Corona Virus en concerten/festivals

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Ik zou linea recta naar Nieuw Zeeland emigreren. ?

Ik wacht het wel ff af hier, ik hoop nog steeds dat het goedkomt, en anders eerst sparen. Maar dan kan ik iig van de zomer een paar keer naar Engeland om wat leuks te gaan doen.

De lijst is, nogmaals, inmiddels een stuk langer en groeit snel.

Áls we hier permanente afstandsregels krijgen en in Engeland mag alles gewoon weer normaal, dan ga ik voortaan gewoon elk jaar vier keer op en neer vliegen om daar events te doen. Mogen zij m'n geld hebben, kennelijk is het hier dan niet nodig. Vermoed ook niet dat ik de enige ben die deze zomer dan daar op een event, concert, club, of ander Iets te vinden ben- je bent er voor 70 euro retour ?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Timmetje wrote:
Ik zou linea recta naar Nieuw Zeeland emigreren. ?

Ik wacht het wel ff af hier, ik hoop nog steeds dat het goedkomt, en anders eerst sparen. Maar dan kan ik iig van de zomer een paar keer naar Engeland om wat leuks te gaan doen.

De lijst is, nogmaals, inmiddels een stuk langer en groeit snel.

Áls we hier permanente afstandsregels krijgen en in Engeland mag alles gewoon weer normaal, dan ga ik voortaan gewoon elk jaar vier keer op en neer vliegen om daar events te doen. Mogen zij m’n geld hebben, kennelijk is het hier dan niet nodig. Vermoed ook niet dat ik de enige ben die deze zomer dan daar op een event, concert, club, of ander Iets te vinden ben- je bent er voor 70 euro retour ?

Mag ik in jouw geval een enkeltje adviseren i.p.v. een retourtje?

Nee, zonder gekheid: maak je niet druk. Alles wordt weer gewoon zoals het was. Aan deze kant van de wereld, waar vrijheid WEL het grootste goed is, zijn vrijheid beperkende maatregelen zoals we die momenteel hebben, NOOIT definitief. Ze hebben geholpen om een lastige periode niet nog verder uit de klauwen te laten lopen, en zodra we als bevolking de groeps-immuniteit/-vaccinatie op het juiste peil hebben, verliezen ze hun houdbaarheid. In welke maand welke versoepeling komt is nog even niet te voorspellen, maar vanaf 2022 zal alles weer als vanouds zijn. Nou ja, wellicht dat we er een periodieke vaccinatie bij krijgen voor lange tijd. Zie het maar als een vrijheidsgarantieprikje...
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
ukefudanshi wrote:

Timmetje wrote:
Ik zou linea recta naar Nieuw Zeeland emigreren. ?


Ik wacht het wel ff af hier, ik hoop nog steeds dat het goedkomt, en anders eerst sparen. Maar dan kan ik iig van de zomer een paar keer naar Engeland om wat leuks te gaan doen.

De lijst is, nogmaals, inmiddels een stuk langer en groeit snel.

Áls we hier permanente afstandsregels krijgen en in Engeland mag alles gewoon weer normaal, dan ga ik voortaan gewoon elk jaar vier keer op en neer vliegen om daar events te doen. Mogen zij m’n geld hebben, kennelijk is het hier dan niet nodig. Vermoed ook niet dat ik de enige ben die deze zomer dan daar op een event, concert, club, of ander Iets te vinden ben- je bent er voor 70 euro retour ?

Mag ik in jouw geval een enkeltje adviseren i.p.v. een retourtje?

Nee, zonder gekheid: maak je niet druk. Alles wordt weer gewoon zoals het was. Aan deze kant van de wereld, waar vrijheid WEL het grootste goed is, zijn vrijheid beperkende maatregelen zoals we die momenteel hebben, NOOIT definitief. Ze hebben geholpen om een lastige periode niet nog verder uit de klauwen te laten lopen, en zodra we als bevolking de groeps-immuniteit/-vaccinatie op het juiste peil hebben, verliezen ze hun houdbaarheid. In welke maand welke versoepeling komt is nog even niet te voorspellen, maar vanaf 2022 zal alles weer als vanouds zijn. Nou ja, wellicht dat we er een periodieke vaccinatie bij krijgen voor lange tijd. Zie het maar als een vrijheidsgarantieprikje…

Daar ging ik ook al die tijd van uit, bijna alle experts waren daar ook optimistisch over, maar deze week zei eerst rutte dat ze moeten kijken wat leren leven met het virus betekent voor de 1.5m regel als iedereeen 1 juli minstens een prik heeft gehad, wat me al niet vrolijk maakte, maar vervolgens kwam van dissel dus hiermee gisteren. Hij is de gene die dat advies schrijft. Waar rutte dan naar kijkt. Ik heb letterlijk geen seconde geslapen vannacht uit pure angst. Tot nu toe zei ook hij altijd dat hij hoopte dat het leven zou snel mogelijk weer zou worden hoe het was, hoop op einde maatregelen in zomer, etc.

Wat bezielt hem dan in godsnaam om überhaupt te durven denken over, laat staan suggereren, dat we die afstandsregels net zo goed kunnen houden als corona straks onder controle is?!? Die function creep is dus m'n ergste nachtmerrie.

Als hij het advies schrijft als voorzitter omt waar rutte naar kijkt om te beslissen, en hij kraamt dit soort dystopische angstaanjagende onzin uit, dan zijn we toch screwed?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Daar kunnen we 17 maart met z'n allen iets aan doen... maar ik zou er niet wakker van liggen hoor.. straks gaat alles weer back to normal, heeft alleen even tijd nodig... volgend jaar drinken we er in alle vrijheid met z`n allen een biertje op terwijl we naar een knoertgoeie band staan te kijken... wedden ?
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Of een mangatekening aan het maken zijn…

Ik heb het geprobeerd om te oefenen jaren lang, maar ik kan echt niet tekenen als m'n leven ervan afhangt, dus nu schrijf ik maar af en toe yaoi fanfics (moet m'n username waarmaken ?)

Wel en hopelijk los van volgend jaar begin juli dus al in London. Wat dat betreft vind ik hun roadmap wel echt oneindig beter.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
https://www.nu.nl/muziek/6121393/testevenementen-in-biddinghuizen-met-week-verplaatst-wegens-slecht-weer.html

Echt klote man. Had me er zo op verheugd en m’n moeder (waarmee ik zou gaan) moet zondag 21 maart werken. Dit geeft een hoop stress en teleurstelling. Hopelijk kan ik volgende week zondag wel gewoon met haar die kant op gaan. Stom dat sommige mensen niet tegen regen, kou en wind kunnen. Die code geel meldingen kun je gewoon prima met de auto (en fiets) doorheen rijden is mijn ervaring. Gisteren nog gedaan zelfs. Echt balen dit!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Moet je je dan ook weer opnieuw twee dagen van te voren laten testen? Wel vervelend zeg!

Hopelijk is het volgende week kneitermooi weer en ga je alsnog een prachtig festival tegemoet.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Tnx, ik hoop het ook! Wij hadden vandaag de afspraak om te testen staan dus voor ons is het gelukkig nog net op tijd afgezegd maar mensen die naar het dancefestival gaan hebben zich gisteren voor niks laten testen (de testen zijn 24 uur van te voren en het dancefestival zou morgen plaatsvinden). Best lullig als je niet in de buurt van een testlocatie woont en daar dan voor niks heen gereden bent gisteren. Dat vind ik echt een groot kritiekpunt aan dit onderzoek. 4 testlocaties is echt veel ste weinig. Als je in noord Nederland woont heb geen enkele locatie in de buurt en in zuid Nederland alleen Eindhoven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Er mogen 5.000 fans bij de wedstrijd op 27 maart tegen Letland zijn! Deze wedstrijd is onderdeel van een reeks Fieldlab-testevenementen.

Informatie over Fieldlab-events en de kaartverkoop: https://onsoran.je/fieldlab.

Op 27 maart mogen maximaal 5000 bezoekers de WK-kwalificatiewedstrijd bijwonen. Daarmee is dit het grootste onderzoek sinds de start van deze Fieldlabs in februari en hiermee wordt verder toegewerkt naar het op veilige en verantwoorde wijze publiek toelaten in de stadions. Dit is mede van belang voor de slotfase van de lopende betaald voetbalcompetities en richting UEFA EURO 2020. Als bezoeker van deze wedstrijd kun jij hier een bijdrage aan leveren.
Fieldlab Evenementen is een gezamenlijk initiatief vanuit de evenementensector in samenwerking met de overheid. Fieldlab voert praktijkonderzoeken uit, met als doel kennis en data te verzamelen gericht op de terugkeer van veilige en verantwoorde evenementen met een verhoogde bezoekerscapaciteit. De eerste pilots vonden plaats bij onder meer een congres, een theatervoorstelling, een indoorconcert en dance-event en twee betaald voetbalwedstrijden. Nederland - Letland is de derde voetbalwedstrijd waar een onderzoek plaatsvindt.
 
Op basis van de resultaten van de Fieldlabs kan het kabinet geadviseerd worden om de toetsingskaders te verfijnen en de corona-routekaart aan te passen. De bevindingen worden ook gebruikt voor Het Nationaal Evenementenplan, dat de ambitie heeft om vanaf 1 juli 2021 weer zakelijke en publieksevenementen met volledig publiek en zonder 1,5 meter afstand te organiseren.
https://www.onsoranje.nl/nieuws/nederlands-elftal/78724/fans-weer-welkom-bij-nederland-letland-onderzoek-fieldlab-evenementen

 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Bluesfestival van Johan in Grolloo gaat opnieuw niet door

Het Holland International Blues Festival gaat ook in 2021 niet door, zo heeft medeorganisator Johan laten weten aan het Dagblad van het Noorden. Het programma wordt vanwege de coronacrisis voor de tweede keer doorgeschoven.

Johan vertelt: 'Zoals het nu gaat is het totaal niet verstandig om 15.000 mensen in een tent te zetten. Daarnaast moesten we besluiten om de grote roze tent uit Engeland te huren. Die hebben we vorig jaar ook al voor Jan met de korte achternaam gehuurd.' Ook de Amerikaanse artiesten zijn volgens de bluesliefhebber huiverig om naar Nederland te komen: 'Maar we hebben ze vorig jaar al betaald. Als het allemaal weer kan en mag, komen ze in 2022.'

Het was voor Johan geen optie om bij wijze van experiment bijvoorbeeld een deel van de gasten te ontvangen: 'Dan moet je in de toekomst gaan kijken. En we weten simpelweg niet hoe het gaat lopen. Er zijn wel andere prioriteiten nu.'

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Bluesfestival van Johan in Grolloo gaat opnieuw niet doorHet Holland International Blues Festival gaat ook in 2021 niet door, zo heeft medeorganisator Johan laten weten aan het Dagblad van het Noorden. Het programma wordt vanwege de coronacrisis voor de tweede keer doorgeschoven.

Johan vertelt: ‘Zoals het nu gaat is het totaal niet verstandig om 15.000 mensen in een tent te zetten. Daarnaast moesten we besluiten om de grote roze tent uit Engeland te huren. Die hebben we vorig jaar ook al voor Jan met de korte achternaam gehuurd.’ Ook de Amerikaanse artiesten zijn volgens de bluesliefhebber huiverig om naar Nederland te komen: ‘Maar we hebben ze vorig jaar al betaald. Als het allemaal weer kan en mag, komen ze in 2022.’

Het was voor Johan geen optie om bij wijze van experiment bijvoorbeeld een deel van de gasten te ontvangen: ‘Dan moet je in de toekomst gaan kijken. En we weten simpelweg niet hoe het gaat lopen. Er zijn wel andere prioriteiten nu.’
Wel jammer dat hij niets zegt of ze de line up weer doorzetten naar 2022. John Fogerty in sportpaleis kan dan ook weer een streep door...

 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
12.30 uur - Overheid garant voor kosten van evenementen vanaf 1 juli

De overheid staat vanaf 1 juli grotendeels garant voor de gemaakte kosten als een concert, festival, sportwedstrijd of congres toch niet kan doorgaan als gevolg van coronabeperkingen. Daarvoor zet het demissionaire kabinet 385 miljoen euro opzij.

Door de coronacrisis konden vorig jaar de meeste evenementen niet doorgaan. De kosten werden in veel gevallen gedekt door een annuleringsverzekering, maar inmiddels hebben verzekeraars die mogelijkheid geschrapt. De financiële risico's die bij een evenement komen kijken zijn daardoor veel organisatoren te machtig.

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) en minister Ingrid van Engelshoven (Cultuur) komen daarom met een regeling om die risico's te ondervangen. Bij annulering krijgen ondernemers 80 procent van de kosten vergoed, voor de overige 20 procent kunnen zij een lening krijgen.

De verwachting is dat begin juli alle volwassenen die gevaccineerd willen worden, minstens één prik hebben gehad. Het kabinet gaat ervan uit dat daarmee veel van de beperkende maatregelen tegen het coronavirus kunnen worden versoepeld, al is het "niet denkbaar" dat dan al evenementen mogelijk zijn zoals voor corona.

"Niet alleen de organisatoren, ook het publiek hunkert weer naar een concert, een festival, een voetbalwedstrijd", zegt Keijzer. Maar het plannen ervan kost tijd en brengt momenteel veel onzekerheid met zich mee. "Met de garantie die met deze regeling gegeven wordt willen we die onzekerheid wegnemen."

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken