De albums van 2016

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.874
6.046
JB. wrote:
Yannick wrote:
Iemand thoughts over het album van Bon Iver? Ik weet niet wat ik ermee moet eerlijk gezegd..


Ik vind het een beetje jammer nog, je hoort die mooie folkssongs op de achtergrond. Maar door die electronica komen ze niet echt uit hun verf. Misschien komt dat nog wel en heeft het meer luisterbeurten nodig.


Ik heb hem vrijdag geluisterd op een nachtwandeling van het busstation naar huis, moet zeggen dat ik hem toen wel echt fijn vond om naar te luisteren. Ook bij andere luisterbeurten ben ik wel te spreken over het album. Hij komt alleen niet in de buurt van For Emma, Forever Ago.
Heb 'm nu toch al een paar keer zitten luisteren en heeft net zoals Blonde bij me , echt wel een paar keer nodig voor ie door dringt.. Vind t een vrij mooie plaat waar eigenlijk enkel 715 - Creeks een stuk minder is als de rest, die folkachtige zaken merkte ik ook op en jammer dat er niet echt een bepaald nummer is dat iet of wat dichter aanleunt bij For Emma, Forever Ago.. Overgens hoor ik een flink aantal invloeden van Frank Ocean, Kanye West en James Blake.. al zullen er waarschijnlijk wel veel meer mensen aan hebben gewerkt.. Zal voor mij wel redelijk hoof eindigen in m'n lijstje, die eerste singles vond ik een schot in de roos, al hadden die ook even tijd nodig :)

Heb ook vandaag de nieuwe van Solange opgezet, ondanks dat het album 21 'nummers' telt en het echt wel lang aanvoelt is het een heerlijk album waar elk nummer goed op elkaar opgevolgd wordt, alsof het een verhaal verteld, de interludes (zoals Facebook message en Be Yourself van Frank Ocean..) vind ik een plus eigenlijk, geen idee of anderen dat leuk vinden zo'n minuutje dat wordt gewijd aan zoiets?
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Net voor 't eerst de nieuwe Bon Iver geluisterd. Vind het echt een heel mooi album, ook al weet ik nog niet 100% wat ik van de elektronische toevoegingen moet vinden. Ze zijn nogal onnodig en het klinkt een beetje alsof Justin eerst zijn folknummers heeft gemaakt en daarna allerlei experimentele shit heeft toegevoegd, in plaats van dat ze onderdeel van de oorspronkelijke compositie, zeg maar. Ook geen fan van de Kanye West-vibe van het album trouwens. (eerste post in 7 maanden wew)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nog altijd in de ban van Skeleton Tree. Wat een plaat zeg, voor mij het album van 2016 denk ik. Beter dan Blackstar.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Heel wat nieuwe albums vandaag, o.a.:
Ultimate Painting – Dusk
The Growlers – City Club
The Wytches – All Your Happy Life
Slaves – Take Control
Bon Iver – 22, A Million
Nicolas Jaar – Sirens
Jenny Hval – Blood Bitch
Alcest – Kodama
In deze lijst met nieuwe releases zit een hoop moois.

De mooiste plaat vind ik Blood Bitch van Jenny Hval. Prachtige sferische nummers die, ondanks haar ijzige stem, erg warm aanvoelen. Het stuwende Female Vampire is zo op het eerste gehoor mijn favoriet.

Nicolas Jaar heeft met Sirens ook weer een lekkere plaat afgeleverd. Wat ik het meeste waardeer in elektronische muziek, is wanneer de artiest erin slaagt om met elektronische sounds een ziel te creëren. Dat vind ik met deze plaat ook. Het swingt als een tiet en komt lekker binnen.

All Your Happy Life van The Wytches vind ik ook een prima plaat. Het vorige album van ze was beter, maar deze mag er ook zeker zijn. Prima degelijke recht voor zijn raap plaat. Geen extreme uitschieters, zowel positief als negatief.

Ultimate Painting maakt altijd prima en steady albums met een herkenbare sound, ook Dusk is enorm herkenbaar. Het is niet altijd even spannend, maar gewoon lekker zonder echt in vervelende herhaling te vallen. Daar zijn de songs toch te goed voor.

City Club van The Growlers vind ik ok, maar niet meer dan dat. Ik heb het gevoel dat het zo makkelijk is om die plaat te doorgronden, dat alle nieuwsgierigheid weg is om het nog eens op te zetten. Na 1x al het gevoel; been there, done that is geen goed teken.

Bon Iver; totaal mijn kopje thee niet. Nou ben ik al niet echt een grote fan, met dit album kan ik helemaal niets. Misschien later nog een proberen, maar mijn eerste oordeel is een dikke nee.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
De laatste tijd veel nieuwe muziek aan het luisteren. Erg te spreken over de nieuwe van: Keaton Henson, Nicolas Jaar, Nick Cave, Danny Brown, Frank Ocean, James Vincent Mcmorrow & Mozes and the Firstborn. Pixies ben ik ook zeker niet negatief over maar moet ik nog eens aanzetten. Bon Iver moet ik nog even aan wennen merk ik, later vandaag nog maar eens opzetten.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nieuwe platen van NOFX, The Slow Show, Alcest, Insayno, Neurosis en Warpaint zijn ook dik in orde. En dan die nieuwe Swans! 2016 is toch wel een heel mooi jaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.874
6.046
Jenny Hval zet ik zeker nog is op, ben benieuwd ! Iemand Green Day al geluisterd? De plaat luistert oké weg maar het is toch niet meer als vroeger vind ik, sommige nummers klinken bijna zagerig over en inspiratieloos?
Verder kwam ook gisteren

White Lies - Friends
Bazart - Echo
Phantogram - Three
Kate Tempest - Let Them Eat Chaos
Goat - Requim
Kaiser Chiefs - Stay Together
Norah Jones - Day Breaks
Sum 41 - 13 Voices
Alter Bridge - The Last Hero
NFOX - First Ditch Effort
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Even wat gratis tips van mij van albums die al een tijdje uit zijn. Drie redelijk uptempo albums, niet te moeilijke muziek. Wel prettig om te luisteren.

Cool Ghouls - Animal Races
Erg fijn album dit. Beetje zomerse indie-psych songs wat ritmisch erg goed in elkaar zit. Over het hele album zit ene beetje een retro vibe wat het best prettig maakt om te luisteren. Van deze drie albums kan ik deze wel het meest aanraden. Zeker het begin van dit album is erg goed.

The Murlocs - Young Blindness
Een typisch psych/garage rock album. Korte snelle nummers en allemaal nog even ingepakt in een extra lo-fi jasje. De band is opgericht door de harmonica dude van King Gizzard dus verwacht een beetje dezelfde gekheid (en mond harmonica solo’s) op dit album.

The Madcaps - Hot Sauce
Dit album staat ook vol met vrolijke uptempo nummers met 60’s pop invloeden. Voelt echt aan als zo’n typisch Amerikaans garage rock bandje die het allemaal niet te serieus neemt. Maar zeker een vermakelijk album om af en toe eens te luisteren.

Iemand Goat al geluisterd? En is het iemand al gelukt om die nieuwe van Kaiser Chiefs af te luisteren? Ik verbaas mij er echt over hoe onwijs ver die gezakt zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heerlijk luchtige elektronische muziek. Weer een hele fijne verademing tussen al die alternatieve platen die ik verder luister.
Fijne nieuwe plaat van Fritz Kalkbrenner.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Vandaag:

Hooton Tennis Club - Big Box Of Chocolates
The Pretty Reckless - Who You Selling For
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Op Reddit best wel positieve verhalen gelezen over de nieuwe Jimmy Eat World.
Denk niet dat het hele album goed is en heb 'm ook niet aangezet maar er staan echt hele fijne nummers op.
You With Me, It Matters, Sure and Certain klinken allemaal toch weer als oude JEW songs. Staan nog meer fijne nummer op het album.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Heeft iemand van jullie de nieuwe Leonard Cohen al geluisterd? Ik kende eigenlijk maar heel weinig van hem, maar ik vind dit wel iets aparts hebben... Dat had ik niet verwacht eigenlijk
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.283
6.473
Heeft iemand de nieuwe van The Pretty Reckless geluisterd? Ben er zelf heel positief over. Hopelijk te zien op een paar festivals in Europa deze zomer.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Gerucht gaat dat morgen de nieuwe A7X uit gaat komen. Hij is in ieder geval wel al op meerdere plekken gelekt hoorde ik. Ben zwaar benieuwd aangezien ik best wel te spreken ben over de eerste single die eerder deze maand uitkwam.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Gerucht gaat dat morgen de nieuwe A7X uit gaat komen. Hij is in ieder geval wel al op meerdere plekken gelekt hoorde ik. Ben zwaar benieuwd aangezien ik best wel te spreken ben over de eerste single die eerder deze maand uitkwam.

ik ook ben erg benieuwd
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Voor jullie! Hij komt heel waarschijnlijk inderdaad morgen uit. Vannacht (voor ons dan) is er een live event/performance op Facebook van A7x

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ie95dKib6G4&feature=youtu.be[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken