De albums van 2016

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Lorelle Meets The Obsolete – Balance is denk wel een van de beste psych albums dit ik dit jaar gehoord heb. Al is dat misschien nog een beetje vroeg om te roepen. Lekker dromerige vrouwlijke vocals met fuzzende gitaren en hier en daar wat shoegaze en krautrock invloeden. Staat eigenlijk maar een saai nummer op (Faither’s Tears). De eerste 4 nummers zijn wel het sterkst met als hoogtepunt Ching en The Sound of All Things.

Preoccupations heb ik ook nog een keer opgehad en vind dat ook echt wel een goed album. Het klinkt allemaal net even wat minder experimenteel dan hun vorige album maar zeker niet slechter. Die perfecte overgang van Monotony naar Zodiac op het album is ook mooi. Memory is inderdaad wel de standout track van het album. Wat mij betreft is het album een stuk consistenter dan hun vorige album waar ik eigenlijk alleen de laatste 4 nummers de moeite vind, al zijn dat dan wel weer top nummers.
Sterke plaat van Lorelle Meets The Obsolete ja, die ga ik de komende tijd vaak opzetten gok ik.

Misschien heeft die Preoccupations plaat nog een (paar) luisterbeurt(en) nodig :)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
And Also the Trees - Born Into the Waves

Mooie sferische en dromerige post-punk plaat met folk invloeden. Goede soundtrack voor de maandagochtend.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vandaag o.a. uitgekomen:
Warpaint - Heads Up
The Lucid Dream - Compulsion Songs

Heb voornamelijk Warpaint op staan vandaag. Vind het voorlopig een erg fijn album. Laat je niet afschrikken door die single die al uitgebracht was want dat is gelijk ook het slechtste nummer van het album.
The Lucid Dream was niet heel speciaal maar staan wel enkele leuke losse nummers op.

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Eindelijk hier! Voor liefhebber van Progrock/black metal/death metal of een combinatie daar van. Ohja, het is maar één nummer van 40 minuten :)
Verder kwam vandaag ook Marillion - F.E.A.R (Fuck everyone and run) uit. krijgt overal ook hele goede recensie. Maar Insomnium heeft nu even mijn voorkeur

[video]https://www.youtube.com/watch?v=bS5nTwswOEw[/video]
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zoveel goede dingen gehoord te afgelopen tijd.
De nieuwe Nick Cave is fenomenaal.
Preoccupations album is misschien nog wel beter dan hun eerste album.
Frank Ocean levert een prima 2e album af.
Ook die nieuwe Danny Brown klinkt heel sterk na een eerste luisterbeurt.

Keaton Henson en Bon Iver zijn de volgende twee op mijn lijstje.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Heel wat nieuwe albums vandaag, o.a.:
Ultimate Painting - Dusk
The Growlers - City Club
The Wytches - All Your Happy Life
Slaves - Take Control
Bon Iver - 22, A Million
Nicolas Jaar - Sirens
Jenny Hval - Blood Bitch
Alcest - Kodama
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Oh blijkbaar had The Head and The Heart een paar weken geleden ook nog een album uitgebracht: 'Signs of Light'.
Ik heb 'm na drie nummers uitgezet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oh blijkbaar had The Head and The Heart een paar weken geleden ook nog een album uitgebracht: ‘Signs of Light’.
Ik heb ‘m na drie nummers uitgezet.

Kijk hier hebben we tenminste iets aan.

Heujjj nieuw album, oh heel kut niet aan beginnen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Iemand thoughts over het album van Bon Iver? Ik weet niet wat ik ermee moet eerlijk gezegd..
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Iemand thoughts over het album van Bon Iver? Ik weet niet wat ik ermee moet eerlijk gezegd..
Σ c H t_H 33 l "k U t"

Beste wat ik van vandaag geluisterd heb is Ultimate Painting - Dusk. Lekker relaxt album weer, eigenlijk net zoals de vorige twee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Yannick wrote:
Iemand thoughts over het album van Bon Iver? Ik weet niet wat ik ermee moet eerlijk gezegd..

Σ c H t_H 33 l “k U t”

Beste wat ik van vandaag geluisterd heb is Ultimate Painting – Dusk. Lekker relaxt album weer, eigenlijk net zoals de vorige twee.
715 - Creeks is zo'n lelijk nummer, ik kan er niet om, bij andere nummers is die autotune wel passend maar dit is gewoon bah.. Ben eerlijk gezegd beetje teleurgesteld en de beste nummers vond ik de nummers die al had gereleased incl 8 circle..
Nicolas Jaar heeft dan weer wel een lekker album gemaakt vind ik hoor
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Nieuwe album van American Football is gelekt! Moet wel een top-5 plaat worden dit jaar, dat kan echt niet anders. Ga hem morgen luisteren :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
American Football

Niet zo goed als hun legendarische eerste album. Zijn stem past na al die jaren wat minder bij de muziek, die sowieso klinkt als wat meer reguliere indierock dan de beetje mathrock achtige insteek die het eerste album soms had. Aan de andere kant is het wel érg goede muziek en weet dit album wel echt dezelfde sfeer te vangen. Top.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Francis + The Lights - Farwell, Starlite aka Bon Iver in het kwadraat, best leuke muziek :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Iemand thoughts over het album van Bon Iver? Ik weet niet wat ik ermee moet eerlijk gezegd..

Ik vind het een beetje jammer nog, je hoort die mooie folkssongs op de achtergrond. Maar door die electronica komen ze niet echt uit hun verf. Misschien komt dat nog wel en heeft het meer luisterbeurten nodig.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.687
1.611
Yannick wrote:
Iemand thoughts over het album van Bon Iver? Ik weet niet wat ik ermee moet eerlijk gezegd..


Ik vind het een beetje jammer nog, je hoort die mooie folkssongs op de achtergrond. Maar door die electronica komen ze niet echt uit hun verf. Misschien komt dat nog wel en heeft het meer luisterbeurten nodig.

Ik heb hem vrijdag geluisterd op een nachtwandeling van het busstation naar huis, moet zeggen dat ik hem toen wel echt fijn vond om naar te luisteren. Ook bij andere luisterbeurten ben ik wel te spreken over het album. Hij komt alleen niet in de buurt van For Emma, Forever Ago.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
FEWS - Means

Een sterk postpunk album met verschillende gezichten. Het begint met een DIIV achtige sound, maar het tempo wordt halverwege opgevoerd om te eindigen met een briljante gelaagde track.
Dit is wel PwoperFish materiaal gok ik zo :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken