De albums van 2015

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Het vorig topic bleek wel een succes. En omdat we toch al bezig zijn met jaarlijstjes van 2014 vind ik dat we ook vast vooruit mogen kijken wat volgend jaar ons brengt. Er staan al wat releases vast van de gevestigde namen, maar er zullen ongetwijfeld genoeg verrassende albums worden uitgebracht door de kleinere bands.

Ik ben benieuwd waar jullie naar uitkijken. En verder kan je alle album geruchten of vette albums van 2015 hier kwijt net als ik het vorige topic.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Wordt weer fissa deze topic.

Ot > Volgens mij waren er al twee albums gelekt? Panda Bear dacht ik?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Viet Cong. Het gaat een sterk jaar moeten worden om die uit mijn top 10 van 2015 te duwen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ot > Volgens mij waren er al twee albums gelekt? Panda Bear dacht ik?
Jup, Panda Bear Meets the Grim Reaper. Fijn album.

Vietcong - Vietcong en The Decemberists - What a Terrible World, What a Beautiful World zijn ook al gelekt. Die vond ik beide ook goed, alleen die laatste verveeld een beetje snel. (Als je die van The Decemberists gaat luisteren, laat me even weten aan welk nummer je Easy Come, Easy Go doet denken.)
Ik heb in ieder geval al een mooie top 3 kunnen maken tot nu toe. https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/albums_of_2015/

En verder in Januari kijk ik uit de EP van Ty Segall en eind januari een nieuw album van Pond.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
The Decemberists is al gelekt? :O
Dat zit inderdaad altijd al op het lijntje van saai en geniaal.

EDIT, heb download gevonden. Ik wacht wel tot ik hem ergens kan streamen
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Modest Mouse komt maandag met hun eerste single in 5 jaar en komt in het eerste kwartaal van 2015 met een nieuw album en Belle & Sebastian brengt in januari hun nieuwe album uit.

Edit: officiele datum bevestigd 3 maart komt Strangers to Ourselves uit
http://pitchfork.com/news/57832-modest-mouse-announce-strangers-to-ourselves-ready-lampshades-on-fire/
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dat zal eens tijd worden van Modest Mouse, hadden in 2013 een paar weken van tevoren hun festivaltour afgezegd om aan hun album te werken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Diiv en Beach House hadden oorspronkelijk een album op de planning staan voor eind 2014, die zullen dus binnenkort ook wel met iets komen.

En qua grotere namen: Radiohead, The xx, Kanye West, James Blake, Tame Impala, QOTSA, Frank Ocean, Faith No More, ... komen met nieuw materiaal in 2015.

Hopelijk ook eindelijk die nieuwe Tool.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik kijk heel erg uit naar Big Talk en Brandon Flowers. Ik ben vooral benieuwd wat Brandon gaat doen op zijn solo album
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ik kijk heel erg uit naar Big Talk en Brandon Flowers. Ik ben vooral benieuwd wat Brandon gaat doen op zijn solo album

Ik ben bang dat de lekkere gitaarhooks zullen ontbreken en dat het meer gaat voort gaat borduren op het laatste album.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik kijk naar een hoop uit!

Mister and Mississippi - We Only Part To Meet Again
John Coffey - The Great News
The Wombats - ?
Muse - ?
Of Monsters And Men - ?
Balthazar - ?
The XX - ?
Royal Republic is ook bezig met een derde plaat, maar weet niet of die volgend jaar klaar is.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Ik kijk heel erg uit naar Big Talk en Brandon Flowers. Ik ben vooral benieuwd wat Brandon gaat doen op zijn solo album

Ik ben bang dat de lekkere gitaarhooks zullen ontbreken en dat het meer gaat voort gaat borduren op het laatste album.

Die waren er op z'n eerste solo album ook niet en ik denk dat het daar vooral op gaat lijken. Battle Born en Flamingo zijn wel enigszins te vergelijken maar je merkt duidelijk dat de rest van The Killers niet aan Flamingo hebben meegeschreven dus ik denk dat je zijn solo album niet te veel met The Killers moet vergelijken.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Circa Waves komt dan na al die singles ook met een album (Young Chasers, 30 maart), ik ben benieuwd of het album niet zo eentonig is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken