Corona Virus en concerten/festivals

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
151
95
Er gaan steeds meer geruchten over een hervatting van de Rolling Stones tour in de VS.
Stadion tour zonder beperkingen, met de kanttekening dat het op een kleine pit na, het "all seated" concerten zijn.
eind aug - eind okt.

Pittsburgh zou 3 okt moeten worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Image
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
festileaks.com/2021/06/oostenrijkse-festivals-vanaf-1-juli-toegestaan-zonder-social-distancing/

Het Oostenrijkse festivalseizoen kan vanaf 1 juli losbarsten. Festivals zijn dan weer toegestaan zonder dat bezoekers moeten denken aan social distancing. De volledige capaciteit mag benut worden en mondmaskers zijn niet nodig.


Met het vervallen van de maatregelen zoals anderhalve meter afstand houden en mondmaskers dragen, kunnen veel festivals in Oostenrijk plaatsvinden. Bezoekers moeten echter wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet de festivalganger gevaccineerd zijn, een negatieve test kunnen laten zien of aantonen van COVID-19 hersteld te zijn.


Tegenover IQ geeft promoter Zsifkovits aan dat FM4 Frequency Festival plaats kan vinden. Het festival staat gepland in augustus en biedt een podium aan onder andere Martin Garrix. Ook acts als Die Antwoord, Sum 41 en Chase & Status staan op het Oostenrijkse festival.


Ook in Nederland lijken later dit jaar festivals mogelijk te zijn. Vanaf 30 juni zijn er weer evenementen mogelijk, mochten de cijfers zich op deze wijze blijven ontwikkelen, zo werd eerder bekendgemaakt. Dit betekent dat festivals als Lowlands en Down The Rabbit Hole ook door kunnen gaan. Op 22 juni wordt beslist of de versoepelingen in Nederland doorgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Hier zit de eerste prik er inmiddels ook in. En op quatorze juillet gaat de tweede erin: helemaal klaar voor de festivalzomer dan ;-)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Zondag 20 juni prik 1
Zondag 25 juli prik 2
Dan nog een weekje werken, en vervolgens volledig gevaccineerd de zomervakantie in. Slagharen here I come! (Je moet toch iets he, met kleine kids...)
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
662
591
Hebben jullie al 'normale' concerten gepland? Mijn eerste concert wordt Rats on Rafts in Rotown op 24 juli, kan echt niet wachten!

Overigens erg netjes georganiseerd door Rotown. Bands geven komende tijd (waar mogelijk) een normale show waarbij test of vaccin verplicht is, én een 1,5m show waar je niets voor nodig hebt.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ik heb mijn 2 prik al een paar weken geleden gehad en ga morgenavond naar het zomertheater in Den Bosch voor een optreden van een Pink Floyd coverband. Echter moet ik me wel weer opnieuw laten testen vanavond, alleen vaccinatiebewijs wordt niet geaccepteerd voor toegang... beetje erg overdreven vind ik dit...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Demissionair minister Hugo de Jonge vraagt het Outbreak Management Team (OMT) om een spoedadvies wegens het snel oplopende aantal besmettingen, zo heeft hij woensdag bekendgemaakt. Vandaag werden er 3.688 besmettingen gemeld.

"Je ziet dat het rap oploopt", aldus De Jonge. Vorige week lag het aantal dagelijkse besmettingen rond de 700 tot 800.

De Jonge wil weten hoe de cijfers geduid kunnen worden en of er extra maatregelen nodig zijn. De minister hoopt dat het advies van het OMT donderdag aan het eind van de dag klaar is.

Bron: Nu.nl
Twijfelde even of ik hem moest plaatsen hier, maar vraag het me toch af. Denken jullie dat dit uiteindelijk toch invloed gaat hebben op de festivals?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Als het invloed heeft op de maatschappij dan natuurlijk ook op de festivals lijkt mij
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
festivals werden als laatste zeg maar weer toegestaan dus zal het ook wel weer het eerste zijn wat ze eraf halen.
Kwam laatst al een artikel tegen waarin een viroloog zei dat we moesten gaan nadenken over festivals als de besmettingen blijven oplopen......
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
festivals werden als laatste zeg maar weer toegestaan dus zal het ook wel weer het eerste zijn wat ze eraf halen.
Kwam laatst al een artikel tegen waarin een viroloog zei dat we moesten gaan nadenken over festivals als de besmettingen blijven oplopen......
De discotheken zullen nog wat hoger op het lijstje staan dan (buiten-)evenementen. Het blijft de vraag waarom er zo abrupt voor gekozen is om alles tegelijk open te gooien, terwijl de discotheken/nachtclubs er eigenlijk al vanuit gingen dat zij pas eind juli aan de beurt waren. De combinatie dat alles tegelijk weer kon, Toegang voor testen met kinderziektes, toegang direct na vaccinatie en de korte voorbereidingstijd helpt allemaal niet... Maar voor festivals is dit allemaal geen goed nieuws natuurlijk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
De Melkweg heeft alvast besloten om 3 weken geen nachten meer te organiseren.


Morgen wordt duidelijk of het kabinet zelf aanvullende maatregelen gaat nemen, maar met de huidige versnelling kan het eigenlijk niet anders...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Begin een beetje te vrezen dat we uiteindelijk toch weer een festivalloze zomer tegemoet gaan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Begin een beetje te vrezen dat we uiteindelijk toch weer een festivalloze zomer tegemoet gaan.
Ja deze berichten zijn niet om vrolijk van te worden. Ik hoop echt dat het kabinet volgepakte discotheken en festivals niet over één kam gaan scheren. een buitenfestival is toch echt wat anders. Of dan alleen een verbod voor juli ofzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken