Corona Virus en concerten/festivals

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Denk je dat Lowlands die verantwoordelijkheid wel wil nemen? Het festival is al over 6 weken. Dan is er héél weinig tijd om met een draaiboek te komen met daarin 'een goed plan van aanpak', vervolgens dienen ook nog verschillende instanties hun plasje te doen over het draaiboek. Het zou eventueel mogelijk kunnen zijn als er al een goed plan van aanpak aanwezig is dat deze maar op bepaalde punten een update nodig heeft.

Het is nu (voor ons in ieder geval) afwachten wat er vanavond gaat gebeuren.
Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat LL een goed plan van aanpak klaar heeft liggen. EvE was ook behoorlijk kritisch toegang over toegangsregulatie in clubs en zo. Dan moet je het zelf wel beter gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie en Timmetje

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Pas over 2 weken hebben we een reëel beeld van de ziekenhuisopnames van covid patiënten.
Dat de overheid alles op alles zet, zodat mensen naar het buitenland op vakantie kunnen gaan, zegt alles over dit demissionaire kabinet.

Voor meer inhoudelijke berichten over dit onderwerp (met feitelijke onderbouwing) lees ik toch liever de posts op het forum van Graz.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Pas over 2 weken hebben we een reëel beeld van de ziekenhuisopnames van covid patiënten.
Dat de overheid alles op alles zet, zodat mensen naar het buitenland op vakantie kunnen gaan, zegt alles over dit demissionaire kabinet.

Voor meer inhoudelijke berichten over dit onderwerp (met feitelijke onderbouwing) lees ik toch liever de posts op het forum van Graz.
Met betrekking tot die 2 weken heb je helemaal gelijk. Echter komt vandaag een OMT-advies, een advies dat in de meeste gevallen wordt gevolgd.

Met betrekking tot die tweede zin: niemand verplicht je om dit topic (of dit gehele forum) te volgen. Als je zeer feitelijk over een onderwerp als de Covid of de maatregelen vanwege Covid wil discussiëren, zijn er geschiktere plaatsen dan een festivalforum.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059

Mogelijk twaalf besmette personen op Venloos festival​

Op het eerste festival sinds corona dat afgelopen weekend in Venlo werd gehouden, liepen mogelijk twaalf mensen rond die besmet waren met corona. Dat blijkt uit onderzoek van de GGD Limburg-Noord. Het is nog onbekend of en hoeveel andere bezoekers zij hebben besmet. Ook is nog onduidelijk of zij gevaccineerd zijn of toegang hadden gekregen met een negatieve test.
De GGD zegt de situatie nauwlettend in de gaten te houden. Het totaal aantal besmettingen in de regio is tot nu toe in lijn met de landelijke trend, zegt de regionale gezondheidsdienst. Festival Stereo Sunday werd gehouden op vrijdag 2 en zaterdag 3 juli. Er kwamen 10.000 bezoekers per dag.

NOS.nl
 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Om 19 uur dus persco. Maar als ze de clubs en discotheken willen dochtgooien, zouden ze dat dan pas echt op dat tijdstip bekendmaken? Er zijn voor dit weekend 180.000 afspraken gemaakt bij Testen voor Toegang.

Hopelijk lekken de voorgenomen maatregelen zoals te doen gebruikelijk al eerder vandaag uit, erg spannend dit....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Alles lekt altijd grotendeels uit. Kan me niet voorstellen dat ze alles nu geheim kunnen houden tot de persconferentie vanavond. Horen we niks vanmiddag dan valt het denk ik allemaal wel mee. Dan verwacht ik in ieder geval geen zware maatregelen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Niet om het optimisme te temperen maar


Ik zit dit OP1 fragment nu terug te kijken maar wat je hier zegt geeft klopt niet helemaal.

Er is door Schreier niets daadwerkelijk bevestigd over het advies dat het OMT aan het kabinet gaat presenteren. De presentatoren noemden een aantal zaken op waarvan zij van hun bronnen gehoord hadden dat dat in het advies stond en het OMT-Lid ontkende noch bevestigde dat het advies waarvan OP1 van hun bronnen had gehoord dat die gepresenteerd gaan worden klopt. Ze zei letterlijk:



OP1 had dit van hun bronnen gehoord:



Maar ook dit werd niet door het OMT-lid bevestigd of ontkent.

Als de bronnen van OP1 kloppen dan is er reden voor optimisme, maar vooralsnog is dat helemaal niet bekend.

Volledig fragment: https://www.npostart.nl/anja-schrei...oronabesmettingen/08-07-2021/POMS_BV_16576014
Je hebt gelijk dat het advies niet bevestigd is, maar Op1 en Jort waren zo stellig dat ik er niet aan twijfel.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Dit ziet er slecht uit voor de festivals, als dit het inderdaad gaat worden:

Bron: AD l
"Zoals het er nu voorstaat draait het kabinet een flink deel van de laatste versoepeling terug: om middernacht moet horeca dan dicht, anderhalvemeterloze feestjes met toegangstesten worden geschrapt. Het complete toegangstesten afschaffen, gaat te ver, zegt een ingewijde, dan zou je ook gelegenheden treffen waar amper clusters zijn. Zo zouden evenementen met vaste zitplekken door kunnen gaan."
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Net verschenen op het AD:

Een besluit wordt nu in de ministerraad genomen, details kunnen nog wijzigen. Zoals het er nu voorstaat draait het kabinet een flink deel van de laatste versoepeling terug: om middernacht moet horeca dan dicht, anderhalvemeterloze feestjes met toegangstesten worden geschrapt. Het complete toegangstesten afschaffen, gaat te ver, zegt een ingewijde, dan zou je ook gelegenheden treffen waar amper clusters zijn. Zo zouden evenementen met vaste zitplekken door kunnen gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
De vraag is: over welke termijn spreken we? Ik heb wel te doen met de festivalletjes die de komende 2 weken gaan plaatsvinden. :-(
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zal dan wel tot ergens eind augustus gaan duren zodat ons land groen kleurt en de vakanties wel door kunnen gaan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Als ze deze maatregelen nemen kan dat zomaar voor een week of 3 / 4 zijn denk ik... of misschien wel langer zoals Timmetje zegt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059

Fuck.

Daarnaast wordt het maximaal aantal bezoekers beperkt: bij evenementen buiten mogen maximaal 1000 mensen aanwezig zijn, binnen is het maximumaantal 500.

Betekent dit dat festivals worden afgelast?​

Als Testen voor Toegang stopt voor festivals, horeca en discotheken, betekent dit dat op die plekken de anderhalve meter weer gaat gelden. Ook wordt het maximale aantal bezoekers beperkt tot 1000.

Wat het effect zal zijn van de nieuwe maatregelen zal de komende tijd moeten blijken, maar het is mogelijk dat er een streep zal gaan door de meeste festivals.

En dat allemaal door dat wanbeleid van de afgelopen weken. Niet te geloven dit. :(
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Maar inmiddels is dat op NOS.nl aangepast:

Nu staat er dit:

Naar verluidt komt er voorlopig een eind aan het testen voor toegang in de horeca en dat betekent dat clubs, feestcafés en nachtclubs weer dichtgaan. Ook meerdaagse evenementen waar geen anderhalve meter in acht kan worden genomen, worden waarschijnlijk voorlopig niet meer toegestaan.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Nou wel fijn dat Hugo mij overtuigd heeft Janssen te halen. Ik heb precies nul keer de ingang van een discotheek of evenement gezien. Thanks overheid voor de volgende clusterfuck.
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Nou wel fijn dat Hugo mij overtuigd heeft Janssen te halen. Ik heb precies nul keer de ingang van een discotheek of evenement gezien. Thanks overheid voor de volgende clusterfuck.
Dit ligt toch echt een beetje aan jezelf ook. Janssen heeft een lagere preventiegraad dan Pfizer. Te hongerig (hoewel begrijpelijk) om weer naar clubs ed. te gaan maakt een beetje blind.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken