Corona Virus en concerten/festivals

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
3 grote Mojo-festivals in 2 dagen. Dan is ook meteen de vraag wanneer Down the Rabbit Hole volgt met nieuws…
Als ze verzekerd zijn van een grote naam die ze voor 2022 bekend kunnen maken, in de hoop dat mensen hun tickets willen houden?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
https://nos.nl/artikel/2374959-amerikaanse-studie-na-vaccinatie-ben-je-nauwelijks-nog-besmettelijk.html

...
 
Wie zich laat inenten tegen corona beschermt niet alleen zichzelf, maar ook anderen. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat gevaccineerden niet alleen zelf veel minder vaak ziek worden, maar ook dat ze het virus nauwelijks nog kunnen overdragen.
 
De studie is gedaan door het CDC, de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM. In een periode van ruim drie maanden werden in zes staten in de VS 3950 zorgmedewerkers gevolgd, die waren ingeënt met de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna. Ze namen iedere dag bij zichzelf een neusswab af, die via een PCR-test werd onderzocht.
 
Het bleek dat mensen die beide prikken van hun vaccinatie hebben gehad na twee weken 90 procent minder kans hebben om het virus over te dragen. Als iemand één prik heeft gehad is de kans 80 procent lager. Kort na de vaccinatie is er nog wel een grotere kans op besmetting van anderen.
 
...

 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Dit meldt Festivalinfo zojuist:

Ten slotte komt er op een nog nader te bepalen datum een nieuw festival op het Evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen. Dit festival wordt georganiseerd door Mojo en ID&T en zal meerdere dagen duren en wellicht zelfs een camping hebben!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dit meldt Festivalinfo zojuist:

Ten slotte komt er op een nog nader te bepalen datum een nieuw festival op het Evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen. Dit festival wordt georganiseerd door Mojo en ID&T en zal meerdere dagen duren en wellicht zelfs een camping hebben!
15 en 16 mei las ik ergens
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
9000 man is een mooi aantal, een iets grotere kans op tickets dan het vorige fieldlab met 1500 man. Ben benieuwd wat ze gaan neerzetten met wat voor namen.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Gaaf dat er nog een kans komt om naar een testfestival te gaan! Ik ben vorige keer door de verplaatsing van weekend alsnog niet kunnen gaan dus dat was een flinke tegenvaller. Hopelijk lukt het nog een keer om aan kaarten te komen.
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
9000 man is een mooi aantal, een iets grotere kans op tickets dan het vorige fieldlab met 1500 man. Ben benieuwd wat ze gaan neerzetten met wat voor namen.
waar zouden tickets te koop zijn als het door gaat?(OMT doet moeilijk las ik ) kon dit voor het vorige test festival ook niet op tijd vinden
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
Ben ik nou de enige die al die testevenementen in de cultuursector heel vreemd vindt? Je gaat zometeen ontzettend veel mensen laten bewegen om naar zo'n evenement te laten gaan, ontzettend veel testen natuurlijk, allemaal om inzicht te krijgen in hoe het zich verspreidt. Echter gaan we, volgens de plannen die er nu liggen, in augustus weer open. Dan hebben we toch helemaal niks aan dat inzicht, aangezien we dan dus niet meer gaan testen, etc.?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ben ik nou de enige die al die testevenementen in de cultuursector heel vreemd vindt? Je gaat zometeen ontzettend veel mensen laten bewegen om naar zo'n evenement te laten gaan, ontzettend veel testen natuurlijk, allemaal om inzicht te krijgen in hoe het zich verspreidt. Echter gaan we, volgens de plannen die er nu liggen, in augustus weer open. Dan hebben we toch helemaal niks aan dat inzicht, aangezien we dan dus niet meer gaan testen, etc.?
Ssssst. Niks zeggen en gewoon genieten van wat wel kan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
waar zouden tickets te koop zijn als het door gaat?(OMT doet moeilijk las ik ) kon dit voor het vorige test festival ook niet op tijd vinden
Bij de eerste testevents hadden ze een aparte site gemaakt met links. Hoe de verkoop nu geregeld wordt weet ik ook niet. Zal zeker op tijd gecommuniceerd worden. Door de betrokkenheid van Mojo verwacht ik Ticketmaster.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ben ik nou de enige die al die testevenementen in de cultuursector heel vreemd vindt? Je gaat zometeen ontzettend veel mensen laten bewegen om naar zo'n evenement te laten gaan, ontzettend veel testen natuurlijk, allemaal om inzicht te krijgen in hoe het zich verspreidt. Echter gaan we, volgens de plannen die er nu liggen, in augustus weer open. Dan hebben we toch helemaal niks aan dat inzicht, aangezien we dan dus niet meer gaan testen, etc.?
Het OMT is het met je eens:

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Weet niet zo goed in welk ander topic dit te plaatsen, maar de band Personal Trainer is een uurtje geleden begonnen met een 24 uur durende livestream vanuit Paradiso. Tof initiatief in ieder geval.

Met dit marathonoptreden wordt alle kostbare speeltijd in de podia ingehaald die Personal Trainer moest missen het afgelopen jaar. Dit doen ze door de mensen - in de naam van muziek - te geven wat ze willen. Door zichzelf kapot te spelen.

Meer info op de site van Paradiso: https://www.paradiso.nl/nl/programma/personal-trainer-24-hour-livestream/84993/

En live te volgen via youtube:
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
In Duitsland is het Oktoberfest nu al afgelast. En ook in Nederland worden er nog steeds concerten in oktober doorgeschoven naar 2022. Deze bijvoorbeeld: https://marillion.com/news/newsitem.htm?id=499

Hoe hoopvol het allemaal lijkt met festivals in augustus/september; we zijn er duidelijk nog niet...
Mooie daaraan is dat hun weekend wat ze hier al jaren bij Port Zelande doen ook nog eens gaan verplaatsen naar maart 2023 (was maart '22), vanwege het feit dat nog een lockdown hun de das omdoet. Die zien het wel enorm negatief in dan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Hoe laat zijn in België de Corona persconferenties? Vandaag is toch de dag dat bekend gemaakt wordt wat de kaders en voorwaarden zijn voor festivals in augustus? Ik ben bijzonder nieuwsgierig!
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Het overlegcomitee is omstreeks 9u00 van start gegaan. Ik vermoed dat we rond het nieuws van 13u00 meer gaan weten. En naargelang wat kan en mag, gaan festivals waarschijnlijk snel de nodige berichten de wereldn insturen. Het W-festival heeft in ieder geval 3 scenarios klaar. eentje voor 10.000 man, eentjevoor 3000 man, en vermoedelijk eentje om alles te verplaatsen naar 2022.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik neem aan dat de Belgische festileakers onder ons de Belgische media nauwlettend in de gaten houden op nieuws?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken