DOUR festival 2020

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Al die goede namen dit jaar. Sterke line up toch wel. Horace Andy, Kvelektak en Max Cooper zijn tof.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Dour heeft inderdaad een leuke line up dit jaar. Als ik kan in die periode ga ik toch nog eens overwegen te gaan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik heb het bestandje met de lineup per dag en podium nog eens geupdate, blijft overzichtelijker dan de website: https://docs.google.com/document/d/1pRvN0zCOmcPuaYVgdvCQv7dbNcny1bI3q62xPioznWA/edit?usp=sharing

Zoals het er nu naar uitziet ga ik sowieso de donderdag: ziek hoeveel goede dingen er daar staan, ik kan alleen al aan Cannibal Stage een hele dag doorbrengen. En dan vrijdag doorreizen naar huis, douchen, en terug doorreizen naar Herk om daar op zaterdag oa Slowdive en Eagulls mee te pikken. Aan die twee festivaldagen samen ben ik nog steeds minder kwijt dan een dagje Pukkelpop, en ik krijg een pak meer value for money.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Damn, die line-up is zwaar goed dit jaar.
Vorig jaar nog kaartjes gewonnen maar toen vond ik het echt niet waard om voor die line-up in mijn alle dure zomer om daar naar toe te reizen. Maar dit jaar zou ik het wel weten...
 

Julia96

Nieuw lid
20 apr 2015
3
0
Nog een paar vraagjes:
- Hoe zit het met de sanitaire voorzieningen? (hoorde dat toiletbezoek 30 cent kost?? zou heel zuur zijn)
- Zijn ze streng met fouilleren en spullen controleren? en wordt bijvoorbeeld lachgas en drank gedoogd?
- Is het festival terrein echt in Dour zelf of bij een bos daar vlakbij?
- Als het regent staan de tentjes dan ook in de modder?

groetjesss :)

 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Lachgas gedoogd? Wat een vraag man, maarja..

Wat ga je doen op dour? Comazuipen?
 

Julia96

Nieuw lid
20 apr 2015
3
0
Nee ik bedoel gewoon of je wat drank mee mag nemen naar Dour.
Jammer dat je meteen commentaar moet leveren op de manier hoe iemand iets vraagt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Het is natuurlijk ook Dour. Elke bestaande drug op deze planeet is waarschijnlijk op de weide terug te vinden, dan is lachgas nog tamelijk onschuldig.

Nog een paar vraagjes:
– Hoe zit het met de sanitaire voorzieningen? (hoorde dat toiletbezoek 30 cent kost?? zou heel zuur zijn)
– Zijn ze streng met fouilleren en spullen controleren? en wordt bijvoorbeeld lachgas en drank gedoogd?
– Is het festival terrein echt in Dour zelf of bij een bos daar vlakbij?
– Als het regent staan de tentjes dan ook in de modder?

- Tegenwoordig zijn er genoeg toiletten (dat was vroeger naar verluidt een groot probleem), de staat ervan is natuurlijk iets anders, maar dat geldt voor zowat elk festival. Ik weet niets van betalend toiletbezoek, maar misschien gaat het dan om een standje dat echte wc's aanbiedt ipv Dixi's?
- Op de weide zal je die zaken niet makkelijk meekrijgen, op de camping moet je weinig vrezen. Als je met de auto komt is de kans wel reëel dat je op een invalsweg even gecontroleerd wordt door de politie (zeker als je een buitenlandse nummerplaat hebt).
- Het is op het terrein van een vroegere steengroeve, vlak naast Dour. Maar wel dicht bij het centrum, je kan er gemakkelijk heen wandelen 's ochtends
- Ja, maar minder dan op de weide, eerder vergelijkbaar met een fikse regenbui op andere festivals. Op de weide zelf is het erger omdat het water daar heel traag de bodem intrekt, gecombineerd met de duizenden mensen die erdoor lopen.

Dan heb ik nog een vraagje: ik lees verschillende verhalen over bier op de camping. Is het gemakkelijk mee te nemen? Officieel is het volgens mij niet toegestaan omdat de koeien anders nadien hun poten openhalen, maar ik lees dat mensen met aanhangers bier de camping op lopen. Niet dat we dadelijk met trays bier aankomen en dan alles weg mogen knikkeren.

Die verhalen van de aanhangers vol bier kloppen ;) Je moet misschien niet met 5 kratten per persoon afkomen, maar met bier geraak je sowieso de camping op. Zoals gezegd is het daar tamelijk laks, vandaar ook de waarschuwingen met betrekking tot diefstal en dergelijke.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nee ik bedoel gewoon of je wat drank mee mag nemen naar Dour.
Jammer dat je meteen commentaar moet leveren op de manier hoe iemand iets vraagt.

Als je alleen dat van de drank moest weten lijkt het me wel een beetje wazig dat je dan ook lachgas vernoemd, maar oke.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
mynoseknows wrote:
Dan heb ik nog een vraagje: ik lees verschillende verhalen over bier op de camping. Is het gemakkelijk mee te nemen? Officieel is het volgens mij niet toegestaan omdat de koeien anders nadien hun poten openhalen, maar ik lees dat mensen met aanhangers bier de camping op lopen. Niet dat we dadelijk met trays bier aankomen en dan alles weg mogen knikkeren.

Die verhalen van de aanhangers vol bier kloppen Je moet misschien niet met 5 kratten per persoon afkomen, maar met bier geraak je sowieso de camping op. Zoals gezegd is het daar tamelijk laks, vandaar ook de waarschuwingen met betrekking tot diefstal en dergelijke.

Ah dat is beter, thanks! Prima namen ook weer, vooral blij met APTBS, Kvelertak en LA Priest.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
De opening op woensdag omvat uiteindelijk slechts 4 artiesten, maar wat voor namen! 2ManyDJ's, SBTRKT, Jungle en La Smala, niet slecht gedaan!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De opening op woensdag omvat uiteindelijk slechts 4 artiesten, maar wat voor namen! 2ManyDJ’s, SBTRKT, Jungle en La Smala, niet slecht gedaan!

Dour = dik dit jaar. zeer goeie keuze voor de mensen die hier naartoe gaan.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Maarmaar, perfect dit! SBTRKT is een van de weinige artiesten die ontbreekt op mijn lijstje dit jaar. Geweldig!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Aangezien de namen altijd op woensdag of donderdag kwamen: morgen de laatste namen?

Ik verwacht Savages er wel bij. De andere juli-festivals zijn ondertussen volboekt en ze zijn uitgesloten voor Pukkelpop (dankzij FYF).
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Aangezien de namen altijd op woensdag of donderdag kwamen: morgen de laatste namen?
Ik verwacht Savages er wel bij. De andere juli-festivals zijn ondertussen volboekt en ze zijn uitgesloten voor Pukkelpop (dankzij FYF).
Ik verwacht ze ook morgen inderdaad, 8u denk ik. Met Savages zou ik al zeer blij zijn, benieuwd wat ze nog uit de hoge hoed weten te toveren. 30 namen hebben we nog tegoed.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
De zaterdag van Rock Herk is inderdaad een zeer goeie dag(zeker voor dat geld), maar de vrijdag van Dour missen zou ik persoonlijk een kleine ramp vinden :/.

In ieder geval benieuwd waar ze vanavond nog mee komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken