DOUR festival 2020

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik heb een worddocumentje met alle namen per dag en podium, dankzij de hulp van enkele vrienden. Enig idee hoe ik die hier het beste kan posten?

Overigens geen enkel van de nieuwe namen voor woensdag. In een keer alles in een aparte aankondiging, zoals met Cannibal Stage/Dub Corner?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Echt waar? Dat is super tof, bedankt! Je kunt er een screenshot van maken, de afbeelding op ImageShack zetten en dan de link hier via img plaatsen? Een tijd geleden plaatste hier iemand een excel bestandje mara ik weet niet wie of in welk topic.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Flying Lotus zat trouwens niet bij de aangekondigde namen van Pukkelpop. Is dat geen optie om een dagje mainstage van Dour af te sluiten? De kans dat hij nog bij de laatste 8 Rock Werchter namen zit is ook niet bijster groot.

FlyLo heeft dus nog geen datum in Belgie staan?

Verder wat is Dour inderdaad goed bezig. Tussen deze namen zitten weer gruwelijk mooie toevoegingen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik heb het anders gedaan: alles in een openbaar Google Docs bestandje geplaatst, dan kan ik het nog aanpassen indien Dour beslist om die dagverdeling nog weken op zich te laten wachten. De namen staan overigens gewoon alfabetisch gerangschikt.

Hier dus: https://docs.google.com/document/d/1pRvN0zCOmcPuaYVgdvCQv7dbNcny1bI3q62xPioznWA/edit?usp=sharing

Wat dus vooral opvalt is de lege eerste dag, en dat vooral het hoofdpodium nog namen mist. Dus @mynoseknows, je had gelijk dat we tot aan het laatste pakketje nog grotere namen zouden krijgen ;)

Maar dit is toch om op te kwijlen hoor. Ik kom aan 40-45 acts op basis van wat ik reeds kende, tel daar de nog aan te kondigen namen bij en een luisterronde van de dingen die ik niet ken. Zo te zien ga ik geen seconde stilzitten op de weide.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Wauw, geweldig! Onwijs bedankt! Ik zat zo te kijken welke dag er nou bovenuit stak, maar het is allemaal geweldig. La Petite Maison op zondag gaat wel echt helemaal nergens meer over. Daar sta ik vanaf begin tot eind vooraan denk ik. En dan te bedenken dat de aankondigingen waarschijnlijk in formaat inderdaad niet afnemen :). Zelfs objectief gezien is dit naar mijn mening na pimavera een van de betere alternatieve lineups van europa dit jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik heb het documentje ondertussen aangepast, op de site kan je de artiesten gegroepeerd per podium (maar niet per dag) zien en er is reeds vanalles gewijzigd. Goose is bijvoorbeeld wel hoofdpodium nu.

Wat wel opvalt: veel verschuivingen betreffen acts van Dance Hall naar podia die meer gevarieerd zijn in genres (Last Arena, La Petite Maison, ...). Dus zo te zien is er ruimte gemaakt om nog flink wat dance acts te kunnen plaatsen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik had het gezien ja. Ik vraag me af waarom ze nogsteeds geen indeling per dag geven, met dat bestandje werkt het in ieder geval ook goed! Wat ik me afvraag: Hoe zit het met headliners? Volgens mij hebben we ze wel nu toch? Wellicht dat we er zondag nog een naam van formaat bij mogen verwachten(alleen Snoop Dogg), en afhankelijk van wat ze met de woensdag gaan doen eentje op de woensdag?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik merkte gisteren op dat de namen er nu ook per dag op stonden van donderdag tot zondag. Vandaag hebben ze daar ook woensdag aan toegevoegd, hoewel daar nog maar 1 naam staat. Voorbode voor een aankondiging met betrekking tot die dag straks?

Ze staan overigens op grootte, en nu Flume headliner lijkt te zijn zullen we alle headliners idd wel gehad hebben.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Detroit night op de donderdag met Carl Craig, Model 500, Agoria en Fabrice Lig.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha deels gelijk dus. Wel namen maar nog niks voor de woensdag. Wat een aankondiging trouwens weer, zomaar even Carl Craig en Model 500...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Deze doet me niet zoveel, maar ik ben dan ook niet thuis in die techno. Al heb ik wel al begrepen dat Carl Craig een straffe boeking is. Doen ze op dat vlak wel goed daar, Tony Allen ft Damon Albarn, Sunn O))), Siriusmodeselektor en Electric Wizard zijn ook van die dingen die niet elk festival vast weet te krijgen...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja klopt, en wat te bedenken van Miss Lauryn. Carl Craig is inderdaad een pionier, hele sterke zet om hem een avond een podium te laten programmeren.

Verder August Alsina, Joke, Atomic Spliff, Hesytap Squad, Alice on the Roof en King Gizzard & The Lizard Wizard naar Les Ardentes. Wat mij betreft is alleen King Gizzard een gemis.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
King Gizzard is jammer maar ook geen groot gemis. Verder ben ik wel benieuwd hoe de komende aankondigingen eruit gaan zien, nu Werchter klaar is en Les Ardentes aan de opvulling begint. St Vincent zal tussen Dour en Cactus gaan, DFA1979 voorlopig nog steeds geen Europese data voor augustus. Twee grotere namen die ik toch heel graag zie komen.

En stiekem hoop ik op Thee Oh Sees. Die lijken tijdens Pukkelpop in de VS te zitten, maar verder is hun schema ook maar vaag.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Le Labo wordt op vrijdag gecureerd door een festival uit Marseille: La Fine Equipe, Kid Francescoli, Husbands en Andromakers toegevoegd.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik ken er helemaal niets van. Zouden dit de enige namen zijn die ze deze week brengen?

Sonar completeert zojuist de lineup. Koreless en vooral Pional mogen van de laatste aankondiging wel doorkomen, al is er een hele hoop van dat affiche zeer welkom.

Edit: laat maar, totaal niet relevant. Sonar vindt plaats in juni.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Denk het wel, ze zeggen expliciet dat er volgende keer meer komt. In zowat alle genres, dus vermoedelijk nog eens een groot pakket, en dan richting vervollediging van de lineup?

Wat wel interessant is: Valkhof Festival, in hetzelfde wekend. Delen reeds enkele namen, en van de Valkhof lineup hebben The Growlers, Hiatus Kaiyote, And So I Watch You From Afar en Tijuana Panthers nog geen Belgische datum.
 

Julia96

Nieuw lid
20 apr 2015
3
0
Hee! Wie heeft er een paar tips voor mij? Ik ga dit jaar voor het eerst naar Dour en heb al het een en ander gehoord zoals: petflessen mee, want douchen gaat niet gebeuren en niet op camping 4 staan want dan worden je spullen gejat. Graag zou ik willen weten of meerdere mensen er zo over denken en waar ik nog meer op moet letten.

Groetjes
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Vanavond 60 namen! Dan zullen ze (net als Les Ardentes) de affiche wel proberen rond te hebben tegen 1 mei.

Hee! Wie heeft er een paar tips voor mij? Ik ga dit jaar voor het eerst naar Dour en heb al het een en ander gehoord zoals: petflessen mee, want douchen gaat niet gebeuren en niet op camping 4 staan want dan worden je spullen gejat. Graag zou ik willen weten of meerdere mensen er zo over denken en waar ik nog meer op moet letten.

Qua camping hangt het af waar je de voorkeur aan geeft. Hoe verder van de weide, hoe minder controle, maar ook hoe rustiger het er 's nachts is (campingfeestjes op Dour zijn best luidruchtig). Zeker en vast een regenjas en vooral regenlaarzen meebrengen. Dour is nooit voorbereid op een hevige regenbui, dus eentje is al voldoende om de hele weide in een modderpoel te veranderen (google 'Dour 2012', en de afbeeldingen zeggen genoeg). In de buurt is er een Lidl, dus je kan wat plaats/gewicht besparen en sommige aankopen ter plekke doen.

En hoe verleidelijk het ook mag zijn: probeer niet meteen te hard te gaan. Dour is fysiek een zwaar festival, en veel mensen zijn tegen de laatste dag zo doodop dat ze de moeite niet meer doen om nog veel artiesten te gaan checken (daarom ook dat ze de grootste headliner altijd op zondag zetten, die ene keer dat ze 'maar' Flaming Lips als laatste headliner hadden stond er slechts 1000 man te kijken). Nu het festival 5 dagen duurt is het extra wijselijk om daarop te letten.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dan heb ik nog een vraagje: ik lees verschillende verhalen over bier op de camping. Is het gemakkelijk mee te nemen? Officieel is het volgens mij niet toegestaan omdat de koeien anders nadien hun poten openhalen, maar ik lees dat mensen met aanhangers bier de camping op lopen. Niet dat we dadelijk met trays bier aankomen en dan alles weg mogen knikkeren.

Benieuwd overigens wat er vanavond weer voor moois tussen zit.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
11174879_10155472837450257_4950060493577107954_n.jpg


Alweer wat lekkers: oa APTBS, KRS-One, The Drums, Great Mountain Fire, Kvelertak en Infected Mushroom zijn lekker.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken