Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Interessant dubbelinterview met Gijs de Jong (KNVB) en Ruben Brouwer (Mojo) in het AD.

Om te voorkomen dat cultuur en sport in de beeldvorming tegenover elkaar komen te staan, geven Brouwer en De Jong, beiden lid van de Alliantie van Evenementenbouwers, nu samen een interview. Want, zeggen ze, beide partijen hebben altijd hetzelfde doel gehad. ,,We weten dat we in Nederland evenementen op een goede en veilige manier kunnen organiseren, of het nou voetbalwedstrijden of festivals zijn.”

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MisterIks

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.518
Zo he. Een minister die bereid is te praten met een sector die binnen zijn portefeuille valt. Het feit dat dit al nieuws is zegt genoeg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Zo he. Een minister die bereid is te praten met een sector die binnen zijn portefeuille valt. Het feit dat dit al nieuws is zegt genoeg.
Nou ja, eigenlijk is dat Van Engelshoven hè. Maar goed, die heeft wel al eerder steken laten vallen bij het onderwijs.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Sowieso hebben we al sinds januari een demissionair kabinet, dus technisch gezien mogen ze alleen de zaak draaiende houden en geen nieuwe dingen oppakken of beslissingen maken of siginficant geld uitgeven . Echter, lijkt dat ook vrij willekeurig te zijn per onderwerp bij dit kabinet.... ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.885
De regering werkt aan een wet voor een corona toegangsbrwijs zodat de evenementen sector weer volledig open kan. Het zou eind september moeten ingaan aldus de NOS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.885
Het artikel is al wat veranderd maar ik neem aan dat we dus vanaf begin oktober weer in een volle Ziggo Dome kunnen zitten.......of staan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
20 september is de actuele deadline. Maar om eea organisatorisch voor elkaar te krijgen wordt dat ca. 25 september. Gelezen op NU.nl als ik me niet vergis. Dat zou je eind september mogen noemen idd.

kan ook niet anders natuurlijk tov België en andere landen in de buurt die sinds kort zo goed als volledig open zijn…
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Gelukkig dat het kabinet dit invoert. Heb nu eindelijk vertrouwen dat het einde in zicht is. Alleen even hopen dat de kamer niet nog dwars gaat liggen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.885
Vooral het laatste stukje in het artikel.

De Jonge zegt verder met de evenementenbranche in gesprek te zullen gaan "om te kijken wat er wel kan, gegeven het feit dat we in zo hoge mate gevaccineerd zijn." Maar hij zegt daar direct bij: "De afgelopen anderhalf jaar is een grote test geweest van onze solidariteit, en die solidariteit zullen we de komende maanden nog wel eventjes nodig hebben."

Dat worden voorlopig geen grote concerten denk ik dan…….
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Timmetje

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Vooral het laatste stukje in het artikel.

De Jonge zegt verder met de evenementenbranche in gesprek te zullen gaan "om te kijken wat er wel kan, gegeven het feit dat we in zo hoge mate gevaccineerd zijn." Maar hij zegt daar direct bij: "De afgelopen anderhalf jaar is een grote test geweest van onze solidariteit, en die solidariteit zullen we de komende maanden nog wel eventjes nodig hebben."

Dat worden voorlopig geen grote concerten denk ik dan…….
Ben een beetje te snel geweest. Ik lees ook dat er gevraagd is aan het OMT of nachtclubs niet toch al open kunnen eind deze maand. Dat is juist wél een teken dat het kabinet wil versoepelen, evenementen staan hoger op de lijst dan clubs.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.885
Als ze die 1,5 meter loslaten kunnen de concerten ook weer maar ik haal er nou niet echt uit dat ze dat van plan zijn. Eind oktober in de Ziggo Dome Alanis Morissette. Is voor 2/3 uitverkocht en voorzien van staanplaatsen. Ik ben benieuwd.......
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.885
Van Dissel vandaag bij de NOS:

Het kabinet overweegt afschaffing van de anderhalvemetermaatregel eind september. Wat zou dat voor effect hebben?​

Van Dissel: "We hoeven er niet geheimzinnig over te doen dat afschaffing van de 1,5 meter in zijn algemeenheid tot meer contacten en dus potentieel tot meer virusoverdracht zal leiden. Het hangt af van de precieze omstandigheden hoe dat gaat. Hoeveel mensen komen bij elkaar en in wat voor setting."

Wallinga: "Ook hierbij spelen de verschillen in vaccinatiegraad een grote rol. Op de plekken waar de meeste vatbare personen bij elkaar zitten zijn de risico's het hoogst. Maar op een plek waar de vaccinatiegraad laag is, hebben misschien wel veel mensen door een infectie natuurlijke immuniteit opgebouwd."

Tenslotte, de Formule 1 in Zandvoort. Grote aantallen mensen en lang niet altijd op hun zitplaats. Maar festivals mogen niet.​

Van Dissel: "Het is een beleidsbesluit welke evenementen zijn toegestaan en welke niet. De Formule 1 was in principe geplaceerd, al liepen er natuurlijk mensen door elkaar heen naar het toilet of de horeca. Ik begrijp de wrevel wel, maar die festivals wilden bijvoorbeeld niet placeren. Het is belangrijk voor ons om inzicht te krijgen in de eventuele gevolgen van het Formule 1-event voor de epidemie. Misschien zien we daar volgende week al iets van."

Ben benieuwd hoe het verder gaat mbt concerten de komende tijd. Laten we hopen dat alles weer door kan gaan.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.885
De 1,5 meter regel vervalt per 25 september... Coronopas moet getoond worden bij bv horeca bioscoop en theater. Deze zal dus ook voor concerten gaan gelden. Geen idee of dan ook concerten met 10.000 toeschouwers weer toegestaan word vanaf de 25e.....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
De 1,5 meter regel vervalt per 25 september... Coronopas moet getoond worden bij bv horeca bioscoop en theater. Deze zal dus ook voor concerten gaan gelden. Geen idee of dan ook concerten met 10.000 toeschouwers weer toegestaan word vanaf de 25e.....
WIJ. GAAN. NAAR. ELBOW TOE, WIJ GAAN NAAR ELBOW TOE, WIJ GAAN NAAR ELBOW TOE! LALALALALA.

Nee, even zonder dollen. Het meest logische zou nu het Belgische systeem zijn, ja. Daar weet je dat de kans redelijk klein is als iedereen zo'n pas heeft. Dat is in het ov (waar mondkapje dus blijft) wel anders.
 
  • Confetti
Waarderingen: Rikkie en @Marc

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
De openingstijden voor de nachthoreca, dat zijn cafés, discotheken maar ook fastfoodzaken, worden niet versoepeld. Tussen 24.00 uur en 06.00 's morgens blijft deze horeca dicht. Maar omdat de anderhalvemeterregel verdwijnt, mogen er meer gasten het café met een coronapas in, tot 75 procent van het maximaal aantal bezoekers.
Zal ook wel gaan gelden voor een Ziggo Dome dan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken