De albums van 2019

Allessandro Cortini - Volume Massimo

Die zie ik al helemaal voor me volgend jaar op Lowlands, heerlijk album.

Nick Cave, Wilco, Danny Brown, DIIV, BROCKHAMPTON, Bon Iver, Lana del Rey, The Murder Capital: allen brachten ze nieuwe albums uit die goed bevallen. Voornamelijk die van BROCKHAMPTON, Bon Iver en Lana del Rey veel beluisterd de laatste tijd. Nu al zin in de jaarlijstjes over een paar maanden..

The Cure‘s Robert Smith has revealed that the goth-rock icons have three new albums in the works – with the first potentially arriving before the end of 2019.

After previously revealing that their next effort will be shaped by the “darkness” of losing his mother, father and brother, Smith confirmed plans for a release before the end of the year in a new interview with Zocalo.

“Actually I have prepared three albums, two of them more advanced. The first will be the one that we will release very soon. I think that the first single, or the whole album, will come out this Christmas, or a little earlier. It has the title of ‘Live From the Moon’ and it will surely change its name,” said Smith.

Aldus NME.

Ik ben een groot fan van Elbow, maar Giants of All Sizes valt een beetje tegen na één luisterbeurt. Iemand die daar hetzelfde/anders over denkt? "White Noise White Heat" vind ik prima nummer, die ook zeker op de setlist mag komen, naast Empires, maar de rest doet niks met me...
Baart me zorgen.

Ik ben een groot fan van Elbow, maar Giants of All Sizes valt een beetje tegen na één luisterbeurt. Iemand die daar hetzelfde/anders over denkt? “White Noise White Heat” vind ik prima nummer, die ook zeker op de setlist mag komen, naast Empires, maar de rest doet niks met me…
Baart me zorgen.

Ik was net op wat naar dit topic om te zeggen dat ik die nieuwe van Elbow een topper vind, haha. Binnenkomer Dexter & Sinister is sowieso erg fijn, met die basdrive en dan die vrouwenstem aan het einde (Great Gig In The Sky achtig!). Het duootje Doldrums dat overgaat in My Trouble vind ik ook heerlijk. Sowieso is My Trouble mijn favoriet moment op de plaat. En dan is er nog Empires, wat ik sowieso een sterke single vond. Goed dat de plaat ook beknopt is, zo hangt er weinig vet aan.

De nieuwe van Big Thief is ook weer om van te smullen. Op het eerste gehoor nét niet zo goed als UFOF, maar dat kan veranderen. Titelnummer Two Hands is alvast heerlijk. En Not misschien wel het beste nummer van het jaar.

Ik ben een groot fan van Elbow, maar Giants of All Sizes valt een beetje tegen na één luisterbeurt. Iemand die daar hetzelfde/anders over denkt? “White Noise White Heat” vind ik prima nummer, die ook zeker op de setlist mag komen, naast Empires, maar de rest doet niks met me…
Baart me zorgen.

Ik vind dit album een stuk donkerder/grauwer dan een aantal voorgangers en dat kan ik wel waarderen. Bovendien zit er ook een fijne mix in dit album. De drie singles, Empires, White Noise White Heat en Dexter & Sinister, vallen direct op doordat ze vrij bombastisch zijn en daarmee zijn het ook nummers die niet direct onder de stijl van Elbow vallen. Nummers als Seven Veils en het prachtige My Trouble zijn heel ingetogen nummers die Elbow juist wel weer kenmerken. Ook afsluiter Weightless vind ik nog het benoemen waard. In mijn ogen al met al een sterk album die lekker afwisselend is en waarmee Elbow ook iets nieuws probeert.

Luisteren jullie nooit naar de teksten of zoeken jullie nooit eens op waarover een bepaalde plaat draait ofzo? Garvey was vrij open dat het verliezen van z'n vader eerder dit jaar zou worden geïntegreerd in de plaat bv. en het lijkt of jullie geen idee hebben waar de plaat precies over gaat. Die 'grauwheid' komt niet zomaar. ;)

Luisteren jullie nooit naar de teksten of zoeken jullie nooit eens op waarover een bepaalde plaat draait ofzo? Garvey was vrij open dat het verliezen van z’n vader eerder dit jaar zou worden geïntegreerd in de plaat bv. en het lijkt of jullie geen idee hebben waar de plaat precies over gaat. Die ‘grauwheid’ komt niet zomaar.
1f609.svg

'Toevallig' twee dagen geleden de nieuwe OOR in de bus gekregen, waarin er ook een artikel over hem en het verlies van zijn vader instaat. Toch wel mooi om te zien dat hij er ook weer luchtig mee omgaat, om het zo maar even te zeggen. Weet donders goed waar het over gaat, maar dat betekent nog niet dat het me gelijk bevalt.
Daarnaast, het gaat toch niet altijd om de tekst of het idee achter de plaat? Zijn mensen zat die alleen naar de muziek luisteren en er niet verder op ingaan of het hele verhaal achter de plaat uitzoeken.

Luisteren jullie nooit naar de teksten of zoeken jullie nooit eens op waarover een bepaalde plaat draait ofzo? Garvey was vrij open dat het verliezen van z’n vader eerder dit jaar zou worden geïntegreerd in de plaat bv. en het lijkt of jullie geen idee hebben waar de plaat precies over gaat. Die ‘grauwheid’ komt niet zomaar.
1f609.svg

Bijzondere aanname na bovenstaande reacties. Natuurlijk luister ik naar de teksten.

1f609.svg

Ach, je hebt ook mensen die “enjoy the silence” op hun bruiloft draaien.
“Vows are spoken to be broken“

Leeroy Stagger - Strange Path

Voorlopig voor mij the album of the year. Heerlijke roots met een hedendaagse touch. Deeper Well is een heerlijk vrolijk roots nummertje waarvan je meteen vrolijk wordt. Vind het zelf een beetje Dire Straits-achtig. Daarnaast nog prijsnummer Strange Attractor. Denk dat zelfs Arcade Fire een beetje jaloers op dit nummer is.

He he, het heeft even mogen duren maar Jesus is King is gereleased. Als ik thuis kom maar even goed voor zitten. Erg benieuwd.

Kan ik me niet in vinden.

Eerste luisterbeurt was positief. Met name Every Hour, Selah, Follow God, Water en Use This Gospel zijn prachtige nummers. Absoluut niet zo goed als zijn eerdere werk, maar heeft me vooralsnog positief verrast.

Hiphop-liefhebbers: zet het debuutalbum van Blackwave. eens op. Die zijn nu al Antwerpen aan het ontgroeien.

Users who are viewing this thread