De albums van 2016

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Nieuw album van Blackberry Smoke komt uit op 14 oktober. Like an Arrow gaat ie heten. Eerste single (Waiting for the Thunder) is nu uit en klinkt erg lekker. Ze zitten tot 17 november in de VS en ik zie ze daarna wel naar Europa komen. Ben benieuwd in welke zaal ze kunnen spelen in Nederland. Vorige keer was Paradiso. HMH lijkt me nog net iets te groot of niet?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Electronic:
Quibus (voorheen producer van en brein achter Knarsetand) heeft gisteren zijn eerste ep gedropt. Toffe ep geworden, op de derde track hoor je duidelijk invloeden van SBTRKT.

https://open.spotify.com/album/1sSuh2C17NTURDeJTfYnfr
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.035
8.679
Dus we hadden al Swans - Aesop Rock - Radiohead - Bowie - Beyoncé - Suuns... en nu dit.

Damn, dit jaar is me toch een jaartje.
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
My Chemical Romance teasede vanavond een 30 sec video’tje op twitter.. Nieuw album op komst ?
simple-smile.png

Slechts een heruitgave van hun album The Black Parade. Deze bestaat 10 jaar.
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
Iemand trouwens al het nieuwe album van American Authors, What We Live For, beluisterd? Ik vind het heerlijk!
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Oranssi Pazuzu – Varahtelija

één donkere psychedelische black metal plaat.
Dit album heb ik deze week pas ontdekt, maar wat is het gruwelijk vet. Het is zo`n ontzettend rijkgevulde plaat, dat het lastig is om er een sticker op te plakken, voor zover je dat zou willen.

De nummers zitten prettig complex in elkaar, wat het niet zo voorspelbaar maakt als veel metal platen.
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
Gisteren is het nieuwe album van Skillet uitgekomen, Unleashed. Op het nummer Monster vond ik Skillet niet veel, maar het nieuwe album is echt lekker!
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Gisteren is het nieuwe album van Skillet uitgekomen, Unleashed. Op het nummer Monster vond ik Skillet niet veel, maar het nieuwe album is echt lekker!

Helemaal mee eens het nieuwe album is echt goed! Ik vind de andere albums ook goed maar deze is ook weer anders dan het vorige album. Lekker album is het zeker. Heb net ook kaartjes besteld voor hun concert in November!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Iemand deze albums al geluisterd?
Lucius- Good Grief
Fog – For Good

Nee, is het wat?

Voor de hardrockers onder jullie is Hammers of Misfortune - Dead Revolution een aanrader
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.935
6.178
Ik vond ze allebei toch aardig meevallen ja, Fog luistert lekker weg ! :) Ik struinde vorige week door de line up van Eaux Claires dat georganiseerd? gecuratoriseert? wordt door Bon Iver dus ik dacht ik zoek is een paar artiesten op haha
Overgens Roosevelt - Roosevelt electronisch getint album, beetje James Blake maar met meer kleur (does that make sense?)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Ondertussen is het nieuwe album van Frank Ocean ('Blonde') ook echt uit. Voorlopig enkel via Apple te verkrijgen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nieuwe EP van Vince Staples is weer raak.
Deze gast is echt een van de grootste talenten in de rapmuziek momenteel.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Oude Helden De La Soul hebben sinds 2004 ook weer een echt album uitgebracht. Klinkt weer lekkah!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.890
1.824
Nieuwe Mozes and The Firstborn is uit. Klinkt best aardig, moet me wel denken aan Weezer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.935
6.178
Young Thug - Jeffery
Tsar B - Tsar B
Angel Olsen - Woman
Jamie T - Trick
Warhaus – We Fucked A flame into Being
James Vincent McMorrow – We Move

Tot nu toe enkel James McMorrow & Angel Olsen geluisterd.. We Move doet me op sommige momenten denken aan James Blake's stijl, heb nog nooit naar 'm geluisterd hiervoor dus idk en Woman is eerder breekbaar album vind ik en heb soms het gevoel alsof Lana Del Rey aan het zingen is bv bij 'Intern' .. Hoe verder in het jaar hoe moeilijker het echt wel wordt om bepaalde albums binnen die top 50 te houden lol, wat een muziekjaar al..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken