Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Foo Fighters teasen een show in Berlijn.
Niet geheel toevallig eindigt de early bird van Lollapalooza Berlijn maandag.
Ook Superbloom Munchen hint naar nieuws binnenkort en zit in zelfde weekend onder zelfde organisatie.
Ook Rock en Seine hint naar nieuws, specifiek 10-02, maandag dus.
Ook Reading en Leeds komen met nieuws aankomende week (al stonden Foo's daar 2019)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
... bijna nieuwe single incoming....

over paak weekjes, als aanloop op het nieuwe album in februari 2021!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Update tourdates Foo Fighters, EU data naar 2022

07/30/21 Osheaga Festival Montreal, CA
09/03/21 Bonnaroo Music + Arts Festival Manchester, TN
06/12/22 I-Days Milan, IT
06/16/22 Ciudad de las Artes y las Ciencias Valencia, ES
06/18/22 Rock in Rio Lisbon Lisbon, PT
06/22/22 Festival de Nimes Nimes, FR
06/23/22 Festival de Nimes Nimes, FR
??/??/?? Waldbuhne Berlin, DE
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
ik mis trouwens nog NovaRock als ik de tourdata vergelijk met 2020.
In 2021 waren ze niet terug aangekondigd voor NovaRock, hiervoor nam Muse die spot over.

In 2022 lijkt echter SoaD niet te gaan touren, althans die gok neem ik.
Hierdoor denk ik dat er headliner spots vrij komen op NovaRock, Rock am Ring en Rock im Park.
NovaRock kan Foo's dan wel weer terug komen denk ik. Dat de Berlijn show nog niet terug aangekondigd is, zou wel eens kunnen uitpakken in dat Foo's de vervangers worden van SoaD op de affiches van RaR/RiP in 2022?

Mis trouwens nog Scandinavische, UK en Benelux data voor Foo Fighters, dus zal nog best eea bij kunnen komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.567
ik mis trouwens nog NovaRock als ik de tourdata vergelijk met 2020.
In 2021 waren ze niet terug aangekondigd voor NovaRock, hiervoor nam Muse die spot over.

In 2022 lijkt echter SoaD niet te gaan touren, althans die gok neem ik.
Hierdoor denk ik dat er headliner spots vrij komen op NovaRock, Rock am Ring en Rock im Park.
NovaRock kan Foo's dan wel weer terug komen denk ik. Dat de Berlijn show nog niet terug aangekondigd is, zou wel eens kunnen uitpakken in dat Foo's de vervangers worden van SoaD op de affiches van RaR/RiP in 2022?

Mis trouwens nog Scandinavische, UK en Benelux data voor Foo Fighters, dus zal nog best eea bij kunnen komen.
Dat past toch helemaal niet in hun tour, RaR/RiP? Baal wel van die verplaatsing van Nîmes, zeg. Zou gaan, maar dit komt echt niet uit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Morgen lijkt me prima om met nieuws van Foo's te komen.
Mis nog 2022 een NL datum...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Morgen lijkt me prima om met nieuws van Foo's te komen.
Mis nog 2022 een NL datum...
ach ja...


What Drives Us (2021)​


+ De Nederlandse Bandbus Foto-Expositie

Q&A: Hans Vandenburg (Gruppo Sportivo) / Hosted by Tim op het Broek (KINK)

De nieuwe documentaire van Dave Grohl van Foo Fighters op groot scherm in onze Max, met een unieke foto-expositie van Nederlandse bandbussen! 'What Drives Us' is een ode aan dat moment in het leven van elke muzikant, waarop hij twijfelt aan zijn beweegredenen en zich afvraagt voor wie hij eigenlijk muziek maakt. Dave Grohl legt uit waarom hij de docu maakte: “Deze film is mijn liefdesbrief aan iedere muzikant die ooit met zijn vrienden in een oud busje sprong, om simpelweg muziek te maken. Het begon met een project over de praktische kant van het onderweg zijn, maar uiteindelijk werd het een persoonlijke ontdekkingstocht naar het ‘waarom’ van onze reis. De titel zegt het eigenlijk allemaal: What Drives Us?".

In de documentaire zijn interviews te zien met talloze grote namen, waaronder Taylor Hawkins, Pat Smear, Ringo Starr, Flea, Brian Johnson, Slash, Ben Harper, The Edge en Steven Tyler.

Lees meer

 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Fantastisch, wat hebben die gasten ook een lol volgens mij. Hoe gaaf dat je kan doen wat je wil. Helden ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken