DOUR festival 2020

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
C2C, Tiken Jah Fakoly, And So I Watch You From Afar, Cannibal Ox, Crookers, débruit, Defeater, Igorrr, John Coffey, Nothing But Thieves, Radium, Scuba, Soviet Suprem, Suicide Silence, Tchami, The Very Best, Yelle, Zola Jesus
Every year we aim to promote our homegrown Belgian talents, regardless of their style or background. We have already announced a large number of these, but here is the last block for this year. With us this year are: Compuphonic, FùGù Mango meets Binti, Joy Wellboy, Le Colisée, Losco, Mickey, My Diligence, Old Jazzy Beat Mastazz, Spagguetta Orghasmmond, T.C.M.F.H., The K., The Van Jets, Vuurwerk, Wolves Scream, YellowStraps

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Veel Belgisch materiaal(jammer buiten Van Jets), maar toch weer Cannibal Ox en And So I Watch You From Afar erbij. Ook blij met C2C, geen Savages helaas.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
En het hele affiche ziet er als volgt uit:

11182701_10155523515910257_3101777446612107617_o.jpg


Daar ga ik me goed mee vermaken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Toch wel een mindere lichting, mijn verwachtingen lagen nog vrij hoog aangezien ze de grotere namen normaal gezien mooi over alle aankondigingen spreiden. Dat van die Belgische acts moedig ik normaal gezien aan, maar dit jaar is het tamelijk pover wat Belgen betreft. 3/4 is uit de regio, en laat dat nu niet meteen de sterkste artistieke regio van Belgie zijn. Vuurwerk moet je toch maar eens proberen, is ook goed!

Voor de laatste keer ook een link naar dat document (zolang er geen timetable is blijft dat handiger om te overlopen) -> https://docs.google.com/document/d/1pRvN0zCOmcPuaYVgdvCQv7dbNcny1bI3q62xPioznWA/edit?usp=sharing

Wat me daarin opvalt: 1) Vandaag veel namen voor Cannibal Stage, hoewel ze daar apart al eens een aankondiging met 'quasi volledige' voor deden; en 2) Er staan 2 DJ's op hoofdpodium op vrijdag, dus Tony Allen Review gaat al vrij vroeg spelen voor een headliner.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nogmaals bedankt voor dat bestandje. Ik ben serieus bang voor de timetable. Ik kom steeds weer acts tegen waarvan ik vergeten was dat ze aangekondigd waren. Dat wordt flink puzzelen.

En wat wordt het trouwens? Rock Herk of Dour?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Nogmaals bedankt voor dat bestandje. Ik ben serieus bang voor de timetable. Ik kom steeds weer acts tegen waarvan ik vergeten was dat ze aangekondigd waren. Dat wordt flink puzzelen.

En wat wordt het trouwens? Rock Herk of Dour?

Ik heb net nog eens alles rustig bekeken, en ik zit te denken aan donderdag Dour - vrijdag thuis douchen/goed eten en dan zaterdag Herk. Eventueel de openingsparty op woensdag er nog bij. Die drie dingen samen zijn dezelfde prijs als een dagticket voor Pukkelpop, dat is toch te gek voor woorden eigenlijk...

Als ik puur naar mijn must-see's kijk steekt donderdag er met kop en schouders bovenuit. Op de andere dagen staan er ook steeds een handvol, maar daar zijn het vooral de 'acts waar ik naar zou kijken als ik er toch ben' die domineren. De enige acts waarvoor het echt pijn doet zijn Sunn O))), Tony Allen Review, Autechre en Jon Hopkins (de rest al eens gezien of nog vaker kansen om te zien). En zo'n Slowdive-headlinershow volledig in het donker maakt die pijn toch wel goed.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik heb net nog eens alles rustig bekeken, en ik zit te denken aan donderdag Dour – vrijdag thuis douchen/goed eten en dan zaterdag Herk. Eventueel de openingsparty op woensdag er nog bij. Die drie dingen samen zijn dezelfde prijs als een dagticket voor Pukkelpop, dat is toch te gek voor woorden eigenlijk…

Als ik puur naar mijn must-see’s kijk steekt donderdag er met kop en schouders bovenuit. Op de andere dagen staan er ook steeds een handvol, maar daar zijn het vooral de ‘acts waar ik naar zou kijken als ik er toch ben’ die domineren. De enige acts waarvoor het echt pijn doet zijn Sunn O))), Tony Allen Review, Autechre en Jon Hopkins (de rest al eens gezien of nog vaker kansen om te zien). En zo’n Slowdive-headlinershow volledig in het donker maakt die pijn toch wel goed.

Ah ja, klinkt goed inderdaad. Ik zie nu dat Slowdive letterlijk vier shows speelt deze zomer, dat hebben ze bij Rock Herk goed voor elkaar zeg.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ah ja, klinkt goed inderdaad. Ik zie nu dat Slowdive letterlijk vier shows speelt deze zomer, dat hebben ze bij Rock Herk goed voor elkaar zeg.

Ze hebben inderdaad niet bepaald een volle agenda. Ik volg ze een beetje en ze zijn veel in de studio te vinden. Zou het niet gek vinden als ze na de zomer een nieuwe plaat aankondigen.
 

Jessefeyaerts

Campingartiest
16 feb 2014
65
2
Ik ga naast een dagje Pukkelpop ook een dagje naar Dour! :) De dag ligt nog niet vast maar vermoedelijk zal het donderdag worden voor Flume, die wil ik nu toch al enkele jaren zien en dit lijkt me een uitstekende kans gezien de prijs. ;) Ik had toch nog 1 vraagje. Ik reis met het OV naar Dour. Ik zou vrijdag een trein moeten hebben richting Leuven of Mechelen. Is er om 5:30 of vroeger busvervoer naar het treinstation (en zijn er treinen) of is het aan te raden een campingticket voor €10 toch aan te raden? Nadeel: last van tentje en matjes ;) ik hoor het graag van jullie !
 

Jessefeyaerts

Campingartiest
16 feb 2014
65
2
Geen idee hoe ik het vorige bericht edit, dus doe ik het maar zo.. Ik had nog een vraag i.v.m. de line-up. Alle acts die in de grote blokken staan, spelen deze rond dezelfde tijd ? Donderdag vind ik de 'kleinere' acts namelijk niet zo lekker in tegenstelling tot bv. zondag.
Alvast bedankt :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Wat het vervoer betreft: St-Ghislain (het station waar de shuttlebussen stoppen) ligt op de drukke as Mons-Brussel, dus op een weekdag zal je tegen 6u ofzo zeker wel een trein hebben. Persoonlijk zou ik voor de camping gaan want zo'n lange dag op Dour weegt toch wel door, maar het hangt er ook van af hoe goed je tegen lange nachtjes en/of het sleuren met spullen kan ;)

Wat de timetable betreft is het nog koffiedik kijken. Op Dour zijn die uurregelingen sowieso al tamelijk random (podia die de ene dag 2 uur later beginnen dan de andere, overgangstijden die afhangen van de acts, niet altijd de vaste logica met bands die op grootte gerangschikt zijn, ...). En die poster zegt ook al weinig, want verschillende acts die op hetzelfde podium op dezelfde dag staan hebben dezelfde grootte. Om een voorbeeld te geven: Kvelertak staat samen met Flume bij de grootste namen, maar die moeten sowieso Electric Wizard en meerdere elektronische acts achter zich laten op de Cannibal Stage. Dus het kan goed zijn dat Kvelertak al om 19u speelt en Flume om middernacht.
 

Jessefeyaerts

Campingartiest
16 feb 2014
65
2
Dat was een heel nuttig antwoord ! Bedankt ;) nu.. Welke dag zou jij gaan moest je zeker een dagticket kopen ?
 
G

Guest

Guest
http://forum.festileaks.com/topic/enquette-warme-dranken-op-festivals/
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ronson dj-set erbij. Zal wel komen door die Pkp afzegging. Ik keek toevallig net bij de donderdagprogrammering, en ik dacht al: Mark Ronson? Blijkt dat hij net is aangekondigd.

Niet echt van belang, ik ga hem toch niet zien waarschijnlijk. Ik ben eerder benieuwd naar de timetable. @Kereltje weet je toevallig nog wanneer die afgelopen jaar kwam?

Edit: Oh en voor de mensen die het affiche (gratis) willen: https://docs.google.com/forms/d/1PyZ_SrrdS59epup23b-4V-ONMWeeT-jM10EJAk-ccB4/viewform?c=0&w=1. Ik vond het design best wel gaaf, dus ik heb er meteen maar een besteld.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Ronson dj-set erbij. Zal wel komen door die Pkp afzegging. Ik keek toevallig net bij de donderdagprogrammering, en ik dacht al: Mark Ronson? Blijkt dat hij net is aangekondigd.

Niet echt van belang, ik ga hem toch niet zien waarschijnlijk. Ik ben eerder benieuwd naar de timetable. @Kereltje weet je toevallig nog wanneer die afgelopen jaar kwam?

Best een vreemde naam voor Dour, maar zal inderdaad een poging zijn om zijn Pukkelpopafzegging te compenseren (tijdens Werchter was hij al bezet, dus niet veel andere opties).

Die timetable komt gewoonlijk pas aan het begin van de zomer, ergens half-eind juni. Dus nog een maandje wachten...
 
10 jun 2015
3
0
Ik heb maanden geleden spontaan een ticket voor Dour gekocht omdat ik de line up zwaar nice vond. Inmiddels heb ik veul zin om te gaan, maar de mensen met wie ik ga komen pas vrijdag.
Random vraag; zou iemand het leuk vinden als ik 'n paar uur join op woensdag of donderdag? .. (en ja we kunnen eerst ff kijken of het klikt natuurlijk)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken