PwoperFish wrote:
Tuurlijk gaan we dat weer doen. Ik weet niet of iemand anders al plannen had maar anders wil ik er wel een topic voor openen en het bij gaan houden.
Ik zelf wacht nog even met een lijstje. Ik kom altijd weer genoeg leuke albums tegen in andere eindjaar lijstjes.
Zal ik een leuk idee in elkaar flantsen en een topic openen aan het begin van de kerstvakantie? Kan iedereen stemmen tot en met de 31ste ofzo en dan ga ik met mijn veels te brakke kop op 1 januari de lijst samenvoegen ofzo.
Is goed Jesse!
Mijn top van 2016:
1. David Bowie - Blackstar
2. Swans - The Glowing Man
3. 2814 - Rain Temple
4. American Football - American Football 2
5. Car Seat Headrest - Teens of Denial
6. Parquet Courts - Human Performance
7. Savages - Adore Life
8. Tim Hecker - Love Streams
9. Preoccupations - s/t
10. Jesu/Sun Kil Moon - s/t
11. Weezer - White Album
12. The Hotelier - Goodness
13. Mogwai - Atomic
14. Alcest - Kodama
15. Xiu Xiu - Twin Peaks
16. Minor Victories - s/t
17. King Gizzard - Nonagon Infinity
18. Radiohead - The Moon Shaped Pool
19. Jimmy Eat World - Integrity Blues
20. Animal Collective - Painting With
Alleen albums die ik genoeg gehoord heb of in elk geval echt een mening over heb staan in de lijst, sommige platen die ik begin van het jaar gehoord had kan ik me al niet zo meer herinneren. Veel tegenvallers dit jaar: White Lies (wat slecht zeg), Avalanches (leuk, maar een heel ander niveau), Death Grips (viel zeer terug na TPTB), Drake (viel ook zeer tegen na IYRT), Explosions in the Sky (matige plaat), DIIV (echt niet goed, waarom vindt iedereen dit zo'n goed album?), Tortoise (meh), Pet Shop Boys (al had ik ook niet verwacht dat dat nog wat zou worden anno 2016).
Toch wel een stuk minder jaar dan de voorgaande twee, maar wel met heel erg sterke albums van Swans en Bowie dit jaar.