Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Heerlijk, heb net de cd binnen, ik vind het een prachtwerk!
Foo Fighters deelt net op facebook een animatiefilmpje over het album, blijkbaar is Justin Timberlake de grote ster die op 1 van de nummers background vocals doet
1f642.svg


Ik heb de cd nu al twee keer aangehad, ik kan er (nog) geen genoeg van krijgen
1f600.svg
Bij mij is hij thuis binnen en ik ben niet thuis.... :(

Heb zelfs nog niet de spotify link beluisterd.
Maar, als ik zo thuis ben ga ik vast een leuk weekend tegemoet :mrgreen:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Bij mij is hij thuis binnen en ik ben niet thuis….

Heb zelfs nog niet de spotify link beluisterd.
Maar, als ik zo thuis ben ga ik vast een leuk weekend tegemoet :mrgreen:


Ik vind het een behoorlijk mellow, ingetogen FF album. Compleet anders dan Sonic Highways met een aantal gelijk lekker in het oor liggende songs. Echt benieuwd hoe deze live klinken.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Bij mij is hij thuis binnen en ik ben niet thuis….

Heb zelfs nog niet de spotify link beluisterd.
Maar, als ik zo thuis ben ga ik vast een leuk weekend tegemoet
mrgreen.png



Ik vind het een behoorlijk mellow, ingetogen FF album. Compleet anders dan Sonic Highways met een aantal gelijk lekker in het oor liggende songs. Echt benieuwd hoe deze live klinken.

Wel mee eens, vooral in het 2e gedeelte bij Dirty Waters, Arrows en Happy Ever After viel me het op(al knallen Dirty Waters en Arrows wel enigszins nog uiteindelijk).

Moet zeggen dat ik het weer een heerlijk album vind, maar het is niet hun beste werk. Het varieert lekker en je merkt ook wel dat ze een enigszins andere aanpak hebben gehad met die nieuwe producer vind ik. Verder ben ik ook al zeer zeker benieuwd naar hoe het allemaal live gaat klinken, dus kom maar met die Tour aankondiging Dave!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@Dennisvdbr En Dennis wat vind je van Concrete &Gold? Hoe meer ik het album luister hoe meer groovend ik het vind.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
@dennisvdbr En Dennis wat vind je van Concrete &Gold? Hoe meer ik het album luister hoe meer groovend ik het vind.
ik had idd nog geen reactie hier gegeven ;)

maar (misschien niet onverwacht) ik ben zeer positief!!
luisterd lekker weg ook, paar lange ritten in de auto gehad afgelopen dagen en draait de cd lekker weg.
Sunday Rain met Paul McCartney is ook wel een heerlijk nummer.
Dirty Water bevalt me wel al is mij Justin Timberlake nog niet echt opgevallen?
Ook The Line tikt wel bovenuit.
De eerste singles Run en The Sky Is a Neighborhood waren goed gekozen.
Maar er is ook een maar, na Run had ik gehoopt op meer van dit soort hardere en volgens mij heb ik La Dee Da een enkele keer door-geskipt inmiddels.
Plus, ik weet niet of andere dat ook hebben, moet het geluid harder zetten omdat de cd me wat zachter aanhoort?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Je verwacht inderdaad wat hardere nummers na La Dee Da dat klopt.

Het is meer QOTSA achtig. Ik denk dat de nummers live wel harder gaan dus daar echt benieuwd naar.

Ik zelf vind de eerste helft beter...t/m dirty water maar dat is persoonlijk.

Ik heb alleen via spotify geluisterd maar het lijkt een rustige productie dus daar kan je best wel gelijk in hebben. Ik zal 'm eens rippen op mijn pc dan kan ik em via mijn hoofdtelefoon luisteren.

Ik heb de setlist gecheckt en de lekkere nummers staan er bij in dus dat wordt op Pinkpop rocken!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Je verwacht inderdaad wat hardere nummers na La Dee Da dat klopt.

Het is meer QOTSA achtig. Ik denk dat de nummers live wel harder gaan dus daar echt benieuwd naar.

Ik zelf vind de eerste helft beter…t/m dirty water maar dat is persoonlijk.

Ik heb alleen via spotify geluisterd maar het lijkt een rustige productie dus daar kan je best wel gelijk in hebben. Ik zal ‘m eens rippen op mijn pc dan kan ik em via mijn hoofdtelefoon luisteren.

Ik heb de setlist gecheckt en de lekkere nummers staan er bij in dus dat wordt op Pinkpop rocken!!
Die recente setlists zijn idd 100% Pinkpop-proof-safe ! :mrgreen:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Comment op fb

")Each face of the band members is being released every 3 hours I reckon, with the last one revealing Dave announcing a UK tour - by my reckoning an announcement will be made about 8pm. Or am I thinking this through a little bit too much?! :')"
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ja idd..
Volgorde denk ik van nieuwste lid naar oudste/Dave
Rami - Chris - Taylor - Nate - Pat - Dave?

Portretten komen uit deze afbeelding voor de recente show in O2 Londen.


Kan gaan over aanluitende data in bijvoorbeeld Wembley (of stadion) of misschien na Waters de volgende BST Hyde Park show????
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk het de UK leg is. Dat ze dan voor de hele tour zoiets doen ipv dat paspoort.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nate is een uur geleden geplaatst.
Ik had verwacht dat ze gisteren het tijdschema misschien zouden doorzetten tot Zero Hour.
Dat is niet gebeurt.

Maar, als we vanochtend verder gaan, zal de aankondiging wel ergens 9pm UK (10 uur Nederland) zijn.
Het geruchtje gaat rond dat het zal gaan om een aankodiging in Wembley in juni 2018

Tom Chitty@CHITTYYYY
Foo Fighters to announce UK tour at 7pm, Wembley stadium dates in next June expected
6:57 AM - 11 Oct 2017
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
?UK 2018? 19 June - Manchester Etihad Stadium 22 & 23 June - London Stadium Tickets on sale Friday, 20 October
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
benieuwd of er meer stadions in Europa bij komen.
Kan me voorstellen midden in de week enkele stadions en de weekenden enkele festivals er bij.

Het weekend met 22 en 23 zit in de clash met IOW festival en met Hu/So festival, volgens mij touren ze onder LiveNation waardoor de DEAG festivals niet in optie zijn.
Ik kan me voorstellen dat eerste weekend RaR/RiP er bij komen, in het tweede weekend Download UK en FR en het derde weekend juni NovaRock en Pinkpop.
Foo Fighters zijn nog nooit naar Download Festival of NovaRock geweest.
RaR/RiP was in 2015 met vorige album vóór de beenbreuk.
Pinkpop, tja, 2015 ging niet door na de beenbreuk. (stonden eerder 2008 en 2011 op Pinkpop)
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Volgens een post op hun facebook site deze week meer tour aankondigingen. ?

Edit: https://www.facebook.com/foofighters/posts/10159360101980545
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Denk toch niet dat het heel lang duurd voordat er meer data volgen. Kan me niet voorstellen dat ze hier nu 3-4 weken mee wachten. Lijkt me niet echt logisch in ieder geval......
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken