De albums van 2016

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Mooi dat veel hem fenomenaal vinden maar ook een paar verhalen dat sommige net niks vinden.

Klopt. Ik, bijvoorbeeld, vind het echt verschrikkelijk en krijg zo'n beetje zelfmoordneigingen van zijn muziek maar gelukkig zijn er mensen die het wel tof vinden.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De nieuwe van Touché Amoré gaat denk ik één van de beste releases van 2016 worden. Palm Dreams, Skyscraper en Displacement zijn stuk voor stuk geniale tracks: [video]https://www.youtube.com/watch?v=-LkMrraYCWg[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=3hYQ9yMss1c[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=B9dVDKYsmu0[/video]

'No one saw it coming, the diagnosis of stage four'. Stage Four is ook de albumtitel. Het overlijden van de moeder van een bandlid staat centraal, ik krijg al kippenvel als ik de tekst van Displacement check. Er zijn weinig bands zo direct als Touché Amoré. Stage Four komt vrijdag uit.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.589
591
De nieuwe van Touché Amoré gaat denk ik één van de beste releases van 2016 worden. Palm Dreams, Skyscraper en Displacement zijn stuk voor stuk geniale tracks.

‘No one saw it coming, the diagnosis of stage four’. Stage Four is ook de albumtitel. Het overlijden van de moeder van een bandlid staat centraal, ik krijg al kippenvel als ik de tekst van Displacement check. Er zijn weinig bands zo direct als Touché Amoré. Stage Four komt vrijdag uit.

Klinkt inderdaad vet. Vandaag is ook Rapture op Spotify te beluisteren. Ook een goed nummer wat mij betreft.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Klopt. Ik, bijvoorbeeld, vind het echt verschrikkelijk en krijg zo’n beetje zelfmoordneigingen van zijn muziek maar gelukkig zijn er mensen die het wel tof vinden.

Nick is echt niet van de lichte nummers, zelfs die ene hit van hem met Kylie gaat over een moordenaar...dus dat zegt al veel :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Prachtig Album van Nick Cave. Moet hem nog een paar keer opzetten om hem echt goed door te laten dringen. Moest daarna wel meteen wat luchtigs luisteren, maar dat nieuwe album van Bastille is verschrikkelijk. Hopelijk zien we die komende zomer niet op festivals maar ben er bang voor.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Uncle G wrote:
Prachtig album inderdaad. Doet me bij vlagen denken aan de vibe van Blackstar. Mocht hij er zelf op korte termijn tussenuit piepen, dan kan deze plaat nog wel eens dezelfde mythische status krijgen als Blackstar, uiteraard in een andere proportie, maar toch.

Jij durft.

Prachtig album ja, maar dit gaat echt niet werken op festivals (lijkt mij), zal hij zelf toch ook niet aankunnen lijkt me…

Nick Cave gaat niet toeren met dit nieuwe album. Op dit moment is nog niet duidelijk waar de muzikale toekomst ligt voor hem
al lijkt hij mij de man die niet zonder kan en muziek gebruikt om te verwerken. Zo blijkt ook uit de film en het album.

Ik denk dat Skeleton Tree in de stijl van Push The Sky Away had moeten worden maar dat het ontdaan is van alle franjes en
dat Cave zijn volledige verdriet erin heeft gelegd.

Op zoek naar wat lichter werk van Cave dan beluister zeker The Boatman's Call, The Good Son en Henry's Dream.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Klopt. Ik, bijvoorbeeld, vind het echt verschrikkelijk en krijg zo’n beetje zelfmoordneigingen van zijn muziek maar gelukkig zijn er mensen die het wel tof vinden.

Nick is echt niet van de lichte nummers, zelfs die ene hit van hem met Kylie gaat over een moordenaar…dus dat zegt al veel
simple-smile.png

Niet heel gek daar dit afkomstig is van een album genaamd Murder Ballads.

:lol:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De nieuwe van Touché Amoré gaat denk ik één van de beste releases van 2016 worden. Palm Dreams, Skyscraper en Displacement zijn stuk voor stuk geniale tracks:

Die Skyscraper klinkt heel erg nice!

Nick Cave zal voor mij wel het Album of the Year gaan worden. Skeleton Tree stijgt boven Blackstar uit voor mij.
Dat einde met Distant Sky gevold door Skeleton Tree (ook daarvoor nog eens I Need You) is voor mij echt het meest briljante einde van een album in tijden. Elke keer weer eventjes slikken bij de eerste regels van Distant Sky.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Ik verwacht echt super veel van Insomnium - Winter's Gate. Wordt echt heel erg gehyped op hun socials en krijgt al echt hele goede recensies. Ze hebben dit keer maar één song geschreven, maar uiteraard wel van dik 40 minuten. Ben benieuwd :O
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.909
6.138
Nu de herfst bijna gaat beginnen en de festivals bijna zijn afgelopen misschien even weer een top 10 geven van dit jaar zoals we al eerder hadden gedaan rond het midden van het jaar, ofniet? En misschien ook ff zeggen hoeveel je er al intensief hebt geluisterd ongeveer? idk haha
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.909
6.138
Hoe meer ik die Nick Cave opzet, hoe mooier hij wordt.. Echt een album dat moet doordringen

Overgens:
Alunageorge - I Remember
Amongster - Trust Yourself To The Water
Mac Miller - The Divine Feminine
Trentemoller - Fixion
Touché Amouré - Stage Four
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Moose Blood - Blush
Luca Brasi - If This is All We're Going to Be
PUP - The Dream is Over

Stuk voor stuk heerlijke plaatjes. Deze drie bands spelen op 28 september in Patronaat en op 17 september in Dynamo.

Verder deze week erg genoten van de nieuwe Nick Cave, Moonsorrow, The Tragically Hip, Blood Orange en Against Me!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ook vandaag nog uit:
Preoccupations - Preoccupations
Elephant Stone - Ship of Fools
Cymbals Eat Guitars - Pretty Years
Lorelle Meets The Obsolete - Balance
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Wat vinden jullie van die nieuwe Preoccupations? Na 1x luisteren ben ik nog niet compleet om. Met Anxiety en Memory staan er 2 toptracks op, maar verder vind ik het nogal wisselvallig en zelfs wat tegenvallen.
Misschien valt het kwartje wat later :)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ik zag dat hij ook al bij JoLe in zijn top10 stond van albums in 2016, maar verdient zeker nog een vermelding hier; Puberty 2 van Mitski. Een veelzijdige indierock plaat met veel verschillende invloeden; dromerige vocals, energieke gitaar rifs en sterke catchy vibe.

Ze staat trouwens volgende week maandag (26e) in de kleine zaal van Paradiso voor een tientje. Denk dat ik daar wel bij ben :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Die nieuwe van Trentemøller vind ik nogal tegenvallen. Zitten maar een stuk of 3 nummers op die bij goed bevallen. De vocals op het album vind ik bijna nergens iets toevoegen, alleen dat nummer met Jehnny Beth van Savages vind ik dan wel weer erg mooi (Redefine). En daarnaast nog het instrumentale en iets donkerdere Sinus en Phoenicia. Denk niet dat ik het hele album nog vaak op ga zetten.

Die van Preoccupations ga ik nog even beter beluisteren. Maar vond 'm zeker niet tegenvallen zo op het eerste gehoor. Het klonk wel even iets anders dan hun vorige album.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik zag dat hij ook al bij JoLe in zijn top10 stond van albums in 2016, maar verdient zeker nog een vermelding hier; Puberty 2 van Mitski. Een veelzijdige indierock plaat met veel verschillende invloeden; dromerige vocals, energieke gitaar rifs en sterke catchy vibe.

Ze staat trouwens volgende week maandag (26e) in de kleine zaal van Paradiso voor een tientje. Denk dat ik daar wel bij ben
simple-smile.png

Ja, lekker album. Inmiddels wel wat gezakt in mijn 2016 lijst, maar blijft nog wel top 10 denk ik!
En dank voor de tip! Ik wist niet dat ze naar Amsterdam kwam. Ik denk dat ik er dan ook wel heen ga, mooi prijsje.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Lorelle Meets The Obsolete – Balance is denk wel een van de beste psych albums dit ik dit jaar gehoord heb. Al is dat misschien nog een beetje vroeg om te roepen. Lekker dromerige vrouwlijke vocals met fuzzende gitaren en hier en daar wat shoegaze en krautrock invloeden. Staat eigenlijk maar een saai nummer op (Faither's Tears). De eerste 4 nummers zijn wel het sterkst met als hoogtepunt Ching en The Sound of All Things.

Preoccupations heb ik ook nog een keer opgehad en vind dat ook echt wel een goed album. Het klinkt allemaal net even wat minder experimenteel dan hun vorige album maar zeker niet slechter. Die perfecte overgang van Monotony naar Zodiac op het album is ook mooi. Memory is inderdaad wel de standout track van het album. Wat mij betreft is het album een stuk consistenter dan hun vorige album waar ik eigenlijk alleen de laatste 4 nummers de moeite vind, al zijn dat dan wel weer top nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken