Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Oasiss wrote:
Ik maak me over Bon Iver ook niet heel veel zorgen, dat zal gewoon worden ingehaald.

Maak me zelf meer zorgen om Paul McCartney. Die zit toch op een leeftijd dat hij geen jaren meer zal optreden.

Ik neem aan dat McCartney volgend jaar weer op Glastonbury staat en dat hij in die periode ook weer naar Nederland komt.

Nu zie ik wel op zijn site dat Goffertpark nog steeds vermeld staat. Sterker nog, je kan gewoon kaarten bestellen.
Ook komt hij niet met een officieel nieuwsbericht omtrent afgelaste concerten........ Dit zou wel eens volledig geannuleerd kunnen worden zonder nieuwe data......
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Je excuus is per direct slap door het een paychco analyse te noemen. Terwijl je het gewoon overduidelijk bedoelde, dus probeer dat niet in een psycho analyse te schuiven alsof dat mijn schuld is. Mental Theo opmerking was misschien een foute interpretatie van mijn kant, maar Johan Derksen was dat niet. En dat zeg je juist omdat hij anders denkend is dan jou, waar je Juist mij van beschuldigd daar niet tegen te kunnen.

Nu probeer je weer kansloos een FvD/PVV er bij te betrekken om proberen steun te krijgen van je mede festileaker. Over goedkope technieken gesproken. Ik heb niks met het PVV/FvD te maken. Je bent gewoon om je moraal aangesproken niet meer niet minder.

Ik leg niemand woorden in de mond. Als ik het mis heb over de Derksen opmerking. Welke insteek had je dan anders? Je zegt gewoon indirect dat het festival van hem doorgaan zodat hij Corona krijgt. Of waar zit ik dan mis?

Ja je bedoeld het als grapje, dat snap ik. En grapjes maken vind ik prima, maar (indirect) mensen dat toe te wensen heeft niets met grappen te maken.

Als ik hier zou roepen: van roken krijg je longkanker, dus ik hoop dat <insert name> lekker veel sigaretten rookt. Dan moet je me daar ook echt op aanspreken. Ik snap dat het allemaal nieuw is, maar besef dat er hier voor veel mensen een gevoelig onderwerp gaat worden. Zoals gezegd, bij mijn vrouw haar familie is het eerste sterf geval al bekend. Van een andere user weet ik dat hij ook iemand kent die heep slecht ligt. En er gaan er mee bijkomen voor ons allemaal hier.

Je laatste opmerking is mijn ogen ook in de trend van: ik wens niemand kanker toe, maar....
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Eerst kom je met een slappe lul excuus. En dan doe je het nog eens direct er na? Zogenaamd semi-verkapt. Man man man… Geld ook voor de gene die dit liken trouwens. Zijn dezelfde mensen die hier al weken achter de feiten aanlopen. En totaal de ernst van deze ziekte blijkbaar nog steeds niet inzien. Doe eens een rondje in het ziekenhuis van Bergamo en kijk wat jij anderen aan het toewensen bent. Of in Breda, Tilburg of Erp. Lachen joh..

Ik deed een like omdat ik z'n post wel grappig vond. Humor is zeer welkom in deze dagen in alle vormen en maten.
Dat jij de grap niet kan verdragen betekend niet automatisch dat je gelijk hebt.

(Citaat van Ricky Gervais: "If you're offended doesn't mean you're right")

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Eerst kom je met een slappe lul excuus. En dan doe je het nog eens direct er na? Zogenaamd semi-verkapt. Man man man… Geld ook voor de gene die dit liken trouwens. Zijn dezelfde mensen die hier al weken achter de feiten aanlopen. En totaal de ernst van deze ziekte blijkbaar nog steeds niet inzien. Doe eens een rondje in het ziekenhuis van Bergamo en kijk wat jij anderen aan het toewensen bent. Of in Breda, Tilburg of Erp. Lachen joh..

Ik deed een like omdat ik z’n post wel grappig vond. Humor is zeer welkom in deze dagen in alle vormen en maten.
Dat jij de grap niet kan verdragen betekend niet automatisch dat je gelijk hebt.

(Citaat van Ricky Gervais: “If you’re offended doesn’t mean you’re right”)
De context van Gevais zat toch echt iets anders in elkaar en is niet bedoeld om mensen ziektes toe te wensen geloof ik. Maar goed prima hoor... dan gaan we hier massaal mensen ziektes toewensen waar we niet mee eens zijn. Als dat het moraal is vind ik dat ook prima hoor.

Laten we even lachen met zijn allen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=_J60fQr0GWo[/video]
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
De context van Gevais zat toch echt iets anders in elkaar en is niet bedoeld om mensen ziektes toe te wensen geloof ik. Maar goed prima hoor… dan gaan we hier massaal mensen ziektes toewensen waar we niet mee eens zijn. Als dat het moraal is vind ik dat ook prima hoor.

Laten we even lachen met zijn allen:

Ik vind je wel wat uit de bocht vliegen met je reacties hier eerlijk gezegd. Ik ben gelukkig nog in de gezegende omstandigheid dat er geen naasten geraakt zijn door dit virus, in ieder geval niet op een wijze die grote impact heeft op gezondheid. Ik kan me daarom alleen maar proberen voor te stellen wat de impact is op jou en andere mensen waarvoor de impact veel groter is. Maar je zet nu iedereen op dit forum weg als asociale honden die het hele virus totaal niet serieus nemen, enkel op opmerkingen die je naar mijn idee fors uit zijn verband rukt. Ik neem zelf de crisis enorm serieus en leef een soort kluizenaars bestaan maar probeer wel lichtpuntjes te zien en waar mogelijk humor te behouden. Dat maakt mij niet tot iemand die andere dood wenst. Ik wil je als afsluiting vooral veel sterkte wensen in deze periode.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
De context van Gevais zat toch echt iets anders in elkaar en is niet bedoeld om mensen ziektes toe te wensen geloof ik. Maar goed prima hoor… dan gaan we hier massaal mensen ziektes toewensen waar we niet mee eens zijn. Als dat het moraal is vind ik dat ook prima hoor.

Laten we even lachen met zijn allen:


Ik vind je wel wat uit de bocht vliegen met je reacties hier eerlijk gezegd. Ik ben gelukkig nog in de gezegende omstandigheid dat er geen naasten geraakt zijn door dit virus, in ieder geval niet op een wijze die grote impact heeft op gezondheid. Ik kan me daarom alleen maar proberen voor te stellen wat de impact is op jou en andere mensen waarvoor de impact veel groter is. Maar je zet nu iedereen op dit forum weg als asociale honden die het hele virus totaal niet serieus nemen, enkel op opmerkingen die je naar mijn idee fors uit zijn verband rukt. Ik neem zelf de crisis enorm serieus en leef een soort kluizenaars bestaan maar probeer wel lichtpuntjes te zien en waar mogelijk humor te behouden. Dat maakt mij niet tot iemand die andere dood wenst. Ik wil je als afsluiting vooral veel sterkte wensen in deze periode.
Dat mag je vinden hoor. Ik probeer enkel een spiegel voor te houden met wat men hier plaatst. Dat je het dan probeert te verstoppen achter "humor" of een of andere "quote" die hier niets mee te maken heeft vind ik niet relevant. Nogmaals, humor is prima. Maar niet op de man, en gewoon geen verwensing. Dat is toch niet zo veel gevraagd?

Ik vergelijk het met kanker omdat iedereen daar bijna wel mee te maken heeft gehad, en dat daar nogal een zwaar stigma aan kleeft. Dat besef ik maar al te goed, maar wij gaan hier allemaal mensen kennen die hier slachtoffer aan gaan worden. Eens dat ik misschien te fel reageer, maar het onbegrip hier dat het "humor" is echt van 2 weken terug, en niet van wat er nu speelt. Dus ondanks mijn felle reactie, hoop ik wel dat men even rekening kan houden met elkaar dat dit voor enkele mensen nu erg gevoelig kan liggen.

Dat je het uit de bocht vind, prima. Maar is denk ik een kwestie van tijd dat je in zal zien dat dit geen humor is. Dat wil niet zeggen dat ik jullie asociaal noem, maar als je er op wijst en je doet het daarna nog een keer dan is dat het wel.

D
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Ben even een nachtje gaan pitten en zo te zien gaat het weer lekker hier.
Ik ben, net zoals Jos, in de positie dat niemand om mij heen het heeft gekregen. Ben overigens ook zo'n uitzonderingsgeval dat kanker ook nog niet van dichtbij heeft gemaakt, dus wat betreft mag ik mij gelukkig prijzen. Desalniettemin zorgt dat er ook voor dat ik me niet of nauwelijks kan inleven in hetgeen wat hier af en toe de ronde doet.
Ik ben het in ieder geval eens met je laatste opmerking, Indiaan: Dat wil niet zeggen dat ik jullie asociaal noem, maar als je er op wijst en je doet het daarna nog een keer dan is dat het wel.


Als ik overigens asociaal of lichtelijk naïef overkom, blijf het vooral zeggen. Weet niet of je met voorgaande opmerkingen ook op mij doelde (van mensen die de ernst van de situatie niet inzien), maar als dat zo was, dan daar ook mijn excuses voor.
Ik zat te twijfelen of ik dit wel ging zeggen, maar ik wil toch eindigen met een kritische noot. Ik begrijp dat het een lastige situatie is, maar ik heb sporadisch wel het idee dat je, Indiaan, uit meer uit emotie reageert dan vanuit je ratio. Weet niet of je dat zelf ook doorhebt, maar ik kan me er wel aan ergeren. Nogmaals, weet niet of het handig is om te zeggen, gezien de situatie, maar ik vond wel dat ik het moest zeggen. Excuses.

Verder wens ik ook iedereen die ermee te maken krijgt, al ben je het nou zelf of een naaste, verdomd veel sterkte toe in deze periode. Houd je taai!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Je doet nu weer net alsof hier niemand Covid serieus neemt. Dat is, zeker als je alle reacties de laatste 1,5 week leest, gewoon pertinent niet waar. Je neemt in vrijwel iedere discussie snel dingen aan en daar valt dan niets meer tegen in te brengen. En daarbij gebruik je in je reacties vaak dezelfde doorzichtige debat trucs als de gemiddelde populist. Daar zorgt er niet voor dat ik overloop van empathie voor jouw standpunten. En dat doe je toch echt zelf. Je kan heel veel van mijn "grapje" over Derksen vinden, maar denk je nou serieus dat hier mensen zijn die iemand anders een IC-verblijft toewensen? En als ik mijn excuus dan inleidt met een lichte, volstrekt niet kwetsende opmerking, dan is dat excuus niks meer waard. Je ligt zo te rollebollen in je eigen gelijk, en nu ook nog eens in je slachtofferschap, dat je het gewoon nooit goed kan doen. Weet je wie dat ook doet? Johan Derksen, ook zo'n strijder voor uitsluitend zijn eigen vrije mening. Die heeft (heel) soms best gelijk, maar krijgt het ook zelden. Succes verder, ik hoop dat jij en je familie gezond door deze bak ellende heen komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Kom op man. Je maakt een excuus voor een opmerking die als kwetsend wordt ervaren en plaatst dan nog geen 2 comments later een identieke opmerking. Dan is het vrij logisch dat Indiaan zo reageert.

Laten we gewoon elkaar met respect behandelen en zo nu en dan even nadenken voordat je op die post knop drukt. De wereld is nu al ellendig genoeg. Laten we het daarom binnen het forum gewoon leuk houden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Eventim was overigens zo tevreden met hun onpersoonlijk nietszeggende email dat ik heb net nog een keer kreeg.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
@wenteldave, ja ik ben een emotioneel mens. Kan soms positief en negatief zijn. Dat besef ik wel. We hebben allemaal ons zegje gedaan lijkt me idd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Eventim was overigens zo tevreden met hun onpersoonlijk nietszeggende email dat ik heb net nog een keer kreeg.

Same here. Vrij onduidelijk nog allemaal. 1 van de shows waar ik heem zou gaan is definitief gecanceld maar lijk mijn geld te kunnen vergeten.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Eventim was overigens zo tevreden met hun onpersoonlijk nietszeggende email dat ik heb net nog een keer kreeg.

Same here. Vrij onduidelijk nog allemaal. 1 van de shows waar ik heem zou gaan is definitief gecanceld maar lijk mijn geld te kunnen vergeten.

Bij kleinere acts kan ik daar nog wel mee leven, maar gisteren poste hier iemand iets vergelijkbaars over (uit mijn hoofd) Elbow en Ticketmaster. Niet direct twee hele armlastige organisaties. Daar vind ik dat echt kwalijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
selurxela wrote:
Eventim was overigens zo tevreden met hun onpersoonlijk nietszeggende email dat ik heb net nog een keer kreeg.

Same here. Vrij onduidelijk nog allemaal. 1 van de shows waar ik heem zou gaan is definitief gecanceld maar lijk mijn geld te kunnen vergeten.

Wat?!?!? Dat kunnen zij toch niet zomaar bepalen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
selurxela wrote:
Eventim was overigens zo tevreden met hun onpersoonlijk nietszeggende email dat ik heb net nog een keer kreeg.

Same here. Vrij onduidelijk nog allemaal. 1 van de shows waar ik heem zou gaan is definitief gecanceld maar lijk mijn geld te kunnen vergeten.
Hmms.. vid dat die zich ook een beetje verkeerd hebben opgesteld hoor... Eerst was het allemaal wel in de trend van "maak je geen zorgen, je krijgt je geld terug". En nu zijn ze snel omgeslagen. Ik snap het wel in principe, dat ze niet alles terug kunnen betalen. Maar dan had ik me in het begin iets anders opgesteld persoonlijk als ik hun was.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Timmetje wrote:

selurxela wrote:
Eventim was overigens zo tevreden met hun onpersoonlijk nietszeggende email dat ik heb net nog een keer kreeg.


Same here. Vrij onduidelijk nog allemaal. 1 van de shows waar ik heem zou gaan is definitief gecanceld maar lijk mijn geld te kunnen vergeten.

Wat?!?!? Dat kunnen zij toch niet zomaar bepalen?
Volgens mij gaat dit gewoon onder "overmacht" vallen.. staat heel vaak in de kleine lettertjes vrees ik. Vervelend voor mensen die het nu financieel zwaar hebben.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Joslittel wrote:

Timmetje wrote:

selurxela wrote:
Eventim was overigens zo tevreden met hun onpersoonlijk nietszeggende email dat ik heb net nog een keer kreeg.


Same here. Vrij onduidelijk nog allemaal. 1 van de shows waar ik heem zou gaan is definitief gecanceld maar lijk mijn geld te kunnen vergeten.


Wat?!?!? Dat kunnen zij toch niet zomaar bepalen?

Volgens mij gaat dit gewoon onder “overmacht” vallen.. staat heel vaak in de kleine lettertjes vrees ik. Vervelend voor mensen die het nu financieel zwaar hebben.
Maar dan is de vraag waarom het eerst wel kon. Wanneer je zo'n melding eruit stuurt, weet je dat mensen hun geld massaal terug gaan vragen. Ik heb mijn geld voor Elbow gelijk teruggevraagd, omdat ik niet kan op de nieuwe datum. Is gisteren keurig op mijn rekening gekomen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
De regeling was eerst tot april. Misschien was dat financieel nog haalbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken