Corona Virus en concerten/festivals

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.228
4.810
Wat ik me wel afvraag: zo’n test is niet waterdicht, dus stel je komt het festivalterrein op doordat je negatief getest bent met zo’n sneltest, terwijl je het eigenlijk wel hebt. Dan kan je dus potentieel belachelijk veel mensen besmetten. Dat kan toch ook niet goed gaan, lijkt me?
Klopt, daarom zie ik het in de huidige staat niet gebeuren. Maar mogelijk komen in die testen nog verbetering.

Maar ook al is het wel 100% waterdicht. En dan? Moeten we met 70.000 in Landgraaf ons dagelijkse laten testen voor de poort?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Wat ik me wel afvraag: zo’n test is niet waterdicht, dus stel je komt het festivalterrein op doordat je negatief getest bent met zo’n sneltest, terwijl je het eigenlijk wel hebt. Dan kan je dus potentieel belachelijk veel mensen besmetten. Dat kan toch ook niet goed gaan, lijkt me?

Kijk, daar heb je dus een punt!!
als er komende zomer géén werkend vaccin is zullen de festivals wederom worden gecanceld... het risico is te groot... zoals hierboven al eerder gemeld: bezoekers komen met de trein, bus, en met 4en in een auto en slapen op de camping vaak met meerderen in een tent of caravan...... te groot besmetting risico..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.228
4.810
Overigens nog steeds aan het wachten op mijn vouchers voor Iron Maiden. Zou ik begin september al krijgen.

Die vorige was blijkbaar van een 013 show, want ik ken enkel 013 shows uitkiezen. Hou gaat zoiets dan voor Iron Maiden?
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
De vouchers zijn gekoppeld aan de organisator, want die heeft het geld (minus fee) gekregen van de verkoper. Dus als Iron Maiden door Mojo georganiseerd werd, kun je die voor Mojo-concerten gebruiken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.228
4.810
De vouchers zijn gekoppeld aan de organisator, want die heeft het geld (minus fee) gekregen van de verkoper. Dus als Iron Maiden door Mojo georganiseerd werd, kun je die voor Mojo-concerten gebruiken.
Ah ik dacht dat alles in 013 ook Mojo concerten waren. Maar blijkbaar niet alles.

 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ah ik dacht dat alles in 013 ook Mojo concerten waren. Maar blijkbaar niet alles.
In het clubcircuit is de zaal bijna altijd ook de organisator van de optredens, maar ze hebben dan wel meestal Mojo of Friendly Fire of een ander boekingskantoor nodig om de artiest te leveren.

In zalen als AFAS Live/Ahoy/ZiggoDome is de zaal meestal alleen verhuurder en concerten worden dan meestal door het boekingskantoor georganiseerd.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
wenteldave wrote:
Wat ik me wel afvraag: zo’n test is niet waterdicht, dus stel je komt het festivalterrein op doordat je negatief getest bent met zo’n sneltest, terwijl je het eigenlijk wel hebt. Dan kan je dus potentieel belachelijk veel mensen besmetten. Dat kan toch ook niet goed gaan, lijkt me?

Kijk, daar heb je dus een punt!!
als er komende zomer géén werkend vaccin is zullen de festivals wederom worden gecanceld… het risico is te groot… zoals hierboven al eerder gemeld: bezoekers komen met de trein, bus, en met 4en in een auto en slapen op de camping vaak met meerderen in een tent of caravan…… te groot besmetting risico..
Er mag zelfs al in April een Vaccin zijn.
Hoe kan je nagaan dat al uw bezoekers een vaccin hebben gehad ? Dat is gewoon niet mogelijk...
Na het uitbrengen van het Vaccin duurt het nog maanden eer het virus is gaan liggen en dan pas kunnen massa evenementen terug doorgaan (lokaal zal sneller zijn)
Dus vrees voor de massa evenementen in 2021
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.368
10.204
Fireball wrote:

wenteldave wrote:
Wat ik me wel afvraag: zo’n test is niet waterdicht, dus stel je komt het festivalterrein op doordat je negatief getest bent met zo’n sneltest, terwijl je het eigenlijk wel hebt. Dan kan je dus potentieel belachelijk veel mensen besmetten. Dat kan toch ook niet goed gaan, lijkt me?


Kijk, daar heb je dus een punt!!
als er komende zomer géén werkend vaccin is zullen de festivals wederom worden gecanceld… het risico is te groot… zoals hierboven al eerder gemeld: bezoekers komen met de trein, bus, en met 4en in een auto en slapen op de camping vaak met meerderen in een tent of caravan…… te groot besmetting risico..

Er mag zelfs al in April een Vaccin zijn.
Hoe kan je nagaan dat al uw bezoekers een vaccin hebben gehad ? Dat is gewoon niet mogelijk…
Na het uitbrengen van het Vaccin duurt het nog maanden eer het virus is gaan liggen en dan pas kunnen massa evenementen terug doorgaan (lokaal zal sneller zijn)
Dus vrees voor de massa evenementen in 2021
Iedereen hun gele vaccinatieboekje mee!
Maar ja, ik geloof er eigenlijk al niet meer in voor komende zomer. Zeker omdat ze het eerder zullen afblazen. Dat festivals in maart al gaan beslissen bijvoorbeeld om zoveel mogelijk uit de kosten te blijven.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Precies, je kunt heel eenvoudig aantonen dat je de vaccinatie hebt gehad, dat is het probleem niet, zoals W Dave al aangeeft: ben ook bang dat de grote evenementen in maart al gaan beslissen om het spul af te blazen... zoals nu al gebeurd in veel steden en gebieden met het Carnaval. Laten we het beste er maar van hopen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
De minister heeft er vertrouwen in dat de corona blaastest eind november in gebruik kan worden genomen.

Mogelijk eind volgende maand 'coronablaastest' - https://nos.nl/l/2352390#UPDATE-container-48299930

Of het mede de oplossing gaat zijn voor festivals en concerten moeten we dus maar afwachten..
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
De minister heeft er vertrouwen in dat de corona blaastest eind november in gebruik kan worden genomen.

Mogelijk eind volgende maand ‘coronablaastest’ – https://nos.nl/l/2352390#UPDATE-container-48299930

Of het mede de oplossing gaat zijn voor festivals en concerten moeten we dus maar afwachten..

totaal geen oplossing.
eerst aan de inkom lekker in massa aanschuiven om dan 1 positief geval te hebben, heel die massa in quarantaine dan ?

Is, spijtig genoeg niet te regelen....

Of 1,5m tussen laten? Dan moet je in Leuven geen bus meer nemen want de wachtrij komt bijna tot daar dan :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
PJ wrote:
De minister heeft er vertrouwen in dat de corona blaastest eind november in gebruik kan worden genomen.

Mogelijk eind volgende maand ‘coronablaastest’ – https://nos.nl/l/2352390#UPDATE-container-48299930

Of het mede de oplossing gaat zijn voor festivals en concerten moeten we dus maar afwachten..

totaal geen oplossing.
eerst aan de inkom lekker in massa aanschuiven om dan 1 positief geval te hebben, heel die massa in quarantaine dan ?

Is, spijtig genoeg niet te regelen….

Of 1,5m tussen laten? Dan moet je in Leuven geen bus meer nemen want de wachtrij komt bijna tot daar dan
1f642.svg

Stel je voor dat we weer een zomer met die verdomde zomerbar zitten. :lol: Mag er niet aan denken zeg.

Het zal alleszinds moeilijk zijn, maar moeilijk gaat ook. Feit is wel dat Europese festivals dit nu aan het onderzoeken en overwegen zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
ChiquitaChaser wrote:

PJ wrote:
De minister heeft er vertrouwen in dat de corona blaastest eind november in gebruik kan worden genomen.

Mogelijk eind volgende maand ‘coronablaastest’ – https://nos.nl/l/2352390#UPDATE-container-48299930

Of het mede de oplossing gaat zijn voor festivals en concerten moeten we dus maar afwachten..


totaal geen oplossing.
eerst aan de inkom lekker in massa aanschuiven om dan 1 positief geval te hebben, heel die massa in quarantaine dan ?

Is, spijtig genoeg niet te regelen….

Of 1,5m tussen laten? Dan moet je in Leuven geen bus meer nemen want de wachtrij komt bijna tot daar dan
1f642.svg


Stel je voor dat we weer een zomer met die verdomde zomerbar zitten.
1f606.svg
Mag er niet aan denken zeg.

Het zal alleszinds moeilijk zijn, maar moeilijk gaat ook. Feit is wel dat Europese festivals dit nu aan het onderzoeken en overwegen zijn.

Daarom zeg ik ook. Het zou misschien 1 van de opties zijn met nog vele andere maar vraag me niet welke, om festivals door te laten gaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat de hele branche nagenoeg stil ligt en afhankelijk is van een vaccin...
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Ook bij een vaccin duurt het nog een jaar voordat corona echt onder controle is..
2022 wordt pas weer enigzins een festival jaar.
Geen schijn van kans 2021 met 70.000 man op de pinkpop weide staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331

Haha wat geweldig dit. Flaming Lips is ook echt een band die hiermee wegkomt. ?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik zet mijn geld op de USA. Denk dat zij als eerste komen met een werkend, goedgekeurd vaccin.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Daarnet op de persconferentie:De zomer van volgend jaar zal evenwel nog geen gewone zomer worden. “Het wordt een overgangsperiode”, klinkt het. “Alles zal niet plots goed zijn, zodat we alle maatregelen kunnen laten vallen. Er zal een bepaalde transitie nodig zijn. Maar het zal wel makkelijker worden, dat is duidelijk.

Ik vreesde zoiets.. Kan 't me niet inbeelden dat we plots met 80.000 man gaan samentroepen uit alle regio's op een weide. Hoe graag ik ook wil.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Dat is helaas de allerlaatste maatregel die ze loslaten. Grootschalige evenementen.
Met 20.000 man in het Sportpaleis of 80.000 man op een festivalweide zit er voorlopig niet in.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken