De albums van 2016

Hoe verder in het jaar hoe moeilijker het echt wel wordt om bepaalde albums binnen die top 50 te houden lol, wat een muziekjaar al..

Nou en of zeg! Met Jamie T en Angel Olsen weer 2 steengoede albums! En komend vrijdag brengen Wilco en Nick Cave & The Bad Seeds nieuwe albums uit. What a time...

Damn, die nieuwe Jamie T klinkt inderdaad weer heel erg tof. Wat een goeie comback heeft die man gemaakt met deze laatste 2 albums.
Kijk uit naar m'n tweede luisterbeurt. Sign Of The Times is een pareltje.

De nieuwe Nick Cave is ongetwijfeld het donkerste album die ik hoorde dit jaar. Moeilijk om naar zoveel echte oprechte pijn te luisteren. Na de laatste 2 tracks ben ik trouwens letterlijk uit m'n bed gestapt om een luchtje te scheppen op m'n balkon (ik lag te luisteren in m'n bed). Ik weet niet of ik dit album heel sterk vind door de muziek of door de brute kracht van puur verdriet. Oef. Op de 2de track na schijnt er geen enkel straaltje licht door deze muziek.

Ik kan me niet voorstellen dat Cave met deze nummers gaat touren. Al zeker niet op festivals.

Damn, die nieuwe Jamie T klinkt inderdaad weer heel erg tof. Wat een goeie comback heeft die man gemaakt met deze laatste 2 albums.
Kijk uit naar m’n tweede luisterbeurt. Sign Of The Times is een pareltje.

Hele sterke comeback ja! 1 november staat hij in oude zaal Melkweg trouwens, en live is het ook echt een aanrader!

Gezien jullie reacties , net ook maar even het album Trick van Jamie T geluisterd.
Moet zeggen dat ik het met jullie eens ben, erg lekker album ! Die gaat nog wel een paar keer op..

Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
Prachtig duister album dat doordrenkt is van verdriet en pijn door de dood van zijn zoon. De onvoorstelbare pijn klinkt in elk nummer door. Heftig.

Prachtig album inderdaad. Doet me bij vlagen denken aan de vibe van Blackstar. Mocht hij er zelf op korte termijn tussenuit piepen, dan kan deze plaat nog wel eens dezelfde mythische status krijgen als Blackstar, uiteraard in een andere proportie, maar toch.

Nick Cave & The Bad Seeds – Skeleton Tree
M.I.A - AIM
SAFIA - Internal
Klangstof - Close Eyes To Exit
Bastille - Wild World

Sebiet Nick Cave eens opzetten, ik ben echt benieuwd.. Geen idee of t in positieve of negatieve zin is eerlijk gezegd aan de reacties te zien al

Nou als je nog nooit Nick Cave hebt geluisterd, bereid je maar voor. Ik trek hem echt niet, op een aantal nummers na.

Wilco - Schmilco
Okkervil River - Away
Local Natives - Sunlit Youth
Allah Las - Calico Review
Teenage Fanclub - Here

Schmilco vond ik niet heel bijzonder eigenlijk. Prima albumpje hoor, gewoon degelijk. 6,5`je ofzo.

Schmilco vond ik niet heel bijzonder eigenlijk. Prima albumpje hoor, gewoon degelijk. 6,5`je ofzo.

Ik deel je mening dat hij niet heel bijzonder is, maar ik zou hem wel een 7,5 geven. Omdat het toch gewoon een goed album is dat fijn luistert.

Vind Schmilco in ieder geval al beter dan Star Wars, maar moet inderdaad toegeven dat het niet het niveau haalt van YHF, Summerteeth, AGIB, Being There. Zet hem nu in op gelijke hoogte als Sky Blue Sky en Wilco.

Nou als je nog nooit Nick Cave hebt geluisterd, bereid je maar voor. Ik trek hem echt niet, op een aantal nummers na.

Inderdaad, zoals het gros van de albums ook nog nooit Nick Cave geluisterd.. Om nog maar te beginnen over de eerste paar zinnen van het album, grijpt je meteen bij de keel vind ik.. De eerste paar nummers zijn gewoon zo donker en diep triest, moeilijk te verwoorden bijna ook door de klankkleur van z'n stem klinkt het al bijna zo melodramatisch zonder veel moeite te doen..

"You fell from the sky
Crash landed in a field
Near the river Adur
Flowers spring from the ground"

Geen idee of die hoog zal eindigen in m'n lijstje, pakkend is ie wel..

Jezus die plaat van Nick Cave.
Deze moet zelfs na 5x luisteren me nog steeds bezinken. Distant Sky is echt een nummer die hard binnen komt.
Alvast vastgenageld bovenaan mijn lijstje van 2016. Dit is zoveel mooier dan ik had verwacht.

Uncle G wrote:
Prachtig album inderdaad. Doet me bij vlagen denken aan de vibe van Blackstar. Mocht hij er zelf op korte termijn tussenuit piepen, dan kan deze plaat nog wel eens dezelfde mythische status krijgen als Blackstar, uiteraard in een andere proportie, maar toch.

Jij durft.

Prachtig album ja, maar dit gaat echt niet werken op festivals (lijkt mij), zal hij zelf toch ook niet aankunnen lijkt me…
Dit gaat zeker niet werken op festivals, maar dat vind ik ook niet erg belangrijk eigenlijk. In een volle HMH gaat dit prima werken met zijn charisma. Het kan toch bijna niet missen dat hij met dit album op tour gaat?

Hoe vaker ik dit album draai, hoe mooier ik hem vindt zelfs. Heb eigenlijk nog geen minder nummer ontdekt eigenlijk. Deze staat zeker in mijn top 5 van dit jaar.

Ik heb die van Nick Cave ook maar opgezet vandaag, en nog een keer, en nog een keer. Fantastisch album, wat een gevoel brengt die man in die plaat.

Mooi dat veel hem fenomenaal vinden maar ook een paar verhalen dat sommige net niks vinden.

Users who are viewing this thread