Exact mijn punt. Je hebt er 130 geluisterd, waarvan je er hier meer dan de helft hebt geplaatst.Uncle G wrote:
No offence hoor, maar hoe kan deze lijst in godsnaam een selectie zijn van het allerbeste dat dit jaar is uitgebracht?
Dit lijkt me eerder een opsomming van alles dat je dit jaar ook maar enigszins leuk vond dan echt een kritische selectie.
Had me in het begin van het jaar voorgenomen zo veel mogelijk nieuwe muziek te beluisteren, dit omdat ik amper muziekkennis had (behalve dan het electronische genre..) Elke week ging ik de Spotify-lijst af van nieuwe albums of nieuwe muziek en albums die me zijn bijgebleven of die me tijdens de eerste luisterbeurt echt konden overtuigen (omdat ik hoegenaamd 90% van de artiesten niet kende of nooit van had gehoord) hield ik bij in een lijst. Ik denk dat ik er zo’n 130 heb beluisterd maar het intensief zoeken naar leuke muziek stopte zo rond juli/augustus toen ik er rond de 100 had.
Jenny Hval, Blood Orange, Whitney, Lvl Up, Angel Olsen of Weezer om maar een paar op te noemen wist ik totaal niet of wat ze waren in het begin van het jaar.. Namen als Radiohead of Nick Cave kende ik wel maar heb ik nooit zo intensief beluisterd (omdat die albums er voor mij écht uitsprongen en ik me wilde verdiepen in wat ze nog al hebben gemaakt..) Daarnaast heb je nog artiesten die ik wel al kende bv. Chance, Kanye, Bon Iver of Zhu of andere artiesten die volgens mij dan gewoon minder werk hebben afgeleverd of juist wél, Opus van Eric Prydz stond lang in m’n lijst maar er dan toch maar uitgelaten omdat het me maar niet pakte..
Het is niet omdat je fan bent van een artiest of band dat ze daarom in een selectie horen te staan, als het album mij minder aansprak dan een artiest die ik pas dit jaar heb leren kennen, dan kan dat toch? Ofniet?
Dit is een selectie van wat ik leuk vond dit jaar..?
Dat is mijn optiek niet echt een kritische selectie van het allerbeste, maar dus een opsomming van alles dat je ook maar enigszins leuk vindt.
Let wel, dit is geen inhoudelijk waardeoordeel over de albums die je kiest.