stond nokvol bij PJ Harvey, het publiek genoot en de recensies waren fantastisch. Hoezo werkt het dan amper?

Bij Anohni was het een stuk rustiger maar dat was de gehele derde dag helaas. Dat kwam toch echt door de blubber en het rotweer, niet door de programmering denk ik.

Ja PJ Harvey was een goed concert en daardoor waren de recensies fantastisch en waarschijnlijk genoot het publiek vooraan ook, maar als je de recensies wat beter leest en twitter hebt gevolgd dan kon je ook lezen dat het publiek extreem praatziek was, mensen met een fietsbel bezig waren of uit een recensie: Mensen die dwars door al dat moois heen staan de schreeuwen en met blokkenschema’s in de weer zijn. Dusja ik was er zelf niet bij, maar als je zo'n dingen leest merk je gewoon dat zo'n acts niet werken voor de meerderheid van de bezoekers en ze er goed aan doen om over te schakelen naar minder moeilijke headliners.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.470
1.623
Wat dat betreft denk ik dat dit eerste rijtje namen goed past bij de 'verwachtingen' die een meerendeel van de bezoekers hebben van DTRH: een weekend feest met 'spannendere' muziek dan wat normaal op een 3FM overdag wordt gedraaid.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het zou toch onwijs tof zijn als DTRH zulke namen de komende jaren blijft boeken.

Zo krijgen BKS en DTRH mooi hun eigen kleurtje de komende jaren.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Dat is eigenlijk een ergernis (een terechte) die ik persoonlijk helaas overal ervaar. Of ik nu bij DTRH, Lowlands of Paradiso ben, er zijn altijd lui die lopen te ouwehoeren of met telefoontjes in de weer zijn. Om dan maar de mooie, avontuurlijke acts te mijden zou dan erg zonde zijn.

Bij bv Portishead of James Blake op Lowlands heb ik me ook kapot geergerd aan het geouwehoer en gekloot. Dus helaas een fenomeen dat je overal ziet. Gek genoeg ook bij concerten, waarvan je denkt dat de mensen die komen toch bewust voor de desbetreffende artiest komen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Dat is eigenlijk een ergernis (een terechte) die ik persoonlijk helaas overal ervaar. Of ik nu bij DTRH, Lowlands of Paradiso ben, er zijn altijd lui die lopen te ouwehoeren of met telefoontjes in de weer zijn. Om dan maar de mooie, avontuurlijke acts te mijden zou dan erg zonde zijn.

Bij bv Portishead of James Blake op Lowlands heb ik me ook kapot geergerd aan het geouwehoer en gekloot. Dus helaas een fenomeen dat je overal ziet. Gek genoeg ook bij concerten, waarvan je denkt dat de mensen die komen toch bewust voor de desbetreffende artiest komen.

Bedoel je dan dat mensen lopen te filmen met hun telefoon of dat ze echt tijdens het concert met het thuisfront lopen te appen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik ben het met Onibaba eens: stellen dat acts als PJ Harvey en Anohni niet werken op DTRH voert te ver. Ik heb bij beide (weliswaar ver vooraan) gestaan; ik zag alleen maar mensen die enorm gefocust waren op de muziek. Achter in de tent zal het ongetwijfeld anders zijn, maar dat heb je nu eenmaal bij festivals (en zelfs bij clubshows, waarbij je toch mag aannemen dat mensen speciaal voor de band een kaartje hebben gekocht).

Oscar And The Wolf vind ik vooral opmerkelijk, omdat ze de eerste drie jaren vooral headliners hadden met een rafelig randje: Anohni, PJ Harvey, Damian Rice, Patti Smith, Iggy Pop, War On Drugs etcetera. Dan vind ik Oscar And The Wolf beduidend minder spannend en daarom voor mij persoonlijk teleurstellend. Verder snap ik de boeking wel heel goed: een act die veel bezoekers ongetwijfeld zal aanspreken, net als Bazart.

Ik had ook gehoopt dat DTRH met zwaarder geschut zou komen dan dit, maar het is verder wel een prima en realistisch rijtje. DTRH is ook gewoon lowlands light, maar met Roosevelt, Warpaint, Benjamin Clementine, Anderson.Paak en Massive Attack hebben ze bepaald niet de lightnamen genomen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Telefoontjes in de lucht, filmen, lampjes/licht dat aan gaat etc. Maar nog erger is het staan ouwehoeren door een concert. Met name bij wat rustigere muziek is dat behoorlijk storend (duh!).
 

Herbie

Nieuw lid
9 jan 2017
1
0
Helemaal mee eens. Tot nu toe echte leuke lijst met namen waar je best blij van wordt. Hoop dat Daniel Docherty weer terugkomt maar dan nu op een groter podium, zou er prima bij passen, wat kan die spelen..............
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Eigenlijk wel een beetje de namen die ik had verwacht, het trekt me niet over de streep dit jaar maar vind er toch wel een aantal mooie namen tussen zitten hoor.
Massive Attack, Anderson Paak. Bonobo & Ho99o9 zijn toch wel acts die ik zeker zou gaan zien.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Helemaal mee eens. Tot nu toe echte leuke lijst met namen waar je best blij van wordt. Hoop dat Daniel Docherty weer terugkomt maar dan nu op een groter podium, zou er prima bij passen, wat kan die spelen…………..

Daniel inderdaad erg leuk, maar laat hem toch alsjeblieft op een klein podium staan. Daar zit zijn kracht volgens mij. Jan Douwe mag dan trouwens wat mij betreft lekker thuis blijven om videootjes van zichzelf te bekijken. : -)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken