Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik weet nog dat ik een jaar of 10 geleden in een stream zat met de Foo Fighters waarin ze op request nummers speelden in hun Studio. Heerlijke band. Ik zelf ben afgehaakt wat betreft muziek maar ik zie ze nogsteeds erg graag optreden.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.078
Echt unbelievable dit zeg…. zo triest voor de nabestaanden en hoe heftig voor Dave Grohl om weer een muzikale soulmate te verliezen. Geen woorden voor, mijn hart sloeg echt even over toen ik dit las ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Laatst bewerkt:
  • Grrr
Waarderingen: elo, BatMutsje en MarkD

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik trek speculaties nu even niet zo goed merk ik. Zo vers na de tragedie een drugsverleden erbij trekken puur op onderbuik gevoel, het doet me pijn nu het een persoonlijke held betreft...

Die overdosis kennen we. Is wel bijna 20 jaar geleden. Hij is daarna behoorlijk Cold Turkey gestopt met rotzooi gebruiken. Kan me heel goed voorstellen dat er in de loop der jaren af en toe nog even wat geboosterd werd als het tourschema even te druk werd, maar vind het niet voor te stellen dat hij zo hard van de wagen is gevallen. Een dode wereldartiest in een hotelkamer geeft uiteraard een vooroordeel, maar ik acht de kans minstens zo groot dat het een andere tragische oorzaak heeft...
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Echt unbelievable dit zeg…. zo triest voor de nabestaanden en hoe heftig voor Dave Grohl om weer een muzikale soulmate te verliezen. Geen woorden voor, mijn hart sloeg echt even over toen ik dit las ?
Same here. Weer zo zonde dit. Wat kan het leven soms zo moeilijk zijn .RIP Taylor.???
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Wow wtf. Dat is opstaan met een koude rilling op deze zonnige dag. Ongelofelijk. Op tournee en dam plots overleden. De rockwereld verliest een markante drummer.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik trek speculaties nu even niet zo goed merk ik. Zo vers na de tragedie een drugsverleden erbij trekken puur op onderbuik gevoel, het doet me pijn nu het een persoonlijke held betreft...

Die overdosis kennen we. Is wel bijna 20 jaar geleden. Hij is daarna behoorlijk Cold Turkey gestopt met rotzooi gebruiken. Kan me heel goed voorstellen dat er in de loop der jaren af en toe nog even wat geboosterd werd als het tourschema even te druk werd, maar vind het niet voor te stellen dat hij zo hard van de wagen is gevallen. Een dode wereldartiest in een hotelkamer geeft uiteraard een vooroordeel, maar ik acht de kans minstens zo groot dat het een andere tragische oorzaak heeft...
Hij heeft natuurlijk ook roofbouw op zijn lichaam gepleegd plus touren en drummer zijn is dan echt topsport bedrijven. Het kan van alles geweest zijn. Maar sowieso een groot verlies.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
691
629
Ik trek speculaties nu even niet zo goed merk ik. Zo vers na de tragedie een drugsverleden erbij trekken puur op onderbuik gevoel, het doet me pijn nu het een persoonlijke held betreft...

Die overdosis kennen we. Is wel bijna 20 jaar geleden. Hij is daarna behoorlijk Cold Turkey gestopt met rotzooi gebruiken. Kan me heel goed voorstellen dat er in de loop der jaren af en toe nog even wat geboosterd werd als het tourschema even te druk werd, maar vind het niet voor te stellen dat hij zo hard van de wagen is gevallen. Een dode wereldartiest in een hotelkamer geeft uiteraard een vooroordeel, maar ik acht de kans minstens zo groot dat het een andere tragische oorzaak heeft...
Zie Bob Saget, die is gewoon verkeerd op zen donder gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Op Amerikaanse nieuwssites wordt nu vermeld dat hij geklaagd had over pijn op de borst waarna de receptie van zijn hotel de hulpdiensten heeft ingeschakeld.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
TaylorHawkins Cause of Death
Colombia’s Attorney General’s Office preliminary forensic report points to Drug-induced cardiomyopathy (CM). #RIPTaylorHawkins
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
TaylorHawkins Cause of Death
Colombia’s Attorney General’s Office preliminary forensic report points to Drug-induced cardiomyopathy (CM). #RIPTaylorHawkins
Gaan wel al wat berichten naar buiten idd
Al zeker 10 verschillende medicijnen/drugs aangetroffen in zijn urine onderzoek. Dat hoeft uiteraard nog niet veel om het lijf te hebben.

Media uit Colombia melden verder echter:

SEMANA vernam dat forensische artsen geschokt waren door de grootte van het hart van de drummer: het woog minstens 600 gram. De onderzoekers verzekeren dat het orgaan instortte door de cocktail van verdovende middelen die ze in zijn bloed vonden. De dood trad onmiddellijk in.

SEMANA heeft toegang gekregen tot een vertrouwelijk rapport van wat de autoriteiten op de plaats van de gebeurtenissen zouden hebben gevonden: "Hij geeft aan sporen van een stof in de kamer te hebben waargenomen vergelijkbaar met cocaïne” , staat in dat rapport.

https://www.semana.com/nacion/artic...-sobredosis-de-heroina-y-otras-drogas/202212/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Op Amerikaanse nieuwssites wordt nu vermeld dat hij geklaagd had over pijn op de borst waarna de receptie van zijn hotel de hulpdiensten heeft ingeschakeld.
Ja.. inderdaad

is inmiddels bevestigd door lokale autoriteiten. Dat de plaatselijke alarmcentrale een melding binnenkreeg over een patiënt die in een hotel verbleef en die pijn op zijn borst had. Vervolgens is er een ambulance naar het hotel gestuurd, maar eenmaal bij Hawkins reageerde de muzikant niet meer. Er is nog geprobeerd hem te reanimeren maar kort daarna werd zijn overlijden vastgesteld. Volgens protocol is daarna een onderzoek gestart om de doodsoorzaak vast te stellen.

FOx8SyYWUAU03R_
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken