Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Krijg net mail van Fieldlabs dat een aantal kaarten voor Hazes niet gepersonaliseerd zijn en zijn teruggevallen. Die tickets zijn nu weer in de verkoop.

Mail in de gaten houden voor het geval dit ook met de festivals gebeurt dus!
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Uit het NRC Corona-blog:
De Jonge: alle Nederlanders kunnen begin juli eerste prik hebben gehad

Als de leveringen van coronavaccins verlopen zoals nu verwacht dan hebben alle Nederlanders die dat willen begin juli minimaal één prik gehad. Dat zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) in het televisieprogramma Op1. „Als het tweede kwartaal voorbij is moeten we zo’n 18 miljoen prikken kunnen hebben gezet [...] Dat zou mijn inschatting zijn als ik nu kijkend naar de leveringen een inschatting moet maken.”

Het kabinet gaat ervan uit dat 80 tot 85 procent van de 14 miljoen volwassen Nederlanders bereid is zich te laten vaccineren. Twee derde daarvan kan op 1 juli al helemaal zijn gevaccineerd en de rest heeft dan één prik gehad. Eerder dacht het kabinet nog dat het tot het begin van de herfst zou duren voordat iedereen die dat wil (deels) gevaccineerd zou zijn. „Ik denk dat we gewoon een hele mooie zomer tegemoetgaan”, zei De Jonge bij Op1. „En ik denk dat we al in de tweede helft van het tweede kwartaal behoorlijk kunnen afschalen in maatregelen.”
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Hopelijk gaat hij gelijk krijgen... ikzelf krijg a.s. vrijdag de 1e prik, de 2e staat gepland voor 20 mei :oops: ruim 6 weken later... men verruimd die tussentijd om meer mensen sneller de 1e prik te kunnen geven... Als het Janssen vaccin wordt toegelaten kunnen ze het met 1 prikbeurt af.... dat schiet wel op natuurlijk..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Hopelijk gaat hij gelijk krijgen… ikzelf krijg a.s. vrijdag de 1e prik, de 2e staat gepland voor 20 mei ? ruim 6 weken later… men verruimd die tussentijd om meer mensen sneller de 1e prik te kunnen geven… Als het Janssen vaccin wordt toegelaten kunnen ze het met 1 prikbeurt af…. dat schiet wel op natuurlijk..

Klopt, vaccinatiecampagne komt lekker op stoom. Bij het vaccin van AstraZeneca/Oxford wat bij jou gegeven gaat worden is dit oprekken onderzocht en de termijn tussen twee doseringen vastgesteld op 4 tot 12 weken. Met een tweede afspraak na 11 weken kunnen meer mensen een eerste prik krijgen en is er mogelijkheid om te anticiperen op onverwachte tegenvallers bij levering of het missen van de vaccinatie-afspraak.

Ongeveer 3 weken na de eerste prik is er al goede bescherming tegen ernstige covid, voor meer en langdurige protectie is de tweede prik belangrijk.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Fireball wrote:
Hopelijk gaat hij gelijk krijgen… ikzelf krijg a.s. vrijdag de 1e prik, de 2e staat gepland voor 20 mei ? ruim 6 weken later… men verruimd die tussentijd om meer mensen sneller de 1e prik te kunnen geven… Als het Janssen vaccin wordt toegelaten kunnen ze het met 1 prikbeurt af…. dat schiet wel op natuurlijk..

Klopt, vaccinatiecampagne komt lekker op stoom. Bij het vaccin van AstraZeneca/Oxford wat bij jou gegeven gaat worden is dit oprekken onderzocht en de termijn tussen twee doseringen vastgesteld op 4 tot 12 weken. Met een tweede afspraak na 11 weken kunnen meer mensen een eerste prik krijgen en is er mogelijkheid om te anticiperen op onverwachte tegenvallers bij levering of het missen van de vaccinatie-afspraak.

Ongeveer 3 weken na de eerste prik is er al goede bescherming tegen ernstige covid, voor meer en langdurige protectie is de tweede prik belangrijk.

Kijk... door de 2e priktijd te verruimen draag ik mooi een steentje bij aan het welzijn van de mensheid.... :-D :-D Op naar een mooie zomer!!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Evenementenbranche hoopt in juli op terugkeer naar oude normaal - https://nos.nl/l/2371429#UPDATE-container-51526167

Oa dit staat in het artikel:
Per 1 juli moeten evenementen dan weer helemaal door kunnen gaan, zonder limiet en zonder anderhalvemeterregel. De branche noemt dat "een logisch vervolg gezien de verwachting van minister De Jonge dat dan in Nederland iedereen tenminste één vaccinatie heeft gekregen".
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Organisatoren komen met stappenplan voor festivalseizoen - https://nos.nl/l/2371429#UPDATE-container-51537717
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
https://www.nu.nl/muziek/6120340/aanwezigen-proefevenement-ziggo-dome-na-verloop-van-tijd-ging-kapje-af.html

Interviews met een aantal aanwezigen bij het dancefeest van gisteren in de Ziggo Dome.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.557
Vandaag precies een jaar geleden dat ik voor het laatst een normaal concert bezocht, zie ik. Nog een paar maanden doorbijten...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Volgens een artikel in de Volkskrant, adviseert de Denktank Coronacris (die in opdracht van het kabinet onderzocht hoe de samenleving deels weer van het slot kan) dat met een negatieve testuitslag weer het een en ander mogelijk zou moeten zijn, waaronder festivalbezoek. Ook daaraan kleven mitsen en maren, maar het biedt wel perspectief, lijkt het.

Zie hier het volledige artikel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/advies-aan-kabinet-met-testbewijzen-kan-samenleving-weer-deels-open~bc77d0d5/
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
https://nos.nl/liveblog/2372038-stel-operaties-uit-na-coronabesmetting-streep-door-duitse-festivalseizoen.html

Dus.......das best wel een dikke bom. Ik ga mijn Rammstein kaarten verkopen voor Berlijn....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het zijn wel alleen de juni festivals he. Wacken enzo staat nog in de agenda.

Ja dat weet ik wel maar Rammstein in Berlijn kan ik wel vergeten. Gelukkig heb ik de show al een keer gezien. Helaas geen kaarten voor Nederland.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Dat was even geleden bcmrmaybe, dacht even dat je opgepakt was tijdens de capitol bestorming ;). Welcome back.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.557
Het zijn wel alleen de juni festivals he. Wacken enzo staat nog in de agenda.

Ja dat weet ik wel maar Rammstein in Berlijn kan ik wel vergeten. Gelukkig heb ik de show al een keer gezien. Helaas geen kaarten voor Nederland.
Ik denk dat er wel een verplaatsing naar 2022 in zit, maar dit is misschien meer iets voor het Rammsteintopic.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
https://www.ad.nl/rotterdam/dit-najaar-of-zomer-2022-north-sea-jazz-vraagt-bezoekers-naar-voorkeur-nieuwe-datum~afc00e01/

Liever dit najaar of nóg een jaar doorschuiven? De organisatie van North Sea Jazz vraagt tickethouders naar hun voorkeur wat betreft twee mogelijke nieuwe festivaldata. Het evenement in Rotterdam staat nu nog gepland voor juli 2021, maar vanwege de onzekerheid rond het coronavirus onderzoekt de organisatie nu ook andere opties.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Ik... ik had echt altijd het grootste vertrouwen in jaap van dissel, maar is hij nou helemaal gek geworden??? Hij zei vanmiddag dit in een vragenuurtje:

"MaGil: Wat is uw visie op onze samenleving over één à twee jaar? Kunnen we dan terug naar het oude normaal?

"Als vaccineren het effect heeft dat we nu denken, dan krijgen we het virus onder controle. Dan kunnen we redelijk terug naar een normalere situatie."

"Het is misschien geen gek idee om wat langer bepaalde maatregelen te handhaven, bijvoorbeeld iets meer afstand houden naar anderen. Zo kunnen we ook andere virussen en bacteriën niet zomaar hun gang laten gaan."

WAT? ik accepteer deze vrijheidsbeperkingen, deze levende hel, nu vanwege corona en alleen corona, als dat straks geen probleem meer is wil ik gewoon onvoorwaardelijk al mijn vrijheid terug, zoals ons ook altijd is voorgehouden!

Ik wil zelf weer bepalen of ik wil dansen in een drukke club, net nieuwe vrienden op een event wil knuffelen, etc. Gewoon ons vrije, open, spontane, gezellige, sociale leven terug zonder 1.5m of andere onzin! Gewoon alles mogen wat we tot maart vorig jaar mochten!

En dat de theaters, bioscoop, kroegen, events etc weer gewoon op volle capaciteit mogen draaien!

Waarom wil die nu dat we permanent verplicht afstand blijven gouden overal? Dat is geen leven, geen gezelligheid, geen spontaniteit, ik ga nog liever dood! Ik wil straks gewoon alle leuke dingen in het leven terug, zoals ze waren!

Mensen posten het ook bij fok en tweakers en daar brak ook ongeveer de pleuris los, alsmede op nu.nl zelf.

Dit kan toch niet? Corona geen probleem meer = alle beperkingen weg, punt!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik… ik had echt altijd het grootste vertrouwen in jaap van dissel, maar is hij nou helemaal gek geworden??? Hij zei vanmiddag dit in een vragenuurtje:

“MaGil: Wat is uw visie op onze samenleving over één à twee jaar? Kunnen we dan terug naar het oude normaal?

“Als vaccineren het effect heeft dat we nu denken, dan krijgen we het virus onder controle. Dan kunnen we redelijk terug naar een normalere situatie.”

“Het is misschien geen gek idee om wat langer bepaalde maatregelen te handhaven, bijvoorbeeld iets meer afstand houden naar anderen. Zo kunnen we ook andere virussen en bacteriën niet zomaar hun gang laten gaan.”

WAT? ik accepteer deze vrijheidsbeperkingen, deze levende hel, nu vanwege corona en alleen corona, als dat straks geen probleem meer is wil ik gewoon onvoorwaardelijk al mijn vrijheid terug, zoals ons ook altijd is voorgehouden!

Ik wil zelf weer bepalen of ik wil dansen in een drukke club, net nieuwe vrienden op een event wil knuffelen, etc. Gewoon ons vrije, open, spontane, gezellige, sociale leven terug zonder 1.5m of andere onzin! Gewoon alles mogen wat we tot maart vorig jaar mochten!

En dat de theaters, bioscoop, kroegen, events etc weer gewoon op volle capaciteit mogen draaien!

Waarom wil die nu dat we permanent verplicht afstand blijven gouden overal? Dat is geen leven, geen gezelligheid, geen spontaniteit, ik ga nog liever dood! Ik wil straks gewoon alle leuke dingen in het leven terug, zoals ze waren!

Mensen posten het ook bij fok en tweakers en daar brak ook ongeveer de pleuris los, alsmede op nu.nl zelf.

Dit kan toch niet? Corona geen probleem meer = alle beperkingen weg, punt!

Hoe staat het met de emigratieplannen naar China, het land van milk and honey?
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
ukefudanshi wrote:
Ik… ik had echt altijd het grootste vertrouwen in jaap van dissel, maar is hij nou helemaal gek geworden??? Hij zei vanmiddag dit in een vragenuurtje:

“MaGil: Wat is uw visie op onze samenleving over één à twee jaar? Kunnen we dan terug naar het oude normaal?

“Als vaccineren het effect heeft dat we nu denken, dan krijgen we het virus onder controle. Dan kunnen we redelijk terug naar een normalere situatie.”

“Het is misschien geen gek idee om wat langer bepaalde maatregelen te handhaven, bijvoorbeeld iets meer afstand houden naar anderen. Zo kunnen we ook andere virussen en bacteriën niet zomaar hun gang laten gaan.”

WAT? ik accepteer deze vrijheidsbeperkingen, deze levende hel, nu vanwege corona en alleen corona, als dat straks geen probleem meer is wil ik gewoon onvoorwaardelijk al mijn vrijheid terug, zoals ons ook altijd is voorgehouden!

Ik wil zelf weer bepalen of ik wil dansen in een drukke club, net nieuwe vrienden op een event wil knuffelen, etc. Gewoon ons vrije, open, spontane, gezellige, sociale leven terug zonder 1.5m of andere onzin! Gewoon alles mogen wat we tot maart vorig jaar mochten!

En dat de theaters, bioscoop, kroegen, events etc weer gewoon op volle capaciteit mogen draaien!

Waarom wil die nu dat we permanent verplicht afstand blijven gouden overal? Dat is geen leven, geen gezelligheid, geen spontaniteit, ik ga nog liever dood! Ik wil straks gewoon alle leuke dingen in het leven terug, zoals ze waren!

Mensen posten het ook bij fok en tweakers en daar brak ook ongeveer de pleuris los, alsmede op nu.nl zelf.

Dit kan toch niet? Corona geen probleem meer = alle beperkingen weg, punt!

Hoe staat het met de emigratieplannen naar China, het land van milk and honey?

Die waren on hold gezet omdat het hier ook weer goed leek te gaan komen. Maar we gaan toch niet serieus de rest van ons leven afstand houden want "ook andere virussen"?? Ik wil straks als iedereen ingeënt is zoals beloofd gewoon m'n vrijheid terug, punt!

Overigens gaat UK ook helemaal open na 21/6, ik heb al een driedaags event gevonden in London eerste weekend van juli waar ik voor 200 euro kan zijn inclusief vliegtuig en slaapplek, dus als die planning doorgaat daar ga ik zowieso dat weekend daar lekker genieten. Reisverbod is immers weg ? ben ook vrienden aan het porren, goede kans dat we dan met een man of 10 gaan ?

En als ik ooit al zou emigreren als het hier niet goedkomt doe ik dat wel naar Engeland of de usa, daar zijn inmiddels ook ik geloof 16 Staten alweer helemaal open. Makkelijker dan Chinees leren. Japans helpt, maar tonen blijven kut.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Kijk, daar mag je ook weer normaal als een mens leven omdat corona geen probleem meer is, ondanks de griep...

https://mobile.twitter.com/CrowdedHouseHQ/status/1369915688878411776?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1369915688878411776%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.fok.nl%2Ftopic%2F2597823%2F11%2F25p198441006
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken