Corona Virus en concerten/festivals

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Fieldlab: evenementen met veel bezoekers onder voorwaarden mogelijk

Evenementen met veel bezoekers zijn mogelijk, ook als een hoog risiconiveau geldt. Dat is de belangrijkste conclusie van Fieldlab Evenementen op basis van meerdere testevenementen in de afgelopen maanden.


Fieldlab zegt dat in het risiconiveau 'zorgelijk', onder voorwaarden een honderd procent bezetting mogelijk is bij evenementen. Dat geldt voor alle evenementen die Fieldlab heeft onderzocht, dus ook voor bijvoorbeeld festivals.


De overheid heeft vier risiconiveaus opgesteld: 'waakzaam', 'zorgelijk', 'ernstig' of 'zeer ernstig'. We bevinden ons nu nog in het risiconiveau 'zeer ernstig'.


'Festivals onder voorwaarden mogelijk'

Wat betekent dat voor de festivalzomer? Het kabinet zou op basis van dit onderzoek groen licht kunnen geven, zegt de Alliantie van Evenementenbouwers, de overkoepelende organisatie voor sport- en entertainmentevenementen.


"Bij de praktijktesten is gebleken dat bezoekers best bereid zijn bijvoorbeeld mee te werken aan een (snel)test vooraf", zegt een woordvoerder "Als de infrastructuur voor testen goed wordt neergezet en het kabinet deze conclusies onderschrijft, staat vrijwel niets een mooie zomer voor de evenementenbranche in de weg."


In het huidige risiconiveau vindt Fieldlab het niet verstandig om festivals te organiseren. Evenementen waar bezoekers normaal gesproken geen vaste plaatsen hebben, zouden alleen voor een zittend publiek met een maximale bezetting van 50 procent kunnen worden georganiseerd.

via NOS.nl
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Fieldlab: evenementen met veel bezoekers onder voorwaarden mogelijk

Evenementen met veel bezoekers zijn mogelijk, ook als een hoog risiconiveau geldt. Dat is de belangrijkste conclusie van Fieldlab Evenementen op basis van meerdere testevenementen in de afgelopen maanden.


Fieldlab zegt dat in het risiconiveau 'zorgelijk', onder voorwaarden een honderd procent bezetting mogelijk is bij evenementen. Dat geldt voor alle evenementen die Fieldlab heeft onderzocht, dus ook voor bijvoorbeeld festivals.


De overheid heeft vier risiconiveaus opgesteld: 'waakzaam', 'zorgelijk', 'ernstig' of 'zeer ernstig'. We bevinden ons nu nog in het risiconiveau 'zeer ernstig'.


'Festivals onder voorwaarden mogelijk'

Wat betekent dat voor de festivalzomer? Het kabinet zou op basis van dit onderzoek groen licht kunnen geven, zegt de Alliantie van Evenementenbouwers, de overkoepelende organisatie voor sport- en entertainmentevenementen.


"Bij de praktijktesten is gebleken dat bezoekers best bereid zijn bijvoorbeeld mee te werken aan een (snel)test vooraf", zegt een woordvoerder "Als de infrastructuur voor testen goed wordt neergezet en het kabinet deze conclusies onderschrijft, staat vrijwel niets een mooie zomer voor de evenementenbranche in de weg."


In het huidige risiconiveau vindt Fieldlab het niet verstandig om festivals te organiseren. Evenementen waar bezoekers normaal gesproken geen vaste plaatsen hebben, zouden alleen voor een zittend publiek met een maximale bezetting van 50 procent kunnen worden georganiseerd.

via NOS.nl
Tja... zo blijf je aan de gang... de een vind dit, de ander vind dat, gaat een eindeloze discussie worden.. alle grote festivals zijn inmiddels afgelast/doorgezet... verder zijn er ook nog artiesten die niet willen of mogen/kunnen komen... allemaal nogal onzeker... Festivals gaan geen extra kosten maken voor een 50 % bezetting, dan wachten ze liever op volgend seizoen en maken ze voor dit seizoen aanspraak op het garantiefonds. Hopelijk kan bijv. Paaspop in september gewoon volle bak draaien!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nu.nl:
Vanaf 30 juni zijn met toegangstesten grote evenementen als Lowlands weer mogelijk, zo heeft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vrijdagavond bekendgemaakt tijdens de persconferentie over de coronamaatregelen. De 1,5 meter blijft nog wel gelden bij de evenementen.

Ook concerten en kermissen zijn dan met toegangstesten weer mogelijk, aldus De Jonge. Voorwaarde is wel dat de coronacijfers zich goed blijven ontwikkelen. Mensen die volledig gevaccineerd zijn, hoeven zich niet te laten testen.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Maar hoe ga je dit regelen?????

"Een festival van die omvang gaat wel draaien op een capaciteit van 75 procent"
Precies dat is inderdaad ook bij mij een puntje. Lijkt mij dat een Lowlands wat uitverkocht is niet meer gaat zeggen jij mag wel en jij mag niet. Denk dat dit een lastige is voor organisaties
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nieuwsbericht op nu is aangepast. Nu staat er

Vanaf 30 juni zijn met toegangstesten grote evenementen als Lowlands weer mogelijk, zo heeft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vrijdagavond bekendgemaakt tijdens de persconferentie over de coronamaatregelen. Op de evenementen kan de 1,5 meter worden losgelaten.

En

Mensen die volledig gevaccineerd zijn, hoeven zich niet te laten testen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
2019 , ik : festivalsites refreshen en tourschema's op touraankondiging
2021 , ik : RIVM site vernieuwen of 1979 vaccinatie aanvraag mag doen

f5 GIF
 
  • Haha
Waarderingen: visdave34

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ik heb `m afgelopen vrijdag gehad; Janssen, dus ben ook nog eens in een keer klaar.
Ik zou zeggen, kom maar door met die festivals
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik heb `m afgelopen vrijdag gehad; Janssen, dus ben ook nog eens in een keer klaar.
Ik zou zeggen, kom maar door met die festivals
echt jaloers...

als ik kon kiezen, had ik graag voor Janssen gekozen.
Benieuwd, zal wel tussen 10:30 a 11:30 bericht komen van RIVM....

Dan ga ik meteen afspraak(en) plannen. Maakt me eigenlijk niet uit welke, geef me die shot! #kickcovidout
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Als je twitter hebt @DennisvdBr , volg dan @YvanDuijnhoven
Die is altijd het eerste met melden.
Mocht je geen twitter hebben ik lees het, stuur ik je wel DM
Kirsten Verdel (@locuta op Twitter) is de snelste die ik heb kunnen vinden. Is elke keer ruim voor 11 uur 's ochtends met de melding. Zij had gisteren trouwens nog een andere tip: op de locaties die Janssen of Moderna hebben, kun je veel eerder terecht dan op de Pfizerlocaties. Moderna = oa Raalte, Wijhe, Helmond, Jaarbeurs, Gorinchem, Den Bosch, Ridderkerk, Groningen, Rijswijk, Franeker, RAI, Meppel, Veghel, Almkerk, Leeuwarden, Herten, Appingedam. Klopt ook, mijn buurvrouw ging gisteren een afspraak maken (Pfizer of Moderna) en locatie Rijswijk kon ze 9 dagen eerder terecht dan de standaard dichtstbijzijnde locatie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Kirsten Verdel (@locuta op Twitter) is de snelste die ik heb kunnen vinden. Is elke keer ruim voor 11 uur 's ochtends met de melding. Zij had gisteren trouwens nog een andere tip: op de locaties die Janssen of Moderna hebben, kun je veel eerder terecht dan op de Pfizerlocaties. Moderna = oa Raalte, Wijhe, Helmond, Jaarbeurs, Gorinchem, Den Bosch, Ridderkerk, Groningen, Rijswijk, Franeker, RAI, Meppel, Veghel, Almkerk, Leeuwarden, Herten, Appingedam. Klopt ook, mijn buurvrouw ging gisteren een afspraak maken (Pfizer of Moderna) en locatie Rijswijk kon ze 9 dagen eerder terecht dan de standaard dichtstbijzijnde locatie.
voor Janssen rij ik wel naar Herten... maar zal vanuit mijn locatie wel enkel kunnen kiezen voor Geleen, Maastricht en dichtbijzinde bij priklocatie in Rodahal Kerkrade
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
voor Janssen rij ik wel naar Herten... maar zal vanuit mijn locatie wel enkel kunnen kiezen voor Geleen, Maastricht en dichtbijzinde bij priklocatie in Rodahal Kerkrade
Wat ik van het proces heb begrepen, is dat je een postcode moet ingeven en dat je vanuit dat punt een paar alternatieven krijgt (als je bv dichtbij je werk wilt laten vaccineren). Dus als het goed is, zou je voor een postcode dichtbij één van de Moderna locaties kunnen kiezen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Wat ik van het proces heb begrepen, is dat je een postcode moet ingeven en dat je vanuit dat punt een paar alternatieven krijgt (als je bv dichtbij je werk wilt laten vaccineren). Dus als het goed is, zou je voor een postcode dichtbij één van de Moderna locaties kunnen kiezen.
zou dit alleen doen voor Janssen... de rest maakt me niet zo veel uit. Als het er op aan komt dat ik 2 keer Pfizer ga krijgen of what ever, maakt me niet uit, dan kies ik gewoon voor 'gemak" dichtbij en eerste de beste mogelijkheid. Ik zie wel...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
de site werkt niet mee.... later nog maar eens proberen

1622453842749.png


edit
DAT IS LANG GELEDEN DEZE TEKST OP EEN SITE....
1622454090196.png
 
  • Haha
Waarderingen: Brian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken