Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Is toch allemaal omwille van volksgezondheid en druk op de ziekenhuizen, dat is zeg maar de baan van Hugo de Jonge.
Als elke partij (supermarkt, concertlocatie, theater, zwembad) dat zelf moet gaan bepalen, krijg je alleen maar meer verdeeldheid. "Ja maar daar kan het wel, en hier niet" krijg je dan nóg meer.
Dat dus. Als elke eigen partij zelf de opdracht krijgt om zelf de keuze te maken wordt die verdeeldheid juist groter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Is toch allemaal omwille van volksgezondheid en druk op de ziekenhuizen, dat is zeg maar de baan van Hugo de Jonge.
Als elke partij (supermarkt, concertlocatie, theater, zwembad) dat zelf moet gaan bepalen, krijg je alleen maar meer verdeeldheid. "Ja maar daar kan het wel, en hier niet" krijg je dan nóg meer.
Nee want dan heb je de vrije keuze om naar een Jumbo te gaan die niet meedoen aan een mondkapjesplicht. Vrije markt is zo'n beetje heel onze samenleving opgebouwd. In jouw optiek mogen mensen helemaal niet meer naar Supermarkten als ze tegen mondkapjes zijn (waar ze feitelijk gezien nog gelijk in hebben ook). Laat ze maar honger leiden, want tsja dat is toch een van de consequenties moeten dragen omdat ze misschien een gevaccineerde RubenFrusciante tegen het lijf aan lopen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Omdat jij dat vind... jij vind die vergelijking nergens op slaan. Ik wel. Sommige mensen zijn er zeer ernstig op tegen, dat recht hebben ze wat mij betreft. Daarom Timmetje.. niet iedereen denkt zoals jij of zoals ik. Maar dat fucking recht hebben ze.

En die IC bedden gaan niet meer overvol liggen als merendeel zich laat vaccineren. Daarnaast zijn de capaciteit problemen op IC's waar sowieso iets in moet veranderen. Covid of niet.
Ja maar zo kun je toch alles rechtpraten. Sommigen vinden dat ze het recht hebben om te stelen, geen belasting te betalen of pedohunter te zijn en daarmee iemand te lynchen.
We zitten toch niet te wachten op anarchie?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Nee want dan heb je de vrije keuze om naar een Jumbo te gaan die niet meedoen aan een mondkapjesplicht. Vrije markt is zo'n beetje heel onze samenleving opgebouwd. In jouw optiek mogen mensen helemaal niet meer naar Supermarkten als ze tegen mondkapjes zijn (waar ze feitelijk gezien nog gelijk in hebben ook). Laat ze maar honger leiden, want tsja dat is toch een van de consequenties moeten dragen omdat ze misschien een gevaccineerde RubenFrusciante tegen het lijf aan lopen.
Je kan tegenwoordig iedere grote supermarkt bij je aan de deur laten komen, hè.
Ja maar zo kun je toch alles rechtpraten. Sommigen vinden dat ze het recht hebben om te stelen, geen belasting te betalen of pedohunter te zijn en daarmee iemand te lynchen.
We zitten toch niet te wachten op anarchie?
Ik begin steeds vaker te denken dat die anarchie er al is...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Voor iemand die het net heeft gehad over solidariteit vind ik dit best een aparte opmerking. Die drie zijn ook niet heel solidair bezig.
Maar wie verplicht jou om solidair te zijn? Het is voor jouw gezondheid ook beter om jaarlijks een prostaattest te doen. Maar het is nog steeds aan jou de keuze om dat staafje in je plassertje te krijgen of niet. Als jij daar geen trek in hebt, en het risico wil lopen om te laat te zijn met prostaatkanker dan is dat jouw goed recht. Daarvoor ga ik jou geen Albert Heijn weigeren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Omdat jij dat vind... jij vind die vergelijking nergens op slaan. Ik wel. Sommige mensen zijn er zeer ernstig op tegen, dat recht hebben ze wat mij betreft. Daarom Timmetje.. niet iedereen denkt zoals jij of zoals ik. Maar dat fucking recht hebben ze.

En die IC bedden gaan niet meer overvol liggen als merendeel zich laat vaccineren. Daarnaast zijn de capaciteit problemen op IC's waar sowieso iets in moet veranderen. Covid of niet.
We hadden het in eerste instantie hier over Lowlands toch? Deze discussie begon in dat topic. Dat is een festival over drie maanden. Waarvan de kans groot zal zijn dat het merendeel zich nog niet heeft kunnen laten vaccineren. Dan is het logisch dat ze, om de veiligheid te waarborgen, mensen ook testen.

En ik ben het 100% met je eens dat mensen de keuze moeten hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren. Ik ben geen voorstander van het buitensluiten van mensen die de keuze maken die prik niet te nemen.

Daarom zijn die sneltesten vooraf op dit moment ideaal. Door die testen kunnen mensen die om welke reden dan ook geen vaccin nemen, voorlopig totdat het merendeel gevaccineerd is ook een nabij festival bezoeken.

En Indiaan, met alle respect, maar als je met vrij loze vergelijkingen zoals bovenstaande begint te strooien dan is elke discussie bij voorbaat zinloos.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja maar zo kun je toch alles rechtpraten. Sommigen vinden dat ze het recht hebben om te stelen, geen belasting te betalen of pedohunter te zijn en daarmee iemand te lynchen.
We zitten toch niet te wachten op anarchie?
Volgens mij is geen belasting betalen, stelen, of pedohunten geen grond/ mensenrecht. Vrijheid van je lichaam is dat dus wel. Daarom zeg ik dus ook, ik vind het prima om onze mensenrechten af te schaffen hoor. Dan moeten we gewoon mensen in de gevangenis gooien die geen vaccinatie willen. We zitten toch niet te wachten op anarchie?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
We hadden het in eerste instantie hier over Lowlands toch? Deze discussie begon in dat topic. Dat is een festival over drie maanden. Waarvan de kans groot zal zijn dat het merendeel zich nog niet heeft kunnen laten vaccineren. Dan is het logisch dat ze, om de veiligheid te waarborgen, mensen ook testen.

En ik ben het 100% met je eens dat mensen de keuze moeten hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren. Ik ben geen voorstander van het buitensluiten van mensen die de keuze maken die prik niet te nemen.

Daarom zijn die sneltesten vooraf op dit moment ideaal. Door die testen kunnen mensen die om welke reden dan ook geen vaccin nemen, voorlopig totdat het merendeel gevaccineerd is ook een nabij festival bezoeken.

En Indiaan, met alle respect, maar als je met vrij loze vergelijkingen zoals bovenstaande begint te strooien dan is elke discussie bij voorbaat zinloos.
Maar nogmaals... je laat mensen kiezen uit twee kwaden. Wat in BEIDE gevallen tegen het recht van een mens in gaat. Vrijheid over wat er jou lichaam in gaat of niet. Dus ik vind je keuze helemaal niet fair. En ja mijn vergelijking is belachelijk, maar jouw beredenatie voor mensen dei geen vaccine willen nemen is voor hun eveneens belachelijk. Dat probeer ik er ook mee aan te tonen. Het is voor die mensen echt kiezen uit TWEE kwaden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Ik begin me eigenlijk af te vragen waar je woede (zo zou ik het willen noemen, want daar lijkt het verdacht veel op) vandaan komt. Kan je beredenering op zich wel volgen, want iedereen moet een keuze hebben en ja, vrijheid van je lichaam is een mensenrecht, maar het is wel kort door de bocht om te zeggen dat omdat je dat mensenrecht aan de kant zet (wat overigens niet zo is, want er zijn nog opties), alle mensenrechten aan de kant mogen worden geschoven,
Overigens zijn mensenrechten een ideaal iets, in de praktijk blijkt dat (helaas) nooit haalbaar.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Nee want dan heb je de vrije keuze om naar een Jumbo te gaan die niet meedoen aan een mondkapjesplicht. Vrije markt is zo'n beetje heel onze samenleving opgebouwd. In jouw optiek mogen mensen helemaal niet meer naar Supermarkten als ze tegen mondkapjes zijn (waar ze feitelijk gezien nog gelijk in hebben ook). Laat ze maar honger leiden, want tsja dat is toch een van de consequenties moeten dragen omdat ze misschien een gevaccineerde RubenFrusciante tegen het lijf aan lopen.
Was het maar zo'n feest, ik heb m'n vaccin voorlopig nog niet, mijn ouders ook niet. Dus ben er best blij mee dat omdat nog niet iedereen hem heeft kúnnen halen, dat ze een zekere veiligheid voor mij en m'n ouders inbouwen door een mondkapjesplicht in te stellen.
Maar nee ik ben niet voor verplichte vaccinatie, dat moet iedereen zelf bepalen. Met anderhalve meter en een mondkapje mag jij ook zonder vaccin elke supermarkt binnen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Maar Indiaan, wat is dan je tegenoptie mbt festivals? Ze allemaal cancelen totdat het grootste gedeelte gevaccineerd is en hopelijk vanaf volgend jaar er weer met volle bak tegenaan, in de hoop dat voldoende mensen zich laten vaccineren zodat we niet door nieuwe mutaties alsnog alles weer moeten cancelen?

Honger leiden is overigens niet nodig. Als iemand echt zo fel tegen mondkapjes is heeft die persoon het voordeel dat supermarkten bezorgen. :)
 
Laatst bewerkt:

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Maar wie verplicht jou om solidair te zijn? Het is voor jouw gezondheid ook beter om jaarlijks een prostaattest te doen. Maar het is nog steeds aan jou de keuze om dat staafje in je plassertje te krijgen of niet. Als jij daar geen trek in hebt, en het risico wil lopen om te laat te zijn met prostaatkanker dan is dat jouw goed recht. Daarvoor ga ik jou geen Albert Heijn weigeren.
Ik snap deze vergelijking niet helemaal. Op het moment dat jij (als voorbeeld niet persoonlijk) je prostaat niet laat onderzoeken heeft dat geen gevolgen voor de mensen om je heen, een beetje hetzelfde met ongezond eten en overtollig alcoholgebruik. In het geval van corona of roken (als voorbeeld) kan dat wel gevolgen hebben voor mensen om je heen.
.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik snap deze vergelijking niet helemaal. Op het moment dat jij (als voorbeeld niet persoonlijk) je prostaat niet laat onderzoeken heeft dat geen gevolgen voor de mensen om je heen, een beetje hetzelfde met ongezond eten en overtollig alcoholgebruik. In het geval van corona of roken (als voorbeeld) kan dat wel gevolgen hebben voor mensen om je heen.
.
Geen idee waarom je het niet begrijpt? Het gaat er om dat niemand voor jou kan bepalen of dat stokje jouw lichaam in gaat of niet. En Corona heeft geen gevolgen om je heen als men om je heen gevaccinneerd is, dus het blijft je eigen verantwoording. En goed als je het wil vergelijken met roken.... moet jij bij Lowlands aantonen dat jij een roker bent of niet? Zo ja ontzeggen we je dan toegang?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Maar nogmaals, dit ging in eerste instantie over Lowlands, en tegen Lowlands is er een grote kans dat nog niet iedereen is gevaccineerd / 2 prikken heeft gehad.

Wat is dan je oplossing om festivals in augustus toch doorgang te laten vinden?

Of ben je meer voorstander van het aflasten van alle grote events tot volgend jaar?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Maar Indiaan, wat is dan je tegenoptie mbt festivals? Ze allemaal cancelen totdat het grootste gedeelte gevaccineerd is en hopelijk vanaf volgend jaar er weer met volle bak tegenaan, in de hoop dat voldoende mensen zich laten vaccineren zodat we niet door nieuwe mutaties alsnog alles weer moeten cancelen?

Honger leiden is overigens niet nodig. Als iemand echt zo fel tegen mondkapjes is heeft die persoon het voordeel dat supermarkten bezorgen. :)
Ja... dit. Een test scenario hadden we vorig jaar kunnen doen, toen het vaccinatie proces niet voor ons neus lag. We kunnen nu nu voor augustus allemaal wel onze eerste prik gehad hebben. Dus dat moet haalbaar zijn.

En wat wil je doen als op Lowlands Chemical Brothers en Liam Gallagher een test weigeren? Zouden ze dan ook toegang ontzegd worden denk je?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Geen idee waarom je het niet begrijpt? Het gaat er om dat niemand voor jou kan bepalen of dat stokje jouw lichaam in gaat of niet. En Corona heeft geen gevolgen om je heen als men om je heen gevaccinneerd is, dus het blijft je eigen verantwoording. En goed als je het wil vergelijken met roken.... moet jij bij Lowlands aantonen dat jij een roker bent of niet? Zo ja ontzeggen we je dan toegang?
Dan schuif je dus eigenlijk maar de verantwoordelijkheid op anderen af zodat jij veilig over straat kan?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Geen idee waarom je het niet begrijpt? Het gaat er om dat niemand voor jou kan bepalen of dat stokje jouw lichaam in gaat of niet. En Corona heeft geen gevolgen om je heen als men om je heen gevaccinneerd is, dus het blijft je eigen verantwoording. En goed als je het wil vergelijken met roken.... moet jij bij Lowlands aantonen dat jij een roker bent of niet? Zo ja ontzeggen we je dan toegang?
Roken zorgt niet voor volle een volle IC. Dat is de enige, in mijn ogen volledig juiste, afweging die er m.b.t. Corona gemaakt hoeft te worden.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Geen idee waarom je het niet begrijpt? Het gaat er om dat niemand voor jou kan bepalen of dat stokje jouw lichaam in gaat of niet. En Corona heeft geen gevolgen om je heen als men om je heen gevaccinneerd is, dus het blijft je eigen verantwoording. En goed als je het wil vergelijken met roken.... moet jij bij Lowlands aantonen dat jij een roker bent of niet? Zo ja ontzeggen we je dan toegang?
Misschien dat ik het roken inderdaad beter niet had moeten noemen. Ik denk dat Ruben het hierboven beter omschrijft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Roken zorgt niet voor volle een volle IC. Dat is de enige, in mijn ogen volledig juiste, afweging die er m.b.t. Corona gemaakt hoeft te worden.
Roken zorgt wel degelijk voor overvolle IC's. Sterker nog, als we allemaal de kans hebben gehad om ons te vaccineren, zullen er veel en veel meer mensen op de IC's liggen van roken dan van COVID.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Roken zorgt wel degelijk voor overvolle IC's. Sterker nog, als we allemaal de kans hebben gehad om ons te vaccineren, zullen er veel en veel meer mensen op de IC's liggen van roken dan van COVID.
Ja en als iedereen stopt met roken weer meer mensen met COVID, no shit.
Heeft NL ooit zo'n stress gehad voor volle IC's voor Corona? Nee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken