Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.865
Het artikel is aangepast. Over evenementen volgt nog overleg en morgen nemen ze een besluit. Over buitenevenementen zijn ze het wel eens. Die kunnen nu doorgaan maar wel met coronopas. Makkelijk voor de kerstmarkten die eraan zitten te komen. Hebben de festivals niets meer aan natuurlijk....
25 september einde aan 1,5-meterregel, wel coronapas in horeca en theater - https://nos.nl/l/2397568
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.865
Zal ook wel gaan gelden voor een Ziggo Dome dan?
Kan nooit natuurlijk. Moeten ze uitzondering voor maken. Als er nu voor bepaalde concerten al meer kaarten verkocht zijn dan dat er naar binnen mogen, zeg 80 procent, hoe gaan ze het dan doen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Kan nooit natuurlijk. Moeten ze uitzondering voor maken. Als er nu voor bepaalde concerten al meer kaarten verkocht zijn dan dat er naar binnen mogen, zeg 80 procent, hoe gaan ze het dan doen?
Uitstellen of annuleren dus. Lijkt me nogal wiedes :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Denk dat het meer aan de acts zelf is? Want her en der heb je inderdaad al "loting" wat extreem zuur is als je echt op iets zat te wachten voor meer dan 2 jaar lang.

Ik baal zelf nog wel van het sluiten van horeca om 12:00 uur. Is helaas een flinke last voor mijn sportvereniging die veel inkomsten hierdoor misloopt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.392
1.073
Denk dat het meer aan de acts zelf is? Want her en der heb je inderdaad al "loting" wat extreem zuur is als je echt op iets zat te wachten voor meer dan 2 jaar lang.

Ik baal zelf nog wel van het sluiten van horeca om 12:00 uur. Is helaas een flinke last voor mijn sportvereniging die veel inkomsten hierdoor misloopt.
Jazeker, heel zuur. Ik zat gisteren in een gesprek met 5 mensen, waarvan er 3 uitgeloot waren voor de F1......

Je kan ook vroeg beginnen? Vroeg pieken is het nieuwe doorgaan. Maarre wat voor verehinging is dat dan?? ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
WIJ. GAAN. NAAR. ELBOW TOE, WIJ GAAN NAAR ELBOW TOE, WIJ GAAN NAAR ELBOW TOE! LALALALALA.

Nee, even zonder dollen. Het meest logische zou nu het Belgische systeem zijn, ja. Daar weet je dat de kans redelijk klein is als iedereen zo'n pas heeft. Dat is in het ov (waar mondkapje dus blijft) wel anders.
Is die Ziggo show dan nog niet verplaatst? Dan ga ik nog wel een kaartje aanschaffen denk ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Iemand hier met wat meer inside info over de show van Alanis Morisette, gaat haar tour nog wel door? Volgens mij had ze enige tijd geleden een statement gemaakt dat ze zou komen. In dat geval pik ik nog een kaartje op.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110

Van Engelshoven: evenementensector krijgt beter nieuws dan tot nu toe gelekt​

Het kabinet heeft dinsdag tijdens de persconferentie over de coronamaatregelen beter nieuws te melden voor de evenementensector dan tot nu toe is uitgelekt. Dat zegt demissionair minister van van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven. “Ik ben de afgelopen weken in heel nauw contact geweest met de evenementensector om te kijken hoe we de ervaring vanuit de eerdere Fieldlabs toch kunnen verwerken in een besluit”, vertelt ze in Goedemorgen Nederland op NPO 1. “Ik heb goede hoop dat dat morgen de goede kant op gaat.” Wat dat nieuws precies is kan de minister nog niet zeggen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Verwacht je dat Elbow voor één show heen en weer reist? Ik zou het zelf logischer vinden als ze een nieuwe Nederlandse datum rondom Vorst zoeken en dat het wordt uitgesteld na de persconferentie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Verwacht je dat Elbow voor één show heen en weer reist? Ik zou het zelf logischer vinden als ze een nieuwe Nederlandse datum rondom Vorst zoeken en dat het wordt uitgesteld na de persconferentie.
Anders waren ze voor twee data gekomen. Dat had ook precies op niks geslagen. Het is allebei al hartstikke onlogisch an sich, dus dan ga ik er maar vanuit dat ze het doorzetten, zeker omdat de Britse tour wel doorgaat. Maar goed, wie weet, zoals Ruben al eerder zei, staan ze wel op Pinkpop. Vermoed dan wel op zaterdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Jazeker, heel zuur. Ik zat gisteren in een gesprek met 5 mensen, waarvan er 3 uitgeloot waren voor de F1......

Je kan ook vroeg beginnen? Vroeg pieken is het nieuwe doorgaan. Maarre wat voor verehinging is dat dan?? ;)
Tafeltennis, competitie is op vrijdagavond voor de senioren. Dus heel veel inkomsten zijn afgelopen jaar al misgelopen waar niks van compensatie van terecht komt. En het gene waar je wel recht op hebt moet je door een berg bureaucratie heen en kan je maanden op zitten te wachten. Ook een enorme daling in leden voor de sport in het algemeen beloofd niet veel goeds.

Een wedstrijd is meestal rond 23:30/00.00 pas klaar. Dus even napraten zit er niet meer in helaas.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Meerdaagse evenementen en festivals worden onder voorwaarden weer mogelijk, melden ingewijden. De voorwaarden worden nog nader uitgewerkt. Daarvoor wordt ook gebruikgemaakt van de bevindingen uit de Fieldlabs, waarin eerder met evenementen is geëxperimenteerd.

Gedacht wordt aan een maximaal aantal bezoekers, waarschijnlijk op basis van een percentage van de normale capaciteit. Ook wordt gekeken hoe gewerkt kan worden met toegangsbewijzen en coronatesten.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Blij hoor met de versoepelingen, concerten pakken zou echt wel heel fijn zijn.

Ik heb de komende maanden helemaal geen tijd voor festivals en uitgaan (afstuderen). Toch merk ik dat ik het slecht trek dat clubs en studentenvereniging nog dicht moeten blijven. Het voelt daardoor niet alsof de crisis voorbij is maar we nog steeds in de sleur blijven. En uiteindelijk is dat omdat mensen zich niet laten vaccineren. Of je het die mensen nou kwalijk kunt nemen of niet, het is enorm frusterend dat zo'n simpele oplossing als het nemen van een prikje door mensen wordt nagelaten en het leven van al die andere mensen nog steeds beperkt wordt als gevolg daarvan. Nepnieuws, Willem Engels, FvD (of is dit hetzelfde?)...

Maar ik kan wel genieten van hoeveel zin iedereen hier heeft in concerten. Ik ga zelf desnoods naar Elbow, ook al is dat niet helemaal mijn ding ?
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: @Marc en RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken