Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
nog steeds een beetje van slag...

heb Foo's hoog zitten!
Hoop dat Dave alles op een rijtje kan houden en niet de stekker uit de band trekt...

Zal logisch zijn als de tour gecanceld zal worden.
Het is nog wat vroeg en ook kort om aan te denken, maar dat er een vervangende drummer over 7 weken voor de EU tour is is imo niet realistisch.
Ik ben er bang voor!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
nog steeds een beetje van slag...

heb Foo's hoog zitten!
Hoop dat Dave alles op een rijtje kan houden en niet de stekker uit de band trekt...

Zal logisch zijn als de tour gecanceld zal worden.
Het is nog wat vroeg en ook kort om aan te denken, maar dat er een vervangende drummer over 7 weken voor de EU tour is is imo niet realistisch.
Ik ben er bang voor!
Een vervangende muzikant regelen zal ze nog wel lukken. Om een voorbeeld te geven. Mark Knopfler moest tijdens een tour vanwege ernstige privé omstandigheden afscheid nemen van zijn drummer die terug naar huis moest in het midden van een tour. Een vervanger werd gevonden en binnen 7 dagen ging de tour verder. Dus het kan wel en het ligt er ook aan wie het is en wat de omstandigheden zijn waarin het gebeurt. Het is vroeg om vooruit kijken, eigenlijk te vroeg, maar de zoon van Roger Taylor, Rufus heeft al met de Foo's gespeeld in het verleden.. Vraag me niet in welke band hij nu zit maar dat zou misschien een optie kunnen zijn in de toekomst....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Een vervangende muzikant regelen zal ze nog wel lukken. Om een voorbeeld te geven. Mark Knopfler moest tijdens een tour vanwege ernstige privé omstandigheden afscheid nemen van zijn drummer die terug naar huis moest in het midden van een tour. Een vervanger werd gevonden en binnen 7 dagen ging de tour verder. Dus het kan wel en het ligt er ook aan wie het is en wat de omstandigheden zijn waarin het gebeurt. Het is vroeg om vooruit kijken, eigenlijk te vroeg, maar de zoon van Roger Taylor, Rufus heeft al met de Foo's gespeeld in het verleden.. Vraag me niet in welke band hij nu zit maar dat zou misschien een optie kunnen zijn in de toekomst....
Vervangende muzikant lukt inderdaad. Gezondheidsredenen zijn wel duidelijk anders dan de dood van je drummer. Ik zou zelf ook niet gelijk weer op het podium willen staan. Denk dat het dit jaar niks meer wordt en dat ze het volgend jaar met een nieuwe drummer weer willen proberen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
De Foo's zouden heel binnenkort op de Grammy's staan. Vraag le nu af of ze dat gewoon gaan cancelen (grote kans) of dat ze dat moment gaan gebruiken voor een eerbetoon.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Ik weet niet of Taylor een bandlid was dat je zo maar zal kunnen vervangen. Hij was samen met Dave wel het gezicht van die band. Zeer benieuwd naar de toekomst van de band.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik weet niet of Taylor een bandlid was dat je zo maar zal kunnen vervangen. Hij was samen met Dave wel het gezicht van die band. Zeer benieuwd naar de toekomst van de band.
ik vind zelf Dave en Nate meer het gezicht van de band...
Is wel een ding hoor, iemand die zo'n 25 jaar vaste waarde was in de band, vervangen kan eigenlijk niet... voor mij is zal het dan gevoelsmatig een nieuwe drummer zijn en niet een vervanger :(
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
ik vind zelf Dave en Nate meer het gezicht van de band...
Is wel een ding hoor, iemand die zo'n 25 jaar vaste waarde was in de band, vervangen kan eigenlijk niet... voor mij is zal het dan gevoelsmatig een nieuwe drummer zijn en niet een vervanger :(

Foo's bestaan voor mij gewoon uit de vier Chris, Nate, Dave en Taylor, maar Taylor heeft voor mij absoluut kleur gegeven aan de band. Absoluut het middelpunt en de kracht van de band.

Ik verwacht dat dit wel eens het einde kan zijn van de band. Helemaal wat er ook in het verleden met Curt is gebeurd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik verwacht dat dit wel eens het einde kan zijn van de band. Helemaal wat er ook in het verleden met Curt is gebeurd.
dit verwoord wel mijn angst hier...

ik heb echt te doen met Dave! Hij komt mij over als een mensen mens, profesioneel heel hard en perfectionistisch, maar buiten "werk" ook ontzettend meegaand met de mensen om zich heen. Kan wel eens een zware klap zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
dit verwoord wel mijn angst hier...

ik heb echt te doen met Dave! Hij komt mij over als een mensen mens, profesioneel heel hard en perfectionistisch, maar buiten "werk" ook ontzettend meegaand met de mensen om zich heen. Kan wel eens een zware klap zijn.
Het is natuurlijk een hele zware klap. En voorlopig zullen ze ook wel de tijd nemen om eea te verwerken. Maar de band zal echt wel door gaan. De band bestaat al bijna 25 jaar uit dezelfde samenstelling. Hoe groot het verlies ook is, ik kan me niet voorstellen dat dit het einde is. Met de tijd vinden een nieuwe drummer en gaan ze weer verder. Hoe vreemd dat nu gezien de omstandigheden ook mag zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Zonde, maar volledig te begrijpen natuurlijk. Wie weet zien we ze dan een andere keer voor de eerste keer. Klinkt niet alsof ze willen stoppen?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zonde, maar volledig te begrijpen natuurlijk. Wie weet zien we ze dan een andere keer voor de eerste keer. Klinkt niet alsof ze willen stoppen?
Als ze dat al zouden doen zouden ze daar dan zo snel mee komen? Maar in dit bericht haal je dat er niet uit. Dat klopt. Ik denk dat we dit jaar weinig meer van ze zullen vernemen...Wat heel begrijpelijk is.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Denk het ook niet. Ze blazen niet voor niets heel 2022 af. Even bezinnen, bijkomen en daarna langzaam over de toekomst gaan nadenken. Daar ben ik over de lange termijn dan wel redelijk positief over gestemd. Ik weet niet goed in te schatten wat bijvoorbeeld een Pat Smear zal doen, maar ik verwacht dat Nate en met name Dave natuurlijk teveel muzikant en podiumdier zijn om er mee te stoppen.

Of het onder de naam Foo Fighters zal zijn, of dat er een nieuw project gaat beginnen, dat is maar zeer de vraag. Zal vooral afhangen van de eventuele nieuwe samenstelling straks...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Gisteren naar de film van ze geweest Studio 666. En het was best raar om Taylor daar in te zien met de wetenschap dat hij inmiddels is overleden.

De film zelf was behoorlijk slecht, maar misschien voor de doorgewinterde fan toch nog wel leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Maar is het entertainend en grappig?
Nee... het is niet eng, het is niet grappig, het is geen goede muziek film en bovendien een erg slecht verhaal (naar mijn mening). Het vermaak is misschien nog wel het slechte acteerweerk van de heren van de Foo Fighters en her en der wat muzikale referenties, maar daar blijf het dan ook bij.
 
Laatst bewerkt:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Zo benaderen ze ook altijd hun videoclips. Foo Fighters nemen hun muziek heel serieus, maar hun videoclips heel bewust absoluut niet. Die zijn jolig. In die lijn verwacht ik die film ook. Het zijn natuurlijk ook absoluut geen acteurs...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Zo benaderen ze ook altijd hun videoclips. Foo Fighters nemen hun muziek heel serieus, maar hun videoclips heel bewust absoluut niet. Die zijn jolig. In die lijn verwacht ik die film ook. Het zijn natuurlijk ook absoluut geen acteurs...
Voor mij begint Dave Grohl op een punt te komen dat het me allemaal een beetje tegen gaat staan. Het moet geen grote act worden... en dat had ik met deze film wel een beetje waardoor net alles een beetje goedkoop aanvoelde. Jah Dave Grohl... we weten dat je cool bent. Zeg maar dat idee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken