DOUR festival 2020

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
In tweede instantie toch heel tevreden met deze namen. Op het gebied van upbeat/minimal house en techno zitten er prachtige namen tussen(ongelofelijk blij met floating points, Robert hood en seth troxler), kaytranada is een prachtige urban dub naam, the bohicas en brns zijn prima bandjes en qua hiphop met pusha t ook niks te klagen. Snoop dogg is wel lachen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik vind het toch ook maar een mindere lichting in vergelijking met de vorige. Wat me vooral opvalt is de sterke nadruk op elektronische acts en het gebrek aan bandjes, terwijl Dour gewoonlijk goed gebalanceerd aankondigt. En ondertussen staan enkele metalbands (oa Fear Factory) al weken op self-confirmed.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dat klopt inderdaad. Zal tegenwoordig wellicht meer publiek trekken, zodat ze eerder verzekerd zijn van een toerijkend bezoekersaantal oid. Als het programma uiteindelijk in balans is ben ik tevreden. Wat mooie psych- en garagerock en punkbandjes erbij km meer dan welkom. Wat ik me ook afvraag is hoeveel headliners we nu hebben. Ik tel er nu 3 of 4(4 met flume erbij, waarvan ik toch verwacht dat hij een dag gaat dragen). Stiekem had ik toch gehoopt dat Ride er tussen zou zitten na het bericht van Melt vandaag.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Dat klopt inderdaad. Zal tegenwoordig wellicht meer publiek trekken, zodat ze eerder verzekerd zijn van een toerijkend bezoekersaantal oid. Als het programma uiteindelijk in balans is ben ik tevreden. Wat mooie psych- en garagerock en punkbandjes erbij km meer dan welkom. Wat ik me ook afvraag is hoeveel headliners we nu hebben. Ik tel er nu 3 of 4(4 met flume erbij, waarvan ik toch verwacht dat hij een dag gaat dragen). Stiekem had ik toch gehoopt dat Ride er tussen zou zitten na het bericht van Melt vandaag.

Zat ik ook aan te denken, Pukkelpop heeft enkele jaren terug hetzelfde gedaan om uiteindelijk op een relatieve balans uit te komen. Op Dour ga ik vooral 's avonds naar de elektronische acts kijken en overdag eerder gitaargerichte zaken, dus ik wacht toch nog even in spanning af.

Die telling van jou lijkt me correct: Tony Allen - Snoop Dogg - Goose - Flume. Volgens een Waalse vriendin is Fauve in die streek ook groot genoeg om 's avonds op het hoofdpodium te staan, of afsluiter van een tent te zijn. Dour heeft in ieder geval regelmatig meerdere grote acts op een avond staan, zeker als de dag door een elektronische act afgesloten wordt, dus ik zie nog wel een 5-6 'grote' namen opduiken. Persoonlijk zou ik een donker gitaaravondje met BRMC - Jesus & Mary Chain best wel zien zitten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Dat klopt inderdaad. Zal tegenwoordig wellicht meer publiek trekken, zodat ze eerder verzekerd zijn van een toerijkend bezoekersaantal oid. Als het programma uiteindelijk in balans is ben ik tevreden. Wat mooie psych- en garagerock en punkbandjes erbij km meer dan welkom. Wat ik me ook afvraag is hoeveel headliners we nu hebben. Ik tel er nu 3 of 4(4 met flume erbij, waarvan ik toch verwacht dat hij een dag gaat dragen). Stiekem had ik toch gehoopt dat Ride er tussen zou zitten na het bericht van Melt vandaag.

Zat ik ook aan te denken, Pukkelpop heeft enkele jaren terug hetzelfde gedaan om uiteindelijk op een relatieve balans uit te komen. Op Dour ga ik vooral ‘s avonds naar de elektronische acts kijken en overdag eerder gitaargerichte zaken, dus ik wacht toch nog even in spanning af.

Die telling van jou lijkt me correct: Tony Allen – Snoop Dogg – Goose – Flume. Volgens een Waalse vriendin is Fauve in die streek ook groot genoeg om ‘s avonds op het hoofdpodium te staan, of afsluiter van een tent te zijn. Dour heeft in ieder geval regelmatig meerdere grote acts op een avond staan, zeker als de dag door een elektronische act afgesloten wordt, dus ik zie nog wel een 5-6 ‘grote’ namen opduiken. Persoonlijk zou ik een donker gitaaravondje met BRMC – Jesus & Mary Chain best wel zien zitten.

Geduld. Zo'n bands zullen er nog wel bijkomen.:) Het goede aan Dour is dat ze nooit meteen het beste/de 'grootste' acts als eerste aankondigen (zoals de meeste andere festivals), maar elke nieuwe kluts namen even 'zwaar' maken qua kwaliteit.

Nu is lijkt het, als je de line up even diagonaal bekijkt, meer op een alternatief electrofestival. Ik vrees wel dat we J&MC kunnen afschrijven voor Dour, aangezien ze nu op de Lokerse Feesten staan. Mark Lanegan en Belle & Sebastian hadden helaas ook wel op Dour gepast.

Wat mij betreft zijn Tony Allen en Albarn, Floating Points, Jon Hopkins, Eagulls, BRNS, Lone en Danny Brown al de moeite.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik vrees wel dat we J&MC kunnen afschrijven voor Dour, aangezien ze nu op de Lokerse Feesten staan. Mark Lanegan en Belle & Sebastian hadden helaas ook wel op Dour gepast.

Ik lees het ook net, helaas. Anderzijds is J&MC en Mark Lanegan op een dag voor 35 euro ook een no-brainer. Als ik niet naar BKS ga blijven mijn kansen dus gaaf om die Psychocandy-uitvoering te zien.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Geduld. Zo’n bands zullen er nog wel bijkomen.:) Het goede aan Dour is dat ze nooit meteen het beste/de ‘grootste’ acts als eerste aankondigen (zoals de meeste andere festivals), maar elke nieuwe kluts namen even ‘zwaar’ maken qua kwaliteit.

Ik zit zo eens terug te kijken, en dat klopt als een bus. Vorig jaar kondigden ze in de laatste 2 pakketten nog even o.a. Cypress Hill, NAS, Madlib en Bonobo aan. We hebben ook nog zo'n 160 namen te gaan, dus ik verwacht dat het met de balans in de programmering nog wel goed komt. Jasses, ik denk dat Dour het festival is waar ik het meest naar uitkijk deze zomer.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Woensdag 11.00u 14 namen voor de cannibal stage. Dat zal ongetwijfeld wat evenwicht brengen in de programmering ;).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Daar zat ik op te wachten ja :D Die metal/punk-programmering is altijd wel lekker bij Dour! Fear Factory zit er alvast bij, staan al sinds januari op zelfbevestigd.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Agnostic Front / Anti-Flag / Betraying The Martyrs / Blues Pills / Deez Nuts / Fear Factory / Gojira / Hatebreed / Krokodil / La Muerte / Lofofora / Orange Goblin / Terror / The Black Dahlia Murder

Wederom lekker! Gojira en Orange Goblin wilde ik al een tijdje zien, en ook Deez Nuts is aardig.

Overigens:

In our next announcement we will present you the first Dub Corner-names, as well as more rock, electro, reggae and hip hop.

 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Fuck! Terror, Anti-Flag, Agnostic Front, Deez Nuts, Gojira, Hatebreed, Blues Pills en Orange Goblin. Sterke lichting!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik ben extreem kieskeurig in mijn metal en binnen punk kan ook alleen hardcore punk(selectief) me boeien, maar met deze namen zit er zelfs toch wat bij waar ik aangenaam verrast door ben. Blues Pills, Anti-Flag en Lofofora zijn voor mij prima toevoegingen.

In our next announcement we will present you the first Dub Corner-names, as well as more rock, electro, reggae and hip hop.

Ik ben zeer benieuwd inderdaad, ik kijk vooral ook uit naar de line-up voor ''Le Labo''. Ik vraag me af waar ze daarvoor mee op de proppen komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik ben zeer benieuwd inderdaad, ik kijk vooral ook uit naar de line-up voor ”Le Labo”. Ik vraag me af waar ze daarvoor mee op de proppen komen.

Idem, vooral omdat de omschrijving echt alle kanten uit kan. Al denk ik wel al dat Deerhoof perfect in die avant-garde past.

Iets waar ik daarnet overgelezen had: op zondag zal de Cannibal Stage afstappen van de metal/hardcore en in de plaats op garage en noise rock gericht zijn. Kijk, hier hou ik nu van bij Dour: onvoorspelbaarheid troef.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Inderdaad, op het eerste gezicht had ik Autechre daar ook bij geschaard, maar die zullen wellicht wat te groot zijn voor een tent met 3000 man capaciteit. Wat mij betreft is dat tweede extreem goed nieuws. Noise- en garagerock liggen mij een stuk beter.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Modeselektoravond op Dour: Siriusmodeselektor live, Modeselektor dj set, Ben UFO, KiNK live, Benjamin Damage & Doc Daneeka zijn toegevoegd aan de line-up. Perfect!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Met Siriusmodeselektor dus ook de main stage-afsluiter van donderdag, de rest is voor in de tenten.

Vrijdag terug namen dan? Eigenlijk ging de aankondiging van deze week over reggae/dub/hiphop gaan, en Dour heeft geen probleem met meerdere pakketjes in dezelfde week te lossen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
De dagen en podia zijn trouwens terug te vinden op de artiestenpagina's!

We krijgen sowieso wel nog headliners, afgaande op de huidige programmering van hoofdpodium. Le Labo blijkt dan weer geen echte 'lijn' te hebben qua genre, gewoon piepkleine (tegendraadse) acts. Maar het ziet er wel naar uit dat ze tot nu toe vooral de dansprogramma's opgevuld hebben en de gitaar/hiphop/reggae gerichte podia nog relatief leeg zijn.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ah ok, goed om te weten van die headliners. Ik zie ze ook nog wel morgen wat namen droppen. Afgelopen keren vielen op een donderdag en vrijdag is dit jaar blijkbaar steevast voor Werchter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken