Create A Festival

Wow @shotgvn , Gaaf festival! Als je zo bezig bent die hele tijd schieten er zoveel ideeën op, dat ik heel benieuwd was wat anderen ervan zouden maken. Ik zou naar die van jou heen gaan, als het niet helemaal in Amerika was en als de kaartjes geen 500 dollar kosten ;).

Locatie vooral gaaf. Dat vind ik wel het grootste pluspunt.
Leuke line-up. Mooi dat de 2 grote podia afwisselend programma hebben, zo vallen de grote artiesten "allemaal" te zien. Mooie afwisseling in het soort namen ook. Wel vraag ik me het af of het kan met namen en de capaciteit. 20.000 man is dat niet wat weinig voor the War on Drugs - Change the Rapper - Gorillaz - Daft Punk? Misschien overschat ik de artiesten nu hoor of zie ik iets anders over het hoofd, maar ik vroeg het mij af.
Vind the Garden en de Club erg interessant. De Dancehall en the Factory moeten maar net je ding zijn. ik zelf zit niet in de dance en hiphop muziek, dus kan hier niet echt een oordeel over vellen. Daarom heb ik zelf als tegenhanger ook de Rock Krot.

Ik weet niet of de makers zelf ook een punt mogen uitdelen? In het geval van ja, zet ik je op een 1-0 voorsprong. Hoewel ik nog volledig achter mijn festival sta, ga ik natuurlijk niet op mezelf stemmen.

Nu hopen dat er invensteerders op dit forum zitten en ons hiermee willen helpen. Plan ligt er ;)

Allebei erg toffe inzendingen, mijn complimenten! Ik hou echt van het kleurenschema dat Yannick heeft gebruikt.

Wow gek, dan vind ik mijn inzending precies wel heel schamel ... dacht dat ik er wel wat tijd had in gestopt, lol :') Beiden: super hoor!

Wel vraag ik me het af of het kan met namen en de capaciteit. 20.000 man is dat niet wat weinig voor the War on Drugs – Change the Rapper – Gorillaz – Daft Punk? Misschien overschat ik de artiesten nu hoor of zie ik iets anders over het hoofd, maar ik vroeg het mij af.
Nou, ik had het opgezocht hoeveel de capaciteit was van die venue en het aantal 'zitjes' is 20.000 maar het podium is zo gelegen dat je vanop de heuvel nog steeds kunt kijken want het podium ligt in een soort dal, snap je? Dus die capaciteit ligt natuurlijk vele malen hoger. Was een foutje :p

Wow gek, dan vind ik mijn inzending precies wel heel schamel … dacht dat ik er wel wat tijd had in gestopt, lol :’) Beiden: super hoor!
Ach, komt wel goed! ;)

Beide echt supervet gedaan!
Ook echt alle stages en details beschreven, en zelfs een plattegrond. Daar had ik jammer genoeg niet aan gedacht.
Vind het wel moeilijk om een winnaar te kiezen tussen jullie 2.

Wow gek, dan vind ik mijn inzending precies wel heel schamel … dacht dat ik er wel wat tijd had in gestopt, lol :’) Beiden: super hoor!

Zelfde hier :')

Ja, reactie is misschien het gemakkelijkste.

De volgende 2 zal ik morgen, donderdag posten

Beide festivals lijken me erg tof. Vooral bij Arcus spreekt de opzet (terrein) me erg aan. Toch ga ik voor Noaber rock omdat ik naar een festival ga voor de muziek. Het programma heeft dus voor mij de doorslag gegeven.

De volgende 2 zullen om 6u vanavond worden gepost, indien ge nog niet hebt gereageerd/ gestemd, voor die tijd dan graag :)

Voorlopig staat het,
NoaberRock: 1
Arcus: 1

Allebei zijn het goede inzendingen natuurlijk! Op het Arcus 2018 festival kan ik me wel een stuk beter vermaken qua programmering, al is de Noaber Rock-lineup ook niet onaardig. Qua locatie en poster trekt Arcus me toch ook wat meer. Dus daar gaat mijn stem naar uit.

Echt heel en heel ziek jongens. Dit is ook de reden dan ik niks meer heb ingestuurd, gewoon geen tijd meer gehad om echt een goed concept op te stellen. Nu moet ik ook nog tussen deze twee gaan kiezen. Ik moet zeggen, ik ben eigenlijk een heel simpel persoon. Rival Sons op NoaberRock, dan sta je bij mij toch al met 1-0 voor. Voor de rest trekt die line-up mij ook zeker meer dan Arcus. Het mag dan ook een verrassing zijn dat mijn stem uitgaat naar Arcus. De line-up van NoaberRock wint het voor mij persoonlijk wel dik van Arcus, maar de line-up zelf is niet alles. Arcus zit conceptueel en ook al je kijkt naar het totale plaatje beter in elkaar dan NoaberRock en daarom gaat mijn stem toch naar Arcus. Maar man wat vind ik dit lastig

Voorlopig staat het,
Arcus: 3

Poster: Arcus
Lineup: NoaberRock
Verder zijn beide festivals heel vet gemaakt, dus echt een moeilijke keuze. Ik denk dat ik dan meer voor de line-up ga, dus NoaberRock krijgt mijn stem.

De volgende 2 zullen om 6u vanavond worden gepost, indien ge nog niet hebt gereageerd/ gestemd, voor die tijd dan graag ?

Voorlopig staat het,
Arcus: 1

Welke tijd ook al weer?

Rock Torhout 2017
Datum: 1-2 juli
Genre: Alternatief, rock, metal, indie, dance
Blokkenschema: op het affiche
Plattegrond: /

Nog voor de tijd van The Chainsmokers, Bazart of Alt-J bestond Rock Werchter nog uit 2 dagen met 2 podia waar om de beurt optredens gehouden werden met een ijzersterke line up en namen om bij te watertanden. Dit concept is daarop geïnspireerd.

Op dag 1 wordt de Mainstage gevuld met harde gitaren! Tool, Nine Inch Nails en Korn tekenen present. In de Marquee is het alternatieve werk te bewonderen van onder andere Radiohead en Arcade Fire, de tent zal hoe dan ook te klein zijn! Verder wordt de dag vrolijk geopend door Ruben De Block en de zijnen.
Dag 2 staat in het teken van een eenmalig reünie optreden van Pink Floyd. Ondanks dat de Schuer diep in z'n buidel heeft moeten tasten staat ook nu weer de main vol met leuke bands. Queens Of The Stoneage en Arctic Monkeys zijn slechts het topje van de ijsberg. In de tent vinden we deze dag iets meer dat de dance-liefhebber zal plezieren. Onder andere Massive Attack en Moby zullen er het kot te klein maken.

- geschreven door yours truly, dus geen punten aftrekken omdat ik dit schreef. Ik dacht ik schrijf er wat leuks bij omdat dit er niet echt was bijvermeld :lol:

Static Fest 2017
Datum: 16-18 juni
Genre: Rock, hardrock, metal, punk
Blokkenschema:

Plattegrond:

Static Fest, is een festival met 2 mainstages en 2 kleinere stages, het idee is dat de mainstages naast elkaar staan en er om de beurt gespeeld wordt (net als bij Graspop).
Qua programmering heeft elke dag een beetje zijn eigen muziekstijl. Ik heb hier voor gekozen omdat een festival zich meestal richt op 1 genre of gewoon alle genres door elkaar gooit, maar (bijna) nooit is elke dag zo verschillend van elkaar.

Dag 1 zal geheadlinet worden door de Duitse iconen in het genre, Rammstein en op mainstage 2 de mannen achter Volbeat! De kleinere podia kunnen zich verwachten aan optredens van Within Temptation, Ghost of Epica en Skillet!
Op zaterdag vinden we punkhelden van weleer Green Day op het hoofdpodium maar ook andere punkrockers als Rise Against, Rancid en Sum 41 tekenen present.
Op de laatste dag dan zal de man achter The White Stripes, Jack White te bewonderen zijn op mainstage 2 en zal worden vergezeld door Alice Cooper en ZZ Top! Het festival zal worden afgesloten door Queens Of The Stoneage!

Users who are viewing this thread