De albums van 2019

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Paula Temple: Edge Of Everything. Wat een bruut album. Spartaans beukend, op het eendimensionale af, maar hoe lekker!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Die nieuwe van Vampire Weekend is toch weer goed hoor. Zit intens te genieten van de snoepenkast die dit album is. Die Ezra weet wel hoe je een nummer moet schrijven. Sunflower, Bambina, We Belong Together, Sympathy en natuurlijk singles Harmony Hall/This Life ontploffen bijna van het spelplezier. Daarnaast vind ik de country achtige duetten met madam Haim heel mooi. Ja er staat wat filler op, maar dat is net de charme (en insteek) van deze plaat.

En die nieuwe van Big Thief is gewoon nog beter. En ook beter wan wat Lenker en co zelf al uitgebracht hebben. Die songs klinken soms als van een andere planeet. Vooral door die stem krijgt die hele plaat een soort waas die je er direct in trekt en niet meer loslaat. Van die plotseling scheurende gitaar in Contact over het gekke plik plok riffje in Strange tot de eindzucht van Magic Dealer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Niet kunnen houden om toch even naar die nieuwe van The National te luisteren.

Zoow. Die overtreft eventjes alle verwachtingen. En die lagen al niet bepaald laag.

Ik laat het nu even bekoelen tot de officiele release vrijdag.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
540
Komt Modest Mouse nu ook met een nieuw album dit jaar? Onlangs twee singles uitgebracht en gaan op tour met The Black Keys.

Zou kunnen. Snap alleen niet waarom ze met The Black Keys touren, ik zie de connectie niet helemaal.

Overigens is Tim Hecker's tweede plaat met de Japanse Ensemble uit. Na Konoyo vorig jaar nu Anoyo. Wederom een goed album, en zeer vergelijkbaar in stijl met Konoyo.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Niet kunnen houden om toch even naar die nieuwe van The National te luisteren.

Zoow. Die overtreft eventjes alle verwachtingen. En die lagen al niet bepaald laag.

Ik laat het nu even bekoelen tot de officiele release vrijdag.
Is inderdaad weer een prachtig album zeg, poeh. Die ga ik veel luisteren de komende tijd.

Ben nu de nieuwe van Tyler, The Creator aan het luisteren. Het is weer even wennen, want het is zoals gedacht weer heel anders dan Flower Boy, wat ik echt een geweldig album vond. Kan er nog niet echt een mening over vormen, maar 'A BOY IS A GUN' vind ik in elk geval al heerlijk.

Sowieso een leuke releasedag met deze twee en verder ook wel beetje benieuwd naar die van Rammstein en met name slowthai.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Heb ook de nieuwe van Tyler, The Creator nu 2x geluisterd en vind hem goed. Maar mis toch wel enkele bonkers erin. Hooptte dat er meer momenten inzaten zoals deel 2 van What's Good. Dat vind ik trouwens ook met als enige zware moment het hoogtepunt van heel het album. Een heel album moet dat zeker niet zijn zo, maar zoals in flower boy (aint got time en vooral who dat boy) met 2 absolute bangers vond ik het perfect.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.876
6.053
Heb ook de nieuwe van Tyler, The Creator nu 2x geluisterd en vind hem goed. Maar mis toch wel enkele bonkers erin. Hooptte dat er meer momenten inzaten zoals deel 2 van What’s Good. Dat vind ik trouwens ook met als enige zware moment het hoogtepunt van heel het album. Een heel album moet dat zeker niet zijn zo, maar zoals in flower boy (aint got time en vooral who dat boy) met 2 absolute bangers vond ik het perfect.
"IGOR. THIS IS NOT BASTARD. THIS IS NOT GOBLIN. THIS IS NOT WOLF. THIS IS NOT CHERRY BOMB. THIS IS NOT FLOWER BOY. THIS IS IGOR. ..."

Neem het album zoals het is, Daan. Op een album dat als concept liefde met zich meedraagt horen, vind ik, geen 'bangers' op te staan. 'Ain't Got Time' is trouwens echt geen stevig nummer hoor. Dat gezegd zijnde, heerlijk album weer.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Geweldige releasedag gisteren inderdaad. The National, Tyler the Creator, Slowthai en Injury Reserve met albums die voor mij tot dusver bij de beste van het jaar horen. Nu Rammstein, Flying Lotus en de EP van Interpol nog beluisteren.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Klopt, maar is al een leak van die ik toch 1x ga beluisteren voor de officiële release volgende week. Niet echt deel van deze releasedag dus eigenlijk
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Geweldige releasedag gisteren inderdaad. The National, Tyler the Creator, Slowthai en Injury Reserve met albums die voor mij tot dusver bij de beste van het jaar horen. Nu Rammstein, Flying Lotus en de EP van Interpol nog beluisteren.

Voor mij ook nog Carly Bae en Biffy erbij. Sicke releaseweek!
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
danny wrote:
Geweldige releasedag gisteren inderdaad. The National, Tyler the Creator, Slowthai en Injury Reserve met albums die voor mij tot dusver bij de beste van het jaar horen. Nu Rammstein, Flying Lotus en de EP van Interpol nog beluisteren.

Voor mij ook nog Carly Bae en Biffy erbij. Sicke releaseweek!
Wist niet eens dat Biffy Clyro ook een album uit had deze week haha. Ook eens beluisteren dan. Veel goeds gehoord over Carly Rae (voornamelijk Emotions), maar nog nooit eigenlijk een kans gegeven. Misschien die of de nieuwe eens opzetten binnenkort.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
337
Wat is dat nieuwe album van The National toch ongelofelijk goed en mooi zeg. Best een risico ook om Matt een beetje naar de achtergrond te schuiven voor de vrouwelijke zangeressen, en ik vind dat het daardoor ontzettend fris voelt.

Ik hoop echt dat ze nog een losse show in Nederland doen binnenkort, want ik kan niet naar Lowlands.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Wat is dat nieuwe album van The National toch ongelofelijk goed en mooi zeg. Best een risico ook om Matt een beetje naar de achtergrond te schuiven voor de vrouwelijke zangeressen, en ik vind dat het daardoor ontzettend fris voelt.

Ik hoop echt dat ze nog een losse show in Nederland doen binnenkort, want ik kan niet naar Lowlands.

Ik zie ze wel eens (voor de eerste keer) de Ziggo doen in november/december/januari.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken